בשבע 305: משפחה וצרכנות

פינחס ורבקה קופר , י"ג באב תשס"ח

מתנה מלוטשת

איך בוחרים יהלום?
==========================================================  

• לפני הקנייה צריך להחליט על תקציב נתון וסופי. חשוב לשים לב לצבע היהלום – דווקא יהלום חסר צבע הוא יקר יותר, כי הוא נדיר יותר בטבע. גם לניקיון הפנימי חשיבות גדולה – כאשר היהלום נקי יותר מתכלילים (פגמים פנימיים) הוא יקר יותר. גורם נוסף אותו יש לקחת בחשבון הוא הצורה – יהלום עגול יקר יותר מרוב הצורות האחרות. באשר לגודל, המצב פשוט – גדול יותר שווה יקר יותר. מבחינת איכות הליטוש, רצוי לחפש יהלום עם דירוג 'טוב מאוד' או 'מצוין'.

• מי שאינו מומחה לא יוכל להבחין בין יהלום אמיתי לזיוף ולכן יש לדרוש תעודה גמולוגית ממכון גמולוגי מוכר. בתעודה נקבל את כל הפרטים הדרושים, וזוהי עדות מוסמכת ליהלום אותנטי, היכולה לשמש גם לצרכי ביטוח היהלום וזיהויו במקרה גניבה.

• ניתן למצוא יהלומים סינטטיים שנוצרו במעבדות, הדומים כל כך ליהלומים טבעיים, עד כי כמעט בלתי אפשרי להבחין ביניהם. יהלומים אלו עולים עד 30% פחות מיהלומים טבעיים, אך עדיין קשה להשיגם ויש להם בעיה תדמיתית. 
• הפרמטרים המכתיבים את שווי היהלום נקראים בשפת הגמולוגים ארבעת ה-C: ה-Carat (משקל בקראט), Cut (איכות הליטוש), Clarity (ניקיון פנימי) ו-Color (צבע).

• במסחר יהלומים מקובל לקבוע מחיר עפ"י קראט. קראט היא יחידת משקל סטנדרטית – 200 מיליגרם (שתי עשיריות גרם), ובחלוקה נוספת, יהלום קראט אחד כולל 100 נקודות (חצי קראט פירושו 50 נקודות, שלושת רבעי קראט פירושם 75 נקודות, וכך הלאה). ככל שיהלום גדול יותר, כך הוא נדיר יותר – רק אחד מאלף יהלומים גדול מקראט אחד, ולכן מחירו עולה בהתאם. אף על פי כן, מומלץ שלא להסתנוור מהגודל. את היהלום חשוב להתאים לגודל האצבע ולסגנון הטבעת שבה ישובץ היהלום.

• גמולוגים רבים סבורים שאיכות ליטוש היהלום היא המשמעותית ביותר מבין הפרמטרים הקובעים את ערכו, משום שליטוש טוב ימקסם את הברק והנצנוץ של היהלום. בניגוד לשלושת הפרמטרים האחרים, הנקבעים למעשה בתהליך היווצרות היהלום בטבע, איכות הליטוש נקבעת ע"י אדם. החשיבות של איכות הליטוש באה לידי ביטוי בכך שגם אם ליהלום צבע ובהירות מושלמים, ליטוש לא איכותי יגרום לו להיראות עמום וחסר ברק.

• צבעי היהלומים נעים על רצף שבין האות D‏ ועד לאות Z. ככל שמתקרבים לאות D‏, כך היהלום הוא חסר צבע יותר, נדיר יותר ולכן יקר יותר. היהלומים בעלי צבע באזור Z הם צהבהבים יותר. היהלומים היקרים והנדירים ביותר הם בצבעים עזים של צהוב, כחול, ורוד, אדום, ירוק ואף שחור ואינם מדורגים בטווח של D עד Z.

• ניקיון פנימי של היהלום נוגע להימצאות תכלילים טבעיים שהשתלבו ביהלום בתהליך היווצרות היהלום בבטן האדמה. התכלילים יכולים להיות מינרלים שונים או אף בועות גז. ככל שיש פחות תכלילים ביהלום כך הוא נחשב נדיר יותר ולכן יקר יותר. 

• דרישת תעודה ממעבדה גמולוגית מוכרת בעת קניית יהלום (גם אם הוא משובץ בתכשיט), חוסכת מהקונה את רוב הבירורים הדרושים לגבי טבעיות ואיכות היהלום. במקרה של אבידה, היא מהווה הוכחה קבילה לחברות הביטוח על ערך היהלום. חשוב לשים לב לתאריך הנפקת התעודה, שמא היהלום ניזוק מאז שהיא הונפקה. צריך לזכור שהתעודה אינה כוללת, בדרך כלל, את מחיר היהלום, בגלל מחירי השוק המשתנים ולכך נדרשת הערכת שווי נפרדת.

