י' באייר תשס"ט 13:29

אני יודע שהנושא שלי מעורר רגישות רבה, ובכל זאת בתוך עמנו אנו יושבים, והדחקה לשוליים או אל מתחת לשטיח לא יבשר טובות, בלשון המעטה.

"אוכלי שפנים וחזירים, במה אתם יהודים...", שאל הרב ש"ך בכנס פעילים מפלגתי. לא עברה חצי שעה מאז נאמרו הדברים וכבר נעו אמות הסיפים. בני קיבוצים החלו להכות על חטא תוך הפנית אצבע מאשימה אל עבר אבותיהם המייסדים.

"החילונים הם גויים דוברי עברית", ולמי שסקרן לדעת מי חוזר על הדברים שוב ושוב, יואיל לחפש בגוגל.

בזמן שהות עסקית בארצות הברית, יצאתי ביחד עם ישראלי תושב מרכז הארץ (יהודי? מה פתאום, אני ישראלי...). המארח המקומי סיפר על עצמו, ובין היתר הוא מורה לתנ"ך בימי ראשון. אחת השיחות גלשה לדיון בזכותנו כיהודים על ארץ ישראל, המארח שלנו חילק ביני לבין חברי. אין לנו את תוצאות ה-DNA של אברהם אבינו, כך לדבריו, ולכן מי שנראה בעיני כמחובר לתנ"ך, מתאים שהוא יהודי וזכותו לגור בארץ ישראל. בסיכום הדברים, אני קיבלתי "היתר", ומנגד מחברי נשללה הזכות לגור כאן.

יוקטנה נעלבה אישית מהודעה שכתבתי, למרות שאין לי מושג מי היא, ומיותר להוסיף שמעולם לא פגשתי אותה. יוקטנה מנסה לעשות נפשות למען ישוב קהילתי מעורב לדתיים ולא דתיים. האמנם בא בחשבון, ואם כן על חשבון מה.

שתי משפחות, אחת דתית ואחת חילונית, גרות בשני בתים וגינה משותפת מחברת ביניהם. השותף הדתי הולך עם ילדיו לבית כנסת, בו בזמן השותף החילוני שהשכים קום, עסוק בכיסוח הדשא של הגינה (המשותפת). החילוני הוא גוי השבת של הדתי. בינתיים אבא חוזר עם ילדיו מבית הכנסת, לפני שעה ורבע הם שמעו "מחלליה מות יומת", ועכשו הם דורשים ישום העונש בפועל נגד השותף שלהם שמחלל שבת- גם עבורם. אז איך לעזאזל אפשר לגור ביחד, ועוד יותר קשה מה מתרצים לילדים.

מקרה אחר, שתי משפחות, אחת דתית ואחת חילונית, גרות בבית משותף אחד. הילדה הדתית מוזמנת לשחק עם חברתה החילונית בביתה של החילונית, והימים הם ימי חול המועד פסח. היא בת ארבע שנים, וכעבור שעה היא חוזרת לביתה עם שני וופלים אחד בפה ואחד ביד. המשך הסיפור, האמא הדתית נוזפת בשכנתה החילונית, ואופס סכסוך שכנים. אז איך לעזאזל אפשר לגור ביחד.

תבוא לפנינו יוקטנה ותגיד- חינוך ביתי, צריך להסביר לילדים... נו באמת, כמו שארון תרופות לא צריך להיות בהישג ידם, כך גם השכנים הלא דתיים.

אני הולך עוד צעד, אתר אינטרנט דתי לא אמור להיות מושפע מדעותיהם של מנהלי פורומים לא דתיים, שמטרת בואם לכאן היא להטמיע ערכים אפיקורסיים, ומנוגדים לחינוך היהודי בבת עינינו. אין לי בעיה עם מומחים בסוגיות שאינן מנוגדות לתפיסת היהדות, לידה טבעית- למשל. יש לנו כל כך הרבה אנשים איכותיים משלנו, ולמה לנו שחקני רכש צבעוניים ביהדותם ובהשקפתם.      

י' באייר תשס"ט 16:23

האשמות של הרב ש"ך לא משנות בכי הוא זה את ענין ישראל שחטא אע"פ שחטא ישראל הוא. ואגב כך גם פסק החזו"א ביו"ד יג שחילונים כיום הם בגדר מצות "ואהבת".ואם נזכיר בכיוון ההפוך את ההשוואה שערכו כמה מגדולי הציבור החרדי בין דתיים לאומיים לעשו ולמינות אז יסלח לי הכותב אם אני לא מתרגש.

אגב אם הכוונה לעמידרור בקטע של גוים דובר עברית לא היתה מסתמך על מי שחושב שהמדינה קודמת לתורה יש למלא פקודות של גירוש יהודים.

לגבי הזכות על הארץ גם ככה יש סוברים שקודם הגאולה תבוא או שהזכות נובעת מקיום מצוות וממילא אינה זכות אלא חובה מצוותית וממילא הטענה היא לא ממין הענין.

לגבי המשפחות- קודם כל קיימים מספיק ערים מערובות שהילדים גדלים בהם בסדר גמור לעתים אף יותר טוב מחלק מן הישובים הנפרדים, האם כל תושבי פ"ת לדוגמא נגועים בעינך? וממילא מה דעתך על הסיפור  הבא: ילדה חוזרת עם מצה עשירה הביתה שקבלה משכנתה שהולכת לפי הרב עובדיה. אבא שלה כמעט חוטף התקף לב הנה הילדה שלו אוכלת חמץ גמור כי הוא הולך לפי שיטת הרב מדרכי אליהו, האם גם בין  אלה נפריד? לדעת חלק מן הפוסקים החרדים אכילת היתר מכירה בשנת שמיטה היא ממש איסור דאוריתא האם גם בין אלה נפריד? גטאות הוקמו ביננו לבין הגוים ולא לבין אחינו היהודים. מי שמעונין בישוב ללא חילונים זאת זכותו אבל לתקוף אחרים בשל כך למה ומדוע? ואגב הזכרתי כבר את הפוסקים שסוברים שמי שגולש באינטרנט (אפילו מסונן) פסול לעדות... לידעתך....

אגב מדוע אתר אינטרנט דתי לא אומר לשמוע דעות חילוניות? ממה אתה מפחד? במיוחד שלא מדובר כאן בכפירה? הרב קוק כבר הזכיר שאסור לחשוב כל האמת נמצאת במחנה אחד...

והאמת השלום אהבו

י' באייר תשס"ט 19:56

כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא שנאמר ועמך כולם צדיקים... כל השמות שהוזכרו בניתוח ההשקפתי הם של צדיקים גמורים, לאחר שנבדיל בין אלה שאיתנו לבין אלה שאינם איתנו.

ישראל שחטא אף על פי שחטא ישראל הוא, ומיום שעמדתי על דעתי לא שמעתי על סירוב של חברה קדישא לקבור יהודי שמסכת חייו היתה שנויה במחלוקת, בבית קברות יהודי. יורשה לי להזכיר לטובה את טומי לפיד, הכרתי אותו אישית לפני שהצטרף לפוליטיקה הארורה, כן הארורה, זו שלכל אחד מאיתנו יש מה לחדש בה. אפס כי לא יחדלו הגונים מקרב הארץ, והגיע הזמן לומר דברים בשבחו של שוכן עפר זה. זה לא אומר שבאיזה זמן רלוונטי אפשר היה לאכול אצלו בבית ללא חשש למאכלות אסורות, ולמען הסר ספק, רק על עצמי לספר ידעתי.

