בשבע 394:צרכנות ומשפחה

השבוע בטור: אוכלים חכם, המטבחון- עוגת חמאת בוטנים, חדש על המדף ומה ששווה לדעת..

פנחס ורבקה קופר , י"ד בסיון תש"ע

אוכלים חכם

·רגע לפני שתלמידי התיכון נשאבים אל המתח ועומס הבגרויות, על תזונה נכונה שתסייע לשמור על אנרגיה, ריכוז וערנות.

·איכלו מדי 3-4 שעות ארוחות קטנות המכילות פחמימות מורכבות התורמות לעליית הסרוטונין במוח, המסייע לשמור על ריכוז, ערנות וזיכרון. ארוחה כזו יכולה להיות מורכבת מיוגורט ביו עם 3 כפות גרנולה או כריך מקמח מלא עם גבינה או פסטרמה.

·הימנעו מאכילה מוגזמת של ממתקים וחטיפים. בניגוד לדעה הרווחת, הם אינם מסייעים לחשיבה ולריכוז. במקום זאת בחרו קרטיב, פירות או חטיף מיני.

·הקפידו על שתייה מרובה. גם התייבשות חלקית פוגעת ביכולת הריכוז והחשיבה. שתיית מים היא המומלצת ביותר, אולם אפשר גם לשתות תה קר לא ממותק, מומלץ מחליטה נטולת קפאין או מיצים טבעיים.

·למרות שנדמה שלחץ הזמן דורש מכם להיות ערים בלילה כדי להספיק ללמוד ולשנן, הרי שלשינה תפקיד חשוב ביכולת להתרכז ולהיות ממוקדים. שינה פחותה מ-6 שעות, עלולה לפגום ביכולות הריכוז והחשיבה.

·מומלץ לפחות פעם ביום, לצאת להליכה קצרה. פעילות גופנית, ולו הקלה ביותר, משפרת את יכולות הריכוז והחשיבה. בנוסף, פעילות גופנית עוזרת לחלץ את העצמות מהישיבה הממושכת ומאפשרת לחזור ללימודים ממוקדים יותר.

· כשעתיים לפני המבחן חשוב לאכול פחמימות מורכבות כמו כריך בתוספת מנת חלבון כמו טונה, גבינה, חביתה או פסטרמה.

·ממש לפני הבחינה מומלץ לאכול פרי או חטיף אנרגיה מדגנים. מי שרגיל לאכול מתוק לפני הבחינות יאכל חטיף גרנולה או שתי קוביות שוקולד.

·בזמן הבחינה מומלץ בעיקר לשתות. אפשר לנשנש ירקות חתוכים, בייגלה או דגני בוקר לא ממותקים.

·בבחינות ארוכות שנמשכות יותר משעתיים, חשוב לאכול משהו קל במהלך הבחינה. בנוסף, חשוב להקפיד על שתייה. המאמץ המרוכז, הכיתות הסגורות והמתח הנפשי, עלולים לגרום לכאבי ראש ולהתייבשות.

·לא מומלץ לאכול ממתקים לפני ובמהלך הבחינה. סוכר פשוט, שהוא המרכיב העיקרי בממתקים, נספג מהר בגופנו ומעלה במהירות את רמות האנרגיה. מאחר והגוף דואג לפנות מיד את הסוכר ממערכת העיכול לדם ומשם לתאי הגוף, מרגישים מהר מאוד עייפים ורעבים, דבר שפוגע בערנות ובריכוז. 

(באדיבות יעל בירמן, דיאטנית קלינית ואחראית תחום תזונה ב-ISIS – המרכז לאיזון גופני, נפשי ותזונתי).

המטבחון

עוגת חמאת בוטנים

באדיבות 'בטר אנד דיפרנט'

החומרים

·2/3 כוס שמן

·כוס וחצי סוכר חום

·כוס סוכר לבן

·כף תמצית וניל

·כוס חמאת בוטנים קרנצ'י

· 3/4 חבילת פצפוצי שוקולד צ'יפס

·4 ביצים

·חצי כפית מלח

·2 כוסות קמח

·2 כפיות אבקת אפיה

אופן ההכנה

·הקציפו את השמן יחד עם הסוכר הלבן והחום

·הוסיפו לעיסה שהתקבלה את הביצים (שלימות), תמצית הווניל, חמאת הבוטנים, מלח, קמח ואבקת אפייה

·ערבבו היטב ושפכו לתבנית בגודל בינוני

·פזרו מעל 3/4 חבילת פצפוצי שוקולד צ'יפס

·הכניסו לתנור למשך כ-40 דקות.

