אחינו חסידי סלונים
אחינו חסידי סלונים
אחרי שאל מקהלת המתגוללים על חסידי סלונים הצטרפו גם לא מעט מאנשי הציבור הדתי. אי אפשר לשתוק יותר. נשארנו נאיבים וטיפשים כאילו כלום לא קרה כאן בשנים האחרונות. כל חובש כיפה סרוגה ששירת בצבא וודאי שמע את המשפט: "אתם? אתם ממש בסדר, הולכים לצבא, יוצאים לעבודה, הבעיה היא עם החרדים." כמה נוח היה לנו להאמין שבאמת מקור כל השנאה לדת  נובעת רק מהחרדים הללו שמוצגים בתקשורת כאלימים גזעניים  ופרזיטיים. גם אם מי שטרח לפגוש את החרדי ולשמוע אותו גילה מציאות יותר מורכבת. 

חמש שנים עברו מאז גירוש גוש קטיף ונדמה כי שכחנו איך אז הוקע אל עמוד הקלון הציבור הכתום והוצג כאחראי לכל צרות המדינה. גם אז הוצגו בעיתונים טבלאות כמה עולה כל מתנחל, כמה אלימים הם המתנחלים וכמה הם פורעי חוק. כך, למשל, מחשבתם של שני נערים לחסום כביש כמחאה צורפה בידי בית המשפט למעשה ונגזרו עליהם בצעד חסר תקדים עונשי מאסר דרקוניים בגין סעיף "סיכון חיי אדם".  

קל מאוד לגייס את דעת הקהל. משתמשים בנושא שעליו יש הסכמה רחבה ועליו מתגוללים על ציבור. מי לא נגד אפליה עדתית? אפליה שאם נודה על האמת קיימת בציבור החרדי. אך הקשר בינה לבין מה שקורה בעמנואל קלוש. נניח לעובדה הפשוטה כי אחוז גדול יותר של ספרדיות לומדות בביה"ס מאשר שופטים ספרדים מכהנים בביהמ"ש העליון.  אפשר להתווכח על כללי הקבלה הנוקשים של חסידי סלונים לבית הספר שנועדו לסנן תלמידות על פי התאמה של רמה דתית ולא על פי מוצא אתני. מי שמתעקש שיטען - הם לא אוהבים ספרדים. אבל על זה לשלוח הורים לכלא? האם אכן רק קיום החוק כאן או שמא ניסיון להראות למתנחלים החרדים הללו מי בעל הבית במדינה?  

זה המקום להזכיר כי חסידי סלונים הגיעו לעמנואל לאחר שני פיגועים רצחניים שדלדלו את אוכלוסיית העיר שסבלה גם כך מבעיות קשות



זה המקום להזכיר כי חסידי סלונים הגיעו לעמנואל לאחר שני פיגועים רצחניים שדלדלו את אוכלוסיית העיר שסבלה גם כך מבעיות קשות. בעידודו של האדמו"ר הגיעו זוגות צעירים מתוך אהבה וחיבה של ארץ ישראל שאותה הם ינקו עוד מהאדמו"ר הקודם. בתקופת ההתנתקות היוו חסידי סלונים מהבודדים שהתייצבו לימין הציבור הדתי לאומי.  

אני רואה במדינת ישראל אתחלתא דגאולה, אומר הלל בברכה ומניף דגל אבל איבדתי את האמון בבג"ץ, מוסד שהפך בעיני התקשורת לאל עליון מרגע שלמד לסרס את החלטות הרוב הדמוקרטי והשכיל לשבט את עצמו בדמותו וצלמו של הרוב השמאלני חילוני ליברלי.

זהו בג"ץ שמנע הריסת בתים של מחבלים פלשתינים בטענה כי ביתו של אדם הוא חותמו בעולם, ושתק שתיקה רועמת כשנרמסו זכות הקניין של מתנחלי גוש קטיף, בתיהם נהרסו והם הושלכו ככלבים באתרי חרטה-ווילות .זהו בג"ץ שאסר הריסת מבנים בצירים המובילים לגוש קטיף. מבנים ששימשו אחר כך מחבלים לרצח יהודים.זהו בג"ץ שנתן אור ירוק להחרבת בתי עמונה שנבנו בזיעת אפיהם של תושבים משלמי מיסים ומשרתים בצה"ל. זהו בג"ץ העלול להחריב את ביתם של שני גיבורי ישראל רועי קליין ואלירז פרץ הי"ד.  

האם נדע להתעלות על עצמנו ולהזדהות עם חסידי סלונים הנלחמים בדורסנות של בג"ץ?