חדשות ערוץ 7

פופולארי: תג בכותרות
גליונות בשבע עוד גליונות

בשבע

משפחה וצרכנות - צרכנות

09/07/09, 09:20
פינחס ורבקה קופר

אבטיח

האבטיח הוא אחד מפירות הקיץ האהובים בישראל. עונת האבטיחים מתחילה בחודש יוני, מגיעה לשיאה ביולי ומסתיימת באוגוסט.

מוצאו של האבטיח באפריקה. חוקר הארצות דייוויד ליווינגסטון תיאר אותו לראשונה במדבר קלהארי. אף עפ"י שהאבטיח התרבותי אוגר כמות מים גדולה בפירותיו, הוא גדל ללא השקיה. פרחי האבטיח גדולים ובודדים וצבעם צהוב בהיר.

משקל פרי האבטיח מגיע עד 20 ק"ג ורובו, כ-92% ממנו, מים.

האבטיח עשיר מאוד במינרלים וויטמינים, בעיקר מקבוצת B, ברזל וויטמין C, ומכיל רק 30 קלוריות ל-100 גרם.

הליקופן שבאבטיח הוא נוגד חמצון חזק הידוע במיוחד בכוחו להפחית סיכון לסרטן בלוטת הערמונית (פרוסטטה). ליקופן תורם גם להגנה מפני מחלות לב וכלי דם. ממחקרים חדשים עולה כי הוא עשוי לתרום גם להגנת הגוף מפני זיהום אוויר, לשמירה על בריאות העיניים, לשמירה על תפקוד המוח ואפילו להגנה על העור מפני נזקי השמש.

האבטיח משתן ומנקה את מערכת העיכול, עוזר במקרים של יתר לחץ דם ובעיות בכליות, ומכיל רק מחצית מהסוכר שיש בתפוחים.

עפ"י הרפואה הסינית, האבטיח מקרר את הגוף, תכונה חשובה לקיץ. מומלץ לשתות מיץ אבטיח במצבים של התייבשות ועצירות. ברפואה העממית האבטיח נחשב יעיל נגד דיכאון.

העדיפו אבטיח מוצק וסימטרי ככל האפשר. גודלו אינו מעיד על טעמו.

ככל שלאבטיח גוון דהוי הדבר מעיד על אחסון ממושך, שלרוב פוגם באיכותו. העדיפו אבטיח בגוון מבריק.

הסתכלו בגבעול הקטן הנמצא ליד עוקץ הפרי. מומלץ שיהיה יבש וייתלש בקלות.

הסתכלו גם בחלקו התחתון, זה שבא במגע עם הקרקע. האבטיח בשל אם חלק זה הפך לכתם בהיר וצהבהב. במקרה ועל האבטיח מופיעים כתמים בהירים נוספים, סימן שהאבטיח נחשף ממושכות לשמש, מה שעלול לפגום באיכותו. 

הקישו על קליפת האבטיח בשתי אצבעות והקשיבו לצליל המהדהד מתוכו. אם הצליל גבוה וצלול, סימן שהאבטיח אינו בשל. אם הצליל עמום, סימן שהפרי בשל.

אם הפסים על האבטיח עבים וכהים, מדובר באבטיח עם גרעינים. אם הפסים דקים ובהירים, אין גרעינים.

אם נוטפים מים בעת חיתוך הפרי, סימן שהאבטיח בשל מדי והמרקם שלו קמחי.

מיץ אבטיח הוא משקה מאוד מרענן שאפשר להכין בקלות בבלנדר. במקום לתת לילדים ארטיקים וגלידות גדושות סוכר, צבעי מאכל וטעמים מלאכותיים, קנו את המתקנים הקטנים מפלסטיק והכינו ארטיקים ממיץ אבטיח, או הקפיאו חתיכות אבטיח כחטיפים.

לטיפול בפצעי אפטה, מייבשים את החלק הלבן של קליפת אבטיח, פורסים דק ואופים ב-100 מעלות במשך שעתיים-שלוש עד שמתייבש. כותשים לאבקה ומניחים על הפצע.

את זרעי האבטיח השחורים או הלבנים ניתן לקלות להכנת פיצוחים וכן להפיק מהם שמן מאכל.

מתכון לריבת אבטיח בליווי 'פיראוס' בולגרית, באדיבות 'תנובה'. החומרים: רבע אבטיח חתוך לריבועים, חצי כוס סוכר, 150 גרם גבינה בולגרית, מיץ מחצי לימון, מעט קינמון. אופן ההכנה: מבשלים את האבטיח עם הסוכר והקינמון. שהסוכר נמס לחלוטין מוסיפים את מיץ הלימון ומבשלים עוד דקה. מגישים יחד עם גבינה מלוחה.

