בשבע 506: צרכנות ומשפחה

כך תחסכו דלק, תיסעו בצורה חלקה יותר ותנהגו בבטיחות

דיאטת בנזין , כ"ח באב תשע"ב

* כל נהג יכול לחסוך בדלק, הדבר אינו תלויי בנפח המנוע, בסוג המכונית או בסוג הגיר. אופי הנהיגה קובע את צריכת הדלק. עם קצת ידע ומודעות ניתן בכל מכונית לחסוך בקלות בין 20 ל-30 אחוזים מצריכת הדלק.

* על הנהג להסתכל רחוק, מעבר למכוניות הקרובות אליו. כך יימנעו עצירות מיותרות שגם מבזבזות דלק וגם אינן בטיחותיות. כל בלימה היא שריפת אנרגיה שלפני רגע השקעת בדלק.

* תהליך ההאצה צריך להיות מתון וקבוע. 'קיק דאון' היא פעולה אגרסיבית. עדיף להוריד הילוך באופן ידני בהאצה גם בגיר אוטומטי.

* מזגן צורך כ-10 אחוזים מהדלק. ב-90 קמ"ש ומעלה, חלונות פתוחים שווי ערך לאותה הצריכה, לכן העצה החסכונית והבטיחותית היא ליהנות ממזגן.

* הצג בלוח השעונים מראה את צריכת הדלק הרגעית. מומלץ לאפס את ה'טריפמטר' בעת מילוי כל מיכל דלק. כך נוכל לחשב את צריכת הדלק האמיתית של רכבנו, ולבדוק האם היא בזבזנית.

* המצב היחיד בנהיגה שבו אסור לנו לחשוב על חיסכון בדלק הוא כשאנו צריכים להאיץ בנתיב האצה, כיוון שאם לא נאיץ ולא נשווה מהירויות עם כלי הרכב הנוסעים בכביש, אנו עלולים לגרום לתאונות ולהאטת מכוניות בדרך המהירה.

* נהגים רבים אינם מודעים לכך שתחזוקת רכב שותפת חוסכת בדלק. בדקו לחץ אוויר בצמיגים אחת לשבועיים ובבדיקה ויזואלית לפני כל נהיגה. כשאוויר משתחרר מהצמיגים המנוע מבזבז דלק. לחץ אוויר תקני חוסך בין 10 ל-15 אחוזים בתצרוכת החודשית.

* טפלו ברכב בהתאם להוראות היצרן. פילטר אוויר סתום פוגע ביעילות עבודת המנוע ומוסיף בין 5 ל-10 אחוזים לתצרוכת הדלק. הדבר נכון גם לגבי ניקוי מזרקי הדלק על ידי תוספי דלק, החוסך 5 עד 10 אחוזים מתצרוכת הדלק, במיוחד ברכבי דיזל.

* יותר אנשים בכלי רכב אחד שווה פחות מכוניות על הכביש ויותר חיסכון בדלק. עודדו שיתופיות היכן שניתן.

* לנהגים שנמצאים בתהליך רכישת רכב, מומלץ להכניס כשיקול מרכזי את נושא החיסכון בדלק. בדקו את צריכת הדלק ושאפו לצריכה של 18 ק"מ לליטר או יותר.

 

באדיבות איתי אלון, מומחה לנהיגה נכונה ומנכ"ל 'אלטרנתיבי – יוצרים תרבות נהיגה'.

 

 

שווה לדעת

* מותג התיקים האורבניEastpak  לוקח אותנו העונה למסע עירוני ויצירתי עם השקת קולקציית הקיץ. המותג מציע קולקציה עשירה מחומרים מתקדמים ועמידים במיוחד, עם הדפסים ועיצובים חדשים. ניתן לראות בה שילוב של אלמנטים, סגנונות ותכונות פונקציונליות. המותג, החוגג 35 שנה, מציע כמה סדרות מוצלחות המשמשות בין היתר את החוזרים לבית הספר כמו גם את היוצאים לחופשות ולטיולים. לצד תיקי הגב האייקוניים מציע המותג קולקציה מקיפה של פריטים לנסיעות, מתיק קמפינג ועד טרולים על גלגלים. לפרטים והתרשמות: 03-9155111, www.eastpak.com.