חדש על המדף

גלילי קלאסי

מלון 'כינר קלאסיק' המוכר, אשר במשך שנים הפך להיות אבן שואבת לנופשים בצפון, משנה את הלוגו והופך מ'כינר קלאסיק' למלון 'כינר גליל'. המלון השוכן על חוף הכינרת, על נופיו המרהיבים, האווירה הפסטורלית, השלווה והרוגע, נותן מענה למעוניינים בנופש באיכות בלתי מתפשרת ובכשרות מהודרת. המדשאות המוריקות הפרושות על חוף הכינרת ואל מול הרי גולן, לצד מכון הכושר והספא, מגרשי הספורט, בריכת השחייה וכמובן החוף הצמוד לכינרת, עוטפים את אורחי המלון בחוויית נופש מושלמת.

במלון 'כינר גליל' מבחר חדרים מפנקים המתאימים לזוגות המבקשים לנפוש ולהרגיש בצימר ולמשפחות המעוניינות לבלות עם ילדיהם. מיקומו הייחודי מאפשר נגישות גבוהה לאתרי מורשת והיסטוריה, ארכיאולוגיה וטבע. הלוגו החדש מאופיין בגווני הגליל המוריקים ובכחול המים של הכינרת אשר לחופה שוכן המלון, והוא ילווה את הצד החזותי של המלון ואת כל הקמפיינים הפרסומיים. את הלוגו החדש עיצבו אנשי 'מותג בפרסום' בבעלות יהודית יפרח, המלווים את המלון בכל תהליך המיתוג מחדש, באסטרטגיית השקת הנראות ובפרסומים. המהלך נועד לשמר את הזהות המוכרת של המלון ולחדד את יתרונותיו, תוך ניצול המשאבים המקומיים התורמים לתחושת החופש והרוגע של הנופשים בו. את השם החדש 'כינר גליל' הגתה חלי יעקבס-וירט, סמנכ"לית השיווק של 'כינר'. צעד זה מהווה חלק מהפיתוח וההשקעה הנעשים במלון, הן בצד הוויזואלי, כמו השקת אגף חדש והן לצד התכנים, כמו מרכז השתלמויות שנחנך לאחרונה, פרויקט 'כינור לנפש' הפופולארי, כנסים, אירועים ועוד. מנכ"ל 'כינר גליל', אחיקם רמות, מציין כי "הלוגו הקודם שימש נאמנה את המלון במשך שנים, אולם לאור ההתפתחות המתרחשת במקום, חשנו צורך להתאים לוגו חדש להלך הרוח ולאווירה השוררים ב'כינר'. יחד עם זאת נשען הלוגו החדש על השם 'כינר', כי ברור לנו ששם זה שנבנה בעמל, הוא נכס צאן וברזל, והתדמית נשענת על מסורת ארוכת שנים של שירות טוב, כשרות מהודרת וחוויית נופש ייחודית".

חשמל באוויר

חברת 'יונדאי' מחדשת עם קומקום חשמלי קטן, המכיל ליטר מים אחד בלבד, לחיסכון בחשמל ולצריכת מים מדודה. הקומקום מעוצב להגשה ישירות לשולחן, כך שהאורחים או בני הבית יוכלו להכין לעצמם את המשקה החם בדיוק כפי שהם אוהבים. לקומקום חיישן STRIX איכותי המבטיח עמידות ובטיחות, גוף חימום נסתר, פילטר נשלף לסינון גופים זרים ומדיד מים (89 ש"ח). עוד מחדשת 'יונדאי' לחובבי הטוסטים, עם מצנם אלקטרוני 2 פרוסות, בעיצוב פונקציונאלי ונקי בגימור נירוסטה, המאפשר קליית לחם בלחיצת כפתור. המצנם מצויד ברשת חימום קלה להרמה, במגש פירורים גמיש להקלת הניקוי ובפונקציות בקרת השחמה בבחירה אישית; חריצים עמוקים ברוחב משתנה עם מרכוז עצמי, ולחצני חימום, הפשרה וביטול בהספק של 800w, כשעם סיום החימום, משמיע המצנם כמה צפצופי עדכון (139 ש"ח). עוד מציעה 'יונדאי' לקראת הקיץ: מגן נחשולי מתח, להגנה חשובה על מכשירי אלקטרוניקה רגישים ויקרים בשעות העומס. במקרה של קפיצת מתח, יאריק המוצר את הזרם העודף, עד אלפי אמפרים, אל ההארקה (אדמה), יפסיק את הזרם למכשיר עליו הוא מגן, ויחדש אותו רק לאחר כ-4 דקות (129 ש"ח).   

