בשבע 141: בשבע עיניים

, כ"ו בניסן תשס"ה

עשן לבן
שמואל אדלמן

נפנוף מנגל הוא אחד הדברים הבודדים בישראל שאין צורך ברישיון כדי לעסוק בו, טרם הוטל עליהם מס, ועוד לא עשו ממנו תוכנית ריאליטי. אפילו בית המשפט העליון טרם ביג"ץ את הנושא הכל כך שפיט הזה, ואף על פי כן הפך המנגל לסמל המסחרי של יום העצמאות. אנתרופולוגים בוודאי יטענו כי נפנוף המנגל הוא מיקרוקוסמוס של התרבות הישראלית: ראשית, זהו טקס שובניסטי להחריד שבו הגבר הוא זה שנשלח לעמוד חשוף מול האש בעוד האישה יכולה מקסימום לשים את הבצל ואת העגבנייה על השיפוד. שנית, כמו בענייני תרבות אחרים הישראלי מוכן לנסוע רחוק מאוד, רק כדי לגלות שהדשא ע"י הבית הרבה יותר ירוק ויש בו גם יותר מקום. שלישית, הישראלי מזדהה כל כך עם הכבש הצלוי עד שגם הוא אוהב לחשוב כמו עדר. במיוחד עם הוא חבר ליכוד.

מכיוון שמנהג המנגל כבר פשט בחוצות ישראל וכיאה למדינה פלורליסטית ורב תרבותית כדאי לגוון את האפשרויות ולתת לעוד מגזרים שעד כה נמנעו להשתתף במנהג חגיגי זה לבוא לידי ביטוי.
מנגל צמחוני- אחרי שנים של דיכוי אוהדי החסה נכין טקס אלטרנטיבי בו נחמם כדורי תרד וברוקולי מוקפצים קלות בסיר טיגון סיני בתוספת שקדים קצוצים וסוכר חום.

מנגל חרדי- יותר פשוט ממה שזה נדמה. לנשים בין כה וכה אין מה לעשות שם, הבשר יהיה כמובן גלאט, השתייה של 'סופר דרינק' וכדי להבטיח את הצלחת המבצע יופצו פשקווילים בחוצות ירושלים עם כותרות ענק בנוסח "מחאה נמרצת" שייאלצו את הישראלי הממוצע להיזכר למה בכלל חוגגים ביום העצמאות.

מנגל לפועלים זרים- טוב, בעצם עדיף שלא. חתולים מבריחים נחשים
מנגל למתנחלים- די דומה למנגל הישראלי הקלאסי, אלא שעד שהבשר מוכן המשתתפים ינועו בשני טורים עם חולצות הנושאות את שם השבט בבנ"ע, חולצת מחזור או סוף מסלול וימסרו דש"ים. כיאה לארועי מתנחלים, בסוף האירוע יש להיתקע במקום חמש שעות נוספות עד שמישהו יבין איפה האוטובוסים חזרה נעלמו.

האקדמיה לצחוק
עדי גרסיאל

החלטתו של איגוד המרצים הבריטי להחרים שתי אוניברסיטאות ישראליות ממשיכה לעורר תסיסה בחוגים אקדמיים בארץ ובחו"ל. בעקבות המחאות הרבות, יערוך האיגוד ככל הנראה דיון חוזר בסוגיה. הרשו לנו להציע לכך סצנריו אפשרי אחד:

