בשבע 395: צרכנות ומשפחה

השבוע בטור- לכבוד שבוע הספר, המטבחון, חדש על המדף ושווה לדעת.

פנחס ורבקה קופר , כ"א בסיון תש"ע

לכבוד שבוע הספר

  • בעיות קריאה נפוצות יותר בקרב ילדים שהוריהם סבלו מבעיות למידה, כששכיח יותר לאבחן בעיות בבנים מאשר בבנות.
  • חינוך לקריאה מתחיל מדוגמה אישית. ילד המתחנך בבית שקוראים בו, מבין שהיא עונה על צרכים מסוימים: החכמה, מילוי שעות הפנאי, התעדכנות, העצמה חווייתית כמו קריאה בעקבות סרט והצורך להיות לפעמים לבד.
  • קבעו יום ללא טלוויזיה ומחשב. יום כזה הוא מבורך, למרות שבהתחלה יש קושי להתרגל אליו. התארגנו מראש והחליפו לקראתו ספרים בספריה.
  • סדרות מרתקות ילדים. אם ילד התחבר לסדרה כלשהי, הוא לא ירצה להפסיק לקרוא. הוא יעקוב ויבדוק מתי יוצא ספר חדש בסדרה.
  • ילדים אוהבים לקנות כמו מבוגרים. מידי פעם מומלץ להיכנס עם הילדים לחנות ספרים ולקבוע שכל אחד קונה ספר אחד. כך גם מתעדכנים אלו ספרים חדשים ראו אור לאחרונה.
  • גם ילדים המתקשים בקריאה יכולים לגלות את נפלאותיה. מומלץ להציע להם ספרים עם טקסט קצר, ספרי קומיקס, ספרי בדיחות וספרים המיועדים לקורא המתחיל בהם המילים חוזרות על עצמן ומשפרות את שטף הקריאה.
  • התייחסו לשבוע הספר כאל חג. הודיעו לילדים כי החלטתם להקצות לכל ילד סכום כסף ליום שבו תלכו יחד לשבוע הספר. הילדים יתכוננו ויחפשו אלו ספרים הם מתכננים לרכוש. מומלץ להציע להם להתייעץ לפני כן.
  • בשבוע הספר מומלץ להיפגש עם סופרים ולאפשר לילד להחליף איתם מספר מילים ולקבל חתימה. ההתרגשות והחוויה מעמידים את הספר באור אחר ומגבשים את הלכידות המשפחתית.
  • מומלץ למקם מנורה מאחורי הקורא או מעליו, על מנת שלא ליצור סנוור מחד וצל על חומר הקריאה מאידך.
  •  קפלים בפינות עמודי הספר שנוצרו עקב קיפול, ניתנים ליישור ולהעלמה אם מניחים עליהם נייר סופג לח ומגהצים במגהץ חם.
  • אם שכבת האבק המצטברת על הספרים שבמדף עבה, מומלץ להוציא את הספר ממקומו, להפעיל עליו לחץ להידוק דפיו ולהבריש את שוליו במברשת ישנה. אם מדובר באבק על ספרים רבים, נקו באמצעות בשואב האבק.
  • אם זיהיתם במדף ההשכלה שלכם ספר נגוע בעש, אתם בסכנת מיקוש עצמי של כל הספרייה. הפתרון: כל ספר 'חשוד' עוטפים בשקית ניילון ומכניסים למקפיא לשבוע. העש מת בקור.

המטבחון

מרק יוגורט עיזים וירקות קלויים

באדיבות השף ברק חי חורש – 'משק צוריאל'

החומרים (ל-4 מנות) 

-5 גביעי (750 גרם)

-יוגורט עיזים3 כפות שמן זית

-1 חציל בגודל בינוני, שטוף

-1 גמבה, שטופה וחתוכה לרצועות דקות

-7 שיני שום שלמות, מקולפות ושטופות

-1 בצל סגול, מקולף, שטוף וחתוך לטבעות

-שמן זית לקליית הירקות וטיגון השום

-מלח

-פלפל לבן טחון

אופן ההכנה

מערבבים היטב בקערה את היוגורט ושמן הזית ומתבלים עם מלח ופלפל.משמנים את החציל (בשלמותו), רצועות הגמבה והבצל הסגול וקולים על מחבת פסים או בתנור לוהט עד להזהבה.מקלפים את החציל וחותכים אותו לרצועות.מטגנים את השום עם שמן הזית על מחבת טפלון עד הזהבה וחותכים לקוביות גדולות.מוסיפים  את כל הירקות הקלויים לקערת מרק היוגורט, מערבבים, מחלקים למנות ומגישים.המלצת השף: להוסיף למרק גרידת לימון ורצועות נענע.

