גליונות בשבע עוד גליונות

בשבע

משפחה וצרכנות - צרכנות

11/06/09, 11:00
פינחס ורבקה קופר

קריאה – לקראת שבוע הספר

בעיות קריאה נפוצות יותר בקרב ילדים שהוריהם סבלו מבעיות למידה, כששכיח יותר לאבחן בעיות למידה בבנים מאשר בבנות.

החינוך לקריאה מתחיל מדוגמה אישית. ילד המתחנך בבית שקוראים בו, מפנים את הצורך בקריאה ומבין שהיא עונה על צרכים מסוימים: החכמה, מילוי שעות הפנאי, התעדכנות, העצמה חווייתית כמו קריאת ספר בעקבות סרט והצורך להיות לפעמים לבד.

קבעו יום ללא טלוויזיה ומחשב. יום כזה הוא מבורך, למרות שבהתחלה יש קושי להתרגל אליו משום שהוא דורש גמילה מסוימת. התארגנו מראש והחליפו לקראתו ספרים בספריה.

סדרות מרתקות את הילדים. אם ילד התחבר לסדרה כלשהי, הוא לא ירצה להפסיק לקרוא. הוא יעקוב ויבדוק מתי יוצא הספר החדש בסדרה.

בקרו בחנויות ספרים. ילדים אוהבים לקנות כמו המבוגרים. כיום חנויות הספרים מאוד מזמינות ומציעות חוויית קניה. מידי פעם מומלץ להיכנס עם הילדים לחנות ספרים ולקבוע שכל אחד קונה ספר אחד. כך גם מתעדכנים אלו ספרים חדשים ראו אור לאחרונה.

גם ילדים המתקשים בקריאה יכולים לגלות את נפלאותיה. מומלץ להציע להם ספרים עם טקסט קצר, ספרי קומיקס, ספרי בדיחות וספרים המיועדים לקורא המתחיל בהם המילים חוזרות על עצמן ומשפרות את שטף הקריאה.

התייחסו לשבוע הספר כאל חג. הודיעו לילדים כי החלטתם להקצות לכל ילד סכום כסף ליום שבו תלכו יחד לשבוע הספר. הילדים יתכוננו ויחפשו אלו ספרים הם מתכננים לרכוש. מומלץ להציע להם להתייעץ. ביום זה המשפחה תצא בהרכב מלא לחפש ספרים חדשים.

בשבוע הספר מומלץ להיפגש עם סופרים ולאפשר לילד להחליף איתם מספר מילים ולקבל חתימה. ההתרגשות והחוויה מעמידים את הספר באור אחר ומגבשים את הלכידות המשפחתית.

לא כולנו יודעים כיצד לקרוא נכון, מבלי שנפגע בחוש הראייה. מחקרים מצביעים על קשר הדוק בין קריאה ממושכת לבין התפתחות קוצר ראייה. קריאה בתנאים לא נכונים עלולה להעלות את מספר עדשות המשקפיים שלנו.

מומלץ לקרוא בתנאי תאורה אופטימאלית המתאפיינת בתאורה הדומה ככל האפשר לתאורה טבעית – לא נורות ניאון או נורות מסנוורות.

מומלץ למקם את המנורה מאחורי הקורא או מעליו, על מנת שלא ליצור סנוור מחד וצל על חומר הקריאה מאידך.

מומלץ כל 30-45 דקות קריאה רצופה, לעשות הפסקה למספר דקות, במהלכה עצמו את העיניים וכסו אותן עם כפות הידיים על מנת להרגיען. לאחר פקיחתן מקדו את המבט לאובייקט מרוחק, על מנת לשחרר ולהרפות את שרירי העיניים.

יש נטייה 'לשכוח' למצמץ במהלך הקריאה, דבר הגורם להתייבשות העיניים ולטשטוש ראייה, צריבה ועייפות. להפחתת התופעות, כדאי להגביר את המצמוץ באופן מודע ולהגיע לקצב בו אנו ממצמצים כשאיננו קוראים: 12-15 מצמוצים בדקה.

