גליונות בשבע עוד גליונות

בשבע

גליון 277ראשיהפצה

מכתבים - מכתבים למערכת

24/01/08, 15:27
קוראי העיתון

לא על חשבון הבנות/ יוסף מנדלביץ', ירושלים  

אטימות הלב של השלטונות כלפי הנערות מ'גבעת האור' מזעזעת ומחרידה. השלטון המושחת מחליא כל חלקה טובה בעם ישראל. יחד עם זאת, יש לתמוה על עמדת הורים ורבנים של הנערות, שלמעשה הפקירו אותן למרמס שלטון אכזר זה.
עם כל החשיבות והחיוניות במאבק על ארץ ישראל, אין לסטות מההדרכה של "כל כבוד בת ישראל פנימה".

אמנם במלחמת מצווה גם כלה יוצאת מחופתה, אך זה כאשר הגברים יוצאים ראשונים לקרב. המצב שבו לחזית המאבק על ארץ ישראל מגיעות ילדות שמקומן בכיתות בתי ספר, אומר דרשני.

מי שצריכים, אם כבר, להפגין ולהיעצר הם ההורים, ולא הילדות.

השתתפותן של בנות ישראל במאבקים מול המשטרה פוגעת קשות במידות חסודות של בנות ישראל ובצניעותן.

ובכלל, אין מקומן של תלמידות בתי ספר בכיכרות, בהתנגשויות עם הצבא ובבתי סוהר. זה מצב לא בריא ולא נורמלי.

ההורים והרבנים חייבים להסביר לתלמידות את תפקידן ומקומן בחיי קודש של עם ישראל.

אחרת – למה לא להתגייס לצה"ל, אתמהה!

תשובה לכו-לם (בתגובה ל'המהפך יתחיל בתשובה', גיליון 275)/ ורד כהן, תל אביב

ישראל זעירא כתב במאמרו קטע שביטא בצורה הברורה ביותר את הסיבה שבגללה אנו לא מצליחים להשפיע ולחדור לעם כולו.

"... אנשים ונשים אינטליגנטים, משכילים, צעירים וממעמד סוציו-אקונומי בינוני ומעלה מצטרפים לציונות הדתית ומתחברים לרבניה".

האם זוהי שאיפתנו? לבטל את רוב העם ולהתייחס רק לאנשי האליטה, לאנשים המשכילים ועליהם להשפיע?

זוהי התנשאות שרווחת במגזר כולו, ההתייחסות רק לבעלי המעמד וההשכלה והרצון  לשאוף ולהתחבר אליהם.

כתושבת תל אביב, אני יכולה לראות בבירור מי משפיע ומכניס רוח יהודית לחברה החילונית בעיר, ולצערי זה לא 'ראש יהודי', אלא אנשים שמוכנים לרדת אל העם.

כדי שנצליח ב"מהפכת התשובה", כדאי ללמוד קצת מאחינו החרדים אהבת עם ישראל כולו מהי.

למה לריסה?/ גרשון בר-און, כוכב השחר

הזדעזעתי מהמאמר על לריסה טרימבובלר-עמיר, מכמה סיבות:

1. לריסה טוענת שהיא בורחת מפרסום. אם כך, למה הסכימה להתראיין לעיתונכם?

2. למה מבזבז 'בשבע' את דפיו על פרטים אינטימיים של חיי הזוג עמיר? האם ב"סלב" עסקינן שאנחנו אמורים להתעניין בחיי משפחתו? האם גם עיתונכם הפך את צבעו לצהוב?

3. ובכלל, האם מדובר על גיבור ישראל? הרי, על פי הודעתו של עמיר, וגם על פי הודעתה, מדובר ביהודי שעבר על לאו של "לא תרצח". האם איסור זה מתוך עשרת הדברות קל בעיניכם?

אינני בעד רדיפה. אך ברור, ללא קשר להשקפתכם, שיש דברים שיפה להם השתיקה.

ובעיקר, עלינו לחשב היטב את חילול ה' שכרוך בהתעסקות עם פרשה זו.

לומדים ומתרחבים (בתגובה ל'מיקרוסקופ', גיליון 276)/ ציפי לידר, ירושלים

כפי שהצביעה עפרה לקס, ייתכן שהסיבה לירידה בילודה ביישובים ביתר ומודיעין עלית היא אכלוס מוגבר של זוגות צעירים. ובכל מקרה, ועם כל הכבוד ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שני היישובים הללו לא יכולים לשמש כמדגם מייצג להיקף הילודה במגזר החרדי.

אך גם כתבתכם חטאה מבלי משים לאמת כאשר הצביעה על סיבה אפשרית אחרת לנתוני הלמ"ס – אקדמיזציה מואצת של המגזר, לפי הכלל של יותר השכלה – פחות ילודה. זה אולי נכון לגבי המגזר הכללי, שבו הקריירה באה על חשבון נישואים וילודה. אך במגזר החרדי הלימודים האקדמיים באים בראש ובראשונה לסייע בכלכלת המשפחה. שום סיבה כלכלית, לימודית או חברתית לא תעמוד בדרכה של משפחה חרדית להגדלתה, פרט להיתרים הלכתיים מיוחדים בנסיבות חריגות.

צימוקים לשבת/ משה טאו, רחובות
 
1. מקובלים: יש לגזור תענית דיבור.
טיפול באלם.

2. הסתיימה השביתה הממושכת באוניברסיטאות
הסטודנטים: יולי, כבר ינואר!