חדש על המדף

לריח ניחוח

בית S.T DUPONT, משיק עבור הנשים את ESSENCE PURE ICE, בתווים אנרגטיים מבוססי ברגמוט, מנדרינה ואבטיח, לצד יסמין, ורדים ולוטוס, בבסיס עצי (400 ש"ח). 'מרוול קוסמטיקה' משיקה את LOVE FOREVER, בתו עליון פירותי, המכיל מנדרינה, פטל ואפרסק, בתו לב המכיל תפוז, סחלב ומלון ותו בסיס הכולל מסק, ענבר וסוכר (150 ש"ח). 'קלווין קליין' מחדש עם CK ONE SUMMER, בניחוח קוקטייל מלון, אגס, מנדרינה וליים, משולב סיגליות, ורבנה ולילי, לצד וטיבר, מוסק, פצ'ולי ועץ ארז (323 ש"ח). DIESEL משיק את FUEL FOR LIFE לגבר, במהדורה מוגבלת, בניחוח מבוסס ורבינה בשילוב אניס ופטיט גריין עם לבנדר, לצד וטיבר עם עץ שנסחף לחוף (376 ש"ח). 'קיילי מינוג' מציגה את הבושם הראשון שלה לגברים: INVERSE, בניחוח המשלב פרחי לבנדר ותבלינים חמים – הל וכוסברה הנפגשים במזג חם של פלפל, קינמון וכוכב אניס, מתובלים במנדרינה, אגוז מוסקט ופולי טונקה (330 ש"ח). 'לב אבגל', יצרנית מותג הבשמים הבינלאומי 'לינגה שרירה', מחדשת עם בושם הדגל לגברים – Linga Sharira MEN, בניחוח עדין ואלגנטי, ממשפחת הריחות הרעננים, החמים והמתוקים, התואמים את המזג הישראלי (479 ש"ח).

מוצע לילדים

חברת 'דארלן' נכנסת לראשונה לשוק מצעי הילדים והתינוקות, עם השקת שני המותגים: 'דארלן קידס' ו'דארלן בייבי' בהשקעה של מליון ש"ח. מצעי הקולקציה עשויים בדי פרקל אורגניים בצפיפות סיבים 200, רמת איכות שאין דומה לה בשוק המקומי למצעי ילדים ותינוקות. הקולקציה כוללת 10 דגמים: 5 לילדים ו-5 לתינוקות, כמו גם מוצרים משלימים לחדרי תינוקות בעיצובים תואמים: מגן ראש, מצעים ושמיכה לעגלה, שק חיתולים ומשטח החתלה. עיצובי המצעים מאופיינים בתום ילדות על-זמני שאינו תלוי באופנה משתנה או בטרנד כזה או אחר, בדמויות מאוירות של ילדה מסתרקת, ילד מתלבש או ילדים משחקים בגינה – סיטואציות יומיומיות קלאסיות. גם הגוונים שנבחרו: וורוד, תכלת, טורקיז ואפרסק הם צבעי ילדות קלאסיים, שאינם תלויים בתקופה או במקום. מצעי התינוקות מוצעים במידות סטנדרטיות ומצעי הילדים הם במידות 90*190 או 120*190. דגש מיוחד ניתן לאריזת המצעים משובבת העין הכוללת כרטיס ברכה, ההופך אותם למתנה שימושית ומשמחת. מחיר: 229 ש"ח לסט ילדים, ו-239 ש"ח לסט תינוק הכולל מגן ראש, סדין ושמיכת תינוק. לפרטים והתרשמות: www.darlain.co.il.

לרגל הקיץ

לאחר הצלחה עולמית נוחתים בישראל כפכפי המותג FITFLOP הבריטי, בקולקציה חדשה הכוללת דגמים ספורטיביים ואופנתיים. מדובר בכפכפי בריאות מעוצבות המשפרות את חיטוב הגוף בהליכה יומיומית קבועה, על בסיס טכנולוגיה הגורמת לפעולה מוגברת של שרירי הרגל והישבן בעת ההליכה והעמידה ולשימוש בקבוצות שרירים רבות. בין הדגמים החדשים: 'אלקטרה' המשלב פייטים נוצצים, 'פטרה' בשילוב אבנים מבריקות, ו'אואזיס' עם רצועות זמש בצבעי אדמה חמים. הכפכפים מופיעים במידות 36-42 ומחירם: 249-449 ש"ח. לפרטים: www.fitflop.co.il. חברת SOURCE ('שורש') משיקה דגם מחודש לסנדל ה'קרוסר', בתכונות ייחודיות המאפשרות אחיזה אופטימאלית של כף הרגל והתאמה מרבית לטיולי שטח ומים. הסנדל המחודש מצויד בגפה עשויה רצועת משיכה אחת רציפה, המאפשרת הידוק והתאמה מושלמת לכף הרגל, עשויה פוליפרופילן בעמידות גבוהה, נעימה למגע ומתייבשת בקלות. הסנדל מצויד בסוליית גומי FLOW, בעלת אחיזת קרקע מעולה, עם או בלי רצועת בוהן, והוא מופיע מגוון צבעים, לנשים ולגברים, במידות של החל מ-36, ובמחיר: 319 ש"ח.

