בשבע 327: משפחה וצרכנות

פינחס ורבקה קופר , כ"ו בטבת תשס"ט

 

שיקום העסק לאחר המלחמה

==========================================================

הפגיעה בחברות ובעסקים כוללת עסקים ש'נמחקו' בגלל המצב או הפסידו עונה שלמה, כמו מלונות וחקלאים; עסקים וחברות שניזוקו קשה עקב המצב כמו חנות שרק חלק מהזמן הייתה פתוחה וכמעט ללא קונים; וכמעט את כל העסקים והחברות בארץ, שעובדים עם חברות ועסקים בדרום – אם כספקים ואם כלקוחות, לצד חברות שעובדות עם משקיעים מחו"ל, שלאורך זמן הדירו את רגליהם וכספם מישראל, או עסקים שסבלו מהאווירה הכללית ששררה בציבור ומהגיוסים לצה"ל, כשהצרכנים קנו פחות לעומת תקופות מקבילות בשנים קודמות.

זה הזמן לשקם את העסק ולהחזיר את הלקוחות. זו גם ההזדמנות, גם אם המצב כרגע נראה רחוק מכך, לשדרג את העסק ולהוסיף לקוחות חדשים.

פעלו 'להחזיר הביתה' את גרעין העסק – הלקוחות הקיימים. השתמשו ברשימת לקוחותיכם, ופנו במכתב ובטלפון. הזכירו את קיום העסק ועדכנו במוצרים ובשירותים חדשים.

נצלו את המצב שנוצר כדי להגדיל את מעגל הלקוחות ופנו ללקוחות פוטנציאלים. תושבים רבים 'גילו' את הדרום במהלך הלחימה, וירצו לבוא ולראות במו עיניהם את הנזק שנגרם לישובים ולטבע, ואת כל המקומות שאת שמותיהם שמעו פעמים רבות בכלי התקשורת.

התקשורת בימים אלו, יותר מתמיד, מתעניינת באזור הדרום, ביישוביו ותושביו. כעת, לאחר המלחמה, התקשורת מחפשת אייטמים חדשים הקשורים בדרום. כתבים רבים עדיין נמצאים באזור. נצלו זאת על מנת לייחצן את העסק.

הופיעו בצורה נכונה בכלי התקשורת. זכרו שזמן החשיפה שיינתן לכם יהיה קצר מאוד. נצלו את זמן הראיון בצורה מושכלת ואמרו מקסימום מסר במינימום זמן. רצוי שהמסר המרכזי שמועבר על העסק יהיה היתרון היחסי שלו על פני עסקים אחרים באזור והערך המוסף שהוא מעניק ללקוחותיו.

חדשו קשר עם לקוחות, ספקים ומשקיעים מחו"ל. הסבירו להם את תוצאות המלחמה ואת המצב הנוכחי בישראל, והחשוב ביותר: הרגיעו אותם, כדי שלא יעבירו את כספם למדינות אחרות.

בצעו בחינה מחודשת של מחירי המוצרים והשירותים שאתם מציעים, וראו מה עדיין רלוונטי לאור המצב, ואלו מחירים מומלץ להוריד או להעלות.

טפלו בלקוחות לא מרוצים שנפגעו מהמצב עקב הזנחה, הרעה בשירות או עקב ביטולי עסקאות. מצאו דרך לפצות את אותם לקוחות.

שינוי עקב המצב (כמו פגיעה פיזית, שינוי בשירותים הניתנים, העלאת מחירים וכדומה) מחייב שינוי בהגדרות העסק. הגדירו מחדש את המטרות והיעדים לתקופה הקרובה. התאימו את המסר ללקוחות, והגדירו מחדש את היתרון היחסי ואת הערך המוסף שלכם. הלקוחות חייבים לדעת מה יצא להם אם יחזרו לקנות אצלכם.