היו"ר: רשות הדיבור לפרופ' עבדול.
עבדול: ביסמאללה, ההחרמה של האוניברסיטאות שלהם היא מעשה חשוב, אבל היא רק צעד ראשון. אנחנו צריכים לטפל גם בשליטה של היהודים במדעים.
היו"ר: למה בדיוק אתה מתכוון?
עבדול: חשבתם פעם איך יכול להיות ש-170 יהודים זכו בנובל, ורק 7 ערבים?
(צעקות באולם)
היו"ר: הלורד ד"ר לוין, אני קורא אותך לסדר. פרופ' עבדול, מה בעצם אתה מציע?
עבדול: שנפסיק את השליטה של 'חכמי ציון' האלה בוועדות. בשלב ראשון כדאי שנתחיל עם המדען היהודי הכי מפורסם, זה עם השיער הפרוע.
היו"ר: אתה רוצה להחרים את איינשטיין, אבי תורת היחסות?
עבדול: אותו ואת תורתו, אחרי הכל הוא קיבל הצעה להיות נשיא הישות הציונית ולא דחה אותה על הסף. וכל הסיפור הזה על היחסיות נראה לי בכלל כמו מזימה ציונית פוסט-מודרניסטית.
היו"ר: תן לי להבין אותך נכון, אתה מעלה הצעה לבטל את תורת היחסות ולחזור לחוקי הפיסיקה של ניוטון?
עבדול: בדיוק! מי בעדי?
(האולם גועש, ידיים מונפות)
היו"ר: ההצעה התקבלה ברוב של 20 אלף קולות. מעכשיו כל התיאוריה המוזרה הזאת על נסיעה במהירות האור – שאני במאמר מוסגר אף פעם לא האמנתי בה באמת – בטלה. תודה רבה פרופ' עבדול. רשות הדיבור לד"ר אל-חמימי.
אל-חמימי: בתור סטטיסטיקאי שמתי לב שכל עמיתינו היהודים התנגדו להצעה שזה עתה התקבלה. איך זה ייתכן שהם ימשיכו לשבת באיגוד אחרי שהתקבלה החלטה כל כך חשובה שהם התנגדו לה? אני מציע להשעות את חברותם.
היו"ר: רגע אחד, אל-חמימי, אתה לא קצת מגזים? אל תשכח שסבא שלי היה גם יהודי, אם כי לא ציוני, כמובן.
אל-חמימי: מי בעד השעיית היהודים?
(צעקות, תגרות ידיים ביציעים)
היו"ר: ההצעה התקבלה ברוב של 10,000 קולות. הלורד ד"ר לוין ביקש לדבר, ואנו נאפשר זאת, למרות שטכנית הוא כבר לא חבר באיגוד.
לוין: אתם יודעים שבריטניה היא כוח כובש בעיראק, בניגוד להחלטות האו"ם.
(מחיאות כפיים באולם).
היו"ר: אתה בוודאי זוכר שפרסמנו הודעות גינוי רבות על כך.
לוין: נכון, אבל הן לא משנות את המצב. רק פעילות תקיפה תבהיר לבלייר שאנחנו רציניים ותחסל את דיכוי העם העיראקי. אני מציע שנחרים את עצמנו!
היו"ר: אני רוצה להיות בטוח שהבנתי אותך נכון. אתה בעצם מציע שנפסיק לעשות מחקרים, לפרסם מאמרים ולהנחות סטודנטים. ובמה בדיוק נמלא את זמננו - בכל מיני דיונים עקרים?
לוין: בדיוק!
היו"ר: ומה, לכל הרוחות, אתה חושב שאנחנו עושים עכשיו?


תמונה אחת שווה אלף מתנחלים
אמציה האיתן
חמישה ערבים היכו מתנחל זקן וגרמו לו חבלות חמורות. המתנחל, תושב השומרון נמצא שוכב במיטתו כשהוא עייף. לטענתו הגיעו חמישה ערבים מהכפר הסמוך, וללא שום סיבה החלו להכות אותו. המשטרה פתחה בחקירה.

אין שום סיכוי שכתבה כזו תופיע באתר האינטרנט של ידיעות או מעריב. לעומתה, הופיעה בYNET (4.4.2005) כתבה על ערבי זקן הטוען כי חמישה מתנחלים מאלון מורה היכו אותו ללא כל סיבה. רוצים הוכחה לדבריו? בבקשה – טרקטור שעבר במקום מצא אותו שוכב על הקרקע. אוכל להרחיב בנושא האמינות של כתבות מסוג זה, אך היריעה לא תספיק. אתייחס אפוא לתמונה. למען הקוראים שאינם מכירים את הישוב אלון מורה צורפה לידיעה תמונה, ותחתיה הכיתוב – צילום ארכיון. בתמונה ניתן להבחין בבירור בחמישה קרוואנים ובדרך עפר. וכך מדמיין לעצמו הקורא התמים את הישוב אלון מורה כגבעה זמנית, עם חמישה צריפים, דרך בלתי סלולה ומתנחל בודד פוסע בשבילי הגבעה. מי יכול לשער שבאלון מורה ישנם למעלה ממאתיים משפחות, שכונות ענקיות, מבני ציבור מרשימים, כבישים רחבים, בתי ספר, ישיבות, מכללה ועוד ועוד. אם נראה לכם שהאבסורד כבר אינו מתקבל על הדעת, ראו בעצמכם את התמונה שפורסמה באתר האינטרנט, ולשמאלה - זו המשקפת את המציאות בשטח:

אינני טוען שהתמונה המופיעה לא צולמה באלון מורה, אולם יש פה איחור קל של כמה עשרות שנים, וכך אתר, המתגאה במהירות העדכון שלו, מציג לעין כל פיגור משמעותי של כמה דורות. נראה לכם שיש פה מגמה מכוונת? לעורך האתר הפתרונים.

כולכם מכירים את הטענה הידועה כי לא השכלנו להשתלב בתקשורת הכללית ועל כן מה לנו כי נלין על תכניה? לשם תחילת התיקון החלטתי ללכת בדרכו של אתר ynet ולהציג בפניכם ידיעה חדשותית, ולצידה – תמונת ארכיון.
"דין נצרים כדין תל אביב" הכריז מי שיושב היום בראש ממשלת ישראל. הביטו נא תושבי נצרים בתמונת תל אביב וחישבו פעמיים אם אפשר להשוות את השניים.

ולסיום עדכון תנועה – עומס קל בכביש ירושלים תל אביב, באיזור שעלבים (מצ"ב תמונת ארכיון). נסיעה טובה ובטוחה לכולם.