בשבע 351: משפחה וצרכנות

פינחס ורבקה קופר , כ"ד בתמוז תשס"ט

טיפים לשימוש נכון בבושם

באופן כללי נהוג לחלק את ניחוחות בשמי הנשים ל-5 סוגים עיקריים: רעננים, פרחוניים, פירותיים, אוריינטליים וימיים.

בושם נחשב למתנה אישית מאוד. רצוי להכיר היטב את מקבלת הבושם וטעמה בריחות.

מומלץ לרכוש בושם בריכוז  'או דה פרפיום' על פני ה'או דה טואלט'. הוא יקר יותר אך זהו גם ריכוז גבוה יותר של תמצית הבושם, ולכן ריחו נשאר זמן ארוך יותר.

נקודות הדופק שמתאימות לבדיקת בושם על הגוף הן שורש כף היד וגב היד.

הריח הראשוני של הבושם הינו חד, חריף וחולף מהר. רק לאחר כמה דקות תוכלי להריח את הריח הנכון של הבושם.

כשבוחרים בושם, רצוי שלא לנסות יותר משלושה ריחות בו זמנית.

בזמן ההתזה יש לשמור על מרחק של כמה סנטימטרים מהעור, ולא לעסות את המקום אלא לתת לבושם להתנדף באופן טבעי.

הבושם ישמור על ניחוחו המקורי אם תאחסנו אותו במקום קריר ומוצל ולא בתנאים של לחות גבוהה.

בושם נועד להתזה אך ורק על עור הגוף ולא על הבגדים. נקודות ההתזה המומלצות הן שורש כף היד, החלק הפנימי של המרפקים והברכיים, קרוב לאוזניים ובאזור הטבור.

מוצרים נלווים של הבושם מחזקים את עמידות הריח לאורך היום.

כדי שהניחוח יעטוף את כל הגוף אפשר לרסס ענן של בושם באוויר ולעבור דרכו.

בושם נקלט טוב יותר על גוף לח. לכן מומלץ להתיז אותו לאחר מריחת קרם גוף.

בשעות הבוקר עדיף להשתמש בבשמים קלילים.

כשבוחנים בושם בחנות עדיף להתיז קודם על קרטון מיוחד, להתרשמות ראשונית, ורק אח"כ על הגוף. אפשרות נוספת לבדיקת הריח היא ע"י התזת הבושם על ממחטת נייר. לאחר ההתזה מגלגלים את הממחטה לכדור ומריחים את התוצאה שמתקבלת על כפות הידיים. בכל מקרה לא מומלץ להריח ישר מהבקבוק.

בקשו דוגמית לניסיון. כך תוכלו להתרשם מהבושם בצורה הטובה ביותר בבית.

אפשר להגדיר לנציגת המכירה את הריח שאתם אוהבים, ע"י ציון שמות של בשמים לדוגמה, כדי שתדע מה להציע לכם.

לא מומלץ לקנות בושם בזמן מחלה או הצטננות.

גוון העור אינו משפיע על ריח הבושם. רק החומציות משפיעה.

עור שמן קולט טוב יותר את ריח הבושם. לכן, מומלץ לנשים בעלות עור יבש למרוח קודם קרם גוף.

שיער מבשמים רק בבשמים שנועדו לשיער, אחרת יש חשש לייבוש עור הקרקפת.

לחיזוק ושמירת ריח הבושם במהלך היום מומלץ להתיז אותו על כדור צמר גפן קטן ולהטמין תחת הבגד.

כאשר ריח הבושם וצבעו משתנים והוא הופך לסמיך יותר, זה הזמן לקנות בושם חדש.

 

(הטיפים באדיבות ורדה שחף, המדריכה הראשית של חברת 'לנקסטר').

 

המטבחון

לביבות תפוחי אדמה ובטטה

(באדיבות השף בני קריספין ל'קנור')

 

החומרים

3 בטטות בינוניות

תפוח אדמה גדול

גבעול סלרי קצוץ דק

3 ביצים

כוס קמח

3 כפיות אבקת מרק בצל

מלח

פלפל שחור

שמן לטיגון

 

אופן ההכנה

מגרדים את תפוחי האדמה והבטטות בפומפייה גסה

מעבירים לקערה ומערבבים עם ביצים, קמח, סלרי, פלפל שחור ואבקת מרק בצל

מחממים שמן במחבת, לוקחים כף גדושה מהעיסה ובעזרת כף נוספת משחררים לתוך השמן

מטגנים משני הצדדים עד להשחמה קלה ומוציאים אל נייר סופג.