במידה וקיימות בעיות בעקבות המצב, שיגבילו אתכם בטווח הקצר בטיפול בלקוחות, ספרו זאת ללקוחות בצורה כנה, ואל תמכרו אשליות שהכל יהיה מיד אותו הדבר. לקוחות מעריכים את העובדה שבעלי העסק גלויים איתם.

השתמשו בכספי המענקים והפיצויים שתקבלו בצורה נכונה ומושכלת למטרות שלשמן הפיצוי נועד – שיפור ושדרוג העסק. עסק שהיה זקוק לשיפוץ או לציוד חדש, יוכל למנף את עצמו ולבצע את השינויים ההכרחיים דווקא כעת.

(תודה לעו"ד והכלכלן יניב זייד, www.yanivzaid.com, על סיועו בטיפים).

 

המטבחון

========================================================

קציצות כרישה ברוטב

==============

(באדיבות רשת קונדיטוריות ובתי הקפה 'בן עמי', הקונדיטור בן עמי ברתיני שביט)

 

החומרים

----------

5 כרישות שטופות היטב

מעט שמן זית

תפוח אדמה בינוני מבושל היטב במים

ביצה

חצי כפית מלח

רבע כפית פלפל

 

אופן ההכנה

------------   

מערבבים בקערה את כל החומרים ויוצרים קציצות שמנמנות, אך לא שמנות מידי מניחים על נייר אפייה ואופים בחום של 160 מעלות, עד לקבלת גוון זהוב חום (לפחות חצי שעה, לוודא שלא נשרף, וגם לטעום שעשוי בפנים). אפשר לטגן במקום לאפות לרוטב לימון: לערבב היטב 3/4 כוס עלי נענע קצוצים דק מאוד במעבד מזון עם מיץ לימון (עד שהנענע תכוסה אך לא תצוף), כפית שום כתוש וחצי כפית מלח לרוטב יוגורט ועשבי תיבול: לערבב היטב גביע יוגורט עם כף מיונז, רבע כפית שום כתוש, רבע כפית מלח, רבע כוס עלי נענע קצוצים דק מאוד במעבד מזון, גרד קליפה וחצי לימון סחוט. מומלץ להגיש חם בליווי צלוחיות רוטב אישיות.

 

 

חדש על המדף

==========================================================

נכנסים למסגרת

========== 

אהבת הגאדג'טים והרצון לשמר זיכרונות באופן חי ואקטיבי, מביא את חברת 'דלתה דיגיטל' להציג את M1020 האולטימטיבית של 'קודאק' – לראשונה בישראל, מסגרת LCD דיגיטלית, בה זיכרונותיכם יתעוררו לחיים, עם מסך מגע הגדול ביותר שהוצג עד כה: 10.2 אינץ', המציג תמונות ווידאו באופן אוטומטי, ובעל אפשרויות עריכה מובנות, נגן מוסיקה ותכונות נוספות. המסגרת פשוטה להפעלה, תומכת בקבצים בפורמט JPEG ו-EXIF ובפורמט וידאו AVI, MOV, MPEG1+4, פורמט אודיו MP3 ועוד. הרזולוציה במסך היא 800X480 פיקסל, תאורת מסך LED, בהירות מסך 3250NITs ובעל זיכרון פנימי נאה של 128MB. המסגרת המרשימה מתאימה לתלייה על הקיר או להצבה על שולחן, כוללת נגן מוסיקה מצויד ברמקולים מובנים ובאפשרות להכנסת שני כרטיסי SD המאפשרים להרחיב את נפח הזיכרון. מסך המגע האלגנטי בעיצוב נקי ויוקרתי מאפשר לבצע את כל הפעולות, ללא השארת סימני טביעות אצבעות. המחיר: 1,499 ש"ח, ברשת חנויות 'פוטושופ', חנויות הצילום ורשתות השיווק.