הוזכר כאן החזון איש, ואוסיף מדברים בשמו, כשם שאי אפשר לפטור לא דתי משמירת שבת, כך אי אפשר להפטר מ- ואהבתך לרעך כמוך ביחס אליו. מסופר על ר' שלמה זלמן אוירבך זצ"ל, בעל עסק ירושלמי שאל אותו אם לחפש מועמדים נוספים למשרה בעסק, כי בינתיים רק חילונים הציעו את מועמדותם. "ואהבת לרעך כמוך" פסק ר' שלמה זלמן, וחייב לבחור את הטוב מבין המועמדים הקיימים.

ההערה בענין הקודם בין המדינה לתורה ולהיפך אינה ממין הענין, וכך גם בכל הקשור לגירוש יהודים מבתיהם, ארחיק לכת ואומר שאלו הם דברי הבל. ילדי פתח תקוה שלומדים קיצור שלחן ערוך לא מוצאים בלימודם כל התייחסות שהיא, הן למדינה והן לגוש קטיף וצפון השומרון. זה שייך למבוגרים שדעתם כבר מגובשת דיה.

ישנה מחלוקת השקפתית בין חרדים לדתיים לאומים שמספקת הרבה מאוד פרנסה לפוליטיקאים מכאן ומכאן. במהותה זו מחלוקת שהיא לשם שמים ואלו ואלו דברי אלוקים חיים. מנגד יש לנו מחלוקת קשה ואכזרית ונוקבת עם הציבור הלא מאמין, לאור יום אנחנו נדחקים אחורנית צעד אחר צעד, ומשום מה אנו עסוקים בריקוד מה יפית לפני הפריץ, וב"להתנחל בלבבות".

הגוי מחוץ לארץ אינו מכיר את הגאולה על פי היהדות, והוא כמשיח לפי תומו, אין לו אלא מה שעיניו רואות. "ישראל שחטא אף על פי שחטא ישראל הוא", מעניין אותו כשלג דאשתקד. גם הגוי בארץ, וזה שאינו שומר מצוות בארץ עושים אבחנה בין בעלי חזות כזו לבעלי חזות אחרת. בסיסמאות אנחנו חזקים כמו תותח, כבר 61 שנים.

אשים נפשי בכפי ואומר, מי שסבור שדתיים וחילונים יכולים לחיות אלו בתוך אלו, ללא כל מחיצה רעיונית, אפילו פיזית, חייב לנו הסבר מדוע יהודים וישמעאלים לא יכולים לחיות אלו בתוך אלו במדינה דו לאומית, משאת נפשו של הרוצח אבו מאזן. וכהמלצת אנשי נטורי קרטא, הלא הם ידידיו של אחמניג'אד הידוע לשמצה. ואנה אנו באים. 

ואמת והשלום יאהבו, זה פלמים וצרפתים, ואנגלים וצרפתים, וגרמנים וצ'כים, והונגרים ורומנים, ותורכים ויוונים, ו...יהודים וישראלים.

נסתפק בינתיים.  

י' באייר תשס"ט 20:40
א.ביש-אנונימי

במשפחות דתיות רבות, לצערי הרב, ואני כותבת זאת מתוך כאב לב גדול ועצום, ששמרו על הילדים מכל משמר, שלא יראו חילונים, דווקא במקומות כאלו, כאשר הילד מגלה את העולם "החופשי" הזה בבגרותו המשיכה של העולם הזה הופכת להיות אבן שואבת ולא תמיד ניתן לשומרם כיהודים יראי שמיים.
כשאנו יוצאים לרחוב, אנו פוגשים אנשים מגוונים שונים, צבעים שונים והתנהגויות שונות. מה יקרה כשהוא יפגוש את אלו לאחר שהיה במתקן סטריליזציה ששמר על ניקיונו הרב. הלכלוך לא יראה לו כלכלוך אלא ימשוך ויגרה ואז נכשלנו.
דווקא כור ההיתוך הזה של דתיים וחילוניים,הוא כור היתוך נפלא לחנך בו ילדים בדרך העולה בית-אל.

גם בשכונות חרדיות יש ילדים שמתנהגים בגסות ובדרך ארץ,ולא תרצה שילדיך ישחקו איתם.

"והווה מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות". כל האדם,ולא כל אדם,שיש לקבל את האדם כמות שהוא,עם המחשוף והקוקו והעגילים וההתנהגות. כי כך ברא אותו הקב"ה,וזה מה שהוא יודע.

כל אדם יהודי נדרש לבחור את חייו ואת התנהגותו, כך נאמר לנו בדברים ל‘, ולכן לא מינו אותנו לחנך את העולם.

י"ב באייר תשס"ט 14:57

ולשחרר אותם ביום החתונה.

המלאך הגואל אותי מכל רע יברך את הנערים... וידגו לרוב בקרב הארץ. פירוש: ידגו כמו דגים במים. יש דגים שסביבתם המולדת במים מתוקים, ויש שסביבתם המולדת במי ים, ולא כור היתוך, ולא תמיסת מים מתוקים-מלוחים, ולא נעלים.  

כור היתוך הוא סיסמא יפה שמצטרפת לטונות של סיסמאות שהמצאנו ואימצנו, וכולן טפחו על פנינו. עד לא מכבר הקומוניזם היה אלוף המצאת הסיסמאות, ומכולן לא נשאר זולת עפר ואפר. המקום השני היה שלנו, ועכשו אנחנו ראשונים. 

י"ב באייר תשס"ט 20:34
י"ב באייר תשס"ט 21:32

"והווה מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות", ומכאן שחייבים לכבד כל אדם, ואת כל אדם, ללא קשר ליהדותו.

לעניין כל האדם, הקדוש ברוך הוא ברא אותו עירום, כדי שיתלבש ככל האדם, וזה האדם שכבודו כל כך יקר בעיניך בחר מרצונו את המחשוף והקוקו והעגילים, בניגוד לרצונך ובעיקר כדי להרגיז אותך.

ואם היה בוחר ללכת ברחוב כבעת הוולדו, האם היית מאפשרת לו, ומדוע את אינך הולכת ברחוב כביום הוולדך. זהו שכל אחד אמור להיות אדון לעצמו בחדרי חדרים, אבל לא ברחוב. דא עקא שדרישה בסיסית זו אין לנו סמכות לדרוש, ואפילו הס מלהזכיר. באין ברירה עלינו לחיות בסביבה הטיבעית שלנו, ובמים שהורגלנו לשתות אותם. 

אזכיר גם את השימוש המניפולטיבי שאנו עושים באהבת הזולת. לצורך המחשה בלבד ניקח את חבר הכנסת "קוקוריקו", אותו אנחנו חייבים לכבד בהיותו יהודי, מאידך אנחנו רוצים דווקא לנדות אותו. אז מה עושים, מעבירים אותו לקצה השמאלי של המפה הפוליטית, ועל רקע פוליטי יש לנו היתר מיוחד לשנוא. חה.

