בשבע 247: משפחה וצרכנות

פינחס ורבקה קופר , ה' בתמוז תשס"ז

גלידה
======================================================= 

• גם בגלידה ביתית אפשר להגיע לאווריריות אם מקפידים על ערבוב נכון. את תערובת הגלידה מוזגים לכלי מתכת מלבני ושטוח, ומכסים במכסה או בניילון נצמד. מכניסים למקפיא להתייצבות למשך שעה או מעט יותר. כשהגלידה מתחילה להתייצב וקופאת חלקית, בוחשים אותה מהשוליים פנימה, לכיוון המרכז. חוזרים על תהליך הבחישה עוד שלוש פעמים, כל 30-20 דקות, ובשלב האחרון, ממש לפני ההקפאה הסופית, מעבירים את התערובת לקערת מיקסר ומקציפים אותה לקרם חלק ואוורירי.

• לקבלת גלידה או סורבה במרקם חלק, מסננים את התערובת לפני העברתה למקפיא.

• בטעמי גלידה מסוימים אפשר להחליף את הסוכר בדבש או במייפל. הגלידה תקפא לאט יותר, וטעם הדבש או המייפל עשוי לצוץ ולהתבלט.

• בהכנת סורבה השתמשו בפירות או בירקות טעימים ובשלים (לא אלה שעומדים על סף ריקבון). בפירות כמו אגס ושזיף, כדאי להשאיר את הקליפה כי בה מרוכז רוב הטעם, ואם זה מפריע לסנן בהמשך.

• לא מומלץ להכין סורבה מפירות שיש להם נטייה להשחיר, אלא אם כן מוסיפים להם מיץ לימון.

• פירות קשים אפשר לבשל מעט לריכוך ורק אז לרסק אותם. 

• כשמכינים סורבה מפירות סיביים רצוי לסנן את הפרי המרוסק.

• בהכנת סורבה חשוב היחס בין הפרי לסוכר. בסורבה מבוסס פירות שאינם מתוקים, היחס צריך להיות אחד על אחד. בפירות מתוקים היחס צריך להיות 60% סוכר ביחס לפרי. לכל ק"ג של סוכר יש להוסיף ליטר מים ולחמם את הסוכר עד להמסה.

• כשמוסיפים אלכוהול לתערובת צריך להפחית את כמות הסוכר, כי האלכוהול, בדומה לסוכר, מונע התגבשות.

• כשמוסיפים לגלידה אלכוהול, מרקמה הופך רך יותר, שכן האלכוהול אינו קופא.

• סורבה ביתי, עדיף לאכול סמוך למועד הכנתו. זמן הקפאה ממושך פוגם באיכותו.

• רצוי לאחסן את הגלידה בהקפאה לכמה שעות אחרי ההכנה, ולהגיש אותה עד שבוע ממועד ההכנה. אחרי שבועיים הגלידה מתחילה לאבד מטעמה ומרקמה המקוריים.

• מומלץ לעטוף חבילת גלידה שנפתחה בשקית ניילון סגורה. בדרך זו הגלידה לא תספוג ריחות וטעמים ולא תתייבש.
• לפני ההגשה, רצוי להעביר את הגלידה מהמקפיא למקרר לכ-20 דקות כדי שתתרכך מעט.

• לחילופין, אפשר להפוך גלידה קשה כאבן לגלידה רכה שנימוחה בפה, אם חותכים אותה למנות, מניחים כל מנה בצלוחית הגשה ומניחים במיקרוגל ל- 10-25 שניות.

• אפשר ליהנות בטיול ובפיקניק מגלידה, אם זורים מעל חבילת הגלידה הקפואה מלח מכל צדדיה, ועוטפים אותה במספר שכבות של נייר עיתון. כך הגלידה לא תימס בנקל.

• כך תסירו כתמי גלידה: מטבילים את אזור הכתם לכחצי שעה במים קרים, מושחים מעליו מעט סבון כביסה נוזלי או משחה דלילה המורכבת מאבקת כביסה וממים, משהים, שוטפים ומכבסים כמקובל. אפשר גם להספיג את אזור הכתם בחומץ לבן, לשפשף קלות ולייבש. 
 