במידה ומרכיבים משקפי קריאה, יש להיבדק ע"י אופטומטריסט לפחות פעם בשנה.

 

(הטיפים באדיבות מכון 'אותיות' –  www.otiyot.net, וקובי בריג – אופטומטריסט ברשת האופטיקה 'עיניים' של ד"ר לוינגר).   

 

המטבחון

אורז אדום ולבן עם ירקות וטופו בסגנון סיני

(באדיבות 'סוגת')

 

החומרים

כוס אורז אדום, מוכן לפי הוראות היצרן

כוס אורז פרסי קלאסי, מוכן לפי הוראות היצרן

בצל סגול, פרוס לפרוסות דקות

קישוא גדול, חתוך לקוביות קטנות

3 גזרים קטנים, פרוסים לעיגולים דקים

חצי כוס טופו, בקוביות קטנות

3 גבעולי בצל ירוק, קצוץ גס

2 כפות מים

3 כפות רוטב סויה

3 כפות מירין (יין אורז מתוק יפני לבישול)

שמן לטיגון

 

אופן ההכנה

שימו שמן בווק בכמות המספקת לכיסוי תחתיתו. חממו את השמן על להבה גבוהה וזרקו פנימה את פרוסות הבצל הסגול. ערבבו-טגנו במהירות בעזרת מקלות אכילה גדולים או כף עץ

הוסיפו את הקישוא, הגזר והטופו. ערבבו עד שהקישוא מראה סימני צריבה

הנמיכו במעט את הלהבה והוסיפו את המים. הוסיפו כף רוטב סויה ואת המירין וערבבו

הוסיפו את שארית רוטב הסויה וערבבו. המשיכו עד שהירקות התרככו

הוסיפו את שני סוגי האורז והמשיכו להקפיץ במהירות. טעמו והוסיפו רוטב סויה או מלח לפי הטעם

העבירו לקערה מרכזית או לקערות הגשה אישיות ופזרו מעל בצל ירוק קצוץ.

 

חדש על המדף 

בידור בקצב הג'אז

חברת 'צג עליתה' הישראלית משיקה בהשקת בכורה עולמית את ה-jazzz ('ג'אז') – מחשב סלוני קטן ומעוצב כ'רהיט' פונקציונאלי עכשווי, המתחבר ישירות לטלוויזיה ולמערכת הסטריאו בסלון, או בכל חדר אחר, ומשמש הן כמחשב לכל דבר והן כמדיה-סנטר ביתי. הג'אז הקומפקטי, אינו מתחמם, שקט, ומאפשר לכל בני הבית להתחבר לאינטרנט, לצפות בתמונות ובסרטי DVD, לשמוע מוזיקה, לשחק משחקים ולמעשה, להיות נגישים באמצעותו – גם על המסך הביתי – לכל תכני המחשב והאינטרנט. ה'ג'אז' פועל על מעבד Intel ATOM N270 ומערכת הפעלה WIndows XP או 'ויסטה'. הוא מצויד בזיכרון פנימי של 2 ג'יגה ובצורב DVD, המאפשר גם להקרין סרטי DVD וגם לצרוב אותם מהמחשב לדיסקים. למכשיר ידית נשיאה המאפשרת לשאת אותו ממקום למקום. העיצוב הממוזער – רק 20x18 ס"מ, הופך אותו לאידיאלי להעברה מחדר לחדר, או לקחת לחברים בשעת הצורך. המחשב מגיע עם יציאות VGA וחיבורי USB מאחור ומקדימה, לחיבור דיסק און קי, כונן חיצוני, נגן מוזיקה ומצלמה דיגיטלית. מחירו ברשת חנויות 'אופיס דיפו': 1,998 ש"ח. לפרטים והתרשמות: www.tzag-elita.co.il.