 

המטבחון

עוגת גזר מתובלת

(באדיבות 'סוגת')

 

החומרים

3/4 כוס סוכר חום כהה

חצי כוס סוכר לבן

שקית סוכר וניל

כוס שמן

3 ביצים

300 גרם גזר מגורר דק (2 כוסות)

100 גרם קוקוס

280 גרם קמח מלא (2 כוסות)

כפית אבקת אפייה

כפית קינמון

חצי כפית אגוז מוסקט

חצי כפית הל טחון

קורט ציפורן (לא חובה)

100 גרם פיסטוקים, אגוזי לוז או מלך קצוצים

 

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-170 מעלות

מערבבים סוכרים עם שמן וביצים בקערה

מוסיפים גזר וקוקוס ומערבבים היטב

מערבבים קמח עם אבקת אפייה, תבלינים ואגוזים ומוסיפים לתערובת

מערבבים היטב ויוצקים לתבנית משומנת

אופים כ-50 דקות, או עד שקיסם שננעץ בעוגה, יוצא די יבש אבל עם פירורים לחים.

 

חדש על המדף

משחקי כדור

חברת 'כדור גלידה' מעלה ארצה מארה"ב את הגאדג'ט האולטימטיבי, המקורי והמרענן לקיץ – הכדור שעושה גלידה ביתית תוך כדי משחק, אשר נרשם כפטנט עולמי ונבחר ב-TIME MAGAZINE כהמצאת השנה, כשכיף הוא המצרך העיקרי בהכנתה. הכדור עשוי פלסטיק עמיד, שקוף ואיכותי, המאפשר הכנת חצי ליטר גלידה, בכל פעם בטעם שונה. איך העסק עובד? ממלאים את חלל הכדור מצידו האחד בקוביות קרח וחצי כוס מלח גס. בצידו השני מכניסים אל מיכל המתכת הפנימי, את מרכיבי הגלידה המועדפים עליכם כמו שמנת מתוקה, חלב, יוגורט ותוספות אהובות: שוקולד, אגוזים, פירות, עוגיות וכדומה. סוגרים היטב את המכסים. מתחילים לשחק עם הכדור – מגלגלים, משקשקים או מוסרים. כשנפתח את הכדור לאחר 10-15 דקות, תהיה לנו גלידה איכותית וקפואה – ללא חשמל, ללא קירור וללא סוללות. הכדור קל לניקוי, בגודל 20x20 ס"מ, מאושר ע"י מנהל התרופות והמזון האמריקני FDA, מופיע ב-8 צבעים ומחירו: 198 ש"ח. לפרטים והתרשמות: 03-6050149, www.kadurglida.co.il.

 

כיסוי אישי

המותג 'חצאית' לפריטי אופנה מצוירים בעבודת יד בתשומת לב מרבית ומוקפדת, של המעצבות מירי קריאף ושרה ישראלי, מתרחב. מעבר לחצאיות האמנותיות, מציגות השתיים קולקציה ייחודית של פריטים חגיגיים ומאוירים לבית היהודי, כמו מפיות לכיסויי חלות שבת וחג, כיסויי מצות לפסח, ותיקי טלית ותפילין אופנתיים וצעירים. מגוון הפריטים החדש כולל מעל ל-20 דוגמאות ומופיע בבדי כותנה וג'ינס בשילוב כיתוב, אפליקציות וציורים צבעוניים, כשצמד המעצבות-חברות 'הכשירו' את הג'ינס היומיומי, על מגוון דגמיו, באמצעות כיתובים מהמקורות הקשורים לשבת. המפיות מוצעות בגדלי 38x50 ס"מ או 47x58 ס"מ, והן עשויות שתי שכבות בד במגוון טקסטורות. תיקי הטלית נרכסים באמצעות ריצ'רץ', עשויים בדי קורדרוי, ג'ינס וסאטן והם מגיעים כסט עם תיק תפילין תואם, עליו יופיע שמכם או פסוק אישי כרצונכם. כל הפריטים מעוצבים בעבודת יד ובעותק יחיד, תוך התאמה אישית לסגנון הלקוח, כמתנה מקורית שאין שני לה. המחיר לכיסויי חלות ומצות: 100-145 ש"ח, ולתיקי טלית-תפילין: 185 ש"ח. לפרטים והתרשמות: 050-5890178, www.hatsait.co.il. 

 

יופי לך

מותג הקוסמטיקה GUERLAIN, משיק את TERRACOTTA MINERAL – קולקציית איפור וטיפוח לקיץ שזוף ובריא, המשלבת שימוש במינראלים והשראה מתת היבשת ההודית (139-373 ש"ח). בית CARITA PARIS משיק את Lisse intense – סרום מתקן במרקם קליל ואוורירי, לטשטוש ומניעת קמטים וקמטוטים, השבת לחויות ומראה זוהר, לבנות ה-35+ (487 ש"ח). 'הלנה רובינשטיין' מציגה את קולקציית המסקרות החדשה LASH QUEEN FEATHER, ב-3 גוונים: שחור, חום ואפור, בנפח עדין המעניק רפרוף ריסים קל כנוצה, מבלי ליצור תחושת כבדות וללא גושים (200 ש"ח). 'קליניק' מציגה את Youth Surge SPF15 – Age Decelerating Moisturizer – קרם לחות וטיפוח בפטנט רשום וחדשני, המאפשר למנוע ולתקן בו זמנית את סימני ההזדקנות בעור (395 ש"ח). חברת ahava משיקה את Mineral Toning Cleanser – תכשיר לניקוי הפנים המשמש כחלב פנים, מי פנים ומסיר איפור, בתכשיר אחד (80 ש"ח). מותג DOVE מבית 'יוניליוור' משיק 3 תחליבי רחצה חדשים בסדרת GO FRESH: בניחוח נקטרינה וג'ינג'ר, קטיפה וסאטן (12-23 ש"ח).