י' באייר תשס"ט 21:02
מה הקשר?אנונימי

אם חובה לקיים מצות ואהבת לגבי חילוני אז כיצד ניתן לזלזל בדעתו לקרוא להרחקה ממנו כממצורע? וממילא אני מבין שחזרת בך מהכינוי "גוים דוברי עברית".

ההשוואה בין ערבים לחילונים היא כבר שערוריה מחליאה. כיצד ניתן להשוות רוצחים צמאי דם לאנשים שחולקים על השקפת עולמנו? יש לנו מאבק אכזרי עם קבוצה מסוימת של שמאל קיצוני שרוצה להפטר מכל היהדות רוב הציבור החילוני מצוי באמצע עם כבוד למסורת אך פחד מדת ואין לנו מלחמה אכזרית מולו.

וזה בהחלט מספיק.

י' באייר תשס"ט 21:19

איך אפשר לקרוא ליהודי "חילוני"? והרי לכל יהודי יש בתוכו ניצוץ אלוק,! 'חלק אלוקה מעל ממש'.

אנחנו אומרים כל בוקר 'אלוקי, נשמה שנתת בי... אתה נפחת בקרבי...' מה זה לנפוח? כשאדם מנפח בלון מה נכנס בו בבלון? האוויר מתוכו, חלק ממנו - אותו דבר אצל היהודי - 'מאן דנפח מתוכי נפח' - הקב"ה נופח בכל יהודי נשמה שהיא חלק מתוכו ועצמיותו שלו!
ואלוקים הוא הקודש המוחלט! המושג הזה 'חילוני' בא משורש ח.ו.ל ההיפך והמנוגד ל'קודש'...
אז איך ניתן לומר ולכנות יהודי קדוש בעל נשמה אלוקית כ'חילוני'? לא ניתן.

זה שהוא מסכן והוא לא יודע איזו נשמה יש לו ואת הוראות ההפעלה והשמירה עליה - זה התפקיד שלי ושלך לגלות לו!

והצמצום וההסתגרות לא תועיל לאף אחד - מענין מה אותו רב שציטטת היה אומר על גלישתך באתר "ציוני דתי"...

כ"ב באייר תשס"ט 23:16
י"א באייר תשס"ט 08:43

איפה ראית שאני קורא להתרחק מחילוני כממצורע, ואיפה ראית שחזרתי בי מהביטוי גויים דוברי עברית (שאינו ביטוי שלי).

אתה מייחס לי השוואה בין ערבים לחילונים, ומתבל בסלט של רוצחים צמאי דם. סליחה אדוני, אין זו אלא דמגוגיה בגרוש וניסיון ליצור מהומה על לא מאומה. מנגד סוגיה לא פשוטה היא מי ראוי ליותר כבוד והערכה, קצין דרוזי שהשתתף במבצעים הירואיים על הגנת עם ישראל ומולדתו, או גשש בדואי שהצליח לסכל פיגוע בדרום ובתוך כך נפצע בגופו, ולהבדיל אלף הבדלות- נהנתן וקשקשן חילוני שעשה את שרותו הצבאי ליד מיקרופון בגלי צה"ל. סוגיה לא פשוטה היא, כי בעלי עגלה יאמרו כך ובעלי השקפה יאמרו אחרת.

רוצח הוא רוצח הוא רוצח, אם מזרע ישראל ואם מזרע ישמעאל, הרקע של כל רצח חשוב ברמת המסוכנות לגבי אחרים, כלומר, מהו הסיכון או הסיכוי של יהודי דתי או חילוני להכנס לג'נין, ולצאת משם בלי התערבות הצבא וחברה קדישא. בידוע שאנשיו של הרוצח אבו מאזן אינם מבחינים בין דתי לחילוני, ולא מן הדין של ואהבת לרעך כמוך.

אבל אנחנו כאן בפורום משפחה. אנשים קטנים אנחנו.

אדם קרוב אצל עצמו, ולידו יש את משפחתו, וליד משפחתו- קהילתו, וכולם יחד בתוך מדינה שכוללת בתוכה בני ברית ושאינם בני ברית. עם כל הכבוד, סוגיית דת ומדינה אינה שייכת לכאן, אכן מקומה ראוי אבל בפורומים אחרים.

מיום שקמה מדינת ישראל ועוד לפני כן התארגן הציבור הדתי, ואין צורך לומר החרדי, בתוך מסגרות נפרדות- המזרחי והפועל המזרחי, ומעולם לא עלתה מחשבה שפויה ורצינית לבטל את המסגרות הנפרדות, ולהטמע בתוך המפלגות החילוניות, אז מה זה, פוליטיקה, אידיאולוגיה, קומבינה...

המפד"ל בוריאציות שונות שמרה על יצוג קבוע בכנסת- 12 חברים, עד שבאו צעירי המפד"ל ובתרגילי אקרובטיקה עלובים שינו את סדר היום של הציבור הדתי והמסורתי. איפה הם, ורק נזכיר את חבר הכנסת לשעבר, יהודה בן מאיר, היום מחובר בעבותות אל קרנות המזבח של השמאל ה"מתון". אנחנו שכחנו, אבל ההיסטוריה לא שכחה.

סוף דבר, בעוונותינו הרבים זנחנו את חלקת אלוקים הקטנה שלנו בעבור נזיד עדשים שהובטח ולא סופק, ובמו ידינו נתנו חרב ביד שונאינו ומסטינינו.

שעת נעילה עכשו, ואם לא נתעשת וניצוק תוכן ראוי לזהות העצמית שלנו, אז לא שלום בישראל אלא שלום על ישראל. 

י"א באייר תשס"ט 09:22

אם יש מצות ואהבת לחילונים הרי הם לא גוים דוברי עברית.

"אשים נפשי בכפי ואומר, מי שסבור שדתיים וחילונים יכולים לחיות אלו בתוך אלו, ללא כל מחיצה רעיונית, אפילו פיזית, חייב לנו הסבר מדוע יהודים וישמעאלים לא יכולים לחיות אלו בתוך אלו במדינה דו לאומית"- אם זאת לא השוואה דמגוגית אז מה כן?

והמזרחי התנגדה לאורך כל הדרך ל"קהילות הנפרדות" וגם פה בארץ לא הוקמו ישובים על טהרת המזרחי. אז על מה אתה מדבר?

י"א באייר תשס"ט 09:57

אמרו רבותינו זכרונם לברכה: לשון הרע הורגת שלשה בני אדם: האומרו והמקבלו ואותו שנאמר עליו (ערכין טו ע"ב) והמקבלו נענש יותר ממי שאמרו. בעלי לשון הרע, אסור לדור בשכונתם, וכל שכן לישב עמהם ולשמוע דבריהם: ולא נחתם גזר דין על אבותינו במדבר אלא על לשון הרע בלבד.

עוד יש רעה בלשון הרע, כי המספר לשון הרע על חברו אז הוא מתגאה ויראה עצמו צדיק בעיניו, כי יחשוב: פלוני עשה כך וכך, ואני לא עשיתי! נמצא שהוא מתגאה ומחזיק טובה לעצמו, היה רע מאוד, כל שכן וכל שכן שעושה עבירה גדולה בלשון הרע ומחזיק טובה לעצמו. (אורחות צדיקים)

"אדרבה שנראה כל אחד מעלת חברנו ולא חסרונן" ונלך בדרכו של הרב קוק שאמר על הצדיקים הטהורים ש"אינן קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה", ואידך זיל גמור..

