מהי הסיבה לפער שבין הוקרת התודה לשב"כ המסכל את הטרור הערבי לשאט הנפש כלפי "המחלקה היהודית" שלו?

הרי אין ויכוח שמערכת אכיפת החוק חייבת לעשות הכל כדי ללכוד רוצחים. לכן אני מסרב להתרגש מהטריק המלוכלך של נסיונות ההדחה של חיים פרלמן ע"י הסוכן "דדה". גם ההשוואה לסוכן אבישי רביב אינה נכונה כי כאן מדובר בטריק חקירתי לנסיון חשיפת מעשה פשע שכבר נעשה, בניגוד לנסיונותיו של רביב להדיח את יגאל עמיר לרצוח את רבין בטרם מעשה, ובאופן שאינו ניתן להסבר.

לשב"כ של תקופת אוסלו לא היו מעצורים. אבישי רביב לא הביא הרבה תועלת מודיעינית כי הפעילים המרכזיים בימין חשדו בו והתרחקו ממנו. עיקר פעילותו היה ייזום פרובוקציות להכפשת הימין כסיוע לצעדים המדיניים של הממשלה. הוא נהג להתנכל לערבים, לאיים על אנשי ציבור ולרוץ לתקשורת כדי להחריב את תדמית הימין והמתנחלים. רביב פגש אנשי חמאס בעזה ואיפשר בכך לרבין להאשים את הימין כקשור לחמאס. בשם ארגונו הפיקטיבי, אי"ל, הוא לקח אחריות על רצח בחלחול וגרם להשנאת המתנחלים בציבור הישראלי ולגל התקפות על התחבורה היהודית שעברה בכפר, שנרגע רק בעקבות "תקלה" של תפיסת הרוצחים האמיתיים שהיו ערבים.

רביב ערך טקס השבעה מפוברק ל"אי"ל" בהר הרצל, זכה לשיתוף פעולה מכתב ערוץ 1 שהתעלם מפרצי הצחוק של המשתתפים ושהקפיד לצנזר אותם בעריכה. עם ישראל שלא ידע מכלום צפה בהפקה משותפת של סוכן פרובוקטור מטעם שרות הביון הממלכתי וכתב מסלף מהטלוויזיה הממלכתית וממנה הצטייר מחנה פוליטי שלם כרצחני ומטורף. רביב הוא שהפיץ לתקשורת את הכרזה הבודדת של רבין במדי ס.ס. שעד היום מוצגת בתקשורת כ"הסתה שהובילה לרצח". הפירומן הזה קיבל רשיון להשתולל כמעט ללא הגבלה, כל עוד הביא את הסחורה – הכפשת הימין. כמעט כל עשרות התיקים שנפתחו לו נסגרו בשיטתיות ע"י פרקליטת המדינה דאז, דורית בייניש, שלפי דברי איש שב"כ שתועדו בדיון בפרקליטות, התירה מראש לרביב במקרה מסוים להחשיד אדם חף מפשע לצורך העמקת הכיסוי שלו. רביב עוד הספיק ליטול אחריות על הניסיון לרצח רבין. מתן הרשיון והחסינות לפרובוקציות הוביל לכך שעד היום חלק ניכר מהציבור מאמין שיש קשר בין רצח רבין לשב"כ.

מנין המימדים הגדולים של "החטיבה היהודית"? בשביל קומץ מטורפים העלולים לרצוח ערבים חפים מפשע או להבעיר את הר הבית אין צורך בחטיבה. איפה היתה החטיבה הזו מעל לעשור כשטייטל והדוקר הסדרתי פעלו?

ההלם מהרצח גרם לשב"כ לחדול ממעשים מסוג זה, אך עדיין קיים פער גדול בין ההערצה והכרת התודה שלה זוכה האגף המטפל בטרור הערבי לבין החשדנות והאיבה הקיימת כלפי ה"מחלקה היהודית". להלן כמה סיבות:

פורסם שהשב"כ חוקר את "ההתנכלויות לעצי הזית" ביו"ש. איש לא נתפס. מדוע השב"כ אינו מפרסם בהגינות כי כמעט בכל המקרים מדובר בעלילה של ערבים?

ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון, גילה לא מזמן כי ידע תמיד שמרגלית הר שפי חפה מפשע. אם כך מדוע עמד הארגון מהצד ושתק כש"מערכת הצדק" דרסה אותה?

נריה אופן ופעילים נוספים מורחקים ונרדפים בהמלצת השב"כ. הם אינם חשודים ברצח אלא לכל היותר בעידוד אלימות נגד ערבים. אם היו ראיות משפטיות לכך היו מעמידים אותם לדין. האנרכיסטים באים כל שבוע למוקדים רבים ובאופן מאורגן וגלוי מסיתים את הערבים לאלימות ברמה המתחילה להצטייר כאיום אסטרטגי. עד כה הם גרמו למותו של חייל מג"ב ולפציעתם של מעל ל-150 נוספים. נגדם יש ראיות משפטיות בשפע. אז למה להם מאפשר השב"כ להשתולל? איפה ה"חטיבה היהודית"? איפה צווי ההרחקה? איפה המעצרים?

ממתי תפקידו של השב"כ להמליץ על צעד פוליטי של שלילת ההסדר מישיבת הר ברכה?

מנין המימדים הגדולים של "החטיבה היהודית"? בשביל קומץ מטורפים העלולים לרצוח ערבים חפים מפשע או להבעיר את הר הבית אין צורך בחטיבה. איפה היתה החטיבה הזו מעל לעשור כשטייטל והדוקר הסדרתי פעלו? כנראה במשימות אחרות, ואני מנחש שמדובר במעקב רבתי אחר ציבור שלם, אחרי הנוער שלו, אחרי הפעילים והכל לקראת "יום פקודה" לגירוש של מאות אלפים.

האגף היהודי של השב"כ ברובו הינו זרוע המשולבת במערכת הטרור המשפטי נגד המתנחלים בניצוחו של שי ניצן. סדר העדיפויות של פעילותו הוא פוליטי ועיסוקו בביטחון אינו מצריך מנגנון כה גדול. לכן, עד שלא יהיה שינוי אמיתי באופן הפעילות הזה ימשיך הציבור לראות בו גוף מגונה.