תשובה לתמי ארד
תשובה לתמי ארד

תמי, את גוערת בנו, ההורים השכולים, על רצוננו לראות ב"נקמה". זהו ניסיון נלוז מאד לעקוץ בנו ואפילו מתנשא. הוא סוג של זלזול בהבטחה המוסרית השלטונית שניתנה ליד קברי יקירנו -בטרם הטמנו את גופתו של בננו, אוהד הי"ד, "ידו הארוכה של צה"ל תשיג את המחבלים ותעשה עימם צדק"?.

האם לצדק הזה התכוונו שבו נכנעים לחמס לאלימות ולטרור, במקום לטפל בו?! השימוש בארגומנט הזה מצידך הוא איפה, ציני ולא רלוונטי. אבל הניחי לזאת - נשיב לך בשפתך. כי העניין המרכזי שיש לנו בראשינו הוא בטחון המדינה ותושביה.

צדק ,מוסר?

כולם רוצים לראות את שליט עמנו אבל ללא שפך דם אזרחים אחרים כפי שהיה רק לפי חודש בו ארבעה אזרחים בהם זוג נשוי על ידי מחבל משוחרר.

מסתבר שמשתלם להיות צודק ומוסרי ויש הלימות בין הערכים, תיכף תביני. כולם רוצים לראות את שליט עמנו אבל ללא שפך דם אזרחים אחרים כפי שהיה רק לפני חודש בו ארבעה אזרחים בהם זוג נשוי על ידי מחבל משוחרר נרצחו. ובראשית השנה נרצח מורה צעיר ובעל משפחה על ידי מחבלים משוחררים. עוד 34 ישראלים נרצחו על ידי מחבלים ששוחררו בעסקה לפני שנים ספורות.

האם לא מספיק היו 187 ישראלים שנרצחו על ידי מחבלים משוחררים מאז 2000.? מנהיגות צריכה לעשות חשבון כללי של עם ישראל ולא רק של חיי בודד. מנהיגות אמיתית צריכה להציב את ביטחונם האישי של אזרחי ישראל מול כאבה של משפחה אחת עם כל ההזדהות עם כאבה של המשפחה.

תכלית מאבקנו שהממשלה תעשה הכל לבטחון כלל אזרחיה. עמדתנו, אל תשחררו מחבלים, אל תבצעו עם אנשי הטרור עסקאות מוות כאשר בעבר הן הביאו לנו שכול ויגון.

למאזן דמים זה אפשר לזקוף גם את דמם של החיילים שנשפך בעת לכידת חלק מהרוצחים ויישפך אם חלילה ישוחררו ויצטרכו ללכוד מחדש. כמו הורים שכולים אחרים שבניהם נהרגו בגלל טעויות ושגיאות בתאונות דרכים או אמונים והם פועלים במשורים שלהם לתקן את המעוות למען האחרים, גם אנו אינו רוצים שאחרים ישלמו את המחיר של מחדלים בעתיד בעסקאות עם ארגוני המחבלים, שהביאו לנו שפך דם, רק שפך נקיים, אזרחים וחיילים.

אנו ששכלנו לא רוצים שהאחרים ישלמו את המחיר ששילמנו בשל טעויות העבר.

זהו תכלית מאבקנו, תמי.