הפורום הלאומי בליכוד - בגדי המלך החדשים
הפורום הלאומי בליכוד - בגדי המלך החדשים

לקחתי חלק בשתי פגישות הכנה ודיון במטרות הפורום לקראת קיום הכנס במצודה ב 9.9.9. וקיימתי בביתי פגישת פעילים עם חבר הכנסת דני דנון יו"ר הליכוד העולמי, פגישה מוצלחת מכל בחינה כולל מטרות הפורום. והנה בסוף השבוע קיבלתי תיקון על חילוקי דעות לגבי רשימת המוזמנים לנאום בכנס, שלדעתי מלמדות על האופי של הכנס, המממנים שלו וצמצום מטרותיו.

נראה לי כי לא ניתן ואסור להשאיר זאת מתחת השטיח. אך ראשית אני מבקש להצהיר כי אני חבר ליכוד מהשורה,  חבר "מנהיגות יהודית", ואני מביע את דעתי

עוד לפני ביצוע הפרויקט הראשון המשותף נתגלתה מחלוקת, לדעתי חמורה ומכרעת, על ידי אחד השותפים, שבח שטרן, המנסה להכתיב מי יהיו הדוברים בכנס, מה שלמעשה יכתיב את אופיו ומטרתו

האישית כדרכי, כאכפתניק וכמי שדואג לעתיד ילדי, נכדי ובעזרת השם ניני,עם זאת, לא רק להם אני דואג.

ולעצם העניין. אחת הסיבות החשובות להצטרפותי לפורום היתה העובדה המשמחת כי הנהגת הפורום מורכבת מאנשים ששייכים לקבוצות שונות בליכוד, כשהמכנה המשותף המחבר הוא משנת הליכוד והדאגה לארץ ישראל, והחיבור הזה הוא לא תופעה שקורה כל יום.

והנה עוד לפני ביצוע הפרויקט הראשון המשותף נתגלתה מחלוקת, לדעתי חמורה ומכרעת, על ידי אחד השותפים, שבח שטרן, המנסה להכתיב מי יהיו הדוברים בכנס, מה שלמעשה יכתיב את  אופיו ומטרתו. זה נשמע ונראה אולי קצת קטנוני, בעיה של כבוד, אך זה לא, זו שאלה קריטית של מהות ואני אנסה להסביר. מדובר בניסיון למנוע את שיתופו של משה פייגלין במסכת הדעות שיושמעו מעל הבמה. זה לא משה האיש, זה משה המנהיג, המוביל אג'נדה בתוך הליכוד,  שמתפקדי הליכוד העניקו לו כמייצג האג'נדה עשרים וחמישה אחוז מקולותיהם בהתמודדות מול נתניהו לראשות הליכוד, ומקום 18 ברשימת המועמדים לכנסת. לא אשבח את מעלותיו. אני לא אובייקטיבי על אף שאני מכיר גם כמה חסרונות, אך תאוות הכבוד והשררה אינה ביניהן.



בשיחה טלפונית נאמר לי כי כנראה רק חברי כנסת ושרים ידברו. הזכרתי לחבר הנכבד כי משה פייגלין נבחר על ידי מתפקדי הליכוד למקום ה 18 ורק התרגיל המסריח של ביבי מנע בחירתו, ומי שמשתמש בטיעון הזה מוסיף חטא על פשע ומשמר את הסירחון

בשיחה טלפונית נאמר לי כי כנראה רק חברי כנסת ושרים ידברו. הזכרתי לחבר הנכבד כי משה פייגלין נבחר על ידי מתפקדי הליכוד למקום ה 18 ורק התרגיל המסריח של ביבי מנע בחירתו, ומי שמשתמש בטיעון הזה מוסיף חטא על פשע ומשמר את הסירחון. אני משער שמימון הכנס בא ממועצת יש"ע שהוזמנו לכנס. במחשבה שנייה יש לשער שהם ביוזמתם או בשותפות, המלצת או דרישת נתניהו ו/או בכיר אחר דרשו את החרמת משה פיגלין כתנאי להשתתפות. למה נתניהו צריך את הכנס? נראה לא הגיוני? להלן  תסריט. 

מועצת יש"ע צריכה דירות כמו אויר לנשימה. הצורך אמיתי וגם הישג נלווה תדמיתי מול נתניהו לא יזיק לשיפור התדמית. ביבי לעומת זאת רוצה פתרון - מדינה פלסטינית. הוא משחרר דירות שאישר אולמרט. זוכרים - זה מקדימה, ואולי קצת יוסיף ביבי מהליכוד משלו כג'סטה. ההתיישבות ניצלה, עוסקים בבנייה.

לביבי יש שקט לקדם את הפרויקט העיקרי, האמיתי, הסופי: הקמת מדינה פלסטינית. מה זה עוד כמה אלפי יהודים וכמה מאות בתים במאזן ההרס הכללי בבוא הגואל אבו מאזן? ואת זה עשוי להסביר משה פייגלין, והם מפחדים. הוא יקלקל את החגיגה, תיפגע ההצלחה. הם רוצים בתים עכשיו. גם בכפר מימון, שם נגזר חורבן גוש קטיף. הם פחדו. פייגלין יציג את הבעיה האמיתית, ישים על השולחן את דרכו ומטרתו הסופית של ביבי וזה יפריע לאילוזיה שבה כולם מרוויחים חוץ מארץ ישראל, עם ישראל ומדינת ישראל. שיפסידו בגדול.