שווה לדעת

  • מארז חיתולי 'פמפרס' ב-100 ש"ח, בקנייה ב-100 ש"ח לפחות, מהמוצרים שאינם במבצע, ברשת 'יש'. מוגבל עד 2 יחידות ללקוח.
  • 'נסטלה' משיקה לראשונה בישראל, משחק תלת מימד אינטראקטיבי, על גבי אריזות דגני הבוקר קראנץ', כאשר האריזה הופכת לקונסולה השולטת במשחק הנמצא באתר אינטרנט. באמצעות הזזת הקופסה מצד לצד, מול מצלמת רשת פשוטה, ינסה השחקן לאסוף מקסימום כדורים זוהרים ולשחרר את הגיבור.
  • 'בייגל בייגל' משיקה לקראת המונדיאל, חטיף 'נשנושים ספורט' במהדורה מוגבלת, בטעם ייחודי: נקניקיות וקטשופ (אריזת 300 גרם, 12.50 ש"ח).
  • רשת 'הבורסה לתכשיטים' משיקה את הסניף ה-14 של הרשת, ברחוב רבי עקיבא 118 בבני ברק. בסניף החדש יינתנו שירותי צורפות מקצועיים, לצד שירותי ניקיון ותיקון תכשיטים במקום.
  • 'טמפו' מרחיבה את המותג 'ג'אמפ' ומשיקה את 'ג'אמפ ice tea' – תה קר בשלושה טעמים קיציים: אפרסק, לימון ותפוח, בבקבוקים אישיים ומשפחתיים (4-7 ש"ח). עוד מחזירה 'טמפו' לקדמת הבמה את משקה ה'שנדי' – משקה המבוסס על בירה 'מכבי'  עם 1.9% אלכוהול בתוספת 7UP, בטעמי לימון-ליים, אפרסק, תפוח ודובדבן, במראה חדש ואחיד (מארז שישייה, 32 ש"ח).
  •  'תלמה' מחדשת בדגני הבוקר לילדים, עם 'שוגי' בטעם תות בננה – דגנים תפוחים בצבעים וצורות של תות ובננה, מבוססי רכז טבעי של פירות וירקות, ללא צבעי מאכל (375 גרם, 22 ש"ח).
  • קניון 'רננים' ברעננה, משיק את 'טרמינל 3' – מתחם הקונספט הגדול בישראל לטיולים ופעילות חוץ, מחנאות וקמפינג, אופנת פנאי וספורט, חלקה בייבוא בלעדי (כמו המותג האמריקני life is good) וציוד לחיילים, בשילוב ייעוץ והכוונה מקצועיים.
  • המרכז החדש לאמנות ויצירה: Art & So (היצירה 1, אזוה"ת הישן, ראש העין), מציע מענה מקצועי עבור אנשי יצירה ואמנים מכל הגילאים, בכל הקשור לתחומי ציור, רישום, תכשיטנות, רקמה, תפירה, עיצוב, פיסול ועוד, לצד חוגי העשרה וסדנאות בתחומים אלה. לפרטים: 03-9026902.
  • מותג המסטיקים 'five – 5', משיק מסטיק ללא סוכר בטעמים הנשארים לאורך זמן: מנטה שמתקררת בכל לעיסה, מנטה עדינה ופירות טרופיים (חפיסת 12 מסטיקים, 6.50 ש"ח).
  • יזמית 'סינמה סיטי' משיקה את 'G סינמה סיטי ראשל"צ' – מרכז בידור ובילוי עם 4,000 מקומות ישיבה בעיצוב ואטרקציות מתקדמות. המתחם כולל 45,000 מ"ר של בתי קולנוע ומסחר, מרכז הדרכה ו-26 אולמות קולנוע ותיאטרון, ביניהם אולמות ילדים, אימה, פעולה, VIP, ביזנס ואולם זכוכית בו המושבים מונחים על רצפת זכוכית שמתחתיה 'תהום' של 14 מטר ועליה נפרס מסך תחתון לאפקטים מיוחדים.