* 'כנעני שיווק' משיקה גרסה חדשה למשחק הציור הנמכר בעולם - ה'אטש-א-סקטש' ('מסך קסם'), המפתח קואורדינציה עדינה והתמצאות במרחב. לראשונה פותחה עבור ה-Etch a Sketch אפליקציית חינם בסמארטפונים וטאבלטים, המאפשרת בין היתר לשתף ציורים בין הגולשים ולהפוך את הטלפון החכם ללוח משחק. המשחק כולל לוח ושני כפתורים – שמאלי לתנועה ימינה ושמאלה וימני למעלה ולמטה, כששילוב ביניהם יוצר זוויות, אלכסונים ועיגולים. כיצד מוחקים? מנערים ומתחילים לצייר מחדש. מחיר מבצע: 99 ש"ח במקום 120 ש"ח. 

* 'מדוזה' משיקה קולקציה ראשונה של 'אורנמנטיקה' – קו עיצובי חדש המציג ארנקים, תיקים ופריטים ייחודים שבין בגד לתכשיט, המשלבים את החומר הפלסטי עם טקסטיל ישן ועיטוריות עתיקה. הקולקציה הראשונה מציעה תיקים וארנקים ומהדורה של פרטי בגד-תכשיט בעבודת יד. לפרטים והתרשמות: www.me-dusa.com.

* יקב 'טוליפ' משיק את 'ג'סט קברנה סוביניון 2011' מ-100% ענבי קברנה סוביניון מכרמי צבעון וגלעד בגליל העליון. היין בגוון אדום בורדו בוהק, עם ארומה פירותית עשירה, טאנינים רכים ונעימים וחומציות טובה; ואת 'ג'אסט מרלו 2011' מ-100% ענבי מרלו מכרם צובה שבהרי ירושלים. היין בגוון סגול אטום, עם ארומת פירות שחורים בשלים, טבק ועץ אלון קלוי (67 ש"ח). כשרות: ועד הכשרות או.קיי, המועצה הדתית שדה יעקב עמק יזרעאל ובד"צ בית יוסף.

* מותג העוגות והעוגיות 'לחמי', משיק סדרת מאפי פרימיום יצירתית ואיכותית, ברמה של קונדיטוריית בוטיק – ברשתות השיווק ועל מדפי הסופר, הכוללת בין השאר סדרת עוגיות 'סבלה', סדרת עוגיות פירות ודגנים, עוגיות ספקולוס קינמון ועוגות שמרים קראנץ ארטיזנל. המחיר: 25-19.50 ש"ח.

* חברת 'גורי' משיקה את מותג המזון Smart Food – סדרת מוצרי מזון יבש איכותית, במחירים נוחים ונמוכים בכ-20 עד 40 אחוזים מהמתחרים המובילים, הכוללת בשלב ראשון: מגוון עוגיות, קרקרים, קפה שחור וקקאו באריזות שונות, קוואקר, ציפוי לשניצל בשלושה טעמים, ג'לטין ואבקת אפייה. מוצרי 'סמארט פוד' יימכרו ברשת הרביעית ובחנויות המינימרקטים הפרטיים.

* 'ניצן מותגי מזון' משיקה מארז הכולל ארבעה רטבי 'טבסקו' חריפים (60 מ"ל כל אחד) בטעמים: קלאסי, שום, חלפניו וצ'יפוטלי מעושן, במחיר של 1+3 במתנה: 35 ש"ח, ברשתות השיווק.

* 'אסם' משיקה מהדורת ג'לקרטיב להכנה מהירה של ג'לי או קרטיב בטעם פטל. המחיר: 6.50 ש"ח.

* 'אחוה' משיקה סדרת עוגות חדשה ללא סוכר, באישור האגודה הישראלית לסוכרת, במילוי נדיב של תפוחים או פירות יער, במרקם שאינו מתפורר (450 גרם, 17-16 ש"ח).

* 'נירלט' מרחיבה את קטגוריית הצבעים האקריליים ומשיקה צבע קיר חדש על בסיס מים לצביעת קירות פנים וחוץ: 'נירוקריל EXTRA', בעל כושר כיסוי והסתרה הגבוהים בשוק: 11-10 מ"ר לליטר. המחיר לאריזת 5 ליטר: 109 ש"ח.

* 'שטראוס פריטו ליי' במותג 'עלית' משיקים חטיף פופקורן בטעם טבעי, מוכן בשקית גדולה ונוחה, במשקל 80 גרם, במחיר שווה לכל כיס של 5 ש"ח.