חדשות ערוץ 7

פופולארי: תג בכותרות
גליונות בשבע עוד גליונות

בשבע

גליון 242ראשיהפצה

הווטו היה על הקיר - דעות

אחרי שנים של תעמולה פלשתינית, ב"קול ישראל" מופתעים כאשר אומות העולם מסרבות להשתתף בחגיגות איחוד ירושלים ● אחרי 500 שנה, צאצאי האנוסים מתגלים ומבקשים לשוב לארץ.
17/05/07, 18:19
אליקים העצני

'קול ישראל' דיווח בתדהמה על החרמת הדיפלומטים את ישיבת הכנסת החגיגית לרגל 40 שנה לאיחוד ירושלים. אלא שבחרם הזה המדינות לא סטו ממדיניותן העקבית מאז שחרור ירושלים. לעומת זאת, קשה להבין את תדהמתו של 'קול ישראל', התורם לא מעט לאווירה האנטי-לאומית המכרסמת ברצון הקיום הלאומי. וכי 'קול ישראל' אינו עושה נפשות ליוזמה הסעודית-אמריקנית שהנסיגה המלאה מירושלים היא במרכזה?

כאשר הממשלה, ובמיוחד שרת החוץ השמאלנית, מקבלת עקרונית את היוזמה ורק משמיעה מלמולים רפים כלפי הדרישה שנקלוט את כל הפליטים, מה חושבים ב'קול ישראל', שרק לחברון הם מתכוונים?!

כדי להחזיר את התמימים והמיתממים אל המציאות, מומלץ לעיין בדיווחו של דונלד מקינטייר, כתב ה'אינדיפנדנט' הבריטי בירושלים. אלה דבריו בתמצית, במטבעות הלשון שלו:

"ממשלת בריטניה התערבה ישירות נגד התנחלות יהודית במזרח ירושלים הערבית, לאחר שגובשו תכניות לבניית התנחלות בלתי חוקית בתחום של 50 מטר מן הקונסוליה הכללית (הבריטית) בעיר. השגריר הבריטי הביע דאגה רצינית לנוכח הצעות להרוס את מלון 'שפרד' הפלשתיני הריק שבשכונת שייך ג'ראח, כדי לבנות במקומו דירות ל-122 משפחות מתנחלים יהודיות. התכניות ישנו את אופי האזור ההיסטורי, הזה וגם יהוו סיכון ביטחוני רציני למשלחת הדיפלומטית.

"בשייך ג'ראח משלחות דיפלומטיות נוספות, וכן מסגד ובתי מגורים פלשתיניים. תפיסתה בעבר של מובלעת קטנה נוספת בשם 'שמעון הצדיק' על-ידי מתנחלים ימניים מאיימת על הרצף הפלשתיני עם מזרח ירושלים, שהפלשתינים מזהים אותה כבירה העתידית של המדינה הפלשתינית.

"דני זיידמן, עו"ד ישראלי המתמחה בהתנגדות להתנחלות יהודית באזורים ערביים בירושלים, מסר שהמבנה (מלון 'שפרד') הוא בבעלות ארווין מוסקוביץ', איש עסקים אמריקני ימני, שרכש כמה מבנים באזורים ערביים של העיר לשימוש מתנחלים. לדעת מרבית הקהילייה הבינלאומית, כולל בריטניה, זו הפרה של החוק הבינלאומי.

"התנחלות יהודית פולשת במזרח ירושלים מסבכת כל סיכוי ליישב את הסכסוך הישראלי-פלשתיני במו"מ. זיידמן הוסיף שבעבור הקונסוליה הבריטית זה יהיה כמי שמתעורר ומוצא דינוזאורוס בסלון שלו. פקידם בריטים היו ראשי המחברים של דו"ח שהוכן על-ידי כל הקונסוליות של האיחוד האירופי, שבו נאמר שההתנחלויות הבלתי חוקיות מגלות כוונה ישראלית ברורה להפוך את סיפוח מזרח ירושלים לעובדה מוחשית".

ציטטנו ממסמך השטנה הזה בהרחבה, כדי לפזר את הרושם המוטעה שאצל מפעילי הלחץ הבינלאומי יש הבדל בין שני צידי גדר-ההפרדה, בין אריאל לאלון מורה, בין גוש עציון לקריית ארבע, בין חברון לירושלים. שאלו דיפלומט אמריקני, אם מותר ליהודים לבנות מחדש את בית כנסת 'החורבה' בירושלים, והתשובה הייתה שלילית. אף זו 'התנחלות בלתי חוקית'.