 

נקודות חן

'קוסמופארם' משיקה במותג Crema את Crema Men – סדרת טיפוח גברית, הכוללת שמפו, ג'ל רחצה, תרחיץ ג'ל פנים, קרם באלם לאחר גילוח, ג'ל לאחר גילוח ודאודורנטים (15-50 ש"ח), קרם ידיים אינטנסיבי עם מקדם הגנה SPF15, עשיר בחומרי לחות והגנה מפני השמש, נספג בקלות ומותיר עור רך וגמיש ללא תחושת שמנוניות (20 ש"ח), ומגבוני בד להסרת איפור, לניקיון וטיפוח עור הפנים בעדינות מרבית, מועשרים בלחות (20 ש"ח). 'קליניק' מציגה את Clinique Sun – סדרת 14 מוצרי הגנה מפני השמש, שיזוף עצמי וטיפוח העור לאחר שיזוף, בטכנולוגיית SolarSmart – תערובת מסנני קרינה להגנה מתקדמת מקרינת UV (120-140 ש"ח). 'קארין הייר קוסמטיקס' הבלגית, חוזרת לישראל עם המותג 'בוטאה', ומשיקה מסכת 'בוטאה פורטה' לטיפול אינטנסיבי בשיער יבש ופגום, המעבה את השיער, מהדקת קצוות מפוצלים ומחליקה אותו (132 ש"ח). 'רבלון' משיקה את REVLON COLORSTAY ULTIMATE LIQUID LIPSTICK – שפתון נוזלי עמיד, הראשון והיחיד בעולם שהוא חד-שלבי – משיחה אחת בלבד והשפתיים עמידות למזון ולמשקה, עד 12 שעות (107 ש"ח).   

 

הקיץ של גלי

רשת 'גלי' מציגה את קולקציית נעלי הקיץ לנשים, עשירה בדוגמאות וצבעים, המותאמים לכל אחת: גווני הפודרה והספארי השקטים לצד צבעים עזים, עקבים מוגזמים לצד סנדלים מינימאליים שטוחים ונעלי נוחות אופנתיות וקלאסיות. בין שאר הטרנדים והמגמות נמצא את Nautica – טרנד היאכטות הפופולארי, בצבעוניות של כחול-אדום-לבן, בהשראת בגדי המלחים, בפלטפורמות קש בסגנון פיפ טואו. Oversized – טרנד של מידות מוגזמות, בפלטפורמות גבוהות, עקבי צ'אנקי ועוד. 'גלדיאטור' – טרנד שממשיך גם השנה ומתאפיין בסנדלי ונעלי רצועות המטפסות במעלה הרגל. 'טרופיקנה' – הטרנד החם של הקיץ, עם פרחים מכל הסוגים ובכל הגדלים. בקבוצה זו ניתן למצוא פלטפורמות קייציות עם סוליות קש, מעוטרות ברקמות פרחים צבעוניות בסגנון פולקלור, לצד עקבים ופלטפורמות עם הדפסי פרחים צבעוניים וסנדלי אצבע שטוחות עם עיטורי שושנים גדולות בצהוב, ורוד ואדום. 'ספארי' – צבעוניות טבעית של גווני גוף, פודרה וחול, בחומרים טבעיים כמו קנבס, שעם ועץ. המחיר: 119.90-239.90 ש"ח. לפרטים והתרשמות: 1-700-70-78-79, www.gali.co.il.  

 

