בשבע 477: משפחה וצרכנות

כיצד לכתוב אי מייל בצורה אפקטיבית ואיך לנהל את תיבת הדואר

פינחס ורבקה קופר , כ"ד בטבת תשע"ב

אל תשלחו אי מיילים בתפוצה רחבה היוצרת BUZZ – רעש חיצוני מיותר. תכננו את המכותבים בקפידה בהתאם לרלוונטיות שלהם לנושא. כתבו כותרת נושא בת מספר בודד של מילים ולא כותרת שהיא סיפור. זכרו כי תוכן ערוך מקצר את זמן הקריאה. אין צורך בדרמות, סיפורים והסברים, התנצלויות ותיאורים. בשביל זה עדיפה שיחה. הגיעו לנקודה כבר במשפט הראשון אחרי מילות השלום. בהירות. כמו בכותרת עיתונאית טובה, ישמו גם בכתיבת אי מייל את כללי הממים, וכך מיד בהתחלה יובן: מה קרה, מי צריך מה, היכן, מתי ומדוע. מיקוד. חתרו לשורה התחתונה כבר במשפט הראשון. אנחנו טובעים במידע וקשה לנו לסנן אותו, לכן, מהכותרת ועד משפט הסיום, חשוב להיות מעניין, מרגש ומסקרן. בקיצור, אטרקטיבי לקורא. אמנות כתיבה וניהול אפקטיבי של אי מיילים כוללת הטמעה של כללי כתיבה שיווקית: שימוש באותיות בולטות כדי להבליט מסר, שימוש בקו תחתון כדי להדגיש, והוספת צבעים למסרים כדי להבליטם ולקצר את זמן הקריאה. משפט סיום המניע לפעולה ולא ברכה סתמית, יזכיר לנמען מה רצית ממנו ויחסוך זמן תקשורת בהמשך. בקריאת אי מיילים, העיקר להתחיל בעיקר. דרגו אי מיילים על פי סדר חשיבותם באמצעות צבעים, סימנים ודגלים. כך יאפשר לכם להתייחס לחשוב ולדחוף לפני המאוד מושך. כדאי שיהיו ברשותכם כתובות דואר שונות לצרכים שונים: תיבה לדואר מלקוחות וספקים אסטרטגיים,ותיבה לדואר שאינו משמעותי לכם. במידה ובזמן קריאת האי מייל יש בכוונתכם לטפל בו, מומלץ להשאירו בתיבת הדואר הנכנס. במידה ואתם בוחרים להעבירו לטיפול מישהו אחר, יידעו בכך את השולח. מענה אוטומטי לאי מיילים, מאשר קבלה וחוסך אי מיילים נוספים הבודקים את קבלת האי מייל הראשון. תיבת האי מיילים שנשלחו, נמחקו והארכיון, הם כמו מחסן חסר שימוש, אך גם שם נדרש ניקיון. אחת לכמה ימים היכנסו ומחקו את האי מיילים שאין לכם עניין להתייחס אליהם.

 

באדיבות שירית בן ישראל – יועצת אסטרטגית, מומחית לניהול רב-תחומי, מנכ"לית חברת STS.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שווה לדעת