שווה לדעת

  • רשת H&O במבצע קיץ: קולקציית בגדי ים במהדורה מוגבלת 'מיקס אנד מאץ' במחירים מיוחדים: חלקים תחתונים מכל הגזרות והדוגמאות ב-20 ש"ח וחלקים עליונים מכל הגזרות והדוגמאות ב-30 ש"ח, עד ה- 30.6 או עד גמר המלאי.
  • במסגרת מבצעי 1-2-3 מציעה רשת 'שפע שוק' פסטה מותג הבית בשקל, מיונז מותג הבית 500 גרם ב-2 ש"ח, וצפוי לשניצל 'מיה' 500 גרם ב-3 ש"ח, בקנייה ב-150 ש"ח, עד ה-6.6.
  • רשת חנויות הכולבו 'מקס סטוק', מציעה מגוון רחב של כפכפי אצבע אופנתיים לילדים, נשים וגברים, במחירים הזולים בישראל: 5-10 ש"ח, במגוון דוגמאות, הדפסים וצבעים ובכל המידות. 
  • מותג הקפה 'טייסטר'ס צ'ויס', יוצא בפורמט חדשני של מנות קפה אישיות, בסטיקים השומרים על טריות וארומת הקפה בכל כוס והופכים השתייה לזמינה בכל מקום. האריזה כוללת 10 סטיקים אישיים כשבכל סטיק 1.8 גרם קפה – משקל השווה לכפית קפה. המחיר: 10 ש"ח.
  • רשת האופנה 'גולברי' מציעה 60% הנחה על הפריט השני, מכל קולקציית הקיץ, עד ה-15.6.
  • חברת 'דארלן' חונכת חנות דגל חדשה, המשתרעת על פני 300 מ"ר, בהשקעה של 1.5 מיליון ש"ח, שהיא מתחם טקסטיל ענק לבית, במפעלי החברה ברחוב שבזי 21, אזור התעשייה ביהוד.
  • 'אחלה' של 'שטראוס' מציגה מהלך אסטרטגי חדש ומשיקה מיצוב חדש תחת הקונספט "לאכול טוב, לאכול אחלה", לצד השקת מוצרי חומוס וטחינה הכוללים טחינה משומשום מלא, כשזהות המותג כולה נבנתה סביב הפרמטרים של בריאות, טעם ומומחיות.
  • המותג הפרטי 'שופרסל' מציג סדרת פיצוחים ממותגת לרגל המונדיאל, ולצידה מבצע: ברכישת 2 מוצרים מהסדרה, תקבלו במתנה מוצר נוסף, ברשתות 'שופרסל', 'ביג', 'שלי' ו'דיל', עד ה-30.6.
  • רשת 'קרביץ' מציעה בקבוק מים אישי עם קרחון ופיית ספורט, עשוי פולי קרבונט עמיד מסדקים ושברים. המחיר: 20 ש"ח ליחידה או שלישיית בקבוקים ב-50 ש"ח, עד גמר המלאי.
  • סדרת מיץ הענבים של יקבי 'ארזה' מתרחבת עם 'טללים מוסקט' – תירוש ענבים טבעי ורענן, המיוצר מענבי מוסקט שנבצרו מאוחר, על מנת להוסיף למתיקותם. מופיע בבקבוק 1 ליטר ובבקבוק אישי של 187 מ"ל.
  • 'יפאורה' מרחיבה את המגוון בסדרת המשקאות המוגזים Schweppes Fruits, בטעמים חדשים: רימונים ודיאט לימונים. בקבוק 1.5 ליטר ב-7 ש"ח, ובקבוק זכוכית אישי של 250 מ"ל ב-6 ש"ח. עוד מחדשת 'יפאורה' ומציגה לראשונה בסדרת התה הקר, משקה 'ספרינגtea' בטעם אפרסק, בפחית. המחיר: 5-6 ש"ח.
  • חברת 'טמפו' משיקה את 'XL אנרג'י שוט' – משקה אנרגיה מרוכז, המכיל קומפלקס מאוזן של ויטמינים, חומצות אמינו וקפאין ברמה גבוהה. המוצר מספק באופן מיידי חיוניות וערנות מוגברת למספר שעות. המשקה אינו מוגז והוא מגיע בבקבוקון אישי של 60 מ"ל שאינו מצריך קירור. המחיר: 10 ש"ח.