שחקו אותה

'שחק נא' מכווצת את קופסאות משחקיה בלמעלה מ-50%, באג'נדה ירוקה שהפכה להיות שיקול ממספר סיבות: הובלת קופסאות קטנות צורכת פחות אמצעי שינוע מזהמים; הקופסאות תופסות פחות מקום בבית ומוצר המכיל חומר מועט, אין כל סיבה שיהיה בעל קופסא מטעה בגודלה. החברה החלה לשווק מוצרים רבים בקופסאות קטנות המכווצות כמעט פי 4 ומכילות בדיוק את רכיבי הקופסאות הענקיות המוכרות. עם הכרזה זו משיקה חברת Buffalo, באמצעות 'שחק נא' את פאזל 'פוטומוזאיק' – הפאזל הנחשב לקשה בעולם, אשר כל חלק בו הוא תמונה בפני עצמה, וכל החלקים יחד, מרכיבים תמונת פאזל ענקית. הפאזל מופיע עם 1,000 או 300 חלקים, במגוון תמונות כמו מיקי מאוס, פו הדב ושלל דמויות מסרטי 'דיסני', ואליו מצורף פוסטר בונוס (139.90 ש"ח ו-64.90 ש"ח, בהתאמה). עוד מציעה 'שחק נא' את Roll your Puzzle! – 'פיקניק פאזל' מבית 'רבנסבורגר' – מארז המכיל שטיח בגודל 66x100 ס"מ, עליו תרכיבו פאזל בגודל של עד 1,500 חלקים, גליל פלסטיק רך ומתנפח ושתי רצועות גומי – אידיאלי לאחסון, הובלת ושמירת הפאזל תוך כדי הרכבה ולאחר שהושלם (149.90 ש"ח).

 

שווה לדעת 

רשת 'תיק התיקים' מציעה תיקי ים ססגוניים, צבעוניים ופרחוניים עשויים בד או פלסטיק בעלי ידית רחבה, נוחים לנשיאה, ב-50 ש"ח במקום 99 ש"ח, עד גמר המלאי.

חברת 'מיה' מציגה את 'פופסים' – חטיפי תירס מלוחים ב-4 טעמים: בצל, פיצה, ברביקיו ופיקנטי, ב-11 ש"ח למארז הכולל 10 שקיות.

'כרמית' משיקה לראשונה מרשמלו שוקו המכיל קקאו איכותי, ללא צבעי מאכל ו-0% שומן, כשבכל מארז תצורף במתנה חבילת שיפודי עץ לצליית המרשמלו.

'שופרסל' משיקה סדרת משקאות קלים במותג 'שופרסל', ב-4 טעמים במרקם עשיר: תפוזים עם חתיכות פרי, תפוחים, ענבים ואשכוליות עם חתיכות פרי. המחיר לבקבוק 1.5 ליטר: 6 ש"ח.

'שטראוס פריטו ליי' משיקה חטיף צ'יטוס דולפינים – חטיף אפוי בטעם גבינה, עשוי תירס וגזר, ללא טיגון, צבעי מאכל מלאכותיים וחומרים משמרים. המחיר לאריזת 60 גרם: 3.45 ש"ח.

רשת חנויות הנוחות yellow משיקה סדרת מוצרי פרימיום: Yellow fun to go, הכוללת בשלב ראשון משקאות יוגורט, משקאות גלידה עם תוספות קראנצ'יות, שייק פירות, פירות חתוכים ופיצוחים – באריזות אישיות מעוצבות ובאיכות ייצור גבוהה.

'דנשר' משיקה תחת המותג 'מרמולייט', 'סוכרלוז' בשקיות אישיות באריזת אירוח, ללא סכרין ואספרטיים, מאושר ע"י האגודה הישראלית לסוכרת. המחיר לאריזת 100 שקיות: 30 ש"ח.

1+1 חינם, על כל סדרת האיפור LALINE BEAUTY, ברשת 'ללין', עד ה-30.6.

קונים ב-500 ש"ח, ומשלמים 300 ש"ח, ברשתות האופנה ml ו- ml men, עד ה-30.6.

רשת 'קפה ג'ו' משיקה סדרת כריכי בייגל-סנדוויץ' ברוקלין ניו יורק, הכוללת מגוון ממרחים, ירקות טריים ואנטי-פסטי, ומציעה בייגל-סנדוויץ' + 'נביעות' מוגז, ב-24 ש"ח, עד ה-30.6.

כל מוצרי האיפור והטיפוח מבית 'רבלון', ב-30% הנחה, ברשתות הפארם, 'המשביר לצרכן', O&H, 'מגה' ובפרפומריות מובחרות, עד ה-30.6.

חברת 'ריגלי' מרחיבה את מגוון סוכריות 'אורביט פרופשיונל דרופס', ומציעה טעם חדש: מנטה עם מילוי מנטה מרענן.