=============================================================

'ארומה' מחדשת את תפריטה ומשיקה תפריט חורף הכולל מגוון סלטים (סלט חלומי וסלט ירקות גינה המוגש חם), מרקים ללא תוספת מונוסודיום גלוטומט (מרק כתומים וג'ינג'ר, מרק עדשים ומרק ירקות טוסקני), מאפים (שמרים שוקולד וקוקיס), שייק פירות טבעיים וכריכים חמים (צפתית-חצילים וסינייה) המתאימים לעונה. המהדורה החורפית של פסטיבל המסעדות 'שף תאכל' תארח עשרות מסעדות ברחבי הארץ בפעם ה-13. תמורת 79 ש"ח תקבלו ארוחה מלאה הכוללת מנה ראשונה, עיקרית וקינוח. הפסטיבל הקולינארי יתקיים עד ה-25.1. פרטים ותפריטים באתר www.chef-tochal.co.il, ובטלפון 03-6912540. רשת Laline משיקה סדרת מוצרי גוף הכוללת 15 מוצרים (סבון שמן, קרם רחצה, קרם גוף, מי גוף ופילינג סוכר, מלח ומשמש) בשלושה ניחוחות חדשים: Oriental Musk – ניחוח פירותי בתחושה אבקתית; Fig yogurt – ניחוח יוגורט תאנים עם תווי קוקוס, קרמל ווניל; sandalwood Vanilla – בניחוח וניל ועץ אלמוג בתערובת פירות אקזוטיים.  'גלוסיבוקס' – מיזם הקוסמטיקה האינטרנטי הבינלאומי, המאפשר להתנסות במוצרים בגודל מיוחד לפני רכישת המוצר, מגיע לישראל. כל חודש מקבלים הביתה קופסת טרנדים מעוצבת, בתחום היופי, הטיפוח והקוסמטיקה, מהמותגים המובילים בעולם, כשלא כל הקופסאות זהות, וכל אחת תקבל מוצרים המתאימים לה באופן אישי. המחיר: 50 ש"ח לקופסא המכילה חמישה מוצרים כשבדרך כלל לפחות אחד מהם בגודל מלא. לפרטים והתרשמות: www.glossybox.co.il. 'אסם' בשיתוף 'דן חסכן' של בנק 'הפועלים' משיקים 'במבה' באריזת חסכון של 200 גרם, כשעל גבי האריזה מופיעים טיפים לחסכון. המחיר: 9-10 ש"ח. 'פפסי מקס' מציעה מהדורת פחיות מיני (150 מ"ל) מוגבלת MINI MAX, במארז שמיניה מעוצב. ברכישת שישיית 'פפסי מקס' 1.5 ליטר, תקבלו את המארז ב-10 ש"ח, עד סוף פברואר. 'קורנפלקס' של 'תלמה' מחדש עם 'קורנפלקס בטעם בננה' במהדורה מוגבלת (500 גרם, 18-20 ש"ח). Johnson's baby משיק את Nappy Cream – קרם החתלה למניעת תפרחת חיתולים וגירוי בעור התינוק, הנספג בקלות ומפחית אדמומיות בעור, כבר מהשימוש הראשון. 'וולה קולסטון' Wella Koleston)) מחדשת עם מוצר מהפכני בתחום צביעת השיער הביתית: קצף צביעה המאפשר לצבוע את שיערך בקלות, ללא טפטופים ולכלוך, להשגת צבע שיער עשיר ואחיד ביותר, עד כ-8 שבועות עם 100% כיסוי שיער לבן. 'יד מרדכי' משיקה את סדרת 'דבש לילדים' בטעמי ממתק ייחודיים שילדים אוהבים: דבש בטעם תות, דבש בטעם וניל ודבש בר המשלב דבשים מעודנים בטעמם. הסדרה מוצעת בבקבוקים קטנים המעוצבים בשפת הילדים והם מצוידים בפקק למזיגה נוחה. 'ויסוצקי' מרחיבה את סדרת The LEAVES COLLECTION ומשיקה טעם חדש: תערובת תה ירוק, תותי גוג'י סיניים, רימונים ופרי האסאי הברזילאי – פרי-על עשיר באנטיאוקסידנטים. 'אסם' משיקה את 'ביסלי יאללה' בצורת ריבועים בטעמי ברביקיו אמריקאי, חריף וטבעי, במרקם אוורירי, קליל ודקיק, השומר על מאפיינים קראנצ'יים מתובלים. 'מחלבות גד' משיקה את סדרת 'גד פרסקה' הכוללת 'ריקוטה פרסקה' ו'מוצרלה פרסקה'. מקור גבינות ה'פרסקה' (טרייה באיטלקית) באיטליה, כשלריקוטה טעם עשיר במרקם קרמי-שמנתי מעודן (9% שומן), והמוצרלה עשויה 100% חלב טרי ומגיעה עם נייר עיטוף השומר על לחות וטריות המוצר.