 

טעים להכיר

'מאמא עוף' משיקה בסדרת השניצלים, 'שניצל דק דק' בציפוי פריך וקריספי במיוחד, עשוי 100% חזה עוף. 'טבעול' מרחיבה בסדרת המנות הקלילות, עם שניצל בנוסח ים תיכוני המכיל תרד וגרגירי חומוס, לראשונה, עם סיבים פרה-ביוטיים התורמים לתהליך העיכול. 'סנפרוסט' משיקה אפונה סינית קפואה במרקם פריך ובטעם מתקתק, הנאכלת עם התרמיל, להקפצה במחבת ולשילוב בסלטים קרים וחמים. 'קנור' מחדשת בסדרת הרטבים לעוף באריזה חדשה ונוחה ומשיקה טעם חדש: צנצנת רוטב לעוף ברביקיו סויה ודבש. חברת 'יונה' הוותיקה מציגה את 'סרדין כנרת' – קופסת שימורי סרדינים 'כחול לבן', עשירים בסידן ובאומגה 3. חברת 'אדמה – מוצרי מזון אורגניים' משיקה סדרת נודלס אורגניים, הכוללת נודלס מחיטה מלאה, נודלס מחיטה מלאה ואורז, נודלס מכוסמת ונודלס מכוסמת ותה ירוק. קפה 'עלית' מקבוצת 'שטראוס' מציג פנים חדשות לפחית קפה נמס, לאריזות קפה 'ארומה' ולקפה הטורקי, לצד סדרה חדשה של שלושה סוגי קפה מיובש בהקפאה, המציעה מסע אל מחוזות הקפה המשובח בעולם: ברזיל, קולומביה ואפריקה, ואשר תחליף את סדרת 'פלטינום'.

 

שווה לדעת 

כל פריטי הקיץ ב-30-150 ש"ח, ברשת אופנת 'יופ', עד גמר המלאי.

'איקאה' מציעה סייל קיץ של אלפי פריטים בכל המחלקות, בהנחות של עד 50%, עד ה-27.7.

ברכישת תכשיר 'סרקל אקטיב' לטיפול בכינים, של 'ד"ר פישר', תקבלו במתנה מסרק כינים, ברשת 'ניו פארם', עד ה-31.7.

בקניית אריזת דגני בוקר 'נסטלה' תקבלו במתנה צעצוע מתוך הסרט 'עידו הקרח 3', ברשתות השיווק ובחנויות הפרטיות, עד גמר המלאי.

'קוקה קולה' משיקה מהדורת קיץ בטעם חדש בפיתוח ישראלי במותג 'ספרייט': 'אקסטרה לימון' בפחית דקה בעיצוב ייחודי.

מותג המים 'אקווה נובה' של 'טמפו', מתחדש בעיצוב חדש לתוויות ולמארזי השישיות, המדגיש את תהליך 'הידרו 2000' המעשיר את המים במינרלים חיוניים.

מחלבת Muller משיקה את 'מולר פרופ אגס': מהדורת קיץ של יוגורט במרקם ייחודי, עליו מונחת בעדינות קציפת פרי אגס, מפרי טבעי ללא חומרים משמרים ועם צבעי מאכל טבעיים.

חברת 'כרמית' משיקה את 'שלוקית COOL' – חטיפי קרח ללא צבעי מאכל, מועשרים בוויטמין C ומכילים תמציות פרי טבעיות. המחיר למארז 40 חטיפים: 11 ש"ח.

'נביעות' מרעננת את סדרת 'נביעות+' על בסיס מים מינרליים טבעיים בטעמים עדינים בתוספת ויטמינים, ומשיקה מהדורת קיץ של משקה בטעם אשכולית עדין.

'סאפי' משיקה משקה חדש בקטגוריית משקאות הבריאות מבוססות האלוורה וויטמינים: OLAE – משקה ארומטי לא מוגז, בטעמים אקזוטיים של ליצ'י, אננס, מנגו ופסיפלורה בבקבוק אישי.

'דנשר' משיקה תחת המותג 'מרמולייט', 'סוכרלוז' בשקיות אישיות באריזת אירוח, ללא סכרין ואספרטיים, מאושר ע"י האגודה הישראלית לסוכרת. המחיר לאריזת 100 שקיות: 30 ש"ח.

קטשופ 'היינץ', מציג תוויות חדשות המדגישות את טבעיות המוצר: "צומח. לא מיוצר...", ומציע לשחק באתר החדש של החברה בפעילות וירטואלית ההופכת את בקבוק הקטשופ לכלי משחק במגוון משחקי מחשב, כמו בקונסולת Wii. לפרטים: www.heinzkids.co.il.