בשבע 389: טלפון שבור

שמואל אדלמן , ח' באייר תש"ע

בילדותנו, אחד ממשחקי החברה המשומשים והמהנים היה 'טלפון שבור'. הילד הראשון בוחר מילה, לוחש אותה על אוזנו של רעהו וכך הלאה. כמובן שעד שהיא מגיעה לאחרון שבתור לא נשאר זכר למילה המקורית, מה שגורם לפרצי צחוק רמים. מתברר שטלפון שבור, או לפחות כזה שאי אפשר להתקשר ממנו, הוא לא תמיד עניין כל כך מצחיק.

תושבי רבבה, יישוב הממוקם לא רחוק מהעיר אריאל שבשומרון, סובלים לא פעם מתקלות בקווי הטלפון. לעיתים מדובר לא במנויים בודדים, אלא בתקלה שמקיפה מספר רב ממנויי הטלפון ביישוב.

מיכל, תושבת היישוב, גילתה להפתעתה המרובה כי מדיניותה של חברת בזק היא לשלוח טכנאי פעם אחת בשבוע, בימי שלישי בלבד. אכן יום שלישי הוא יום שבתיאור הבריאה נכפל בו "כי טוב", אלא שמי שלצורך הדוגמה נתקל בבעיה בקו הטלפון שלו ביום רביעי, נאלץ לחכות כמעט שבוע שלם עד ביקורו של הטכנאי המיוחל.

מיכל פנתה לחברת בזק ובתגובה הוסבר לה כי הגעת טכנאי פעם בשבוע נובעת מהעלויות הגבוהות. הדבר כרוך באספקת רכב ממוגן וסידורי אבטחה. בשל כך בזק מצמצמת את הגעת הטכנאי לפעם בשבוע בלבד. לדברי בזק, אומרת מיכל,  מדיניות זו מגובה ע"י משרד התקשורת.

מיכל לא ויתרה ופנתה שוב לחברה, תוך שהיא טוענת שלא ייתכן שתושב רבבה ישלם את אותו סכום שמשלם תושב גבעתיים או רעננה, בעוד השירות שהוא מקבל גרוע יותר.

נדב שינברגר  דובר שר התקשורת משה כחלון אומר כי משרד התקשורת פועל על מנת שביישובי יו"ש יינתן מענה לתושבים כמו בכל מקום אחר בארץ. עוד הוסיף הדובר כי חברת בזק מחויבת להגיע לפחות פעמיים בשבוע לכל יישוב.

תגובת בזק לא התקבלה עד לרגע סגירת הגיליון.