המטבחון
======================================================= 

אורז אדום עם פטריות ושקדים (באדיבות השפית גליה דור, חברת 'סוגת')
===================

 החומרים (ל-2 מנות)
---------------------
חצי כוס אורז אדום
3/4 כוס מים
חצי כוס חצאי שקדים קלופים
100 גרם פטריות שמפיניון טריות, פרוסות
2 כפות שמן זית
1 בצל גדול קצוץ
1 פלפל אדום קצוץ
1 פלפל ירוק קצוץ
2 שיני שום כתושות
מלח
פלפל שחור

אופן ההכנה
------------
• מחממים את השמן במחבת ומטגנים את הבצל עד הזהבה.
• מוסיפים את שני סוגי הפלפלים ומאדים עוד חמש דקות.
• מוסיפים את הפטריות ומתבלים במלח ופלפל. מסירים מהאש.
• מרתיחים את המים בסיר, מוסיפים את האורז ובוחשים כדקה.
• מוסיפים את הפלפלים מהמחבת ואת השקדים. מביאים לרתיחה, מקטינים למינימום את האש ומבשלים בסיר מכוסה במשך 45 דקות.
• מסירים מהאש ומשאירים בסיר מכוסה עוד עשר דקות לפני פתיחת הסיר.
• מנקבים במזלג על מנת לאוורר ומגישים לצד מנות עיקריות, סלטים, ירקות שורש ועוד.

חדש על המדף
==========================================================

קצוץ דק
======

חובבי בישול בכלל וסלטים בפרט, ישמחו לצרף למטבחם את המשדרג האולטימטיבי לסלט דק ואסטטי של ירקות חתוכים בגודל אחיד ומושלם, בין רגע (פתאום כולם רוצים סלט). מדובר ב'קוצץ סלט' של חברת 'פרוגרסיב' האמריקנית, המיובא באמצעות 'אחים שרון יזמות וסחר'. המוצר מורכב ממיכל שקוף המסומן בשנתות המציינות את נפח תכולתו (0.5-2 כוסות), פלטת חיתוך ובה משטח שתי וערב של סכינים, עליו יונחו פרוסות ירק ומכסה סגירה המשמש כפלטת לחיצה, אשר ידחק את הפרוסות בלחיצה בודדת על הסכינים, לקוביות קטנות של כחצי על חצי ס"מ. המוצר מתאים לחיתוך ירקות ופירות רכים וקשים, לסלטים, מרקים, קינוחים, לקיצוץ בצל ללא דמעות ועוד. המחיר בחנויות כלי בית 159 ש"ח, באינטרנט 125 ש"ח, וברשת 'ברכת הארץ', 99 ש"ח, עד ה-30.7. לפרטים והתרשמות: www.kleibait.co.il/prodPage.asp?prodid=3967

קיץ באוויר
=======

עבור הנשים משיקה 'קשארל' את 'אמור אמור סאנשיין' מבוסס נקטר פירות רענן המכיל משמש, אשכולית אדומה ומנדרינה, לצד פרחים טרופיים, וניל, מושק ואלמוג. 'לופז' משיקה את GLOW AFTER DARK – בושם צעיר ואנרגטי מבוסס ניחוחות ליצ'י, מנדרינה, דובדבן לבן, פסיפלורה, יסמין, תפוז, ורד מרוקאי, מוסק ועוד. 'קלווין קליין' מציג את ck one summer בניחוח עצי הדר כמו אשכולית, תפוז ומנדרין, לצד אבטיח, ג'ינג'ר, ציפורני חתול, שמנת וניל, איריס וגויאבה; עבור הגברים מציע 'ג'ורג'יו ארמני' את 'אטיטיוד' בניחוח עצי-אוריינטלי, מחוזק בענבר, תמצית לימון סיציליאני, פריחת קפה, הל לבנדר, צ'דר סיני ופצ'ולי. 'קלווין קליין' משיק את ETERNITY MEN summer edition בניחוח פרחוני-פירותי המבוסס על ריח אוקיינוס, אבטיח וכוסברה, לצד אניס, אמבר, עצי ארז ופטצ'ולי. 'לקוסט' מציגה את Hot Play בניחוח מוסקט ופלפל שחור, לצד פרזיה, שורשי גומא ועלי קיסוס משולבים בניחוח עצי ומושק.   

