‏אל קובעי תג המחיר
‏אל קובעי תג המחיר

אני מבקש להדגיש כי אני שולל את לקיחת הענישה ופעולות הרתעה בידי אזרחים מבחינת החוק והסדר, אך הסיבה העיקרית והחשובה היא פרקטית, כי פעולות אלו אינן מועילות אלא רק גורמות נזק תדמיתי ופוגעות אנושות במטרה שבשמה ולמענה הן נעשות.

כשנפרץ הפרץ והותר הרסן השיטה גולשת בכוח הגרביטציה לכתובות ומחוזות שהפגיעה בהם מערערת את יסודות קיומנו כמדינה, כעם וכחברה. נכון שלא לערך המוסף הזה נולד תג המחיר, אך הוא בהכרח יגיע לשם וכבר התחיל בצה"ל, והשבוע נחצו הקווים תרתי משמע והוצת מסגד בכפר הבדואי טובא-זנגריה בגליל, באזור ראש פינה. נכון לעכשיו אין פרסומים מדוע נבחר הכפר הזה, מהיכן באו המציתים - מהאזור או מיש"ע. ההערכה הבלתי מחייבת שלי היא כי אם ההצתה היתה על רקע של תג מחיר הכפר נבחר דווקא על רקע ריבוי תושביו המשרתים בכוחות הביטחון, במשטרה ובמג",ב כוחות שמבצעים בפועל את ההרס והחורבן ביהודה ושומרון - מיגרון כדוגמא. זאת כמובן אם יש בכלל עדיין היגיון וקשר בין האירועים לבין תג המחיר.

כל פעולה תחת הכותרת "תג מחיר" שמבוצעת לא כחלק מהצורך לשם הגנה עצמית אלא כתגובה, משמשת נשק הסברתי ותודעתי לתקשורת ושאר "אוהבי" ישראל ומכתימה את המאבק על ארץ ישראל. פרדוקסלית זה עשוי לדרבן את הפלסטינים לבצע פעולות יזומות כדי למשוך

כל פעולה תחת הכותרת "תג מחיר" שמבוצעת לא כחלק מהצורך לשם הגנה עצמית אלא כתגובה, משמשת נשק הסברתי ותודעתי לתקשורת ושאר "אוהבי" ישראל ומכתימה את המאבק על ארץ ישראל

תגובות שישמשו להשחרת המאבק על ארץ ישראל. ברור לכולנו שהמאבק על הארץ וההתיישבות היא הכרעה לאומית וחשוב להשפיע ולא ליצור תדמית של התכתשות מתמדת ובמו ידינו לקדם את ההנחה כי אין סיכוי למערכת המשולבת והפתרון היחידי הוא היפרדות טוטלית. נכון להיום אם זה יקרה, ברור מי אמור לארוז. והנה התבשרנו כי עוד לא נותקה השרשרת וקיבלנו תשובה: תג מחיר פלסטיני בקבר יוסף. לא צריך להיות מגיד עתידות או עמית במכון מחקר כדי לדעת על בטוח שזה היה אמור לבוא. בפינג פונג הזה בכל מקרה אנחנו תמיד נהיה המפסידים.

נכון שיש בחלק מהמסגדים הסתה פרועה, אך לא המסגד מסית, מה עוד שאנחנו מלומדי ניסיון בספרים ובתי כנסת שרופים. בכל מיקרה ברור שלנו אין שום עניין להפוך את הסכסוך עם הפלסטינים לסכסוך דתי עם מאות מיליוני מוסלמים, זה פשוט טרוף,הרי את זה הם רוצים זה כמעט כמו לתת להם רובים. מלבד זאת שבכך אנחנו גורמים מעמסה כבדה ומיותרת לנשיא המדינה ולרבנים הראשיים, כי בנוסף על סדר יומם העמוס ממילא יחייב אותם להגיע לכל תגובה, ועל התגובה לתגובה וחוזר חלילה כפי שעשו בכפר זנגריה. נו מילא הרבנים, אך מי ימלא את מקומו של הנשיא פרס בנסיעותיו ברחבי הגלובוס? לא כל אחד מוכן להתנשק עם כל אימאם מקומי.

חברים יקרים באשר הנכם, זו לא הדרך. זה רק מזיק. צריך למצוא אפיק אחר, בונה ולא הורס, לתעל בו את רגשי הכעס, ההשפלה והתסכול המוצדקים על הפגיעה הפיזית והחומרית, אך בעיקר על הפגיעה בכל היקר עליו גדלתם וחונכתם לשמור ולכבד: תורה, עם, ארץ, מדינה, צה"ל - השילוב האולטימטיבי של ציונות אמיתית משודרגת שלמה. וכל זה תוך מסירות והקרבה אין קץ. תג מחיר זה לא זה, זה לא תשובה, זה ייאוש, לא גבורה. ואין לנו ייאוש כלל !