 

תפור עלייך
========

אופנת הנשים Z.BIRMAN המציעה מבחר עשיר של פריטי אופנה ייחודיים, המיובאים מאיטליה ומארה"ב, מציגה קולקציית מעילים קלאסית, דומיננטית ובעלת נוכחות מוקפדת, המחמיאה לכל אחת. המעילים מעוצבים במגוון גזרות ואורכים שונים, עשויים בדים משולבים כמו צמר, ויסקוזה, פוליאסטר בתוספות עשירות של תחרה ופייטים. צבעי העונה הבולטים מופיעים בגוונים אלגנטיים וניטראליים של שחור, אפור, אדום, סגול, צבעי שלכת ולבן, לצד הדפסים ושילובי צבעים. לאחרונה נרקם שיתוף פעולה בין המותג לחברת 'גוטקס', במסגרתו מציגה חנות הדגל של 'גוטקס' בת"א, שלל פריטים מקולקציית החורף של Z.BIRMAN, כמו מבחר טוניקות, שמלות, ז'קטים, חולצות, סריגים, מעילים ועוד, לצד פריטי קז'ואל רבים. הקולקציה, במידות S-XL, מחולקת לשתי קטגוריות גיל: לנשים בטווח גילאים של 20-35 ובטווח גילאים של 35-55, תוך מענה למבנה הגוף והשינויים החלים בו עם השנים. להשיג בסניפי הרשת ובחנויות מובחרות. לפרטים והתרשמות: 03-5100763, www.zbirman.com.

 

חן חן
====

Brand lab מחדשת עם Color Mark – ערכת איפור הכוללת קונסילר ומסרק קטן, המעניקה כיסוי מושלם לשורשי שיער כסופים, תוך 2 דקות. מדובר בצבע שיער אמיתי, נוזלי, ללא אמוניה, שאינו מייבש, משמן ומשנה את מראה ומרקם השיער, ויורד בחפיפה. אידיאלי לנשיאה בתיק האיפור ומופיע ב-12 גוונים (150 ש"ח). המאפר יוסי ביטון משיק את סדרת האיפור הייחודית B COSMIC, הכוללת למעלה מ-20 מוצרים בהתאמה לאקלים הישראלי, מבטיחה הגנה מפני יובש, למראה חלק ואחיד, מבוססת רכיבים אורגניים טבעיים, תמציות צמחים ושמנים ארומתרפיים, בשלל גוונים המבטיחים כיסוי מושלם וטבעי, איזון והרמוניה בין החוץ לפנים (50-210 ש"ח). 'הנקל סוד' משיקה את מותג הפרימיום Gliss מבית 'שוורצקופף', המציע סדרת מוצרים רחבה ב-4 קטגוריות, לטיפוח וטיפול בבעיות שיער (יבש ופגום; שביר וחסר ברק; שיער צבוע; שיער ארוך הנוטה לקצוות מפוצלים), כמו שמפו, קונדישנר ללא שטיפה וקרם עיצוב וברק, בטכנולוגיית שיקום מבוססת פרוטאין תואם שיער טבעי (26-49 ש"ח).

 

משקה הסתדרו-TEA
==============

'ויסוצקי' מציעה סדרת חליטות RED TEA במתקתקות טבעית, בטעמי וניל-קינמון, קמומיל-דבש ופסיפלורה-ורד הבר, המופקות מצמח רויבוש, המצטיין ברמת נוגדי חמצון גבוהה, המסייעת לשמירת מערכת החיסון, ובשני טעמים חדשים בסדרת התה הירוק: בתוספת מרווה גלילית ותה ירוק ארל גריי בטעם עשיר ועמוק. 'ליפטון' משיקה עשר חליטות חדשות בטעמים עשירים על בסיס צמחים כמו אכיניציאה, מרווה, שומר, תפוז-לימון, אוכמניות ועוד, לצד ארבעה טעמים חדשים בסדרת הפירמידות: תה לבן אפרסק-מנגו, תה ירוק הדרים, תה אדום תות ותה שחור, ובתה ארל גריי שחור משובח. 'פומפדור' משיקה תה ירוק בארבעה טעמים: עם לימונית ולואיזה, עם נענע, עם קמומיל ומנטה ועם לימונית ותות, לצד תה ארל גריי שחור, מבושם בשמן מקליפת עץ הדר סיני, בניחוח ברגמוט טבעי. 'סרמוני' משיקה סדרת תה פרמיום איכותי בשקיקי פירמידה שקופים ואיכותיים, בטעמים מקוריים כמו אינגליש ברקפסט, ארל גריי לבנדר, צ'אי הודי, ג'ינג'ר אפרסק, סנצ'ה יפני, קמומיל מצרי, רוייבוס קרמל, קקאו ג'ינג'ר ועוד.