י"א באייר תשס"ט 18:37
י"א באייר תשס"ט 10:12

"גויים דוברי עברית" הכריז יעקב עמידרור, אז בבקשה להפנות אליו את השאלה. אם לא איכפת לך, הוא אדם רציני ונבחר מתוך הסכמה לעשות סדר בין חילוקי הדעות בתוך מפלגת הבית היהודי.

ערבים ויהודים חיו ביחד מאות שנים, דווקא הנוצרים הם שהציקו ליהודים. היום הערבים הם ההיטלר המודרני, והרקע הוא לאומני ולא דתי. כך וכך, השאלה עלתה ריטורית, ואם נדרשתי להבהרה אז הנה היא באה.

את הסיפא לא הבנתי, המזרחי רצה לכנסת ברשימה עצמאית, והקימה ישובים וקיבוצים נפרדים, והקימה את "משהב" שבונה שכונות ובתים לציבור הדתי בלבד.

לאור הסערה שהקימו הדברים שלי, אשמח לשמוע את דעתו של מנהל הפורום.     

י"א באייר תשס"ט 18:41
מזגזג כרגילאנונימי

השימוש שלך בביטוי הזה לא היה במקום ולא משנה ע"י מי הוא נאמר.

היהודים סבלו מפוגרמים מהמוסלמים לא פחות מהנוצרים. מהמוג'הדין בספרד ועד לפרעות שונות ביהודי א"י. ועדיין ההשוואה בין בני עם אחר לחילונים היא לא במקום.

משהב מקימה דירות לציבור הדתי אפילו לא שכונות נפרדות אז מה הקשר? ודווקא הישובים הנפרדים הם יוצאי גוש אמונים ואמנה שלא תמיד הסתדרו עם המפד"ל.

 

י"א באייר תשס"ט 19:30

בגלל שסבלנו בחוץ לארץ מהמוסלמים והנוצרים, לא נורא שנסבול קצת מהחילונים כאן בארץ. וחוץ מזה ביחס לחילונים אנו מצווים בואהבת לרעך כמוך, ולכן זה המצב, ורק להתערבב איתם ובהם ולשתוק. זו טענה רצינית? זו לא דמגוגיה?

בכל מערכת סטרילית לא בלתי שיתפתח זיהום, והוא הדין בכשל חינוכי, האם בשביל זה נמות ולא נחיה?

ואם גוש אמונים התקוטטה עם המפד"ל, מה זה קשור לילדים רכים שהתכנים שהם נחשפים אליהם הם מצד אחד סדרות הרצח בטלביזיה, ומצד שני ולהבדיל אלפי הבדלות תכנים יהודיים. ואל תאשים את ההורים במחדליהם ובפשעיהם של הפוליטיקאים העלובים. ואל תחייב הורים לנעול את ילדיהם בתוך הבית ולשחרר את המנעולים רגע אחד לפני שהם נישאים כדת משה וישראל. 

אכן מצווה לאהוב כל אחד מישראל, כשיטת הבעל שם טוב, וכשיטת הרב קוק, ואנו נתמיד לאהוב אותם כשהם בבתיהם ואנו בבתינו. בדור שהולך ופוחת חסרה לנו דמותו של הרב קוק שיורה לפוליטיקאינו דעה עדכנית.

אז הכל שיחות בעלמא, ועל סדר היום שאלה שאתה מתחמק ממנה, מדוע נכניס לאתרי האינטרנט המבוקרים שלנו, כל מיני ציבעוניים ושנויים במחלוקת. חסר משוגעים אנחנו? 

י"ז באייר תשס"ט 12:21
מסכימהאנונימי
הכל ענין של תן וקח, ואם לא טוב לי במערכת נתונה, והצד השני אומר כך זה חמודתי, ואם לא מתאים לך אז זבש"ך, ורק לא לשכוח לתת את חובתך למדינה, בלה בלה בלה. אז מה עושים?
י"ט באייר תשס"ט 15:07
מעולם לא נבדקה עניינית סוגית תן וקח, כמתחייב בין שני שותפים. איפה שאנחנו הולכים, ברחוב, או במילואים, יודעים להתגרות בנו מי כאן הבוס ומי כאן השכיר. הם ראשי שבט ואנחנו אינדיאנים. 
 
אף אחד לא רואה אותנו ממטר.    
י"ג באייר תשס"ט 09:41
דבר שני, לא אמרתי שחיים ביישוב מעורב מתאימים לכולם. אם כל האנשים היו אותו הדבר, וכולם היו חושבים הדבר והיה מתאים להם אותו הדבר, אז היה מאוד משעמם בפורום, וגם בעולם. אני מבינה למה אתה חושש מחיים לצד חילונים. וואלה, יש לי קרובי משפחה שחושבים כמוך ואנחנו אוהבים אותם בכל זאת ;)
ובכל זאת, כמה תיקונים כדי שלא נפסיד משפחות שרוצות לגור אצלנו, במאחז היפהפה "אלמתן":
1. לגבי כיסוח הדשא (או דילמה דומה): חיי הקהילה ביישוב מוכרים כדתיים. זאת אומרת שאנחנו לא מכסחים דשא בשבת (אם היה לנו), ולא נוסעים בשבת בתחומי היישוב. בבית פנימה - אף אחד לא מחטט לשני.
2. בקשר לוופלים (או דילמה דומה): יש לבתי חברה שהוריה החליטו שבשבתות היא לא מבקרת אצלנו, אלא רק להיפך (ביתנו מבקרת אצלה). יש חברים אחרים (דתיים) שהוריהם מרשים להם לבקר אצלנו. בפסח ובימים אחרים המטבח כשר, כדי שיהיה יותר פשוט לילדים, למשפחה (הדתיים), וגם בשבילנו.
י"ג באייר תשס"ט 11:19

בין אלפי ניקים שמסתובבים כאן, מוסכם שמאחורי אף אחד מהם אינו עומד הרב מרדכי אליהו, או הרב עובדיה יוסף, או הרב אלישיב. עפר אנחנו לרגליהם.

יוקטנה, אחותי את, על בסיס מכנה משותף של אי כיסוח דשא בשבת, ואי אכילת וופלים בפסח במופגן, ועוד כיוצאים באלו, אפשר גם אפשר לחיות ביחד, באהבה ואחוה ושלום ורעות. אף אחד לא יזמן אותך לחקירה בעניין שלוש תפילות ביום, או בעניין ברכת המזון. מוסכם שלרבנים: אליהו, יוסף, ואלישיב, כולם שליט"א, לא מתאים לגור במאחז אל מתן. 

ו"כנציגו" של חבר הכנסת ניצן הורביץ, ולאור פעילותו הציבורית והפוליטית מאז נבחר לכנסת, ולאור מעמדו המשפחתי, אשאל אותך: אם הוא יבקש להתקבל למאחז אל מתן, מה יוחלט במקרה הספציפי, ומה תהיה תגובתך.   

יוקטנה, אחותי את. 

י"ג באייר תשס"ט 12:47
וברצינות - ניצן הורביץ וכל אחד אחר מוזמנים להיות שכני באלמתן. אנחנו קולטים כל אחד שרוצה ולהיקלט ומרגיש אצלנו בבית.
י"ג באייר תשס"ט 13:50

אם לא תרשי לו לכסח בשבת את הדשא, שאין לכם, הוא יגרום לקטטה שתפרק לכם את המאחז, אני מניח שכך יהיה. אז סוף מעשה במחשבה תחילה ומלכתחילה אל תכניסי אותו.

