עכשיו הזמן לשחרר את פולארד
עכשיו הזמן לשחרר את פולארד
אם אחרי 25 שנה היה צורך בהוכחה נוספת לחוסר הצדק והיעדר הפרופורציה בעונש מאסר העולם הבלתי קצוב שהוטל על יהונתן פולארד, באה פרשת הריגול האחרונה בארה"ב והעלתה את האבסורד מחדש בצורה כמעט חסרת תקדים.

10 מרגלים רוסים נתפסו בארה"ב בתקופה האחרונה שחרורו כולם במסגרת עיסקה בין ארה"ב ורוסיה.

אך אם לא די בכך, לאחר מכן דווח על תפיסתו של מרגל נוסף, וגם הוא שוחרר כמחווה של רצון טוב - אף שלא היה כלול בעסקה.

רק להזכיר, רוסיה אמנם איננה מוגדרת כמדינת אויב לארה"ב אך היא בהחלט נחשבת כמדינה יריבה. זאת בניגוד לישראל שנחשבת לאחת הידידות הקרובות לארה"ב, אם לא הקרובה שבהם. שר המשפטים האמריקני, אריק הולדר, אמר בראיון כי המרגלים הללו היוו איום על בטחון ארה"ב.   

מסתבר כי שחרורם המהיר של המרגלים הרוסים העלה ביתר שאת  גם בארה"ב את השאלות הנוקבות בנוגע להמשך מאסרו של יהונתן פולארד שמסיים בימים אלה את שנתו ה-25 בכלא האמריקני בשל פעילותו למען בטחון ישראל.

כתבות ומאמרים שפורסמו בימים האחרונים ע"י כותבים אמריקנים, הצביעו על חוסר הפרופורציה הבולט בעונשו של יהונתן. חלקם

בימים בהם מנסה נשיא ארה"ב להתנער מתווית ה"אנטי-ישראלי" שדבקה בו, קציבת עונשו של יהונתן ל-25 השנים שריצה עד כה תהיה ללא ספק צעד משמעותי בכיוון זה ותוכיח שהמילים "צדק וחופש לכל", נכונות גם כשמדובר במי שפעל למען מדינת ישראל.

ציינו את העובדה שאין עוד מקרה בהסטוריה המשפטית של ארה"ב שבה הוטל עונש כה כבד על אדם שריגל עבור ידידה של ארה"ב, יתרה מזאת, העונש הממוצע על עבירה זו הינו 2-4 שנים בלבד. יתר על כן, מרגלים אמריקנים לא מעטים נתפסו בישראל במהלך השנים האחרונות ובכל המקרים הם שוחררו באופן מיידי או לאחר קיצור משמעותי מאוד בעונשם. 

גם ראש לימבו (Rush Limbo), שדרן הרדיו הפופולארי ביותר בארה"ב שלתוכניתו יש למעלה מ-13 מליון מאזינים, אמר בתוכניתו כי איננו מצליח למצוא סיבה שתצדיק את המשך מאסרו של יהונתן וכי ההסבר היחיד שהוא מצליח להעלות בדעתו הוא שראש הממשלה הישראלי פשוט לא העלה את הנושא בפגישתו עם הנשיא האמריקני.

חשוב לציין כי אין זו הפעם הראשונה שגם בארה"ב נשמעים קולות משמעותיים הקוראים לשחרורו של יהונתן.

ראש ה-CIA לשעבר, גיי'מס וולסי כבר הצהיר בקולו בראיון רדיו כי אף שהתנגד בעבר לשחרורו של יהונתן הרי שלאחר שריצה למעלה מ-20 הוא סבור כי הגיעה העת לשחרורו, וזאת במיוחד לנוכח היחסים המיוחדים שבין שתי המדינות.

גם בכירים בממשל אובמה, כולל סגנו ג'ו ביידן ועוזרו הבכיר דניס רוס הביעו כבר את תמיכתם בדעה לפיה הגיע העת לשחרר את יהונתן בשל העונש המוגזם שכבר ריצה עד כה.

כעת, בימים בהם מנסה נשיא ארה"ב להתנער מתווית ה"אנטי-ישראלי" שדבקה בו, קציבת עונשו של יהונתן ל-25 השנים שריצה עד כה תהיה ללא ספק צעד משמעותי בכיוון זה ותוכיח שהמילים "צדק וחופש לכל", נכונות גם כשמדובר במי שפעל למען מדינת ישראל.

ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, הבטיח מפורשות בקולו לפני הבחירות כי אם ישוב לשלטון הוא ימצא את הדרך להשיב את יהונתן הביתה. כבוד ראש הממשלה - עכשיו זה הזמן! אנא, אל תפספס את ההזדמנות.