 

שווה לדעת

=========================================================  

'פפסי מקס' מציעה את 'מקס דארק' בבקבוק זכוכית 330 מ"ל בעיצוב כהה ודרמטי, במהדורת חורף מוגבלת (6 ש"ח).

עד 50% הנחה ברשת חנויות האופנה 'סיגנל', על קולקציית החורף ופריטים מקולקציות חדשות, עד גמר המלאי.

רשת האופנה 'זברה', מציגה קולקציית חורף לילדים ובני נוער בגילאי 3-18, של בגדי יומיום בקריצה ספורטיבית, בצבעוניות, בגזרות עדכניות ובדגש על נוחות, במחירים אטרקטיביים – החל מ-9.90 ש"ח. לפרטים והתרשמות: www.zebra-israel.com.

קונים מכונת כביסה של BEKO ומקבלים בקבוקי 'פרסיל' ג'ל, המספיקים לכ-120 כביסות, עד גמר המלאי.

'סנו' מציעה את 'סנו סופט מגבוני טישו' – 400 יחידות במארז אחד (13 ש"ח).

עד 50% הנחה על כל קולקציית החורף, ברשת האופנה 'אבישג ארבל', עד גמר המלאי.

1 + 1 מתנה, על כל קולקציית החורף, ברשת האופנה 'ממנה', עד ה-31.1.

'אסם' משיקה רוטב קארי בשילוב עדין של חלב קוקוס, להכנת עוף בתנור ולהקפצה במחבת, במהדורה מוגבלת לשלושה חודשים (10.85 ש"ח).

50% הנחה על קולקציית אופנת החורף, ברשת המעצבת 'סיגל דקל', עד ה-15.2.

35-70% הנחה על קולקציית אופנת החורף, ברשת חנויות המעצב 'רונן חן', עד ה-15.2.

עד 60% הנחה על מגוון המוצרים מקולקציית החורף, ברשת חנויות 'ורדינון', עד ה-15.2.

רשת 'ארומה ישראל' מציעה סדרת מרקים איכותיים חורפית, בטעם ביתי, כמו ירקות טוסקני עשיר, כתומים וג'ינג'ר, עגבניות, עדשים ועוד, בתוספת לחם וחמאה (24 ש"ח).

רשת 'סחוט' משיקה סדרת מיצים סחוטים ומיצי אנרגיה עשירים בויטמינים, בעלי ערך קלורי נמוך, כמו מיץ סלק-תפוז-תפוח-ג'ינג'ר ומיץ גזר-סלק-סלרי-תפוח (14-22 ש"ח).

'סופר פארם' יוצאת בחגיגת HAPPY SALE ומציעה מעל 200 מוצרים ב-9 ש"ח; מגוון מוצרים בשקל, בקניית מוצר פשוט ממחלקת השיער; מוצר שני בשקל על מוצרי איפור וטיפוח עממיים ומוצר שלישי במתנה במוצרי איפור יוקרתיים, עד ה-31.1.

מסעדת 'צ'יינה לי' (מטבח אסייני סיני גלאט כשר, מונטיפיורי 7, ת"א), חוגגת 20 שנות פעילות ומתחדשת עם תפריט מנות חדש בניצוחו של השף גיא פרץ, בקריצות למטבח היפני, האינדונזי והתאילנדי.