שימי לב איך האיש הזה שמייצג ציבור לא קטן נלחם נגד תחבורה ציבורית נפרדת במאה שערים ובבני ברק, בסיטואציה שתחבורה נפרדת מבוקשת על ידי בני אותם מקומות, ועליו, ועל אורחות חייו אינה משפיעה כהוא זה.

ולעניין קשרי דם בינינו, רשמתי את החיוך שלך.    

י"ג באייר תשס"ט 16:14
אדם עם דעות כמו ניצן הורוביץ היה בוחר לגור אצלנו
אנחנו מאמינים ב"סינון טבעי". מי שרואה בתהליך הקליטה שלא מתאים לו, מסיבות שונות, ממילא לא ירצה לעבור אלינו.
עד היום זה עבד, וב-8 שנים שהמאחז קיים, היינו צריכים להגיד "לא" רק לשני מועמדים. כל האחרים שלא הגיעו, החליטו לא לעבור אלינו בסופו של דבר מסיבות שלהם. למשל - אוטו. משפחה שרוצה לגור אצלנו, כדאי שיהיה להם רכב אחד לפחות. אבל גם עניינים שברוח, אני מניחה.
י"ג באייר תשס"ט 16:51

אם ברוך מרזל רוצה לקיים מסע דגלים באום אל פחם, ורוצה להיות יושב ראש קלפי, שניהם בניגוד לרצון תושבי המקום, והמשטרה נערכת בכוחות מאסיביים כדי לחלץ אותו משם... 

אני דווקא חושב ברצינות רבה שניצן הורביץ ישכור דירה אצלכם, והמשטרה תאלץ להערך בכוחות מתוגברים. לא מצחיק.

ואל תמשכי אותי אל הצד הפוליטי שמריץ את ברוך מרזל אל שערי אום אל פחם.

י"ג באייר תשס"ט 17:50
י"ד באייר תשס"ט 08:27
אפשר לפרק את צה"ל, ולחסוך המון כסף לעם ישראל.
 
שאלה: וכאשר יתקפו אותנו מעבר לגבול?
 
תשובה: כשנגיע לגשר נעבור אותו.
י"ד באייר תשס"ט 08:43
זה משהו אחר וזה משהו אחר.
יוקטנה צודקת, וקצת אהבת ישראל לא תזיק לך בן אדם.
י"ד באייר תשס"ט 09:32
היא לא מתמודדת עם הדילמה המהותית שחותכת אותנו לחתיכות, כלומר, האם היא עצמה, כפי שהיא מציגה את עצמה, היא חלק מאיתנו או רק נמצאת קרוב מאוד. אם היא נמצאת קרוב מאוד אפשר להשתמש ב"שרותיה הטובים" כדי להגדיל את טווח הראיה, ולהתחבר בקשר עין עם יותר רחוקים. נתוני 61 השנים האחרונות לא מבשרים לנו בשורות טובות, וזה מה שאני מנסה להוכיח.
 
ולמה קצת אהבת ישראל כאשר אנו זקוקים להרבה מנות ממנה, ואני חלק מעם ישראל ובתוך עמי אני יושב.  
י"ח באייר תשס"ט 16:57
אני לא יודעת בהקשר למה כתבת את ההודעה הזאת, אבל אני קבלתי את המסר שאסור ליצור קשר עם חילונים, שמא הילדים ינזקו.
ובכן...
מניתוח סטטיסטי שכל אחד יכול לערוך, יתברר בוודאי שלטווח הארוך - מישובים סגורים יוצאים יותר ילדים דתל"שים מאשר בישובים/ערים מעורבות.
הסיבה היא, שכשילד חי בתוך עטיפת צמר גפן עבה, ולא נחשף לכלום - גם לא מתהווה אמונה מחוזקת ויציבה. החיים שלו טובים ונוחים, ואין דילמות. הוא לא נפגש עם דעות שונות וצריך להתעמת איתן... ואז כשיש, וכשהוא מגלה עולם "חופשי" יותר - הוא כבר גדול מדי בשביל לשאול, או שלא מקובל ותצא עליו סטיגמה. יש גם כאלה שמתרגזים על הבועה שסגרה אותם, ורק בגלל זה מתרחקים מדרך ההורים...
חיים בעיר מעורבת מתוך שליחות (ממש אהבתי את הכתבה שהיתה לפני כמה זמן ב"מעיני הישועה" על הגרעין ברמת אביב), מחזקים את הילד. מגיל צעיר הוא מבין שהוא שונה, שואל שאלות (כי זה נורמלי לחלוטין) - והמבוגרים מודעים לכך ומשקיעים בו רוחנית הרבה יותר מאשר בישוב. מכיון שהוא מקבל את התשובות שלו בגיל מאוד מאוד צעיר (כיתה ו' זה נורמלי), קל לו להתחבר לדרך ואפילו להתחיל להשפיע על חברים.
 
* "האמא הדתית נוזפת בשכנתה החילונית": מצב כזה כמעט ולא יקרה. א. הורים שומרים על ילדיהם הרבה יותר (ולא חייבים לחנוק). ב. שני הצדדים מתחשבים. ג. גם אם קרה מקרה - זה לא שייך להתעצבן על הצד השני, כי מה זה מועיל.
* חילול שבת - כן. אם יוקטנה כבר אמרה (לא הסתכלתי, סליחה) - זה תלוי בחינוך הילדים. אפשר להסביר שהם לא מ ב י נ י ם שאסור לחלל שבת. הילדים מקבלים את זה.
 
אפשר לגור ביחד! ועוד איך!
אוסנת (מעיר פיתוח בדרום).
 
 
י"ח באייר תשס"ט 19:44
י"ט באייר תשס"ט 15:40
מי שאוכל געפילטע פיש ושטולנט בשבת, קרוב יותר למסורת היהודית מאשר מי שאוכל אוכל לא כשר. גם זו יכולה להיות תוצאה של מחקר שיכול שיערך על חשבון משלם המיסים הישראלי. לכן אין לנו אלא מה שעינינו רואות, ועינינו הרואות שאצל החרדים תופעת החילון נמצאת במימדים קטנים יותר. זה הסיפור האמיתי.
 
אז אנחנו זה אנחנו, והם זה הם, וכן הלאה.
 
