בשבע 433: סומכים על הפסלון

התקשורת בישראל אוהבת לפזז סביב טקס האוסקר ולרגש את עצמה לדעת מכל שמץ של הקשר ישראלי

שמואל אדלמן , כ"ז באדר תשע"א

התקשורת בישראל אוהבת לפזז סביב טקס האוסקר ולרגש את עצמה לדעת מכל שמץ של הקשר ישראלי. השנה המלאכה הייתה קלה יחסית בעקבות זכייתו של סרט דוקומנטרי אמריקני בשם  'כבר לא זרים',  שהתמקד בביה"ס ביאליק רוגוזין בתל אביב. הילדים בבית הספר מגיעים מ48- מדינות שונות בעולם, רק אחת מהן היא ישראל. הסרט מתמקד בשלוש דמויות שעברו חוויות קשות בארצות מוצאם בטרם הגיעו לארץ הקודש: מוחמד, שנמלט מדרפור ודרך מצרים הגיע לישראל. אסתר, שאביה הגיע מדרום אפריקה ויואהנס שהגיע מאריתריאה. מנהלת  בית הספר קארין טל מציינת בסרט את העובדה כי לומדים בו נוצרים מוסלמים ויהודים יחד כי "בחינוך אין זרים". 

בטקס הנוצץ הודו במאי הסרט בטקס לילדים ולצוות בית הספר שהוכיחו לדבריהם כי  "דרך הבנה וסובלנות השלום אכן אפשרי". למחרת הזכייה נערך בבית הספר טקס מתוקשר במהלכו ציינה סגנית המנהלת את סכנת הגירוש המרחפת מעל הילדים. כלי התקשורת, אובייקטיבים כתמיד, נתנו לאסתר, גיבורת הסרט, להביע תקווה כי זכייתו של  הסרט באוסקר תסייע להם למנוע את גירושם מהארץ.

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי, שגדל בדרום תל אביב, נרגש הרבה פחות מהזכייה באוסקר: "מי שמעוניין למחוק את האופי היהודי של המדינה, פועל להחדרתם הבלתי חוקית של זרים ותרבויות זרות אליה. זה לא סוד שהקריטריונים לזכייה בפרסים בינלאומיים הם אג'נדה פוליטית. נזכור שגם ערפאת ואובמה קיבלו 'פרס נובל לשלום'. לסרט קוראים 'כבר לא זרים', ולצערי, הפולשים צוברים אחיזה ולגיטימיות, בו בזמן שתושבי שכונת ילדותי בשכונת התקווה, הם מי שההופכים לזרים בביתם".

שלמה מסלאוי, חבר מועצת עיריית תל-אביב-יפו ויו"ר ועד שכונת התקווה נשמע נחרץ אף הוא: "הסרט הוא אמצעי בולט בקמפיין של ניצול ילדים למטרת הטיית דעת הקהל כנגד החלטת הממשלה בגיבוי בית המשפט, להוציא מן הארץ ילדים של שוהים בלתי חוקיים.

שימוש בילודה זו מדיניות הגירה מוכרת וידועה במדינות רבות, והסכנה היא שסנטימטליות היתר תפיל אותנו בפח הזה. יש מיליוני ילדים באפריקה הכמהים גם הם לגדול בישראל. איננו יכולים להרשות לעצמנו לשמש להם בית".

 בצהרי יום שישי  מתוכננת הפגנה של אלו שמנסים לעצור את סחף הזרים. לתומכים בהישארות הזרים העבודה קלה יותר: הם יכולים לסמוך על התקשורת ועל הפסלון.