גליונות בשבע עוד גליונות

בשבע

גליון 289ראשיהפצה

מכתבים - מכתבים למערכת

17/04/08, 21:21
קוראי העיתון

נחמדות אינה פתרון (בתגובה ל'אפשר גם בלי כלא', גיליון 288)/ איתמר בן-גל, רחובות

את הדברים שכתב שמואל שטח אנחנו שומעים כבר שנים. חלק מהציבור הדתי לאומי החליט לשים לנגד עינו את האידיאל שהפך עם הזמן למצווה - להיות קודם כל נחמד.

שטח טוען שברוב המקרים אפשר לפתור את הבעיה בדרכי נועם. ובאמת שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה הבעיה שאותה אנחנו כציבור רוצים לפתור. אנחנו לא רוצים לפתור בעיה נקודתית, שאותה ניתן לפתור בדרכי נועם - אנחנו רוצים לתקן את כל המערכת הצבאית! שבכלל לא תהיה מחשבה בצה"ל שבנות יעבירו קורס במשך חודש לבנים, למשל. את זה לא ניתן לעשות כדבריו, אלא רק בדרכים שהרב אליעזר מלמד כתב שאכן גרמו ויגרמו לשינוי.

הלקח של המחבל/ נאוה קורן, טבריה
 
 סלאח תעמרי, מבכירי הטרוריסטים הפלשתינים, שישב בכלא הישראלי הגיע למסקנה שאי אפשר לנצח את ישראל ויש להכיר בקיומה. עד שערב אחד בהיותו בכלא, ראה סוהר יהודי אוכל פיתה בפסח.

"אינך יודע שאסור לך לאכול חמץ בפסח?", שאל המחבל והלה השיב: "אינני מחויב לדברים שאירעו לעם ישראל לפני יותר מאלפיים שנה".  הטרוריסט ההמום הגיע למסקנה: "עם שלבניו אין קשר עם עברם והם מסוגלים בפרהסיה לחלל את חוקי אמונתם, זה עם ששורשיו נותקו מאדמתו ואנחנו נוכל להשיג את מטרתנו".

לאחר שחרורו הוצע לתעמרי להיות שר בקבינט של ערפאת, אך הוא סירב והעדיף להטיף במסגדים נגד ישראל.

אך הנזק שגרם לנו סוהר 'נאור' אחד בטל בששים לעומת פסק דין חוק החמץ המתחכם, שניתן ע"י בית המשפט של המדינה הדמוקרטית וה'נאורה'.

ללמוד מהצרפתים/ חיים יואבי רבינוביץ, תל אביב

לפני מספר שנים, הגעתי יחד עם רעייתי לסופשבוע בפריס, עיר האורות. ביום שישי ביקרנו במוזיאונים, בשבת טיילנו בעיר וביום ראשון יצאנו לערוך קניות לילדים ולנכדים. להפתעתנו מצאנו את החנויות פריס סגורות על מנעול ובריח.
לתומי סברתי, שאם ניסע לפרברים המסחריים, כמו לה-דפנס, נמצא שם חנויות שפתוחות, ולצערנו הרב, גם שם כל החנויות היו סגורות.

כנראה שקנאי הדת הנוצרית, שולטים בפריס וכופים את דעתם החשוכה על כל  תושבי העיר. מעניין שצרפת אינה מוגדרת כמדינה נוצרית, בעוד שמדינת ישראל מוגדרת כמדניה יהודית. ובכל זאת, לא ראינו שם הפגנות נגד "כפייה דתית", לא מצאנו מחאה של "הרוב החילוני", לא קראנו מאמרים על הרס הדמוקרטיה וזכויות הציבור לעשות שופינג גם בימי א'.

חשוב לזכור, שפחות מחמישית מאזרחי ישראל הגדירו את עצמם כ"חילונים" בסקרים, ומספר זה הולך וקטן מסיבות דמוגרפיות. אבל מיעוט זה שולט בתקשורת, בתרבות ובמערכת המשפט, ומספר לנו שהוא הרוב.

איפה ואיפה/ ציפי לידר, ירושלים

בתי קפה ומסעדות נחשבים כמקומות ציבוריים. כך לגבי חוק העישון ולעניין חובת סגירתם על פי חוק בימי הזיכרון לשואה ולחללי צה"ל.

מדוע איפוא מפלה מערכת המשפט את הגדרתם כרשות פרטית לגבי חוק החמץ – האם בשל היותו חוק דתי? לכבוד השופטת תמר בר-אשר הפתרונים.

איפה כדאי לקנות בפסח?/ אדוה נוה, שערי תקוה

לקראת הפסח ערך 'מעריב' סקר בין רשתות השיווק הגדולות "היכן הסל הזול ביותר לפסח". הסקר הראה כי אין הבדל משמעות בין רשתות השיווק השונות מלבד "טיב טעם" . לכן, מי שלא הספיק לערוך קניות לחג כדאי שימהר לאחד מסניפי רשת זו. מלבד המחירים הזולים הוא יוכל לרכוש לחם לפסח ואפילו בשר חזיר לארוחת הסדר...

נשארה רק תעלומה אחת: מי הגאון ב"מעריב" שהכניס את "טיב טעם" לסקר הקניות  לפסח.
                                                                     
צימוקים לשבת אחרי מות/ משה טאו, רחובות  

 מבקר המדינה : מינויים  רבים  מדי  על רקע משפחתי בשירות המדינה.
 חושד בקשרים.

במדינת היהודים רעש מהומה.
 מנסים לעשות סדר ומיד זועקים: מה נשתנה.
                                                      
לפני שבועיים פורסם בטעות הטור 'רביבים' של הרב אליעזר מלמד בפרסום חוזר. אנו מתנצלים בפני הכותב והקוראים. מערכת 'בשבע'.