הגיעה השעה
========

מותג האופנה 'דיזל' מציג קולקציית תכשיטים ושעונים, בצבעים, חומרים וסגנונות עיצוב מגוונים. רוח הרטרו שורה על הקולקציה ומציעה תרגומים מחודשים לשעונים אנלוגיים משנות ה-50 וה-60 ולדיגיטאליים משנות ה-80, כמו סדרת שעוני צמיד אנלוגיים כשמעליהם זכוכית קריסטלית צהובה. לסדרת שעוני הטלוויזיה הקלאסית מצטרפים דגמים המשלבים רצועת עור רחבה ולוח מרובע ומלבני מפלדת אל-חלד. שעוני צמיד דיגיטאליים מציגים מסך גדול בעיצוב היי-טקי בקווים נקיים, לצד מראה חדשני של שעוני חוליות גיאומטריות בצבעים עזים, שעוני צמיד בגוונים מטאליים משולבי לוח עור ושעונים שקופים, המאפשרים הצצה אל פרק כף היד. השעונים, לנשים ולגברים, מופיעים ב-2 גדלים (690-4,000 ש"ח). קולקציית התכשיטים האיטלקית במראה טרנדי מבוססת חומרים כמו כסף טהור במראה מיושן, אם הפנינה, עור, אמייל שחור ואבני סברובסקי, כשמוטיב הכנפיים חוזר בכל הפריטים לצד נגיעות במראה צבאי (490-3,500 ש"ח).  

שלא תתייבשו
=========

'נביעות' מחדשת ב'נביעות +' מבוסס מים מינרליים בתוספת ויטמיני B, בטעמי אפרסק ותפוח עדין, בבקבוקי 1.5 ליטר; Water&, מציע מים מזוככים בטעמי נענע-ליים ולואיזה-למון גראס, מועשרים במיצוי צמחים וויטמינים מקבוצת B, C ו- E; 'יפאורה' משיקה במותג 'שוופס' משקה מוגז עדין עם פרי טבעי, בטעם פירות יער, תפוח-ליים ואפרסק, דל קלוריות, מועשר בויטמינים ומכיל צבעי מאכל טבעיים; 'איילנד – המשקה של חופי סיני', משיק נקטר עשיר, המכיל כ-40% פרי טבעי, בטעמי גויאבה ומנגו, בבקבוק ליטר משפחתי; 'יפאורה' מחדשת במותג 'תפוזינה' במשקה תות-תפוז ובנקטר חמוציות-פירות יער ללא תוספת סוכר; במותג 'ספרינג', במשקה 1.5 ליטר, בטעמי תפוח מלא ודובדבן-רימון, בנקטר בבקבוק אישי בטעמי גויאבה ואפרסק ובקרטוניות נקטר בטעמי גויאבה ופירות טרופיים; 'פריגת' מציעה בסדרת 'צלול', משקה לימון ולואיזה, בבקבוק 1.5 ליטר ו'אסם' מגוונת בסדרת 'עסיס' בטעמי לימונענע ודיאט פסיפלורה ובסדרת 'ויטמינצ'יק' בטעמי תות שדה ומנגו-אפרסק. 

שווה לדעת
=========================================================

• כל סלטי 'שמיר' (כ-60 במספר, בשתי קטגוריות – כ-25 סלטים בסיסיים מוכנים וכ-35 סלטי פרמיום ביתיים) קיבלו בימים אלו את כשרות בד"צ העדה החרדית.

• NOKIA משיקה מרכז קונספט ראשון מסוגו בארץ ובעולם ברמת החייל בת"א, המייצג חדשנות טכנולוגית לחובבי סלולר וגאדג'טים ומעניק חווית מולטימדיה אינטראקטיבית תוך התנסות במגוון אפליקציות ומוצרים.

• 'טבע' מרחיבה את המותג 'סטילה' ומשיקה את 'סטילה סינגלס' – טיפות עיניים שקופות בבקבוקונים חד פעמיים וסטריליים להקלה על עיניים צורבות, אדומות או מגורות. אריזת 20 בקבוקונים ב-37.90 ש"ח, בפארמים ובבתי המרקחת.

• סדרת 'נוטריברונזר' לשיזוף עצמי והדרגתי של 'לוריאל פריז', ב-30% הנחה, ברשתות הפארם, המזון, 'המשביר החדש לצרכן' ובפרפומריות, עד ה-30.6.

• 30-50% הנחה על כל קולקציית הקיץ, ברשת חנויות 'אירית', עד גמר המלאי.

• 'ינון עיצובים' מציע מתקן פטנט רב שימושי מודולארי ורחיץ, לאחסון גלילי נייר טואלט, מגבות קטנות, חיתולים, עיתונים וכדומה, במחיר היכרות של 24.90 ש"ח, בחנויות מתנות, רשתות שיווק, עשה זאת בעצמך ובפארמים. לפרטים והתרשמות:
www.yinnon.com

• רשת 'אל גאוצ'ו' במבצע משותף עם יקבי 'ברקן' מציעה לכל סועד ללגום יין פיוז'ן של יינות 'סגל' ללא הגבלה, בעלות של כוס אחת בלבד, עד ה-15.7.

