גליונות בשבע עוד גליונות

בשבע

תורה מסיני - תרבות ופנאי (מופע)

במופע החדש של סיני תור יש הרבה אמונה, שלל קריצות מוטרפות, עיבודים מפתיעים וחיבור לכל סוגי המגזרים
12/03/09, 10:57
חגית רוטנברג

לוגו: מופע

 

בסוף המופע, סיני תור מחייך אל הקהל, ובשפה 'תורית' טיפוסית נפרד מהם לשלום: "שה' יפנק כל אחד ואחד מכם. שבוע טוב, יאללה ביי". אבל זה לא ממש עוזר לו: הקהל נדבק אל הכיסאות ולא מוכן לזוז. רק אחרי עוד שיר, ועוד אחד לסיום באמת, הם קמים ומתחילים לנוע לכיוון היציאה.

במופע אקוסטי-אינטימי שהתקיים במוצ"ש זכור במרכז 'שורשים' בירושלים, העניק תור טעימה מהמופע החדש עימו הוא מתעתד לצאת בקרוב אל הקהל הרחב. המופע מורכב משיריו של תור מכל שלושת הדיסקים, החל בלהיט המיתולוגי 'דרשתי קרבתך', דרך שירים מהדיסק השני והשלישי, ועד לשירים חדשים ומעניינים, יש לומר, שיוקלטו בדיסק שעתיד לבוא. לחובבי הז'אנר מדובר ללא ספק בתענוג של ממש – תור נותן את כל כולו בשירה מהלב, תוך דיבור מתמשך וישיר עם ריבונו של עולם, בדרכו המיוחדת. אבל גם מי שלא ממש מכיר, מתחבר לאותנטיות נטולת המניירות של הזמר חבוש הבנדנה הלבנה ובעל הפאות הג'ינג'יות שהפכו כבר למותג. בקהל של 'שורשים' נצפו גם בני זוג חילונים בגיל העמידה, 'חוצניקים' ירושלמים, חסיד ברסלב וצעירים וצעירות שלא בדיוק מעבירים את ימיהם על הגבעות, אבל אחרי חימום קצר הכימיה בין הקהל לתור הורגשה באוויר.

את המופע מלווים כלים ייחודיים, כך שמלבד הגיטרה של תור, משתלבים לסירוגין צלילי מנדולינה, דרבוקה וסוג של עוד מעודן. אבל לא רק הכלים ייחודיים. בין ההפתעות המוסיקליות אפשר למנות את העיבוד המחודש לשירה המפורסם של להקת 'גאיה' – 'שיר לאהבה' – שלפי גרסתו של תור וחבריו, עוסק כולו בכמיהה לבניין המקדש. "ואז כל המכובדים/ וכל עורכי הדין/ יפזזו שם יחפים/ עם כל הסטלנים", היא רק סצינה אחת בשיר שמתארת בקריצה את האחדות של אחרית הימים. חבורת חוזרים בתשובה ממצפה רמון, בהם גם אביתר בנאי, גלגלו לידיו של תור את השיר 'ארץ יהודה מתעוררת', שעוסק גם הוא בגאולתה של א"י. עוד שניים מהחדשים שראוי לציין הם הפיוט הקסום של ר' ישראל נג'ארה 'יעלה בואי לגני' ו'עורה כבודי' העוצמתי.

כשתור מדבר במופע על אמונה וביטחון, קשה שלא להשתכנע. אחרי הכל, הדובר הוא אדם שאך לפני מספר חודשים עמד על חורבות ביתו בקרית ארבע לאחר מבצע בזק של לובשי המדים. אבל כמאמר שירו המפורסם, מי שיוצא מההופעה חש שמעולם לא היה כל כך טוב כמו עכשיו.