גליונות בשבע עוד גליונות

בשבע

גליון 426ראשיהפצה

קיסר בקיסריה - תרבות ופנאי (דיסק)

דיסק המופע של שוואקי בקיסריה מצליח להתעלות גם על ההופעה הקודמת והמצוינת באותו מקום
13/01/11, 14:18
אמציה האיתן

 שוואקי בקיסריה 5770

ראיתי כבר הופעות מרשימות. ראיתי הופעות מוצלחות, וגם הופעות מושקעות מאוד. אבל הפעם מדובר במשהו שהוא יותר מכל אלה ביחד. אולי אפשר להגיד במין משחק של מילים – הופעה מפעימה. לא פחות מכך. בדרך כלל אני לא מתלהב מדברים שמנסים לשחזר הצלחות. זה הגיוני ואפילו מקובל לעשות שוב משהו שהצליח לך בפעם הקודמת, אבל לכאורה אין סיבה שאכתוב על כך שנית. כך הרגשתי כשקיבלתי את ה-DVD של יעקב שוואקי בקיסריה 5770. המספר מציין, למען מי שלא ממש חזק במתמטיקה, את שנת ה' אלפים תש"ע – השנה שבה נערך המופע של שוואקי בקיסריה. אמנם האלבום הקודם, באותו מקום ושל אותו זמר, היה מוצלח ואפילו מרתק, אבל מה עוד אפשר לחדש? מסתבר שאפשר גם אפשר, ורק השמיים הם הגבול. יוחי בריסקמן הרים מופע מדהים, בכל קנה מידה. אנשי הבמה מילאו את האמפי בקיסריה במסכי לדים בכמות שיכולה להאיר עיר קטנה. התזמורת של בריסקמן יחד עם הסימפונית של רעננה מהווים גב מוסיקלי חזק מאוד, והמקהלות של יענקלה רוטנר מוסיפות המון לכוכב הראשי של הערב.

נדמה שאת יעקב שוואקי אין צורך להציג. הלהיטים שלו מלווים אותנו בכל אירוע, שמח או עצוב, ויהיה לכם קשה למצוא מישהו, שומר מצוות, שלא יוכל לזמזמם בקלות את 'מה מה מה' (בפתח, לא בסגול), או את 'רחם' האלמותי. בריסקמן, יחד עם שרון דניאל, המפיקים, לא הסתפקו בשוואקי לבדו והוסיפו לו כוכבים באמת גדולים, שפשוט כיף לראות ולשמוע אותם. חיים ישראל שר יחד עם שוואקי את 'מלאכים הקדושים' ואתה יכול ממש לדמיין את המלאכים מתרגשים יחד איתנו. החזן הלפגוט מבצע את 'המבדיל' של יוסלה, והחיבור המפתיע בינו לבין שוואקי, המשמיע קולו בחזנות, משתלב נהדר גם אצל חובב חזנות שכמוני. המלחין של 'אם אשכחך' – יוחנן שפירו, יחד עם אחיו לצוות, מאיר שפירא, שרים את הלהיט הזה, שהפך לחובה בכל חתונה. החידוש הגדול, לפחות בשבילי, היה ברוך לוין. הוא הגיע מארה"ב, ניגן ושר יחד עם שוואקי את הלהיטים הגדולים שלו – ובראשם כמובן, 'וזכני לגדל', וזו היתה פשוט חוויה. יש לי עוד המון דברים טובים להגיד על המופע, אך עוד מעט ואגלוש לעמוד הבא של העיתון. אז תרשו לי לסיים בהערה אחת לכיוונו של המנצח המוכשר יענקלה רוטנר. לטעמי (ואשמח לשמוע את דעתכם הקוראים בנושא זה), כשהילדים אינם שרים, אין צורך שיעשו תנועות, יתנדנדו בקצב אחיד, או יסובבו את שוואקי כשידיהם פונות אל על. זה לא ממש מוסיף למופע, זה רק 'מפדח' את הילדים, וקצת מביך את המבוגרים. הם לא שרים? שישבו במקומותיהם בנחת וייהנו מהאחרים ששרים. ועוד הערה לסיום, במופע הבא בקיסריה, אנא תשמרו לי שני מקומות.

seret@etrog.tv