אין כמעט חובש כיפה שלא מכיר את הצביטה הקטנה הזאת. יום ראשון בעבודה והפייסבוק מפוצץ בתמונות חדשות - ההוא שנסע לבנימינה לשחק פוקר עם החבר'ה, ההיא שארזה את הילדים לים, הגיסה שהיתה בהופעה או החבר שנסע לטיול אופנועים לסוף העולם וחזרה. כולם מביטים אליך שבעי רצון ומדושני עונג מעוד שבת של חופשה, בעוד אתה כבר עברת על כל חלק עיתון אפשרי (כולל עלוני השבת), דנת בכל חדשות השבוע ומחכה גם לשמוע מה נגמר עם מכבי.
מה בן אדם יכול לבקש יותר מזה בחיים?! גם שבת על שלל יתרונותיה וגם יום חול של חופש? אכן מדובר במשהו שנשמע כמו חלום מתוק

שיהיה ברור, השבת היא המתנה הגדולה ביותר שאפשר לקבל. גם בלי להיכנס לפלפולים רוחניים-הלכתיים, השבת בחיק המשפחה והחברים היא האושר האמיתי, המסאז' לנפש, והנשימה הצלולה לפני הצלילה לעוד שבוע שוטף. אין תחליף לאווירה החגיגית בבתי הכנסת, לארוחות המשפחתיות הנעימות, למפגש נטול הטלוויזיה, ה-VOD והאייפון שמכריח אותך לעסוק בחיברות בלבד. מצד שני, אותה שבת קסומה גם מגבילה אותנו מנסיעה ברכב, ואיתה שלל הבילויים הנלווים.

אמש, כששמעתי לראשונה על הוועדה שמקים ראש הממשלה, כבר ראיתי בחזוני את הפייסבוק של אשתי (שלי פחות פעיל) מתמלא בתמונות של טיול משפחתי לבניאס או את הרך הנולד מרוח בארטיק על שפת הבריכה בסוף השבוע של יום ראשון (נשמע נהדר!). מה בן אדם יכול לבקש יותר מזה בחיים?! גם שבת על שלל יתרונותיה וגם יום חול של חופש? אכן מדובר במשהו שנשמע כמו חלום מתוק.

אני בטוח שהיום, כשתפתחו את הרדיו והעיתונים, תיתקלו בפרשנים הכלכליים חמורי הסבר שיטענו שצעד כזה יעלה לנו מיליארדי שקלים ובטח שמדובר בצונאמי כלכלי שימוטט עוד כמה עשרות בתים. אלא ששמעתי את זה עד היום כמעט על כל דבר: מחירי הנדל"ן, הדולר הצולל, וזה עוד בלי להזכיר את המשבר הכלכלי שצפה שבנקים יקרסו פה כמו המשטים מיוון.

אני טוען ההפך. עוד יום חופש אחד עם המשפחה והילדים, יום אחד של שבת ויום אחד של טיולים, לא רק שלא ימוטט את השוק אלא אפילו יחזק כמה בתים ומשפחות שזקוקות לזה כמו אוויר לנשימה.

הטור פורסם ב"ישראל היום".