בשבע 400: מכתבים למערכת

השבוע בטור- יש אחראים לטרור מאת יואב גדליה, ירחי כלה מאתגדעון ארליך והאדם עץ השדה מאת יעל שלמון.

קוראי "בשבע" , כ"ו בתמוז תש"ע

יש אחראים לטרור

(בתגובה לשאלת השבוע, גיליון 399)

בתור עולה חדש שעלה וסטודנט שנמצא במסלול תואר שני בתקשורת פוליטית באוניברסיטה העברית, התאכזבתי מאוד מהפן השטחי של טענותיו של ח"כ ישראל חסון, בקשר לאלימות הגוברת בארץ ישראל ומחוצה לה. אפילו פעם אחת הוא לא הודה שהערבים הישראלים שמשתתפים בטרור אחראים להתנהגות העוינת והקטלנית שלהם. למעשה, ח"כ חסון מאשים את עם ישראל לאור הטרור שמופעל נגדנו בטענה ש"אנשים שחיים בתחושה של קיפוח בלי תקווה, אז מחשבות שונות ומשונות צומחות להן בראש".

זכיתי לגור בירושלים כבר ארבע שנים ואני יודע איפה נמצאת בעיר כמעט כל אנדרטה לעילוי נשמת נרצחי הפיגועים, לא בגלל "מחשבות שונות ומשונות" שצמחו בראש של המחבלים, אלא – ומוכרחים אנו לקרוא לילד בשמו - מתוך שנאת ישראל.

יואב גדליה בארט, ירושלים

ירחי כלה

 כמדי שנה מכריזות מודעות ענק בחוצות בני ברק על ירחי כלה "שרבנו הגאון מפונוביז' זצללה"ה זכה להחיותו ולחדשו בארצנו הקדושה". בתשס"ב  ציינו שם 50 שנה למפעל, כלומר שבתשי"ב ייסד הרב כהנמן את ירחי כלה.

אך שנה לפני כן, ביום רביעי  כ' באב תשי"א, כותב 'הצופה' תחת הכותרת ירחי-דכלה: "עם פתיחת ירחי דכלה של הפועל המזרחי היום בכפר פינס... על מפעל זה של 'ירחי דכלה' דובר רבות בוועידותינו...".

וביום ששי מתאר הצופה את פתיחת "ירחי דכלה של הפועל המזרחי ...בבית הכנסת של כפר  פינס ...  הרבנים: זוין טכורש שטרנברג יורוטין". זכורני שרבים מהמשתתפים היו מבני ברק. כל זאת שנה לפני המחזור הראשון בישיבת פונוביז'. מפעל זה עבר אחר כך לקיבוץ לביא. בספר פרקי כפר פינס מובאים דברים שכתב הרב טכורש למען חידוש ירחי כלה. 

ד"ר  גדעון  ארליך, נגוהות

האדם ועץ השדה

בשבוע שעבר פירסם העיתון החרדי 'מודיע' כי בניית חדר המיון הממוגן בבית החולים ברזלי באשקלון מתעכבת בגלל עץ שקמה עתיק שנמצא במתחם הבנייה. כזכור, עשרות קברים פונו מהמקום במהירות עקב דחיפות בניית המיון. מדוע את הקברים היה צריך לפנות כל כך מהר, אבל כשמדובר בעץ עתיק ממתינים עם הבנייה? הארם המדינה מעדיפה את העץ על פני החיים? ולמה כל הידיעות בנושא התפרסמו רק בתקשורת החרדית?

יעל שלמון, רחובות