בשבע 515: עוד להיטים

אליקים ביננשטוק מוציא אלבום אוסף של גרסאות כיסוי להיטים חסידיים ועושה זאת בלי לעורר געגועים למקור

אמציה האיתן , ט' בחשון תשע"ג

אחת השאלות שלא נפתרו בתחום המוזיקה והתקליטורים היא מה גורם ליוצר להוציא אלבום אוסף של שירים שכבר בוצעו. הציניקנים טוענים שכשנגמר החומר החדש והטוב, ועבר זמן רב מהאלבום האחרון, חייב היוצר להראות עצמו בחנויות ועל כן הוא משחזר הצלחות ישנות ומוציא תקליטור אוסף. היותר מפרגנים מוכנים לקבל את הטיעון ששם את הקהל בראש מעייניו, ותולה את האוסף ברצון של המאזינים שירכזו למענם את מיטב השירים מהתקופות השונות. האמת היא שבעידן ההורדות ומכשירי ההשמעה האלקטרוניים, הטיעון הזה הולך ומאבד את מקומו, שהרי כל אחד יכול ליצור לעצמו רשימת השמעה מיטבית על פי טעמו ובחירתו.

כל הטיעונים האלה הופכים ללא רלוונטיים כשמי שמוציא את האלבום הוא לא היוצר המקורי, אלא זמר אחר שאוסף להיטים שאהב ומבצע אותם מחדש. כאן הדיון עובר לשאלת הקאברים (גרסאות כיסוי) ומקומם בעולם הזמר. לטעמי התשובה תלויה בנתון אחד מרכזי – האם כיף לשמוע את האלבום, או שמא לכל אורכו מורגש פספוס וגעגוע עז לביצוע המקורי.

הרשו לי להציג בפניכם את אליקים ביננשטוק באלבום חדש: 'אליקים מארח את יוני אליאב ותזמורתו'. אמנם השם קצת ארוך בשביל אלבום אחד, אבל בואו נתמקד בעיקר. אם בא לכם לשמוע ולהיזכר בלהיטים החסידיים הכי  מעודכנים, ביננשטוק יעשה לכם שירות נהדר. למען מי שלא מכיר, אזכיר בקצרה כי מדובר במי שנחשב מתופף נערץ, בנו של החזן הראשי בתפילות באומן, שהחליט ללכת לקידמת הבמה, הוציא לפני שנים את אלבום הבכורה, וכעת הוא מפציע שוב באלבום להיטים. אברהם פריד, יעקב שוואקי ומרדכי בן דוד מקבלים כאן ייצוג מכובד. התזמורת של יוני אליאב וההפקה המוזיקלית שלו נשמעים ברמה גבוהה ואפילו מעניינים. הפתיח הראשון הזכיר לי מאוד את השיר 'נולדתי לשלום', אבל לא נלך על זה לרב.

בכל אדם מתקנא חוץ מבנו ותלמידו. לכן אני מקווה שאליקים לא יכעס אם אומר שגולת הכותרת לטעמי היא השירה של בנו - נתנאל. הוא פשוט שר מקסים ועתידו עוד לפניו. אהבתי במיוחד את המחרוזת האחרונה של השירים השקטים, שחלקם פחות מוכרים אבל מצליחים להכניס את המאזין לאווירה מרגשת ונעימה.


'אליקים – אליקים ביננשטוק מארח את יוני אליאב ותזמורתו'

 

seret@etrog.tv