בשבע 377: רכבת יצאה לתל אביב

שמואל אדלמן , ו' בשבט תש"ע

 

לפני כשבוע נאלצתי להגיע לתל אביב בשעות הבוקר לצורך פגישה חשובה. דיווחי התנועה שציינו כי פקקים ארוכים משתרכים בכניסה לעיר שכנעו אותי לנסוע ברכבת ולנצל את יתרונה הגדול של הרכבת בתכנון זמן ההגעה. שיטוט מהיר באתר האינטרנט של רכבת ישראל גילה כי בשעה 08:48 יוצאת הרכבת לתל אביב, משך הנסיעה 24 דקות ועלותה 14 שקלים.

החניתי את רכבי בחניון ועליתי לרכבת בשמחה על כך שבחרתי באפשרות המהירה יותר שהיא גם ידידותית לסביבה. הרכבת החלה לנוע ואני התרווחתי בנחת על הכיסא. כאן החלה תפנית דרמטית בסיפור. הודעה שעברה במערכת הרמקולים דיווחה על עיכוב קל בשל מפגש רכבות. "לא נורא", אמרתי לעצמי,  והמתנתי בסבלנות. הרכבת יצאה שוב לדרך ולאחר כמה דקות נוספות נוצר שוב עיכוב בתחנת סגולה בפתח תקווה. הפעם הוצע למי שמעוניין לרדת לכמה דקות לרציף עד לחידוש תנועת הרכבת. כמה דקות עברו, שוב יצאנו לדרך ושוב הודעה על עיכוב ל"מספר לא ידוע של דקות", בשל קריעת כבל.  הפעם מצאנו עצמנו מתחת לגשר של מחלף גהה, ללא יכולת לצאת מהרכבת ועם סבלנות פוקעת. הדקות עברו ונוסעים זועמים החלו להסתובב מתוסכלים בקרונות, כשהם טוענים שאין זו התקלה הראשונה בה נתקלו בקו זה. אישה אחת נאלצה להפסיד דיון בבית משפט, אחר איחר לשיעור חשוב באוניברסיטה, ואילו מולי היה איש מאושר אחד. נוסע ששקע בתנומה עמוקה וכנראה לא ידע על המתרחש סביבו

בשעה 10:00, שעה לאחר צאת הרכבת מתחנת ראש העין, הגיעה הרכבת לתחנה בבני ברק. את הפגישה המיועדת בתל אביב ביטלתי, עברתי לצד השני וחזרתי כלעומת שבאתי. יכולתי רק להתנחם בכך שמנהל תחנת ראש העין ניאות להחזיר לי את הכסף על הנסיעה.

תגובת רכבת ישראל:

בתאריך  13.01.2010 נגרמו שיבושים בתנועת הרכבות בין כפ"ס לת"א, בשל תקלה טכנית בכבל תקשורת של רכבת ישראל. מדובר באירוע בלתי צפוי ונדיר ובמקרים מעין זה פועלת הרכבת לייצב את לוחות הזמנים  ככל שניתן.

רכבת ישראל רואה חשיבות רבה במתן שירות ללקוחותיה והיא מפצה בגין איחור העולה על 30 דקות. יש לציין כי קו כפ"ס-ת"א-ראשל"צ הינו אחד הקווים המדויקים ביותר ברכבת ומדד שביעות רצון הנוסעים בקו זה הינו הגבוה ביותר .