 

חדש על המדף 

על כתפינו

חברת 'דנלר' משיקה טכנולוגיה חדשה בשוק התיקים, לקראת החזרה לבית הספר. המותג החדשני שלה, 'ג'אסט' (JUST), כולל קו חדש של תיקי בית ספר, שעוצבו ותוכננו בהנדסה קוריאנית, ונחשבים לתיקים האורטופדיים במשקל הקל בעולם – רק 850 גרם. התיק החדש מצויד במערכת אורטופדית פטנטית ומשופרת, המותאמת לגובה ולמבנה גב התלמיד, על מנת להקל עליו ולמנוע יציבה לא נכונה. לתיק ידית אחיזה נוחה, וגולת הכותרת: תמיכת גב המושגת באמצעות מסגרת אלומיניום קלילת משקל, המושחלת בגב התיק ומעניקה חוזק בנשיאת משקל רב. התיק עשוי בד חזק ואיכותי, עמיד לגשם, כשהגב הינו אנטומי ומצויד בכריות מרופדות רשת אוורירית מונעת הזעה ובספוג בולם זעזועים. כתפיות התיק מעוצבות בהתאמה למבנה הכתפיים, להשגת חלוקת עומס שווה. התיק הינו רב תאים, כולל תא נפרד ועצמאי לבקבוק מים ולחפצים אישיים, קל לניקוי ומופיע במגוון רחב של דגמים, הדפסים ועיצובים גרפיים ייחודיים, המתאימים לבנים ולבנות. לתיק אחריות לשלוש שנים, ומחירו: 199 ש"ח.

 

פירות האופנה

מותג האופנה האמריקני הנצחי (למעלה מ-160 שנה) – FRUIT OF THE LOOM, המשווק בלעדית ע"י חברת PROPER, מגיע לישראל בפריסה ארצית של רשת חנויות, לראשונה בעולם, תחת שם המותג. בחנויות הדגל המעוצבות, מוצגת קולקציית קיץ רחבה ועשירה של פריטים איכותיים וססגוניים לגברים, נשים וילדים, תוך חשיפת הלקוח לקשת מרהיבה המשלבת 40 צבעים וגוונים. המותג מתמקד באופנה קלאסית עם אלמנטים עכשוויים בתחום לבוש הקז'ואל, הבייסיק, הלבשה תחתונה, וינטאג' נקי, פולו גברים ונשים, חולצות T, סווטשירט ועוד. בין פריטי הקולקציה ניתן למצוא עוד חולצות מכופתרות, גרביים אנטי בקטריאליות, גרביים מונעות החלקה וגרבי בובה, מכנסיים, חולצות בייסבול, טוניקות, גופיות סבא, חולצות צווארון בובה, גופיות ספגטי, חולצות כותנה אורגניות לצד חולצות נטולות עופרת לתינוקות וילדים ופוטרים דקים, כשכל הפריטים מיוצרים בהליכי ייצור ייחודיים למותג, לפי סטנדרטים מחמירים לאיכות ובטיחות. המותג מזוהה עם ערכים של שמירה על איכות הסביבה ואופנה 'ירוקה', כשגם שקיות הקנייה מתכלות. לפרטים והתרשמות: www.properwear.co.il.

 

טעון טיפוח

SISLEY משיק את INTANT PERFECT – תכשיר טיפולי מחליק קמטוטים, מעניק מראה מאט, מטשטש סימני עייפות ומכווץ נקבוביות פתוחות תוך כמה שניות, למראה אחיד, בריא, זוהר ורענן (288 ש"ח). 'גרלן' מחדשת בסדרת הלחויות והאנטי אייג'ינג SUPER AQUA בקרם עיניים, מסכת לחות ומי פנים, המכילים פרח ורד מדברי השורד בתנאי יובש קיצוניים ומעניק עוצמה ויעילות בטיפוח (256-639 ש"ח). 'גרנייה' משיק את 'פיור אקטיב' – רול לטיפול ממוקד בפצעי עור, עם אפקט הרגעה מיידי, מסייע בייבוש הפצעים, הגנה והפחתת הופעת סימנים וצלקות (70 ש"ח). 'GIGI מעבדות קוסמטיקה' מציגה את 'אורגניקס' – סדרת מוצרי טיפוח טבעיים אורגנית-אקולוגית לעור הפנים, הכוללת קרם לחות, סרום, קרם עיניים, קרם לילה, מסכת לחות, ג'ל ניקוי ופילינג גרגרים (159 ש"ח). 'מינרל קר לגבר' מציגה את Hydrating Lotion – קרם המעניק לעור לחות לא שומנית, הזנה, הגנה וניקיון (189.90 ש"ח). 'אקס' מבית 'יוניליוור' משיק את AXE SUMMER – מהדורת קיץ מוגבלת של דאודורנט ספריי גוף וג'ל רחצה לגברים, בצבע צהוב בניחוח המשלב תמצית אלוורה וליים (15-27 ש"ח). 