(הטיפים באדיבות 'שרין טכנולוגיות')

המטבחון
======================================================= 

עוגת לבבות שוקולד אישית (באדיבות יריד האוכל של 'דיזנגוף סנטר' – הקונדיטורית אורית מורן)
=================

חומרים 
---------
1 וחצי כוסות סוכר
כוס מים
2 ביצים גדולות
4 כפות גדושות קקאו
3/4 כוס שמן
2 כוסות קמח תופח
תמצית וניל

אופן ההכנה
------------
• מערבבים בקערה את הסוכר, הביצים, השמן ותמצית הווניל
• מוסיפים בהדרגה את הקמח והקקאו עם כוס המים, לתערובת אחידה ללא גושים
• מוזגים לתבניות אישיות בצורת לבבות עד גובה שני שליש
• אופים בטמפרטורה של 180 מעלות, כ-25 דקות, עד שקיסם הננעץ בעוגה יוצא יבש.

חדש על המדף
==========================================================

הנגן הקטן
=======

'סנדיסק' משיקה בישראל את נגן ה-MP3/4 למוסיקה ולווידיאו – 'סנסה פיוז'. נגן ה'סנסה' החדש והסטייליסטי, מכיל את כל מה שחובב גאדג'טים ממוצע יכול לרצות: הוא זעיר בגודלו, בעל מסך צבעוני רחב בגודל 1.9 אינץ', קיבולת מובנית של 2, 4 ו-8 ג'יגה-בייט ומפגין זמן סוללה ארוך במיוחד, המאפשר ניגון מוסיקה במשך 24 שעות רצופות, או ניגון סרטוני וידאו במשך 5 שעות רצופות, בין הטענה להטענה. בנוסף להאזנה ולצפייה במוסיקה, תמונות, סרטים ורדיו, משמש הנגן הקטן גם כטייפ מנהלים איכותי להקלטת שיעורים ופגישות. חריץ הרחבה לכרטיס זיכרון מסוג MicroSD, מאפשר למשתמש להרחיב את נפח האחסון בשעות וידאו ובאלפי שירים נוספים, ואף לניידם אל ומהמחשב האישי, או הטלפון הסלולרי. העובדה שהמידע בנגן מאוחסן על זיכרון פלאש, הופך אותו לעמיד במיוחד לזעזועים ואידיאלי לפעילות ספורטיבית וטיולים. המחיר לגרסת ה-2 ג'יגה הפופולארית – כ-400 ש"ח ולגרסת ה-4 ג'יגה – כ-500 ש"ח. לפרטים והתרשמות: www.sandisk.com 

רב חן
====

'אסתי לאודר' מציגה את Sumptuous Bold Volume Lifting Mascara – מסקרה, בנוסחה דמוית מוס, המעניקה נפח עשיר, למראה ריסים מלאים, מורמים וקלילים (135 ש"ח). 'רבלון' מחדשת עם MINERAL LIPGLAZE – ליפ גלוס מינרלי, מרוכז בפיגמנטים, המעניק צבע עמיד עד 8 שעות (87 ש"ח). VICHY מציע את 'אקוואליה טרמל UV' – קרם יום המעניק לחות ל-24 שעות, מחזק ומעניק הגנה מפני חשיפה לקרינת השמש (215 ש"ח). 'ליידי ספיד סטיק' מחדשת עם 'ליידי ספיד סטיק 24/7 רול און' – דאודורנט נשים ב-3 ניחוחות, מתייבש במהירות ומבוסס פורמולה המקנה הגנה ל-24 שעות, 7 ימים בשבוע (19 ש"ח). 'לייף' מציעה בלעדית ב'סופר פארם', רפידות רענון והרגעה לפנים (מועשרות בתמצית תפוזים) ולעיניים (מועשרות בתמצית מלפפונים), רכות במיוחד (40 ש"ח). 'דרמל גרופ' מציעה במותג 'ג'יין ארדל', את 'איי גלוס' – צלליות ב-6 גוונים, במרקם גלוס רך וחסר משקל בגימור מבריק וחלק, עמידות במיוחד ואינן יורדות במים (80 ש"ח).

