בשבע 368:מכתבים למערכת

קוראי העיתון , ב' בכסלו תש"ע

 

שיקולים זרים / ציפי  לידר, ירושלים

 כל הכבוד לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת , שאישר -  בניגוד לתכתיב האמריקני - הוספת יחידות דיור בשכונת  גילה. יש לקוות כי הוא יעמוד בנחישות ובהתמדה על הרחבת היקף הבנייה בשכונה, לפחות כמו שהתעקש על פתיחת חניון קרתא.

  עם  זאת, העובדה שהשמאל בכנסת, בניגוד לשמאל העירוני, מגנה את הבנייה, אומרת דרשני. נראה כי הכול פוליטיקה, ולחוקים - על פי השמאל - יש צבע, גזע ודת. אילו ראש העירייה היה חרדי או דתי, יש להניח שההתנגדות הרועמת של השמאל במועצה היתה מקיר לקיר. לעומת זאת, כאשר מדובר בבנייה ערבית בלתי חוקית, היא זוכה לתמיכה פעילה חסרת פשרות של השמאל.

  מתברר כי עמדת השמאל בעירייה מוכתבת על ידי אינטרסים פוליטיים ואישיים מובהקים, ואינה מתבססת על עקרונות אידיאולוגיים. גם הפעם התמיכה היא בזכות ברקת החילוני, כמובן. סיבה אפשרית נוספת היא שתושבים רבים בגילה נמנים עם חוגי השמאל.

 

 

האופנוענים והכתומים / אדוה נוה  שערי תקוה

מחאת רוכבי האופנועים זכתה לסיקור ענייני ואפילו די אוהד בתקשורת.  ואכן היתה זו מחאה מוצלחת שגרמה לאחד הפקקים הגדולים שהיו אי פעם במדינה. המשטרה גם התייחסה למוחים בהגינות. אמנם חילקה לחלק מהרוכבים דוחות, אולם לא הפעילה כלפיהם אלימות. 

קשה שלא להיזכר ביחס הנוקשה לו זכו מתנגדי ההתנתקות, שגם הם נקטו בדרך של חסימת כבישים. אז יצאה התקשורת בשצף קצף נגדי חוסמי הכבישים על שיבוש החיים במדינה. מובילי דעת קהל בשמאל קראו להגיב נגדם בכל הכוח. המשטרה פעלה ביעילות רבה, ולא היססה להפעיל אלות אפילו נגד ילדים. מאות, ביניהם קטינים, נאסרו והובאו לכלא מיוחד שהוקם למתנגדי ההתנתקות. רבים נשפטו בהליך מזורז, ונגד אחרים עדיין תלוי משפט.

מדוע ההבדל בהתייחסות? הכול נובע מהשוני במטרה: האופנוענים נלחמים נגד העלאת דמי הביטוח, ואילו מתנגדי ההתנתקות נלחמו בסך הכול נגד גירוש אזרחים מביתם והרס  בתיהם. האם בכלל אפשר להשוות בין המטרות?

 

          

      מכים ומתחמקים / משה בודק, חיפה

    השבוע צפינו בטלוויזיה כיצד 8 בריונים ערביים ברמלה מכים

גבר ואישה יהודיים שטיילו לתומם בערב. עשרות אנשים שהיו בסביבה צפו באירוע ואיש מהם לא התערב, כנראה מפחד הבריונים.

    לפני שלושה חודשים הכו למוות בריונים ערבים מג'לג'וליה את אריה קרפ בטיילת ליד תל ברוך שבתל-אביב, ויש עוד מקרים שערבים מכים יהודים בתוך ערים יהודיות.

    לא זכור לי שבגולה העזו יהודים להתנפל על גויים ולהכותם על לא עוול בכפם. ואילו אצלנו, המיעוט הערבי מרשה לעצמו להתנכל ליהודים, ביודעו כי מערכת המשפט תנהג בו בסלחנות.

האם לא הגיעה העת להתעשת ולהפוך את הקערה על פיה?

 

 

צימוקים לשבת /  משה טאו, רחובות

* המשטרה:יש להפעיל חוליות למלחמה בשכרות.

יחידות פיכוח.

* רץ מרתון התמוטט והגיע "על ארבע" לאצטדיון.

...כי בא מועד.

* קרקעות הופשרו לבנייה ליד חוף הים וערכן עלה פלאים.

מי שבירך לחולות.