הסתלקותו של ידיד אהוב
הסתלקותו של ידיד אהוב
אנו מתאבלים היום על פטירתו של ידיד ותיק ואהוב, קומון סֶנְס (היגיון בריא לאחר שעברת את שמו), שליווה אותנו שנים רבות. אף אחד לא יודע לבטח בן כמה היה, מאחר שרישומי הלידה שלו אבדו זה מכבר בתוך התסבוכת הביורוקרטית.

הוא ייזכר כמי שטיפח לקחים רבי ערך כגון לדעת מתי להיכנס הביתה כשיורד גשם, לקום מוקדם, החיים אינם הוגנים לפעמים; ואולי זה לא היה באשמתי.

קומון סנס חי על יסודות כלכליים בריאים (אל תבזבז יותר ממה שאתה משתכר) ואסטרטגיות אמינות (המבוגרים, לא הילדים, מחליטים). בריאותו החלה מידרדרת במהירות כשנקבעו תקנות עם כוונות טובות אבל תוצאות גרועות. דיווחים על ילד בן 6 שהואשם בהטרדה מינית כי נישק חבר לכיתה;

בני נוער שהושעו מבית-הספר מפני שהשתמשו במי שטיפת פה לאחר ארוחת-הצהריים, ומורה שפוטר משום שנזף ב

קומון סנס איבד את הרצון לחיות כשבתי כנסת הפכו לעסקים ופושעים קיבלו יחס טוב יותר מקורבנותיהם. המצב החמיר כשהתברר שאינך יכול להגן על עצמך מפני פורץ בביתך בלי שהפורץ יגיש נגדך תביעה על אלימות

תלמיד מתפרע, הוסיפו והרעו את מצבו של קומון סנס.

קומון סנס נחלש עוד יותר כשהורים התנפלו על מורים משום שהללו ניסו לבצע את המלאכה שההורים התרשלו בה בהטלת משמעת על ילדיהם הסוררים. מצבו הורע עוד יותר כשבתי הספר נדרשו לקבל הסכמת ההורים לפני מתן אספירין לתלמיד, אבל נאסר עליהם ליידע את ההורים כשתלמידה נכנסה להריון וביקשה לבצע הפלה.

קומון סנס איבד את הרצון לחיות כשבתי כנסת הפכו לעסקים ופושעים קיבלו יחס טוב יותר מקורבנותיהם. המצב החמיר כשהתברר שאינך יכול להגן על עצמך מפני פורץ בביתך בלי שהפורץ יגיש נגדך תביעה על אלימות.

קומון סנס איבד סופית את רצונו לחיות לאחר שאישה לא הצליחה להבין שספל קפה מהביל הוא חם, שפכה מעט ממנו בחיקה וקיבלה מיד מבית הקפה סכום פיצויים עצום.

קדמו למותו של קומון סנס פטירותיהם של הוריו אמת ואמונה ושל רעייתו תבונה, בתו אחריות ובנו הגיון. הותיר אחריו 4 אחים חורגים: אני מכיר את זכויותי; אני רוצה את זה עכשיו; מישהו אחר אשם; ואני-קורבן.

לא רבים השתתפו בלוויתו מפני שמעטים כל כך שמו לב שהוא הסתלק מעימנו. אם את/אתה עדיין זוכרים אותו, העבירו את זה הלאה. אם לא, הצטרפו לרוב ואל תעשו דבר.

(עובד לפי הודעת אבל שהתפרסמה בטיימס הלונדוני)