 

תחזוקת בית

'סנו' מחדשת עם 'ריצפז פרש' – תרכיז ניקוי רצפות המכיל כמות גדולה של בושם רענן בניחוח פריחת לילך לבנדר (2 ליטר, 23 ש"ח) ועם 'מקסימה בייבי' – מרכך כביסה היפואלרגי בריח עדין ונעים, מותאם במיוחד לבגדי תינוקות ועור רגיש, הודות לתוספת תרכיז אלוורה (4 ליטר, 20 ש"ח). 'טייד' משיקה את 'אבסולוט' – אבקת כביסה המאפשרת הגנה מפני כתמים עתידיים, הסרה קלה יותר של כתמים יומיומיים, ושמירה על הלבן כמו חדש (1.25 ק"ג, 19 ש"ח). 'סיליט באנג' משיקה 'ספריי רב שימושי' בנוסחה המתאימה לעוצמות לכלוך שונות ברחבי הבית, תוך שליטה עצמית בכמות החומר המותזת (750 מ"ל, 25 ש"ח). 'אס. סי. ג'ונסון' משיקה את 'גלייד מבשם שולחן דקורטיבי' – מסגרת זכוכית מעוצבת וקומפקטית, בה מסתתר ג'ל ריחני ועוצמתי המבשם את חלל החדר למשך חודש (19 ש"ח). 'נירלט' קיבלה את הזכויות הבלעדיות לשימוש במותג 'דיסני' בתחום הצבע בישראל, ומשיקה את ערכות COLORS, לעיצוב עצמי של חדרי הילדים בדמויות האהובות מיקי מאוס ופו הדב או נסיכות ו-CARS, במארז הכולל ליטר צבע, שבלונות, מברשת ליצירת שבלונות ושלטים לחדר או מדי גובה (99 ש"ח).

 

שווה לדעת 

חברת orange מהדקת את הקשר עם הקהל הדתי לאומי, באמצעות השקת מהלך רחב היקף הנותן מענה פרסונלי להעמקת הקשר איתו, בתוכניות תעריפים, בתוכן סלולרי ובמסרים פרסומיים, בהשקעה של כ-2 מיליון ש"ח.

'סנו' מחדשת בריחות חדשים ומרעננים בסדרת מוצרי 'סנו מדיק היגייניק' – ג'ל לניקוי והיגיינת ידיים ללא צורך במים וסבון, המכיל קפסולות ויטמינים מסיסות.

קונים ב-30 ש"ח ממגוון מוצרי 'וניש קליה' להסרת כתמים, ומקבלים במתנה סל כביסה, ברשתות שיווק נבחרות כמו 'שופרסל', 'סופר פארם', 'חצי חינם' ועוד, עד גמר המלאי.

'מכבי שירותי בריאות' משיקה סדרת 18 מדריכי בריאות בתחומים נפוצים כמו כאבי גב, חרדה, סוכרת, בריאות הילד ועוד. חברי 'מכבי' יקבלו את המדריכים ללא תשלום, בעת ביקורם אצל הרופא, בהתאם למצבם הבריאותי. כמו כן ניתן לרכישה ב'סטימצקי', ב-59 ש"ח למדריך.

מחלבת 'יטבתה' משיקה בקבוק שוקו קטן ואישי בגודל 150 מ"ל, אופטימאלי ונוח לילדים בגילאי 3-10. המחיר למארז שמינייה: 17.77 ש"ח.

'תבליני פרג' משיקים מארז פלפל ומלח בגודל מיוחד: מלחיה המכילה 'מלח הים האדום' שמקורו בים סוף, המכילה 250 גרם ופלפליה המכילה 120 גרם. מחיר השקה: 10 ש"ח.

'דנשר' משיקה תחת המותג 'מרמולייט', 'סוכרלוז' בשקיות אישיות באריזת אירוח, ללא סכרין ואספרטיים, מאושר ע"י האגודה הישראלית לסוכרת. המחיר לאריזת 100 שקיות: 30 ש"ח.

