חדשות ערוץ 7

פופולארי: תג בכותרות
גליונות בשבע עוד גליונות

בשבע

חגורות ומושב בטיחות לילדים - צרכנות

שימוש נכון במושבי בטיחות יצמצם מדי שנה היפגעותם של כ-550 ילדים עד גיל 9 שנים בתאונות, ויביא לירידה של יותר מ-30% במספר הילדים הנהרגים כנוסעים ברכב.
29/07/10, 13:08
פינחס ורבקה קופר

שימוש נכון במושבי בטיחות יצמצם מדי שנה היפגעותם של כ-550 ילדים עד גיל 9 שנים בתאונות, ויביא לירידה של יותר מ-30% במספר הילדים הנהרגים כנוסעים ברכב.

ברכישת מושב בטיחות יש להתייחס למספר היבטים: נוחות ההתקנה של המושב, נוחות הישיבה ונוחות חגירת הילד.

הפרמטרים החשובים אליהם יש להתייחס כשרוכשים מושב בטיחות: בודקים האם המושב מאושר על ידי משרד התחבורה ומכון התקנים (בתווית הנמצאת על מושב הבטיחות); מוודאים קיום הוראות שימוש בעברית (בחוברת המצורפת למושב הבטיחות). הוראות השימוש לגבי השימוש במושב צריכות להיות ברורות ומפורטות; מתנסים בחגירת הילד במושב הבטיחות. החגירה אמורה להיות פשוטה ולא מסובכת; בודקים את נוחות התקנת מושב הבטיחות ברכב; מושיבים את הילד במושב, על מנת לבדוק את נוחות הישיבה; המושב צריך להתאים לגודלו הפיזי של הילד ולגילו; המושב צריך להתאים לרכב; בודקים את תאריך הייצור של מושב הבטיחות.

מהם המושבים המתאימים בכל גיל? יש להסיע את התינוק במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה, מלידה עד גיל שנה לפחות ועד אשר משקלו יהיה לכל הפחות 9 ק"ג; מעל גיל שנה ומשקל של 9 ק"ג ועד גיל 4 שנים בערך יש להושיב את הפעוט במושב בטיחות, כשפניו עם כיוון הנסיעה; מגיל 4 שנים ועד 9 שנים בערך, ילד צריך לשבת במושב בטיחות מסוג 'בוסטר' ולהיחגר בחגורת אגן-כתף של הרכב.

שימוש נכון במושב הבטיחות, מפחית בכ-70% את שיעור תמותת הילדים והפגיעות החמורות בתאונות ברכב.

בכל נסיעה, גם למרחק קצר ובמהירות נמוכה, חוגרים את הילד במושב בטיחות.

משתמשים במושב הבטיחות ובבוסטר בהתאם להוראות יצרן המושב ולפי הוראות חוברת הרכב שלכם.

מושב בטיחות שהיה מעורב בתאונה – חייב בהחלפה.

לפני כל נסיעה מוודאים שמושב הבטיחות מעוגן למושב הרכב כך שלא ניתן להזיזו יותר מ-2.5 ס"מ לכל צד.

לפני כל נסיעה בודקים שרצועות מושב הבטיחות מהודקות לגוף הילד כך שניתן יהיה להכניס בין הילד ובין רצועת הכתפיים, אצבע אחת בלבד.

כדאי לדעת שהמושב האחורי תמיד בטוח יותר.

לעולם אין להשאיר ילד ברכב ללא השגחה, אפילו לא לזמן קצר.

 

באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רשת 'שילב' וארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים.