בשבע 505: דאנס עם פיאות

אלון מורדו לא מאכזב בדיסק נוסף של גרסאות מקפיצות ומרקידות של להיטים חסידיים

אמציה איתן , כ"א באב תשע"ב

אם כבר מותר לנו לשמוע מוסיקה, ואפילו מוסיקה שמחה, אז בואו נעשה את זה בגדול. ומה יותר שמח מרמיקס מטורף של שיר שכבר שזכינו להכיר בצורתו המקורית? אם אינכם יודעים מה זה רמיקס, תוכלו לקרוא את מה שכתבתי על האלבום הראשון של הרמיקסים שהוציא אלון מורדו.

אוקיי, הבנתי שאתם לא שומרים את כל המדורים שכתבתי, אז הנה לכם ההסבר בקצרה: כשעושים רמיקס לשיר, לוקחים את השירה המקורית, מוסיפים לה קצב דאנס היסטרי, מכניסים אפקטים ומכפילים משפטים, מילים או אפילו הברות והופכים את השיר למשהו שגורם לך לקפוץ במקומך, גם אם אתה בדרך כלל מאלה שדבוקים לכיסא.

בשביל זה צריך כמובן הסכמה של היוצר, ועוד יותר טוב אם יש שיתוף פעולה עם הזמר שגם מוכן להקליט מחדש את השיר בגירסתו הדאנסית.

 אחד היוצרים היותר בולטים בתחום הרמיקס הוא אלון מורדו, שלקח על עצמו 'משימת קודש' – להפוך את השירים החסידיים למשהו שיקפיץ את הסביבה ויהפוך סתם יום הולדת למסיבת טראנס מגניבה (את התוכן של המסיבה כמובן אתם תקבעו. אפשר אפילו להגיד דברי תורה בין שיר לשיר). השם הרשמי שהוא העניק לאלבום הוא 'הרמיקסים המחוזקים של ישראל – אוסף שירי דת בגירסאות דאנס מפרקות'. כבר באלבום הראשון הופתעתי לטובה, כי לא חשבתי שאוכל ליהנות ממתיחת הפנים שעברו השירים המקוריים, אבל נהנתי ואפילו שמעתי אותו פעמים רבות. עכשיו הגיע תורו של האלבום השני, שכבר לא הצליח להפתיע אותי. טובי היוצרים החסידיים משתפים פעולה עם אלון מורדו ועל כך מגיע להם יישר כוח גדול, כי זה לא מובן מאליו. משה פרץ נותן כאן גירסה מאוד מיוחדת ל'לכה דודי', עם תוספת 'לשם יחוד' שכולל בתוכו גם את רבי נחמן, איך לא. אוהד מושקוביץ מפליא לעשות בשיר 'בואי כלה', עם הלחן המוכר והאהוב של לאונרד כהן – להיט שיכול ללוות כל כלה בדרך לחופה או במהלך הריקודים. אודי דוידי נותן גירסת דאנס מדליקה ל'תחשוב טוב' ועמירן דביר מחזיר לנו את 'ברוך הגבר' הישן והטוב בתוספת בונוס – 'זוכרני נא' של דב שורין.

לרצועה 15 לא הצלחתי להתחבר בשום אופן. עדן גבריאל מבצע בגרסת דאנס את 'כשהלב בוכה'. הלו? לא נסחפתם קצת? נסו לדמיין משהו מעין זה: "(בום בום, בום בום), כשהלב בוכה, (יא יא), רק אלוקים שומע, הכאב עולה מתוך הנשמה (כפיים בקצב) הכאב גדול ואין לאן לברוח (קדימה, תרימו ת'רגליים) עשה שייגמר כי לא נותר בי כוח (בום בום, בום בום)". מי שזה לא נשמע לו קצת חריג שיקום. את 'והיא שעמדה' בקצב דאנס עוד הצלחתי לשרוד, אבל כאן זה כבר עבר כל גבול. אז מכיוון שיש באלבום הזה 17 רצועות, כמות מכובדת מאוד, קיבלתי על עצמי להתעלם מרצועה 15, וכך יצאתי עם אלבום רמיקסים שמח, מדליק וקופצני שמתאים לימים אלה כמו כפפה ליד, או יותר נכון – כמו כדור למטקה. קיץ נעים ושמח לכולם.

'הרמיקסים המחוזקים של ישראל 2', אלון מורדו

seret@etrog.tv