במעגלי הצדקנות (או: תשובה לרדיפה התקשורתית)

משה למפרט, כ"ט בטבת תשס"ז,

לבן ריק
לבן ריק
צילום: ערוץ 7
לוגו העמותה
 
נתבקשתי היכנשהו לפרסם את אחת מהפעילויות של העמותה הזו, שהוקמה על ידי צעירי
נקודת הפתיחה שלהם נראית בעייתית למדי. הם מוחים על עוולות ובצורה סלקטיבית - מה שהתקשורת השמאלנית אוהבת.
ם דתיים מאזור ירושלים באביב תשס"ד. לכאורה - לא ראיתי בכך כל רע. די מהר הבנתי איך ראשיה של העמותה הזו  עובדים ומהו כיוון החשיבה שלהם, שגרם לי לחשוב פעמיים אם זה מה שאני מעוניין לעשות.
 
אם נכתוב בקיצור: העמותה הזו מנסה לקדם את כל מה שנטען ע"י השמאל הקיצוני שהציבור שלנו הזניח.
 
אי אפשר להשתחרר מהחשיבה כאילו כל קיומה של העמותה ופעילויותיה מקורו במטרה לנפץ את המוסכמה הבדויה שהועלתה וקודמה ע"י התקשורת הישראלית על מנת להכפיש את הדתיים והמתנחלים.

משך שנים רדפה אותנו התקשורת בטענה שהזנחנו את הנושא החברתי ו"ברחנו" לגבעות יהודה ושומרון - והיא באה ע"מ למלא את החסר לכאורה או החסר האמיתי.
השמאל רודף אחרי ה"קפיטליזם החזירי" - היא מתנגדת לו ופועלת עם מבט סוציאליסטי (שמאל - אמנם כלכלי אבל שמאל).
נחמד מאוד (ולא שאני מזלזל) להילחם בשביל הנכה במסעדה בירושלים או בתל אביב - אבל זה מה שהתקשורת אוהבת.
 
לא ראינו את פעילי העמותה נלחמים נגד רמיסת זכויותיהם של עקורי גוש קטיף. הללו, שרומו ורוששו על ידי השלטון, לא קיבלו סיוע מהעמותה הזו ודומותיה מחשש להשתייכות פוליטית ולכתבות לא אוהדות בתקשורת. ניתן גם לראות בכנסים השונים של התנועה נואמים מהשמאל הקיצוני שתפסו טרמפ על הבמה הנוחה ועל הציבור באולם.
לא ראינו אותה נלחמת על זכותם להתפרנס בכבוד של המורחקים בכל מיני צווים ולא ראינו אותה נלחמת על דברים אחרים, שכל חטאם היה שהם נספחים למאבק על ארץ ישראל.

אני עדיין לא גיבשתי באופן סופי דעה כלפי העמותה ופעילויותיה (הברוכות, לפחות בחלקן) אולם במבט ראשוני - נקודת הפתיחה נראית בעייתית למדי. הם לא באים עם איזו תפיסה כלכלית-פוליטית מסודרת אלא מוחים על עוולות ובצורה סלקטיבית למדיי - מה שהתקשורת השמאלנית אוהבת ולאו דווקא מה שחשוב יותר.
 
ועם זאת, הפעילות שלהם בסך הכל ברוכה. היעדים הללו (מאבק על זכויות הנכים, העובדים ה"שקופים" וכו') - חשובים לא פחות מאחרים, ושם כנראה שיש סיבה טובה לשתף איתם פעולה.
אם תהיה לי הבחירה בין מקום עם התו החברתי שלהם לבין מקום בלעדיו - אעדיף את התו.