'ליימן שליסל' משיקה סוכריות 'מנטוס' ללא סוכר, ב-3 טעמים: מנטה, דובדבן ופירות.

 

תוכן שיווקי

'מטרנה' במבצע לחברי מועדון הלקוחות SUPERBABY בשיתוף עם 'שילב', בחודשים סיוון, תמוז ותחילת אב (יוני-יולי). בתקופת המבצע ייהנו חברי המועדון מהאפשרות לממש כל שבוע הטבה חדשה שתינתן ברשת 'שילב'. על ההטבות אפשר להתעדכן בסניפי 'שילב' ובטלמסר: 03-6066656. לקוחות חדשים שיצטרפו למועדון בזמן המבצע יקבלו בקבוק האכלה של TOMMEE TIPPEE במתנה, עד גמר המלאי.

בזכות שני קורסים חדשים של מכון 'לנדר' יוכלו נשים רבות לרכוש מקצוע בחופשת הקיץ. קורסים בגרפיקה ממוחשבת ובבניית ועיצוב אתרים יועברו בחודשי יולי-אוגוסט, שלוש פעמים בשבוע, בשעות 9:00-13:00. קורס גרפיקה ממוחשבת מותאם למתחילות וחסרות רקע הרוצות להשתלב בתחום, תוך לימוד התוכנות המתקדמות ביותר. בקורס בניית אתרים ועיצובם תקבלו כלים שימושיים ומקצועיים לעיצוב ובניית אתרי אינטרנט.

במכללת 'מקור המעיינות' מזהים ביקוש הולך וגובר ללימודים במגמת חינוך. הלומדים זוכים לליווי אישי לאורך תקופת הלימודים ולמקצועיות, על טהרת הקודש. עובדות, שהפכו את בוגריו למומחי חינוך מבוקשים ביותר כמורים, כמחנכים וכמנהלים מקצועיים. מחלקה מיוחדת דואגת להשמת הבוגרים במערכות החינוך ובמקומות עבודה מבוקשים. הלימודים בהפרדה מלאה ובשעות נפרדות לגברים ולנשים. לפניות: 1-800-222-030.

מתי קיבלתם לאחרונה 11,000 ספרים במתנה? לרגל שבוע הספר, 'אוצר החכמה' מציע הזדמנות חד פעמית: הנחה של 30% על המאגר  התורני הממוחשב – 'אוצר החכמה'. המשמעות היא 11,000 ספרים חינם. בספריה הממוחשבת של 'אוצר החכמה' קובצו יחדיו 34,000 ספרים סרוקים בצורתם המקורית. בלחיצה אחת יכול כל אחד למצוא כל מילה או משפט בקלות. מבצע  שבוע הספר יתקיים עד כ"ט בסיוון, ה-21.6.

עקב השימוש ההולך וגובר בריצוף גרניט פורצלן, פיתחה 'סנו' מוצר לניקוי בטוח ואידיאלי המותאם במיוחד לריצוף רצפות גרניט פורצלן וקרמיקה יוקרתית – 'סנו פוליויקס גרניט פורצלן' בתוספת פולימר, מותאם במיוחד לרצפות גרניט פורצלן וקרמיקה, מנקה ביסודיות, מבריק ומגן על הרצפה. טיפ: איך מגיעים לפינות הרחוקות והצרות כששוטפים את הבית? מגלגלים בקצה של מקל מטאטא מגבון 'סנו' חד פעמי לח, קושרים בגומי ומנקים.

המשבר בשוק הרכב העולמי בכלל והירידה במספר הרכבים הנמסרים ע"י היבואנים אינה סוד, ובכל זאת המצב אצל יבואנית 'קיה' מעודד. 'טלקאר' מראה גידול של 52% בין שנת 2008 לשנת 2007. בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2009, 'קיה' מראה גידול של 42% במכירות לעומת ארבעת החודשים המקבילים בשנה הקודמת. בימים אלה מציעה 'קיה' מבצע טרייד אין במחיר מחירון ותנאי מימון מיוחדים על רכביה השונים.