בשבע 349:משפחה וצרכנות

פינחס ורבקה קופר , י' בתמוז תשס"ט

 

עוברים את החופש הגדול מבלי לפגוע בכיס

רשמו את המשימות שאתם מתכוונים לבצע בחודשי הקיץ ותכננו את גובה ההוצאה שאתם מעמידים בגין כל משימה. כן, ממש לשים תג מחיר עבור קייטנה, מופע או טיול. אם אינכם יודעים את העלות בצעו בירור. סכמו את כלל ההוצאות ובדקו אם הדבר תואם לסך הכסף הפנוי שברשותכם.

לבעלי תקציב מוגבל, עדיפה קייטנה ארוכת ימים ודלה בתכנים, מקייטנה קצרה ועמוסת אטרקציות. במשפחות גדולות כדאי לעיתים להורה לקחת ימי חופשה ללא תשלום. זה ייצא זול יותר מקייטנה.

הילד משועמם? כל דבר יכול להפיג זאת, והוא לא בהכרח עולה כסף. שני ילדים שאחד היה יום שלם בטיול סוסים והשני צייר בגואש, שניהם יהיו משועממים מחדש למחרת. נסו למצוא אביזרים שונים ופשוטים לתעסוקה.

טיול הוא חוויה בפני עצמה. לא חייבים להיכנס לאתרים. יש די והותר ואדיות ונחלים ללא תשלום, והמון נקודות חן מתחת לאף. טיול יכול להמשך שעתיים ולא חייבים לצאת לכמה ימים.

סכמו עם הילדים על מספר צ'ופרים לשבוע או לחודש או לכמת זאת לכסף, ולתת להם את ההחלטה מתי לבזבז. ברגע שההחלטה עברה אליהם, הם יהיו שרי אוצר מצוינים.

הקצו לילדכם דמי כיס שבועיים והבהירו שאין להוסיף מעבר לכך, ואין להלוות מהתקציב של שבוע הבא. תנו לילד ללמוד כיצד מתמודדים עם תקציב קיים וכיצד בונים סדר עדיפויות.

בקרו עם הילדים בספריה העירונית, עשו להם מנוי כפול ועודדו אותם להחליף ספרים. זה חשוב, חינוכי, ומספק הנאה לשעות רבות.

שכירת סרטים. לאחר שהילדים ימצו ויחליפו ביניהם את כל מה שיש בביתם, הציעו להם להתאגד. סרט מושכר בדרך כלל ל-3 ימים ובזמן זה ניתן להעבירו מאחד לשני. אם כל אחד ישכור רק פעם אחת ויזמין חברים לצפות אתו זה גם כיף יותר גדול וגם מוזיל עלויות.

דברו בטלפונים הניידים רק שיחות קצרות. את שיחות הנפש השאירו לטלפונים קוויים. קביעה לבילוי משותף ניתן לעשות דרך תוכנות שונות באינטרנט ולחסוך בעלות שיחות.

בצאתנו לבילוי, ניקח סכום מוקצב במזומן כשברור שלא חורגים מסכום הזה. יציאה עם סכום בלתי מוגבל או כרטיס אשראי, גוררת הוצאות נוספות ומיותרות.

באותו מתג שמדליקים אור-מחשב-מזגן גם מכבים אותו. תרמו את חלקכם לחסכון וסגרו מיד כשתסיימו את השימוש. כנ"ל לגבי ברזי מים.

כשאתם מציעים לחברים להצטרף לבילוי, חשבו על האפשרות שאולי אין להם מספיק כסף לכך, אולי ההורים שלהם פוטרו מהעבודה ולא נעים להם לספר. הלחץ שאתם גורמים יכול לגרום ללחצים מיותרים. היו רגישים.

קחו בקבוק קטן לכל מקום שאתם הולכים. בכל מקום יש ברז, לפעמים עם מים קרים, שם תמלאו את הבקבוק ותשתו במהלך היום.

חשבו ירוק'. אם קניתם בקבוקי שתייה אל תזרקו אותם לאחר השימוש. אספו בקבוקים ופחיות והחזירו לנקודות האיסוף במרכולים.

מתנ"סים, עיריות, קניונים וגופים נוספים מציגים פעילויות בחינם עבור המשפחה או בעלות נמוכה. מומלץ לבדוק זאת. 