• חברת AHAVA משיקה בקבוק חדש למוצריה מסדרת ה- SOURCE, במראה נשי, מתוחכם  ונוח לשימוש, הכולל פקק לנעילה אטומה במיוחד.

• 'סימילאק' משיקה 3 מדריכי התפתחות מקצועיים לתינוקות. ניתן להזמינם ללא תשלום, במוקד החברה בטלפון: 1-800-656501.
• 'ב.ב. קשרים' מציעה בסדרת משחקי 'בוב הבנאי' כלי רכב בתוספת בצק, מגנטים חכמים וחלקי בנייה, ללא שינוי במחיר, ברשתות 'טויס אר אס', 'שילב', 'כפר השעשועים' ועוד. 

• 'שטראוס' מחדשת ב'דני' יוגורט בטעמי תות ומשמש, המכיל חיידקי BIO, מחית פרי במרקם חלק, סידן וויטמין D. מארז התנסות המכיל 4 גביעים, ב-4.90 ש"ח, ברשתות, עד גמר המלאי.

• 'ברגר קינג' משיקה 2 דאבל ברגרים חדשים בטעמים ייחודיים – סלסה אקזוטי וברוטב KING BIG המבוסס על חרדל ואלף האיים.

• 'יטבתה' משיקה פורמט בקבוקים בעיצוב ובגודל חדש – 350 מ"ל, בטעמי שוקו, קפה ומוקה, מותאם לקהל צעיר, ובמחיר 4.50 ש"ח לבקבוק.

• 'שלושת האופים' משיקה פיצה איטלקית עשויה בצק דק ופריך, בתוספת תבלינים, במשקל 400 גרם. כ-17 ש"ח, ברשתות השיווק.

• 'אנרג'י' מקבוצת 'שטראוס' משיקה סדרת חטיפי דגנים העונה ל-6 צרכים שונים, כמו: START לאנרגיה, BOOST למצבי עייפות, SPORT למאמץ גופני, LIGHT לדיאטה ועוד.16.75-19.90 ש"ח לאריזת 5-6 חטיפים.

• 'חוגלה קימברלי' משיקה את נייר הטואלט 'לילי עם האפקט המרכך', במהלך הכולל נייר רך יותר, שדרוג האריזות ופתיחה קלה ונוחה. המחיר, כ-43 ש"ח. 

• רשת האופנה RALF KATA מציעה קולקציית כובעי מצחייה אופנתית, עשויה בד בסריגת קרושה במראה קליל וקיצי, במגוון צבעים ובמחיר מבצע של 14.90 ש"ח, עד גמר המלאי.

• 'בזק בינלאומי' מעמידה לעצמה סטנדרטים גבוהים ביותר ומציגה אמנת שירות לכלל לקוחותיה הפרטיים, מתחייבת למתן שירות טוב יותר ובמוכנות לקנוס את עצמה על אי עמידתה בהם.

• 'אסם' משיקה קמפיין מתכונים תחת הסיסמא: "פשוט לבשל עם שלושה מרכיבים", במסגרתו יופצו גלויות מתכונים לבישול פשוט וקל מבוססי מוצרי יסוד.

• וילון של DOMUS לסלון מדגם 'קארמה' מבית 'אביזר סנטר', ב-120 ש"ח במקום 220 ש"ח, ברשת 'הום סנטר', עד ה-30.6.

• לרגל חגיגות 45 שנה ל'מאיר בייגל', משיקה החברה סדרת חטיפי בייגלה באריזות חדשות ובמחירי מבצע של 8 ש"ח לאריזת 400 גרם, בכל הרשתות והחנויות. 

• רשת 'מגה' מכריזה כי סניפה החדש בפתח תקווה (שהוקם לאחר שחנות 'טיב טעם' יצאה את העיר) יהיה הסניף הזול ביותר בארץ ובנוסף, יפעל בו משגיח כשרות צמוד בכל שעות הפעילות.

• חברת 'עלה-פארם', יצרנית 'נזל N' בסדרת 'הפלא ופלא', מעניקה ייעוץ חינם בענייני אלרגיה, בטלפון: 08-9717710.

• מסעדת 'אבו גוש' בשת"פ עם 'סלטי מיקי' מחדשת בסדרת סלטים מהמסעדה, הכוללת חומוס, טחינה וסלט טורקי, ב- 16-18 ש"ח לגביע חצי ק"ג, בכל הרשתות והחנויות.