 

תוכן שיווקי

=========================================================  

'בית הקפה של גידי' מציע מנות חדשות כמו 'פאי רועים' – מאפה חצילים בערמונים עם פטריות, מוצרלה וגבינת פטה, בציפוי שכבת פירה קריספית. המנה מוגשת עם סלט ירקות בטחינה ופיסטוקים; סטייק סלמון ברוטב יין ודבש, מאפה דג דניס ועוד, ולקינוח מרק שוקולד חם כשבתוכו פחזניות ממולאות בקרם וגלידת וניל. בן גוריון 108, רמת גן. ניתן לערוך במקום אירועים, ימי הולדת וכדומה. לפרטים: 03-6722172.

רשת 'יטבתה בעיר' הוקמה ב-1987, בשיתוף עסקי של יזמים וקיבוץ יטבתה, ברעיון להביא אל העיר את הדברים הטובים מהמשק, מהכפר ומהקיבוץ. בחזון של יצירת שותפות והבנה הדדית מרבית עם הלקוח. הרשת מציעה תפריט עשיר, מגוון ורחב במיוחד, המבוסס על מוצרי חלב מהאיכותיים שיש, על מוצרי שדה טריים ודגה, במנות מצוינות בטעמים נפלאים, לצד התמחות בעריכת כנסים ואירועים יוקרתיים המתאימים לכל כיס, ושירותי קייטרינג.

סלון הפאות 'גלית איטליה', מביא את הטרנדים החמים של מעצבי השיער הגדולים מרחבי העולם, הכוללים את החידושים והעיצובים העדכניים ביותר בתחום התסרוקות, התספורות ועיצוב שיער ופאות. הסלון מציע להתעדכן במראה החדש והנכון באמצעות פאת קרה קצרה, גזורה בקווים גיאומטריים או מעוגלים, המעניקים מראה נקי ומעוצב. בני ברק: רבי עקיבא 62, טל': 03-5708192. ירושלים: ירמיהו 43 (סנטר 1), טל': 02-5003013.

למעלה מאלף איש השתתפו בכינוס ה-9 של מכון פוע"ה, שהוקדש לחידושים הלכתיים ורפואיים ברפואת נשים. במהלך יום הדיונים השמיעו הרצאות מקצועיות במגוון נושאים, הרבנים הראשיים, רבני ערים וחברי מועצת הרבנות, מומחים ברפואת נשים ורבני המכון. לרגל הכינוס הפיקה קופת חולים מאוחדת, מעניקת החסות לאירוע, חוברת 'רפואה והלכה' ובה לקט המדור המופיע בעלוני 'שבת בשבתו', המתייחס לענייני משפחה וילודה בראי הפרשה.

סדנת 'הצורפים', החברה המובילה בייצור כלי כסף אומנותיים ואיכותיים, גאה להציג בכל חנויות הרשת, בתים ממפוארים לספרי תורה, עשויים מעץ וכסף מהודרים ומרהיבים ביופיים. הבתים לספרי תורה, מבית 'הצורפים', הינם בתים יפהפיים המיועדים להידור מצווה – "זה קלי ואנווהו", כשלוחות הכסף החובקים את הבתים, מעוטרים בריקועים עדינים, בעבודת יד מלאכת מחשבת.

במרכז האקדמי בירושלים, 'מכון לנדר', נפתח בימים אלו סמסטר נוסף של בית המדרש לנשים, 'בת בי רב דחד יומא'. המסגרות המגוונות מעניקות אפשרויות לימודים שונות, במקצועות התורה, בהתאם לנטיות הלב של כל אחת. המכון מוסיף גוון לימודי-חוויתי לציבור הנשים ע"י חיבור כוחות הוראה ידועים ומוכרים ברמתם ובאיכותם. המסגרת בנויה על תוכנית מובנית בת-יום, ארבעה קורסים אחת לשבוע, ובהרשמה מראש, ללא תשלום.