 

(באדיבות דוד בן ניסן, מנהל אגף פהמו"ן בארגון 'פעמונים')

 

המטבחון 

אינגליש קייק תפוחי עץ

(באדיבות 'בן עמי')

 

החומרים (ל-3 תבניות)

1 ו-1/3 כוסות סוכר

4 ביצים

קורט מלח

3 כוסות קמח תופח

כוס שמן

3/4 כוס מיץ תפוזים

3 וחצי כפיות וניל

5 תפוחי עץ קלופים וחתוכים לקוביות

2 כפות סוכר

2 כפיות קינמון

חצי כוס צימוקים

כוס אגוזי מלך קצוצים גס

 

אופן ההכנה

להקציף היטב במיקסר את הסוכר, ביצים ומלח

להוסיף לסירוגין את הקמח, השמן, מיץ תפוזים ותמצית וניל

מערבבים את שאר הרכיבים ומוסיפים לעיסה, תוך חלוקה ל-3 תבניות

לאפות כ-35 דקות בתנור שחומם מראש ל-175 מעלות.

 

חדש על המדף

לעינייך בלבד

רשת 'אירוקה' מציעה קולקציית משקפי שמש מגוונת, עשירה וייחודית, מבתי המותגים המובילים, לצד קולקציית המותג 'אירוקה'. תשעה מותגים בינלאומיים בולטים השנה במיוחד: 'קררה' – בהשראת מרוץ המכוניות המקסיקאני, בחדשנות בעיצוב רטרו בחומרים מתוחכמים ובצבעים בולטים. 'אמפוריו ארמאני' – בשילוב בין מראה שנות ה-70 והשפעות וינטאג', בקולקציה בקווים גיאומטריים, הנפגשים עם צורות מעוצבות. 'ג'ורג'יו ארמאני' – במראה זוהר ומעוצב, בין מראה קלאסי לרטרו שיק-אפיל. 'גוצ'י' – במראה אקסקלוסיבי בסמלים היסטוריים של בית האופנה. 'איב סאן לורן' – במראה אלגנטי, בעיצוב נועז במראה 'רטרו שיק', בתוספת אבני סברובסקי המשולבות בדגמים. 'דיזל' – בקולקציה צבעונית וצעירה. 'פולו' – בעיצובי אובר סייז, בולטים ועוצמתיים, ו'פייר קארדן' – בקולקציה המשלבת עיטורים ייחודיים בזרועות המשקפיים, בצבעוניות משתנה. מהשנה נוקטת 'אירוקה' באסטרטגיית תמחור המציעה את כל הקולקציות במחירים נמוכים יותר, לאורך השנה כולה וללא מבצעים, כשמחירי 'סוף העונה' קבועים. טווח מחירי המותגים: 199-999 ש"ח. לפרטים והתרשמות: *3022, www.erroca.co.il.

 

אוצרות טבע

רשת התכשיטים AMARO, בעיצובה של עירית גופר ששון, משיקה את סניפה השישי בישראל, בקניון רמת אביב, ומציעה קולקציה עשירה ומגוונת בהשראת עולם הטבע, תוך שילוב חומרים כמו מינרלים, אבנים יקרות ועץ, כשבקירות החנות נעשה שימוש בקירות מלח הימלאיה אמיתי ובחלל ממוקמות אבני בזלת מקוריות ועצי אקליפטוס וזית. לצד קולקציית תכשיטים הכוללת טבעות, שרשראות, שרשראות מרובות שכבות, צמידים, עגילים וסיכות דש, בעבודת יד במלאכת אמן המשלבת טורקיזים, אבני אוניקס שחורות, אבני חן חצי יקרות, סברובסקי, קריסטלים, פנינים, מתכות וחוטי עור, מוצגת קולקציית אקססוריז מרשימה של חגורות דקיקות ורחבות, במגוון סגנונות המשלבים בין עיבודי מתכות לאבני חן עדינות או אלמנטים בולטים של אבני חן גדולות; תיקים אופנתיים, משובצים ומתוכשטים באבנים שונות בעבודת יד; מחזיקי מפתחות; אביזרי שיער ופינת הרכבה והתאמה אישית של תכשיט, לצד קולקציית ביגוד של מותג האופנה האמריקני העולה – GYPSY, הכוללת מגוון של טופים, שמלות וחצאיות.

 

נקודות חן

'קוסמופארם' מציעה במותג 'כיף', שעווה טבעית למיקרוגל או באריזת פח לחימום על גז, המסירה את השערה מהשורש, עם דבש או שמן אובליפיחה, לצד מארז 50 רצועות בד להסרת שיער ו-2 מקלות מריחה (18-20 ש"ח). 'בושרון' משיק תחליב גוף עשיר בניחוח הבושם BOUCHERON B, במרקם בין תחליב קליל לקרם עשיר הנספג במהירות בעור (362 ש"ח). CARITA PARIS משיקה את PROGRESSIF ANTI-AGE SOLAIRE – קרם לחות והגנה אנטי-אייג'ינג SPF30 לעור הפנים, לשיזוף מושלם ואחיד ולחיזוק מנגנון ההגנה הטבעי של העור (503 ש"ח). 'ג'ון פרידה' משיק את 'פריז-איז' – סרום לכל סוגי השיער להגנה מנזקי שמש, מדהיית צבע ומשימוש במכשירי עיצוב מחממים כמו פן ומחליקי שיער, המונע חשמל סטטי בשיער (119.95 ש"ח). 'ד"ר פישר' משיק את 'ג'נסיס BodyFit' – קרם גוף למיצוק העור למראה צעיר ובריא, המסייע במניעת צלוליטיס, בפירוק עודפי שומן וסימני מתיחה באזורים בעייתיים (160 ש"ח). 'קרליין' משיקה סדרת סבוני רחצה המבוססת על Bio-silk complex – קומפלקס רכות מבוסס תמציות משי, פרוטאין כותנה וחלב אורז (14 ש"ח).     