לגיל הרך
======

'חוגלה קימברלי' מחדשת עם 'האגיס Pull Ups' – תחתונים סופגים ללבישה עצמית, לשלב בו נבחנת המוכנות לתהליך הגמילה, לפני הורדה סופית של החיתול (36.50 ש"ח), עם מגבוני 'האגיס אלוורה' להרגעת עור התינוק, כולל ניקוי הפנים והגוף (10.90 ש"ח) ועם מארז מגבוני 'האגיס TO GO' לנשיאה בתיק, הכולל 8 אריזות קטנות של 24 יחידות כל אחת (29.90 ש"ח). 'אינטרסן' מחדשת במותג NUBY עם בקבוק ללא ביספאנול A, בעיצוב חדשני המונע טפטופים ונזילות (29.90 ש"ח) ועם 'הנגיסון' – אביזר האכלה דרך רשת, המסייע לפעוט להתנסות בקלות במזון מוצק, ללא חשש חנק (39.90 ש"ח). 'הנסיך הקטן' מחדשת במותג 'טומי טיפי', עם מבודד חום/קור מסדרת 'הכי טבעי כמו אמא', הכולל פנימית תרמית לשמירה על טמפרטורת המזון והשתייה ל-4 שעות, אידיאלי להאכלת התינוק מחוץ לבית (אריזה הכוללת זוג תיקים, 159 ש"ח) ועם סדרת סינרי פלסטיק, מאוירים ע"י הקריקטוריסט הבריטי המפורסם גושיקו (59.90 ש"ח).

פינת אוכל
=======

'מאיר בייגל' מחדש עם חטיף גריסיני אפוי, ראשון מסוגו המיועד למבוגרים, עשוי 100% רכיבים טבעיים, ללא חומר משמר וצבעי מאכל, בארבעה טעמים: קלאסי, זעתר-לימון, שומשום מלא וקצח; 'אחוה' מציעה סדרת עוגות שמרים בטעמי שוקולד, פרג וקינמון עם אגוזים, מותאמות במיוחד לחימום במיקרוגל; 'עלית' מרחיבה בסדרת עוגות הבראוניס בטעם חדש – עוגת בראוניס שיש חום-לבן; 'נווה התבלין' משיקה את 'נווה על השניצל' – תערובת ציפוי לשניצל, בתוספת עשבי תיבול ובטעם פיקנטי; 'בראשית' מציגה במותג 'חרובית מן הטבע', משקה חרובים נמס להכנת משקה טבעי בטעם שוקו, ואבקת חרובים, כתחליף טבעי לאבקת קקאו, מיוצרים מחרובים וסוכר קנים אורגניים; 'תנובה' משיקה במותג 'יופלה' חמישה טעמי פרי חדשים כמו שזיף, ליצ'י, תות-מלון ועוגת גבינה ולימון; 'שטראוס' משיקה סדרת מעדני חלב במהדורת קיץ מוגבלת, הכוללת: מעדן מלבי עם סירופ פטל וקוקוס, מעדן וניל עם סירופ קרמל ואגוזים, ומעדן דיאט וניל עם סירופ פטל. 

שווה לדעת
=============================================================

• 'טמבור' נכנסת לקטגוריית אביזרי הצביעה הכוללת בין השאר מברשות, רולרים ושפכטלים, ב-3 דרגות איכות, לצרכן הפרטי והמקצועי, תחת המותג 'טמבור אביזרים'.

• עונת הליצ'י החלה ו'בראשית' (מפסגות גליל-גולן) מציעה את הפרי הטרופי-אקזוטי והעסיסי במארזים אישיים טריים. המחיר: 24.90 ש"ח לק"ג. 

• רשת 'אפרודיטה' מציעה בבלעדיות, חזיית ספורט מבית 'טריומף' מדגם TRIACTION POWERMOVE W, שפותחה לפי תקני ISO לציוד רפואי, המסייעת לאיזון הגוף והיציבה במאמץ. לפרטים: www.afrodita.co.il.

• 30-70% הנחה על מיטב המותגים: BOSS, LACOSTE, VJC, AJ, GF – FERRE, CAVALI, D&G ו- PAUL AND SHARK, בחנויות אופנת 'סגל', עד ה-30.8.

• קונים במחלקת הריהוט של 'הום סנטר' מוצרי חזרה לבית הספר, ומקבלים את כל הכסף בחזרה לקנייה ברשת 'טויס אר אס', עד ה-21.8.

• עד 70% הנחה על מגוון המוצרים בכל סניפי רשת תשלובת 'אלוני', עד ה-22.8.

• לרגל יציאתו של הסרט 'באטמן' לאקרנים, מחלקת 'אסם' בשת"פ עם 'דיסני', מגוון צעצועי 'באטמן' בכל אריזות דגני הבוקר של 'נסטלה', בכל הרשתות והחנויות, עד גמר המלאי.