ואם אמריקה ואירופה כך, הליגה הערבית לא כל שכן, ובעיני הערבים – ירושלים לפני חברון!

אולמרט ולבני יודעים, אף כי לא יודו בכך, שעצם כניסתם לדיון ביוזמה פירושה ויתור על ירושלים ההיסטורית המשוחררת – עד הבית האחרון.

להחזיר את האנוסים

הכתב מאט קרנסון מ'אסושיאייטד פרס' חושף:

להיסטוריון של מדינת ניו מקסיקו שבארה"ב הגיעו בסודי סודות דברי רכילות של שכנים – למשל, שפלוני מדליק נרות בערבי שישי ואלמוני נמנע מאכילת חזיר. כדי להתחקות אחר התופעה, החל האיש, סטנלי הורדס, לחקור בכפרים את ה'ווייכיטוס', הוותיקים ההיספניים שאבותיהם הגיעו בעקבות הכיבוש הספרדי. מה שלמד שם הדהים אותו. מרואייניו, כולם קתוליים, שמרו על שורת מנהגים יהודיים, ואחדים הודו בפניו בפה מלא: "סומוס כודיאוס" – אנחנו יהודים.

את מחקריו סיכם הורדס בספרו 'עד קצווי ארץ: היסטוריה של יהודים בסתר בניו מקסיקו'. המחבר טוען שהאנוסים התיישבו ליד הגבול הכי צפוני של האימפריה הספרדית, כדי שיוכלו לשמור על יהדותם הרחק מעיני הכנסייה. במשך הדורות הלכו ונשחקו זיכרונות היהדות, אך משהו נשאר. אחת, סוניה לוייה, מעידה על עצמה שנולדה קתולית, אך משום מה לא הזדהתה עם הקתוליות ועם האמונה ביישו. לימים התגיירה, וכאשר בישרה זאת לאביה, גילה לה שעוד מילדות ידע שהוא ממוצא יהודי.

סוכנות ידיעות ערבית מוסרת שנציג ארגון של בני אנוסים פורטוגלי, המתגורר בברזיל, פנה לממלאת מקום נשיא המדינה בבקשה להכליל את צאצאי האנוסים המבקשים זאת בחוק השבות. נשיא ארגון אנוסים ישראלי, אשר בן שלמה, טוען שיותר ממיליון צאצאי אנוסים חיים בברזיל, עשרות אלפים מהם מבקשים לעלות ארצה.

אישית פגשתי בטקסס אנשים ונשים המיוחסים לאנוסים ומחפשים דרך לשוב. בסן אנטוניו שבארה"ב נוצרים אוונגליקליים, ידידי ישראל, פעילים מיוזמתם להחזיר ליהדות קתולים, צאצאי אנוסים. גם בספרד גופה יש התעוררות כל שהיא.

וכאן אני מבקש לשאול: למדינת ישראל ולכל בן העם היהודי שזכה לחיות במולדת היהודית – כל זה אינו נוגע? לשם מה זכינו בעצמאות, אם איננו מסוגלים להשתמש בה כדי לתקן פשעים היסטוריים שבוצעו נגד עמנו, להציל אודים שעוד נותרו מן השרפה הגדולה שעשתה שמות ביהודי ספרד ופורטוגל, שמרביתם (חצי מיליון, אולי יותר) נאלצו להתנצר?

אולי כבר הגיע הזמן להוציא את הראש מתוך המדמנה הפלשתינית ולהרימו שוב, לעבר הכוכבים?

לא לטרנספר

בכתבה 'התפוח לא נפל מהעצני', העוסקת בי ובמשפחתי, אני מצוטט כאומר "אם לא נדע לגרש אותם (את הערבים)... אין לנו עתיד".

טעות. לא אמרתי. להיפך, מאז ומעולם אני מתנגד לרעיון הטרנספר – גירוש אוכלוסייה מטעמים פוליטיים, דמוגרפיים וכד', שלא בהקשר של מלחמה, כפי שהיה בתש"ח אצלנו וכפי שגורשו אחרי מלחמת העולם האחרונה 12-15 מיליון גרמנים.

'התחיה', שהייתי ח"כ מטעמה, לא הצטרפה ל'מולדת' ונמחקה בבחירות, משום שסירבה לאמץ את רעיון הטרנספר. גירוש מפגעים, פורעים ומשפחותיהם הוא לגיטימי בהחלט. לא כן גירוש אוכלוסיות שלמות. פשע-גירוש מן הסוג שביצעה ממשלת שרון ביהודים אינו מקובל עלי, גם כשהוא מבוצע נגד ערבים.