מה שקורה אצלנו מול החילונים, קורה בחוץ לארץ מול הגויים. קודם מתנחלים בלבבות ואחר מתחתנים בנישואי תערובת. 
כ' באייר תשס"ט 23:09
קודם כל, תעזוב את יוקטנה.
ב'- אתה רציני? בן-אדם, תפסיק לראות את העולם בשחור לבן, יש כ"כ הרבה גוונים של אפור!!!!
ישנן מאות משפחות חילוניות ערכיות שהייתי מחליפה בתור שכניי לכמה מהדתיים שגרים פה וחסרי ערכים, למרות שלא תמצא אצלהם וופל בפסח או בחודש שלפני!
תאמין לי שאני הבחורה הכי פרימיטיבית וקונסרבטיבית שיש, ולמרות זאת, הייתי שוקלת ברצינות לעבור לגור עם חילונים, כי לגור בבועה זה לא חוכמה. כמובן- יש חילונים ויש חילונים... אבל גם יש דתיים ויש דתיים.
אז אל תיתמם, ותיקח משקפיים חדשות...
כ"א באייר תשס"ט 01:14
לא יודעת מה עיניך הרואות אצל החרדים, כי לדעתי אתה שבוי ב"הדשא של השכן ירוק יותר".
אתה יודע על מתקפת השבאבניקים? החרדים עכשיו בבעיה גדולה מאוד עם כמויות השבאבניקים שלהם.
טוב, אולי זה לא חילון לגמרי - אבל הלבוש לא מעיד.
אתה לא בת, אבל אילו היית - הייתי מציעה לך להתנסות ללכת בשכונת פריפריה חרדית (גב"ש, רוממה, נווה יעקב) בחצות הליל. לא תאמין, אבל זה יותר מפחיד מאשר ללכת ברחוב בתל אביב באותה שעה. שם לפחות, מתחשבים בדתיות שלך.
 
אני עדיין מחזיקה בדעה, שאם הדרך ברורה להורים - 99 אחוז שהילדים לא יתחתנו ב"נישואי תערובת". מסתבר שאתה נגד סטיסטיקה, אבל אי אפשר להסתמך על עיניים בלתי אובייקטיביות - ואתה מוזמן לספר לי כמה ילדים מגרעינים תורניים התחתנו "מעורב".
 
ואני מסכימה עם ורד בכל מאת האחוזים. הלכת צעד לכיוון הסטיקר החרדי (המרתיח): "צו שנות ה-2000, אל תסתכל בתוך, תסתכל בקנקן" (מנסים לשכנע בנות ללכת צנוע בעזרת סטיקרים משדרי אלימות. גיחי.)
כ"א באייר תשס"ט 11:00
די עם הדשא הירוק של השכן.
 
מה שאת אומרת זה בעצם כך, אני מוותרת על הגדרה דתית ברורה וחד משמעית במסגרת קהילתית, לטובת חופש פלורליסטי, להיות כל איש שורר בביתו וברחוב, ולעשות כל מה שבא לו. 
 
אז יש דבר כזה, והוא נמצא בקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בארצות הברית, וגם קצת בארצנו הקטנטונת. אם לקראתם את הולכת, אז לקראת מלכודת בשיח הפנימי את הולכת.   
 
סטיקרים, ושבאבניקים, ומשוגעים, וקיצונים יש בכל מקום, אז במטותא מכבודך אל תביאי אותם כמדגם מייצג של הציבור שהם באים ממנו. אם הבנתי נכון, את אומרת, אם המדגם הוא כך, אז אנחנו בוודאי מושא להערצה. 
 
ובאשר לשכונות הירושלמיות שהזכרת. אוטובוסים מבני ברק לירושלים היו נכנסים לגבעת שאול, וכך נוצרה תנועת אנשים עד השעות הקטנות של הלילה. מאז שנחסמה הכניסה המערבית לא תראי כלב מסתובב בגבעת שאול לאחר חצות. רוממה נמצאת ליד התחנה המרכזית, ונאלצת לסבול מהצדדים השליליים של התחנה. ואחרונה- נווה יעקב, היא סיפור סוציו אקונומי בפני עצמו, ולדעתי גם פצצה מתקתקת. 
כ"א באייר תשס"ט 16:40
זאת הפרשנות שלך. אני בסה"כ אומרת, שאין כל רע (ויש אפילו המון טוב) בהקמת קהילות בערים רגילות ובישובים מעורבים ("גרעין" בלעז).
 
מה שאתה אומר, זה בעצם - מי שלא בדיוק בדיוק כמוני, לא מוזמן לקהילה שלי. שכן אז היא תהיה כמו הקהילות הרפורמיות בארה"ב, ואני אוותר על הגדרה דתית ברורה וחד משמעית וכו' וכו'.
הרי לכל אחד רב אחר, וכל אחד עם מנהגים אחרים, וכל אחד שם דגש על נקודות אחרות.
 
אני מביאה את הקבוצות שהזכרת כמודל המייצג תופעה שעוברת על הציבור החרדי. הלוואי שהם היו כה מעטים ושוליים כמו בכל מקום. אבל הם לא. להלן ציטוטים נבחרים:
"
 
 
בעיית הנוער הנושר מהישיבות החרדיות ושאר המסגרות הקיימות, זוכה לתשומת לב גוברת מצד רבנים ומחנכים במגזר החרדי, אך כמעט ואין מדברים על הנושא בפומבי בקרב היהדות החרדית."
 "בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית במספר המקרים מסוג זה" - מדובר על פרישה מלימוד תורה ללימודים באוניברסיטה.
"מתוך 120 בני-נוער חסרי בית שקיבלו ב-1997 סיוע מעיריית ירושלים, 50 היו חרדים" - שנזרקו מהבית.
 
בקיצור, הבנת את הפואנטה. זאת בעיה שהציבור החרדי שם עליה עכשיו דגש.
 
לעניין השכונות - לא רציתי לדבר על "מה קרה בדיוק בשכונה הנ"ל", אלא לייצג רעיון. אתה מתעקש להתחמק ממנו, לעצום עיניים ולומר שאצלנו יש הכי הרבה דתל"שים. מה שלא נכון. (אלא אם אתה קורא לבחור מבית חילוני, שזכה ללמוד 4 שנים בישיבה - דתל"ש. ואתה גם לא עוקב אחריו 10 שנים מאוחר יותר - איפה הוא, ובאיזה בית ספר הילדים שלו...).
כ"ג באייר תשס"ט 07:37
מבט אחראנונימי
מתפקרים יש בכל מקום, ולא משנה אם המתפקר הוא דתל"ש, או חרדלל"ש, או חרדל"ש.
 
שאלה שלא נידונה כאן, אם צריך להחזיק את המתפקרים חזק ולא לתת להם לצאת מהמסגרות של לפני שהתפקרו.    
כ"ג באייר תשס"ט 11:39
זה לא דיון בסטטיסטיקות ובמנין אבידות (של מתפקרים) בחוגים הדתיים השונים. כולה, על השפעתם של לא שומרי מצוות על שומרי מצוות. יש מי שאומרים שאנשים לא שומרי מצוות משפיעים במובן חיובי, משום ששומרי המצוות מחוסנים יותר.
 
אני לא חושב כך.
 
ונגיד שכן. אז למה לנו ערוצי אינטרנט נפרדים, אם אפשר לגלוש בכלליים, וגם להתחסן. ולמה לנו מערכות סינון אתרים, אם החשיפה לעולם הרחב מביאה לנו ערך מוסף שהוא.
כ"ג באייר תשס"ט 12:54
מערכת "מורשת" של בזק בילאומי, מסננת אתרים בשש רמות סינון שונות. לגולשים דרך המערכת ממליצה המפעילה על רמת סינון 3.
 
הכל טוב ויפה אך מי שבוחר בה נחסם אוטומטית להרבה מן הקישורים שמובאים כאן בפורומים. אך לא אלמן ישראל ומישהו מצא דרך לקמבן ולסרוק או להעתיק חלק מאותם תכנים שליליים לכאורה, שלא ניתן להעלותם בדרך רגילה.
 
הם מובאים ונמצאים לנגד עינינו למורת רוחם של הרבה גולשים.
 
