רבנים, שלחו צעירים לזירה התקשורתית!
רבנים, שלחו צעירים לזירה התקשורתית!

מרגישים שוב תהפוכות מדיניות באוויר. אולי הבחירות כבר בפתח מליאת הכנסת ומי יודע מה יקרה פה בקרוב. וכמו אז גם היום, מי שנותן את הטון הם העיתונאים והתקשורת. עוסקים בזה יומם ולילה. מה יחליט נתניהו ומה יעשה ליברמן. נראה שהעם בכלל לא בתמונה ולא משנה כל כך מה דעתו למרות תוצאות הבחירות האחרונות שהוכיחו כי העם לא חושב כמו בן כספית, נחום ברנע ואמנון אברמוביץ. לא יאמן כיצד הם ממליכים מלכים ומשנים את דעתם, או יותר נכון, מבטלים את דעתו של הציבור הישראלי.

אני סובר כי הסכם אוסלו ותהליך ההתנתקות בוצע בצורה מושלמת בעידודם של העיתונאים. באמצעות המאמרים, הכתבות ודיווחי שינויי התדמית שהם עשו בצורה מושלמת לתומכים בעמדתם וכמובן ההפך, עשו דה לגיטמציה למי שהפריע בדרך.

ללא ספק על הימין להשקיע מאמץ מירבי, מלבד הזירה המדינית, גם אל מול החזית התקשורתית. הזנחת הזירה הזו תהיה

יש צורך לכוון ולהוביל צעירים לכיוון העיתונות בדיוק כפי שעשו רבני הציונות הדתית עם הגרעיניים התורניים ועם בני הישיבות בצה"ל

טעות אסטרטגית. נכון, שדעתם של העיתונאים המובילים אינם בצד הימני אבל בחוכמה ובתחבולות ניתן יהיה להשפיע על שינוי מגמה. זו זירה שיותר חשובה מהכנסת, הממשלה ובתי המשפט. שאגב, הם ללא ספק מושפעות מהתקשורת ומאמרי מערכת.

רק בשנים האחרונות ניתן לראות ניצנים של הבעת דעה ימנית בתקשורת. יש הטוענים שזה החל בזכות כניסתו של העיתון "ישראל היום" לזירה התקשורתית אבל גם בזכות מספר עיתונאים שכבר לא חוששים לומר את דעתם וגם לחטוף. אבל, זה לא מספיק. יש להניע את הנוער הצעיר להתעניין בתקשורת, יש צורך לכוון ולהוביל צעירים לכיוון העיתונות בדיוק כפי שעשו רבני הציונות הדתית עם הגרעיניים התורניים ועם בני הישיבות בצה"ל. חשוב לציין, כי אין בדבר פסול לעסוק ו"לבחוש" בתקשורת. הדבר אפקטיבי וחשוב לתועלת הציבור הדתי הלאומי בדיוק כמו בכל שליחות אחרת שהיתה אי פעם.

חשוב להדגיש כי ההשתלבות צריכה להיות בתחומי התקשורת החילונית דווקא. לא מספיק שיש את העיתונות הדתית כמו "מקור ראשון" ו"בשבע" איתם יש שלל אתרי אינטרנט דתיים. זה חשוב וטוב אבל לא משם תבוא הישועה.

יש לפתח מנגנון שיכשיר את הדור הצעיר להתעניין ובתי ספר לתקשורת שיעניק להם את הכלים הבסיסיים לצאת ולהיות עיתונאי שידווח אמת מהשטח. שיביא את הסיפורים החיובים על המתיישבים. שידע להבחין בין טוב לרע ובין אמת לשקר. שידע לכתוב להביע את דעתו ואולי, מי יודע, לאחר מספר שנים גם יוכל יהיה להשפיע על הדעת הקהל הישראלית. זה תהליך ארוך ומייגע אך בסופו, אין לי ספק, נוכל לבוא ולומר התקשורת כבר לא "תשקורת" ולא עוינת את ההתיישבות. לשבת בחיבוק ידם ולהתלונן אף פעם לא הביא תוצאות חיובית לציבור שחוטף וחוטף מהעיתונאיי השמאל מבלי רחם.

מוטי עובדיה הוא מנהל בית הספר לתקשורת "עובדה!" – מכללת ליפשיץ, ירושלים. מכללת גבעת וושינגטון.