בשבע 211:מכתבים

קוראי העיתון , ו' בתשרי תשס"ז

סוף להתעללות (בתגובה לידיעה במקבץ החדשות, גיליון 210)/ אדוה נוה, שערי תקוה

החלטת בית המשפט לשחרר את הקטינה בת חמש עשרה מאלון מורה שהיתה עצורה למעלה מחודשיים וחצי, היא סיום  ההתעללות של המערכת המשפטית באותה קטינה.

לא ייתכן לעצור קטינים  בבית סוהר על התפרעות, העבירה בה הואשמה הקטינה, ולהאריך את מעצרה רק משום שהכריזה כי לבית המשפט אין סמכות לשפוט אותה. השופט שדן אותה למעצר כה ממושך  פעל מתוך נקמנות ובניגוד לתקנות חוק הנוער.
נראה שלמערכת המשפטית קל להתמודד עם קטינה מאשר לפעול נגד בעלי כוח כמו עו"ד קרסבלד, שלמרות שדרס למוות אם ובנה לא ישב אפילו יום אחד בבית הסוהר. אך גם קטינים שהואשמו בעבירות של תקיפה אינם עצורים עד תום ההליכים, אלא אם כן הם מסוכנים לעצמם או לסביבה.

האם ייתכן כי היחס המתמיה לו זכתה הנערה נובע משום שהיא מסומנת כ"מתנחלת", דבר שהופך אותה מראש לעבריינית.
והיכן היו כל אלו המצהירים כי טובת הילד היא בראש מעייניהם, כמו "המועצה הלאומית לשלום הילד", וגורמי הרווחה.  ומעל לכל,היכן היו  חברי הכנסת האמורים לייצג אותה, כיצד לא הרעישו עולמות למען שחרורה.

בונים עלינו (בתגובה ל'מוקשים בשדה', גיליון 209)/ יהודית יזרסקי, כוכב השחר

כשאני נוסעת בכבישי בנימין מביתי לירושלים תמיד התפלאתי לראות את הבנייה של הערבים בצידי הכביש. מדובר  בבתים מפוארים עם 4-5 קומות. במבט שני אני מגלה  שרוב  הקומות ריקות.  אחרי הכתבה שלכם עולה בי מחשבה נוספת - אולי הבנייה הזאת לא כל כך תמימה?

לומדים ונאבקים (בתגובה למכתב למערכת 'אחים ללא אחווה', גיליון 209)/ דובי פייגן, ירושלים
                     
הכותבת הנכבדה מאשימה את הציבור החרדי בעמידה מהצד במאבק נגד הגירוש, וטוענת "שאינה חולקת על הצורך להקצות אנשים כדי שילמדו וישאו בעול תורה". וכאן היא טועה: צריך להקצות אנשים שלא יילמדו תורה – המטרה זוהי התורה, לא עבודה, לא צבא וגם לא ארץ ישראל.

גם הטענה שאנו החרדים עמדנו בצד בשעת הגירוש זו הכללה. בצעדה בפסח לפחות שליש היו חרדים. בעצרת בכותל היו לפחות שני שליש חרדים. אמנם נכון שיש חרדים שהיו בעד הגירוש, אבל להזכירכם, היו גם כמה דתיים-לאומיים שתמכו בו - יונתן בשיא למשל.

נכון שבזמן המלחמה בלבנון ה'זמן' בישיבות נגמר, אבל האם הכותבת הנכבדה נכנסה לתוך בתי המדרש הרבים בעיר וראתה איך בחורי הישיבות לומדים ברצף שעות ארוכות?

ושאלתך האם רק החרדים לומדים ? לא, אבל א"א להשוות 16 שעות של ישיבות גבוהות כפול 6 שנים ו-14 שעות כפול 3 שנים לישיבות לצעירים.

לא לחימה - מלחמה/ משה ניסנבוים, ירושלים

מיומה הראשון של המלחמה בלבנון קוראים לה רבים משום מה "לחימה". כאשר מחיתי על כך והסברתי שמדובר במלחמה של ממש, אמרו לי שזה לא משנה. האמת כמובן אחרת – השם משנה את התמונה. הסיבה שלא קראו לכך מלחמה היא כיוון שאל מלחמה צריך להתייחס בצורה אחרת.

כדי לחפות על המחדלים והכישלונות הרבים ולהפוך את המלחמה לעוד אירוע נוסף בגזרה הצפונית, הדביקו לה את המונח לחימה.

בוועדת הבדיקה קוראים למלחמה בשם אחר - 'מערכה'. ואני שואל, אם לא הייתם ערוכים, למה אתם מכנים את המלחמה מערכה?

מדינת משטרה/ משה בודק, חיפה

בגיליון הקודם מתוארים שלושה מקרים מזעזעים הגורמים לי לתהות באיזו מדינה אני חי:

א. הנערה מעמונה ששוטרים הכו אותה והתעללו בה על לא עוול בכפה.

ב. אלימות השוטרים כלפי נערים במשחק כדורגל בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים.

ג. אופנוען שנהרג כתוצאה מהשלכת לוח עץ ע"י שוטר, והעלמת הראיות, הפחדת עדים ועוד "מעשים טובים" ע"י השוטרים.
במקרים רבים מסופר ששוטרים הסירו תגים, וגם כאשר ענדו אותם לא חששו מהחקירה, כי היו בטוחים שיאמינו להן ולא לקרבנות. האחראים לכך קראדי ועזרא מעניקים גיבוי כמעט מלא לאותם שוטרים, והללו ממשיכים בתפקידם כאילו מאומה לא אירע.

הגיע העת, לערוך "ניקוי אורוות" במשטרה כי בנפשנו הדבר.