• 'פלפוט' ו'אוטוגרפיק' מציעות קולקציית ברכות מקוריות ומתנות מתוקות לט"ו באב, מודפסות ומגולגלות באריזת מתנה קטנה או בבקבוקון זכוכית מעוטר, בצירוף שוקולדים כשרים. המחיר: 11.50-19.55 ש"ח.

• קונים שישיית 'פפסי מקס' 1.5 ליטר, ומקבלים במתנה זוג כוסות לשתייה קרה או קופסת פח בעיצוב ססגוני בהשראת שנות ה-60, ברשתות השיווק והחנויות, עד ה-31.8.

• מיזם טלפוני חדשני של 'ילקוט – חוזרים ללימודים בקלות': מתקשרים לטלפון 1-800-351-451, מעבירים את רשימת הספרים ומקבלים אותם הביתה באמצעות שליח.

• מבחר פריטים עד 70% הנחה, ברשת האופנה 'לורד קיטש', עד ה-15.9.

• ברכישת פריט אופנה מבית 'פומה', 'לוטו', 'ספידו', 'פילה', 'נייק' ו'אדידס', תקבלו 30% הנחה על הפריט הראשון ו-50% הנחה על הפריט השני, ברשת 'ורטהיימר ספורט', עד ה-31.8

תוכן שיווקי
=========================================================

• קופת חולים מאוחדת החליטה להעניק מאות מחשבים מתקדמים במתנה, למוסדות חינוך, ארגונים קהילתיים, מפעלי רווחה ושיקום וכן לארגוני חסד ברחבי הארץ, זאת בעקבות שדרוג מערכת המחשוב של הקופה והחלפת הציוד במחשבים חדשים יותר. המחשבים שהוענקו לארגוני הרווחה, הינם במצב מצוין וראויים לשימוש רגיל. על שורת הארגונים שקיבלו את המחשבים, נמנים מוסדות קהילתיים רבים, שפעילותם מוכרת וידועה בתחום הרווחה, חינוך ועזרה לזולת.

• קבוצת 'שטראוס' מבצעת צעד נוסף במיתוג החברה ובשינוי מבני כולל, שמטרתו בניית וחיזוק התשתית להתרחבות הגלובאלית של 'שטראוס', וליצירת חברה אחת עם מותג חברה חזק ומוכר בארץ ובעולם, תוך צמצום מספר המותגים, ומציגה נראות חדשה אשר תופיע בכמה שלבים על אריזות המוצרים באופן הדרגתי החל מספטמבר. מותג 'עלית' מציג לוגו המקושר למותג החברה 'שטראוס' ואריזות 'שטראוס מהדרין' ו'עלית מגדים' יעברו גם הן שינוי תוך מספר חודשים.
• 'איקאה' מציעה מגוון סגנונות ופתרונות עיצוב לזוגות הצעירים במראות אופנתיים ובמחירים שווים לכל נפש. בנוסף לסגנונות העיצוב ולרהיטים הפונקציונאליים, מעניקה 'איקאה' סיוע בתכנון ועיצוב המטבח וחדר הארונות ומציעה פתרונות אחסון לכל פינה בבית, תחת קורת גג אחת. הביקור ב'איקאה' מאפשר הצצה לחדרים ולדירות שלמות ומעוצבות, מרוהטות ומאובזרות מ-א' עד ת', כשליד כל דירה או חדר מצוינת העלות הכוללת והאטרקטיבית. 

• סלון הפאות היוקרתי 'גלית איטליה' וביה"ס שלו למקצועות היופי עוברים למשכנם החדש והמטופח ברח' רבי עקיבא 62 בב"ב. בסלון החדש, הנמצא במקום נגיש ונוח להגעה, תוכלו לרכוש פאות, לעצבן, ליהנות מכל שירותי הטיפול בפאה, לרכוש לה אביזרי נוי ועוד. בקומה  נפרדת, יפעל בית הספר למקצועות היופי. לרגל המעבר למקום החדש, מבצעים אטרקטיביים והנחות ענק ברכישת פאה, מחירים מיוחדים ל'עסקאות כלה' והנחות לנרשמות לקורסים.

• שיק ע"ס 10,000 ש"ח לרכישת צעצועי התפתחות, הוענק בשבוע האחרון לגב' סיון רחמינוב מאלעד, הזוכה בפרס הגדול במבצע 'צעצועים ומתפתחים' של חברת 'מטרנה'. במהלך תקופת המבצע, נערכו 8 הגרלות בהן השתתפו עשרות אלפי לקוחות. 32 משפחות זכו ב-1,000 ש"ח כל אחת לרכישת צעצועים התפתחותיים. מירב אמיד, מנהלת תחום בשיווק 'מטרנה', אמרה כי ההיענות הנרחבת למבצע מעידה על הצלחתו הרבה.