אם לזה התכוונת אז אני מסכימה, ואין צורך בדוגמאות. 
כ"ג באייר תשס"ט 15:34
מורידים קובץ מאתר מלוכלך, ומעלים אותו על אתר מלוכלך אחר- פחות מפורסם. האתר הפחות מפורסם עדיין לא ידוע לאנשים שעוסקים בסינון אתרים.
 
זה אחד מהטריקים. 
כ"א באייר תשס"ט 09:01
אני לא אעזוב את יוקטנה, היא אחותי והיא אשה צדיקה. ואם לא נדיר לשמוע על חילוקי דעות בין אחים, אז לא בלתי אפשרי שלא אסכים איתה בסוגיית ניצן הורביץ. עם כל זאת, קראי בבקשה את השאלה ששאלתי את יוקטנה, ונסי לתת לי תשובה אחרת במקום "כשנגיע לגשר נעבור אותו". כלומר, משהו שיכול להתקבל כהגיוני יותר על אדם סביר וממוצע. 
 
לענין שחור ולבן, זו הבעיה! הציונות הדתית רוצה למקם עצמה במתח שבין החילונים- מצד אחד, והחרדים- בקצה השני. והיכן בדיוק ובאיזו נקודה, אף אחד לא טורח להשיב, ואף אחד לא רוצה להסתבך עם כאבי ראש.
 
עיני בראשי ואין לי צורך במשקפיים, ומנגד את מרכיבה משקפיים ממותגים שונים, ומכל זוג משקפיים את רואה גוונים אחרים.
 
לש"ס יש גרעין קשה של ארבעה מנדטים, ובכנסת היא מיוצגת באמצעות אחד עשר מנדטים. בהשוואה לגרעין הקשה של הציונות הדתית המונה לפי הערכות סטטיסטיות, כעשרים וחמישה מנדטים, ובכנסת מיוצגת באמצעות ששה מנדטים בלבד. זאת אומרת שאנחנו במשבר אמיתי, לענין הגדרה עצמית, ואין פוצה פה ומצפצף.
 
עצם העובדה שאת שוקלת מעבר מקום מגורים, די בה כדי להצביע על משבר פנימי-ערכי כאמור לעיל, ולו רק היה לך עם מי להתייעץ.
 
זהו שאנחנו כולנו די יתומים בענין זה.  
כ"ג באייר תשס"ט 12:23
אני סבתא לשבט גדול. יש לי נינים. אנחנו לא רבנים, לא בני רבנים , לא אקדמאיים, פשוט "עמך". 
 המסקנה שלי, על פי התוצאות במשפחתי, בענף שלי, הוא שהבית הוא המחזיק את החבל (חזק או חלש, הכל לפי המשפחה)
אם יש כבוד בבית, כבוד לאישה כבוד לאיש, כבוד לילדים (לא התרפסות...ח"ו), הערכים והדוגמא האישית הם המובילים. הדור השני , ירצה מאוד לרצות את הוריו, כי כך האוירה בבית.
כאשר אני חושבת על רבנים מפורסמים שצאצא שלהם זנח את דרך הוריו, צר לי. באיזה שהוא מקום יש שגיאה בחינוך. יגידו לי שזה "נסיון" - קשה לי עם זה.
והאמינו לי שבשבעים שנותי, עברתי נסיונות מוכחים...
יש לי אחים שהיו "ליברליים" וזה מה שקיבלו. ייתכן והם גם מרוצים מהתוצאות. תודה לאל , לא אצלי....
כל הענפים (6) מוציאים משפחות כמו משפחת המוצא (אני ואישי) וכל משפחה עם הגוון המיוחד לה. בסך הכל כל כך טוב לנו אחד אצל השני , שנותר לנו רק להודות ולברך שהקב"ה סייע בידינו להוציא פרות טובים.
לכל דוברי העברית, יש לכבדם ולא להתיאש ולא להטיף. לא כדאי לקטול אותם. הם אחים שלנו ומקיימים חלק מהמצוות. כגון:ישוב ארץ ישראל ועוד הרבה דוגמאות אפשר לתת.
 
כ"ג באייר תשס"ט 12:26
כל מילה בסלע
כ"ג באייר תשס"ט 13:50
אשת חיל מי ימצא, וצודקת ימימה סלע שהבית הוא הקובע. וגם אם לא אמרה במפורש, כוונתה שליד כל בית יש פניה לרחוב, ויש חצר אחורית לא סטרילית.
 
ואף אחד לא חסין מפני כשלונות ואכזבות, וההיסטוריה מלאה בשמות של גדולי תורה ובעלי מוסר, אשר ממעיהם יצאו מהרסים ומחריבים. ימימה סלע מזכירה את אחיה "הליברליים", וזה מה שהם קיבלו, ויתכן שהם מרוצים מהתוצאות. היא עצמה ציפתה ליותר, והיא זכתה ליותר.
 
וללמד זכות על כל אחד מישראל זה דבר אחד, ולהתערבב איתו ולהשתדך איתו ולהכניס אותו אלינו הביתה, זה דבר אחר. אנחנו מכבדים אותם, ולא מתייאשים, ולא מטיפים להם, ולא קוטלים אותם. ומנגד, הם לא מכבדים אותנו, ולא שמים עלינו (עיין ערך גוש קטיף), והם מטיפים לנו להיות כמוהם, ושואפים לשחוק אותנו עד דק.
 
הם גויים דוברי עברית, ויהודים, או לא יהודים על פי הלכה.
כ"ג באייר תשס"ט 13:07
לצערי הביטוי הזה נכון. אבל לא לגבי יהודים! ולא משנה מהו המקור לביטוי.

מסכים עם א.ביש כי עלינו להזהר מאד בכל מצב בו עריכנו עלולים להפגע מדעותיו של מאן דהוא. עד כדי אפילו לוותר על תרומתו באם זו תבוא יד ביד עם פגיעה בבבת עינינו.

עדיין צעיר אני מכדי להמליץ על מגורים מחוץ לבועה. אבל בהחלט אני יכול להבין כי ישנן יתרונות מסוימים בצורת חיים כזו.

טרם השכלתי להבין את החשיבות של קהילות נפרדות לשומרי תורה בכיפה לבנה ושחורה.

בכל בית יש שירותים!

לפני שאנו מתנחלים בלבבות של אחינו ה"חילוניים"(הקדושים), ראוי שיהיה שלום בתוכינו כל אלה שמציגים עצמם שומרי תורה, ללא התיחסות לצבע הכיפה.

. למחשבה!
כנראה שככל שאדם קרוב יותר לאמת, כך הרחוקים מאותה אמת שונאים אותו.
ולכן הגויים שונאים את היהודים
"חילונים" את הדתיים
הדתיים את החרדים
החרדים את החסידים
החסידים את ....            
כ"ג באייר תשס"ט 16:47
גויה למהדרין. היא גויה והבת שלה הנרצחת גם גויה, ובגלל אותה רוצחת נאלחת יש מי שמצאו סיבה להכתים את כל הנשים במדינה. אז לא גויים דוברי עברית במובן של לא דתיים אלא גויים ממש. מה תגיד עכשו?
כ"ג באייר תשס"ט 17:16
אם את מתייחסת למה שאני כתבתי, לא הבנתי למה התייחסת.

