בשבע 449: איפה קידוש השם?

העורך עמנואל שילה הרחיק לכת בטורו "על כדורסל וקידוש השם".

קוראים כותבים , כ"ח בסיון תשע"א

איפה קידוש השם?

העורך עמנואל שילה הרחיק לכת בטורו "על כדורסל וקידוש השם". מה לכדורסל וקידוש השם? בסך הכל מדובר בכדורסלנית צעירה ומוכשרת, נעמה שפיר, המקפידה לעלות לשחק כשהיא לובשת חולצת טריקו מתחת לגופיית הקבוצה. נו, אז מה? ההקפדה הזו היא מעשה הקרבה או מסירות נפש?

במשך דורות חונכנו שיהודים מסרו את נפשם על קידוש השם, כאשר הגויים בגולה רדפו אותם וכפו עליהם להמיר את דתם. יש אין ספור מעשי גבורה על לחומים שמסרו נפשם על קידוש השם בכל המערכות ובשדות הקרב, כמו למשל רעי קליין הי"ד שהציל את חייליו כשקפץ על רימון.

נותרה בי תמיהה אחת. מדוע נעמה שפיר שעולה לפרקט לשחק בשבת, מתעקשת לעשות זאת בלבוש צנוע.

 אני מצטער, אך בהתנהגות זאת אינני רואה 'קידוש השם'.

יצחק הללי, ירושלים

 לא תמכנו בתחבורה שבת

בגיליונכם האחרון פרסמתם ידיעה על כך שהצעת חוק של ח"כ ניצן הורביץ המבקשת לאפשר תחבורה ציבורית בשבת, נדחתה השבוע בכנסת, וטרחתם לציין שתנועת נאמני תורה ועבודה תמכה בחוק.

איננו יודעים אם ראיתם את הודעתנו הרשמית, אך בשום מקום לא אמרנו שאנחנו תומכים בהצעת החוק שעלתה, ואף פרסמנו הבהרה ברורה בנושא.

מה שאמרנו הוא שבמקרה ומחליטים לשנות את הסטטוס קוו, הרי שיש לחוקק מערכת של חוקים משולבים, שתסדיר את נושא צביון השבת. טענתנו באה בהתאם לרוח אמנת גביזון-מדן, אשר מנסה ליצור סטטוס קוו ראוי יותר במדינת ישראל. עיקר ההצעה היא לבסס את יום השבת כיום המנוחה הרשמי. בהתאם לכך, אנשים לא יועסקו ולא ידרשו לעבוד בייצור, במסחר ובשירותים בשבת. במקביל, תרבות, בידור ותחבורה במתכונת מופחתת, יקוימו לפי הצורך.

כמובן שכאנשים דתיים היינו רוצים שבמדינת ישראל תשמר השבת כהלכתה. אלא שבמציאות הקיימת, עדיף שיום השבת הציבורי יישא אופי של יום מנוחה ותרבות, מאשר של שופינג ומסחר.

שמואל שטח, מנכ"ל נאמני תורה ועבודה

אבל אשמים אנחנו

לא יועילו צעקותינו על ה'מקל'. הקב"ה אוחז ב'מקל' כבר בפעם השלישית: גוש-קטיף, הפיגוע במרכז-הרב ומעצר הרב ליאור שליט"א. ואין אצלו "דינא בלא דינא".

אנחנו הסובלים – חייבים לעשות חשבון-נפש. אם היינו בסדר, העם היה דורש מאתנו להנהיגו. אולי יש לבחון את הכיוון האמוני-מחשבתי לתקופתנו.

אמונת עתנו קשורה לתקופתנו – וכבר מזמן השלמנו את הגאולה הראשונית עם שחרור ירושלים וכיבוש כל הארץ. הרב קוק באגרת שע"ח: "דברת הקץ המגולה" זה עבור הגאולה הראשונית, והיום אנו כבר לקראת "אור הישועה הזרוחה".

לא ברצף נעבור לגאולה השלמה, יש לנקוט בדרך אחרת, אשר מובילה אליה. לא ע"י צה"ל וגם לאו דווקא באמצעות התיישבות. דרוש חינוך לחיי-גאולה, תיקון המידות - כי אין יצר הרע וצריך להתרגל. מהלימוד על החיים הנפלאים האלה – תפילותינו תהיינה אמיתיות יותר, נדע מה אנו מבקשים. הציבור הכללי מצפה מאתנו לבשורה של התקדמות בגאולה.

דוד בר-ניצן, אפרתה