קטשופ 'היינץ', מציג תוויות חדשות המדגישות את טבעיות המוצר: "צומח. לא מיוצר...", ומציע לשחק באתר החדש של החברה בפעילות וירטואלית ההופכת את בקבוק הקטשופ לכלי משחק במגוון משחקי מחשב, כמו בקונסולת Wii. לפרטים: www.heinzkids.co.il.

 

תוכן שיווקי

בקרית יערים אשר בהרי ירושלים, קימת ישיבה תיכונית ייחודית. תלמידים מובחרים, בוגרים בהליכותיהם, מתחנכים לאהבת תורה, העם והארץ מתוך גישה אוהבת ומחבקת, למצוינות בלימודי התיכון במגמות מחשבים ופיסיקה (ממוצע 90% בתשס"ח), לאחריות ולגיבוש חברתי. והעיקר: קשר אישי בין הצוות החינוכי והתלמידים. ההרשמה לשנה"ל תש"ע לכיתות יא' ויב' ננעלת בימים אלו. לפרטים, הרב עוזי מאיר: 052-7643709.

לקראת תקופת החגים תיאטרון 'יידישפיל' מציג אירוע מוסיקלי המשלב סיפורים על גדולי החזנים ושירי נשמה יהודית וחזנות. במופע 'חזנים און די יידישע נשמה' תשמעו ותזכרו במיטב שירי הנשמה ביידיש ובעברית ובקטעי החזנות היפים והמוכרים מתקופת מלחמת העולם השנייה ולאחריה, בשירים ביידיש משולבים קטעי חזנות של מלבסקי, קרליבך, קוסוביסצקי, רוזנבלט ועוד, ובסיפורים על גדולי החזנים שכתב שאול מייזליש.

לילות קיץ על טיילת החומות העיר העתיקה בירושלים – נופים מרתקים מהעבר הרחוק, שכונות ירושלמיות ואתרים מרכזיים בבירה ממרומי חומות העיר העתיקה. בחודשים יולי-אוגוסט, טיילת החומות הדרומית (משער יפו לכיוון שער האשפות) תהיה פתוחה בימים ראשון עד חמישי ובמוצ"ש בין השעות 19:00-23:00, ללא תיאום מראש. לפרטים: פיתוח מזרח ירושלים – אתרי תיירות, 02-6277550, www.pami.co.il.

מלון 'ניר עציון' נערך לקליטת האורחים הרבים בחודשי הקיץ. על מנת שההורים יוכלו לפוש, ארגנו לילדים שלל אטרקציות כמו אקסטרים, קומזיץ, מתנפחים, טיולים, פעילות בפינת החי במשק והופעות. במקום מדריכים לכל הגילאים המפעילים את הילדים במשך כל שעות היממה, לצד בריכת שחיה מקורה, חדר כושר, רכיבת סוסים ועוד. ניתן להזמין יום כיף ללא לינה, הכולל ארוחה מלאה, כניסה לבריכה ולפינת החי. להזמנות: 04-9845555.

נשים רבות מעדיפות להשתמש בג'ל כביסה, במיוחד כשהן מכבסות בטמפרטורה נמוכה או ביד, הודות לג'ל המתמוסס בקלות אף במים קרים. 'סנו מקסימה ג'ל לכביסה'DOLDWATER , הינו ג'ל כביסה מרוכז במיוחד, המכיל אנזימי ביו לניקוי כתמים קשים ולהסרתם, לכל סוגי הכבסים, גם העדינים ביותר. את סדרת 'סנו מקסימה ג'ל לכביסה' ניתן להשיג באריזת 2 ליטר המספיקה ל-30 כביסות ובאריזת 4 ליטר ל-60 כביסות.

במעמד הרב הראשי הגר"י מצגר, יו"ר קבוצת דיסקונט שלמה זהר, מנכ"ל הבנק יעקב טננבאום, רבנים, ח"כים, מנהלי מוסדות וארגונים, חברי עירייה ומועצה ובכירי הכלכלה החרדית נקבעה המזוזה למרכז העסקים של בנק 'מרכנתיל', במשכנו החדש והמרווח. באירוע נחנך מרכז העסקים המורחב, הנותן מענה מקצועי לחשבונות של מוסדות תורה וארגוני חסד. המרכז יפעל מעתה בבניין מנהלת ירושלים והדרום של הבנק, ברח' כנפי נשרים.