לא תגנוב (או - "נועם" וכבשת הרש)

משה למפרט, כ' בחשון תשס"ז,

לבן ריק
לבן ריק
צילום: ערוץ 7

בפעם הקודמת כתבתי בראשי תיבות, והפעם אשתדל בעז"ה להרחיב.

מי שדחף לסגירת התיכון הדתי (ממ"ד) היחיד בפתח תקווה הייתה נציגות המפד"ל בעיריה, כאשר הדוחף העיקרי היה ראש מינהל החינוך רמי הופנברג. מאחורי הקלעים מי שהעלו את הרעיון, דחפו, וקידמו את הסגירה היו ראשי "נועם", שחמדו את המבנה השווה 18 מליון דולר עבור הבי"ס היסודי שלהם (והחל מהשנה שעברה - אכן קיבלו אותו).

 

במהלך המאבק (שאמי אירגנה) נגד החלטות העיריה בנושא, היו לצידנו דווקא נציגי מרץ, שינוי והעבודה (מיוצגים בעיריה בסיעה אחת בשם שיא), שהתנגדו לסגירה ולהעברת המתחם היקר לבית הספר הפרטי והאליטיסטי. תומכי הסגירה העיקריים היו כמובן אנשי המפד"ל. הללו ידעו שהורי "במעלה" ברובם, אנשים קשיי יום - לא יוכלו להיאבק בסגירה. אמא שלי לצערם דווקא כן יכלה, וכך שרד בי"ס עוד שנה על מנת שהבן של רבקה יוכל לסיים. בסופו של מאבק בי"ס יסגר בשנה הנוכחית כאשר אלו שהיו אז בכיתה ט'-י' יסיימו שמינית.

 

בבחירות הבאות לעיריה, כך הבטחתי אז, אצביע "שיא". הם דואגים לחינוך הדתי.

"במעלה" - מה זה המקום הזה בכלל ?

רבים וטובים שאלו (ולאו דווקא בתגובות - גם אותי אישית) מה חיפשתי בתיכון הדתי הנ"ל ולמה לא למדתי באיזו ישיבה תיכונית - ובכן - פשוט לא הייתה לי ברירה. בכיתות ח'-ט' למדתי בישיבת כפר גנים, שהייתה קלילה י
אצל הלומדים בפנימיות ההורים פשוט לא ידעו אם הילד באמת בישיבה, מטייל בגבעות השומרון או למצער בפאבים ובמועדוני לילה.
חסית, אולם היא נסגרה בתשס"ב (02). במקומה נפתחה ישיבה למצטיינים בהנהלת הרב שי פירון...
מי שחיפש מקום קצת פחות מלחיץ, שנותן חיים אחר הצהריים (ניחשתם נכון - בשביל המחשב) ומאפשר להגיע הביתה בשעה סבירה כמו בן אדם - לא מצא אחד כזה.
וכך גילגל אותי ריבונו של עולם לתיכון הדתי "במעלה". תיכון "ממ"ד" דתי (ונפרד).

 

 

חבריי לכיתה (או: מי ה"פושעים הגדולים" בתיכון הדתי)

 

כמו בכל בית ספר שלא מפעיל סינון רצחני בשיטתן של כמה ישיבות תיכוניות - יש דתיים יותר ויש פחות, ולי אין 'דתומטר' שיכול לשפוט מה עדיף.

חלקם היו עדות מזרח מהסוג של "עושים קידוש ורואים סרט", וחלקם היו אנשים טובים, מבתים טובים שלהוריהם לא היה די כסף על מנת לשלם ישיבה תיכונית.
אני, למעשה מחוסר ברירה, הגעתי לשם על מנת לסיים תיכון והקטע החברתי הרבה פחות עניין אותי, כך שלא הייתה לי בעיה מיוחדת להיות שם. (זו גם אחת הסיבות שלקראת סוף השביעית התחלתי להתעניין בנושא של WAP, אבל זה נושא אחר).

היום - אחדים מהם לומדים בישיבות ורבים אחרים למדו במכינות בשנה שעברה.
יקל לטעון כאילו במקומות הללו אחוז היוצאים חילונים הוא גבוה, אולם הטענה הזו לא מדוייקת אם מתחשבים במקור (הבית). למעשה - חלק לא קטן יצאו דתיים הרבה יותר מהוריהם ואם לא דתיים - לפחות בני אדם.


שיעור ספרות בכיתה י"ב. גם אלו שלא טרחו להגיע לשיעורים הוציאו בגרות מלאה או כמעט מלאה


ככלל, גם בישיבות התיכוניות בהן עברתי כאורח, וגם בבי"ס היסודי והאליטיסטי שבו למדתי ("למרחב" - זה שאוהב לשאת את הכותרת "חינוך תורני יחודי") ראיתי צדיקים יותר ופחות, רק שאצל הלומדים בפנימיות ההורים פשוט לא ידעו אם הילד באמת בישיבה, מטייל בגבעות השומרון או למצער בפאבים ובמועדוני לילה. במקרה שלי - הוריי ידעו בדיוק מתי אני מבריז, פשוט לאור העובדה שהייתי מול המחשב שבחדרי.

_____
אני לא יודע בסוף אם אצביע לתומכי החזיר ופתיחת חנויות בשבת, אבל מה שבטוח - לא אצביע לאלו שדחפו ולבסוף סגרו את התיכון וזרקו מאות ילדים ונערים לכביש.

פלטיאל אייזנטל ושאר נציגי המפד"ל בעיריה - תשכחו ממני !