 

רעיון מקורי

'קלירבוקס' המתמחה בקופסאות פלסטיק שקופות ופרקטיות לאחסון, משיקה 'מסדר מגירות' מחולק לתאים ופתוח בחלקו העליון, המתאים ללבנים, גרביים, תכשיטים ועניבות, המשתלב בתוך מגירות הארון הביתי. לפרטים והתרשמות: 03-5338920, www.clearbox.co.il, (50 ש"ח). 'מילניום מרקטינג' משיקה לוח חיתוך חדשני למטבח, המכיל Microban – חומר מהפכני פעיל משמיד חיידקים, המוחדר לתרכובת הפלסטית בתהליך הייצור, ומספק הגנה אנטי בקטריאלית, קוטל בקטריות, מונע עובש, קימחון ופטריות ומונע זיהום, כשהלוח ניתן לשימוש משני צידיו ואינו סופג טעמים וריחות. לפרטים והתרשמות: www.mil-m.co.il, (36-60 ש"ח). 'אופטיקנה' משיקה תרסיס לניקוי משקפיים בצורת עט מתכת בעיצוב אופנתי וצעיר, הניתן למילוי חוזר בכל אחד מסניפי הרשת, ללא עלות כספית (25 ש"ח). 'פיילוט' משיקה את 'הבקבוק הכותב' (B2P) – עט ג'ל אשר 89% ממנו מיוצר מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים, והמהווה את מוצר הדגל בסדרת כלי הכתיבה BEGREEN, הראשונה בעולם מפלסטיק ממוחזר (10 ש"ח).

 

שווה לדעת  

עד 25% הנחה על מותגי משקפי השמש המובילים, ברשת 'פרינס', עד ה-15.8.

2 ערכות להכנת 8 קרטיבים ביתיים, ב-15 ש"ח במקום 20 ש"ח, ברשת 'פעמית סטור', עד גמר המלאי.

רשת 'סחוט' משיקה מהדורת קיץ מרעננת של שייק בריאות 'לייט טוני' המכיל מלון, תמר ובננה טריים וסחוטים, על בסיס חלב (19-29 ש"ח).

'טמפו' משיקה טעם חדש נוסף בסדרת טעמי הקיץ במהדורה מוגבלת – 'ג'אמפ' בטעם פטל, המכיל יותר פרי (5.50 ש"ח).

'פריגת' משיקה 2 טעמים במהדורת הקיץ, בניחוח פירות אקזוטיים: משקה קל תפוח-ליצ'י ומשקה קל בננה-אננס בניחוח וניל (6.50 ש"ח).

קבוצת 'למטייל' תעניק זיכוי כספי של 250 ש"ח, ברכישה ממגוון מוצרי התרמילאות ב-799 ש"ח, כשבעלי כרטיס 'למטייל' יזוכו בנוסף ב-100 ש"ח בקנייה מעל 200 ש"ח, עד ה-12.7.

'יחיעם' משיקה במעדנייה, פסטרמה סצ'ואן מנתח שלם של חזה הודו בציפוי עדין ודק של שומן אווז מתובל בתערובת תבלינים ייחודית שמקורה בחבל סצ'ואן שבסין (75 ש"ח לק"ג).

'שטראוס פריטו ליי' משיקה חטיף צ'יטוס דולפינים – חטיף אפוי בטעם גבינה, עשוי תירס וגזר, ללא טיגון, צבעי מאכל מלאכותיים וחומרים משמרים. המחיר לאריזת 60 גרם: 3.45 ש"ח.

'דנשר' משיקה תחת המותג 'מרמולייט', 'סוכרלוז' בשקיות אישיות באריזת אירוח, ללא סכרין ואספרטיים, מאושר ע"י האגודה הישראלית לסוכרת. המחיר לאריזת 100 שקיות: 30 ש"ח.

קטשופ 'היינץ', מציג תוויות חדשות המדגישות את טבעיות המוצר: "צומח. לא מיוצר...", ומציע לשחק באתר החדש של החברה בפעילות וירטואלית ההופכת את בקבוק הקטשופ לכלי משחק במגוון משחקי מחשב, כמו בקונסולת Wii. לפרטים: www.heinzkids.co.il.