ואני לא מתמצא בפרטי המקרה של מארי פיזם, ולמה שבכלל יהיה מעניין אותי, אם היא גויה והבת שלה גויה מה הקשר אלינו?
כ"ג באייר תשס"ט 18:14
אז כנראה שאתה חי באוהלה של תורה, ובאוירה של קדושה, וכל הכבוד לך. אבל אנחנו, פשוטי עם אנחנו, ומיום שהתפרסם דבר הרצח לא מפסיקים להאשים את כל הנשים באחריות. וכשאני מדברת על האשמות, כוונתי להאשמות כאן בערוץ 7.
 
אליך זה לא קשור, אבל יש מבין חבריך שקושרים אותה אלי. ואם נזכרתי באותה גויה אז בהקשר של גויה דוברת עברית.
כ"ג באייר תשס"ט 19:57
כ"ג באייר תשס"ט 21:36
אודה שלא ידעתי שמארי פיזם אינה יהודיה, אמנם השם שלה הוא נוצרי גזעי, אבל היום אי אפשר לדעת שום דבר.
 
השרשור נפתח בהקשר של גויים דוברי עברית, שלהלכה הם מזרע ישראל. היה מי שנפגע מהדברים, בגלל הדימיון למקרה הפרטי שלו, אך זאת למודעי שלא היתה שום כוונה לרמוז לכך.
 
מארי פיזם נודעה לציבור בגלל הרצח שהיא ביצעה לכאורה. משום מה הוסתר מעיני הציבור דבר היותה גויה, אולי כחלק מהמגמה השלטת בציבור החילוני לחסות תחת מטרית ישראליות, תוך טשטוש מוחלט של הערך- "יהודי".
 
על פני תבל יש יותר גויים מאשר נשים, וכאמור מארי פיזם היא גויה, ועל כן עלינו לשפוט אותה כגויה, ורק כגויה. שאלת הנשיות שלה אינה רלוונטית. הייתי בודק את יהדותן של הרוצחות האחרות שנודעו לציבור במהלך אותם ימים, לפי שעה אני מטיל ספק רב ביהדותן.
 
יש מי שמנסה לנכס לעצמו ולפורום שבניהולו, את הטיפול הציבורי בעניינה של הרוצחת הזו, ולי משום מה נדמה שהגולשים כאן יגיעו ליותר הסכמות מאשר בפורום אחר. כאן לא רוצחים זה את זה.
 
 
כ"ג באייר תשס"ט 21:50
הרי בהודעת הפתיחה גם הזכרת "מנהלי פורומים לא דתיים, שמטרת בואם לכאן היא להטמיע ערכים אפיקורסיים, ומנוגדים לחינוך היהודי בבת עינינו."
 
זו הרמה שהגענו אליה? מלכלכים על הילדים שלי בפורום השכן?
כ"ג באייר תשס"ט 22:38
העבר שלך אינו רלוונטי, ראשית משום שכתב המינוי שלי על המוסר היהודי לא חודש, ושנית- משום שבהגדרה החדשה שלך אתה אדם דתי, לפחות בעיני עצמך.
 
יש כאן מנהלי פורומים שלא הלכו בעקבותיך, ונשארו לא דתיים. עם זאת, הם רואים עצמם בשר מבשרי, ואני רואה עצמי בשר מבשרם. יכול להיות שבימים הקרובים נעשה על זה שרשור. יש לי כבר שם: "המשפחה היהודית מול פני עצמה ומול המראה". 
 
אני מאשר שגירשת אותי מהפורום שלך, וככל שתלוי בי נשמח לארח אותך כאן על חשבון הוצאות מנהל הפורום שלנו. הכותרת הראשית שתפסה השרשור הזה, אומרת משהו שאתה עוד לא מבין, אבל תבין בשלב מאוחר יותר- כלשהו.
כ"ג באייר תשס"ט 22:48
אין לי מושג על איזה מנהלי פורומים אתה מדבר אבל אני מציע לך ללמוד להיות גבר ולומר ביקורת בפנים, במקום לטפטף רעל ולהסתתר מאחורי שם בדוי. מי אתה שתסתתר מאחורי זהות בדויה ותרמוז פה שאתה יותר טוב מאנשים אחרים? גם אם לא התכוונת אלי, הנה לך תוצאה של דיבור מלוכלך מהסוג הזה -- אתה פוגע גם במי שלא התכוונת לפגוע בו. לו אני אלעדי הייתי מטיס אותך גם מהפורום הזה וודאי שלא הייתי מבליט את ההשמצות האנונימיות שלך.
 
אני שוב מציע לך להיות גבר ולהגיד איך קוראים לך.
כ"ג באייר תשס"ט 23:21
החלפנו כאן הודעות ואתה מוזמן לקרוא אותן. שפתה שפת בני אדם, והיא לא משתמשת במטבעות לשון שגורות בפיך, ולמרות חילוקי דעות איתה היא אחותי.
 
אתה לא אחי!!! 
 
ראיתי דווקא אצלך, שמישהי הציעה לך לפתוח קומונה תחת שמות אמיתיים. תתחיל אצלך ואולי ההנהלה תחייב שמות אמיתיים בכל מערכת הפורומים. ונניח שאזדהה כאן בשם אמיתי, מה תעשה איתו? לא ברור.
 
בוא נפסיק להטיס זה את זה, אם קולי היה נשמע הייתי ממליץ להטיס אותך- כמשקל נגד, אבל בוא נעזוב את זה, אף אחד לא יטיס את השני.
 
לגופו של עניין, כאן זה פורום פתוח ודמוקרטי וכל אחד רשאי להביע את דעתו המושכלת, חרף היותה מנוגדת לדעתו של הבוס. אם היית מפנים את זה בפורום שלך, היית שומר מצרות נפשך. שנינו חיים באותה מדינה ומחובתנו המוסרית לכבד זה את זה. נקודה. לא רוצה שתיכנס לבית שלי, ואני לא רוצה להכנס לבית שלך.
 
אם זכור לך הסיפור של הרס"ר מהבסיס בדרום, הוא אזרח ישראלי, ואתה אזרח ישראלי, ואני אזרח ישראלי. אני מכבד את שניכם ולא נכנס לבית של שניכם, ולך אני ממליץ בחום להכנס לבית שלו.
 
    
כ"ג באייר תשס"ט 23:27
איזה מנהל פורום מקלקל את החינוך כאן בערוץ 7? אתה אומר שזה לא אני -- אז מי כן? איך אתה בדיוק מכבד אנשים כשאתה טוען שהם לא מספיק יהודים והם "צבעוניים" ולא צריך לתת להם לנהל פורום, ואפילו אין לך אומץ לומר על מי אתה מדבר?
כ"ג באייר תשס"ט 23:36
מה שהתחיל כדיון ענייני שמייצג השקפות עולם שונות נגמר בצורה אישית ומכוערת למדי, בהחלט לא לרוח האתר בכלל והפורום הזה בפרט.
 
אתכם הסליחה אבל ברגע זה השרשור ננעל, לפחות עד יעבור זעם
כ"ג באייר תשס"ט 21:46
אני לא חי באהלה של תורה, על אף שודאי ראוי שכך יחיה יהודי.

גם איני יכול לדבר בשם אף אחד אחר מלבדי.

לא מכיר לא אותך ולא אותה כך שאיני יכול לקשור ביניכן, וכמו שאמר כאן א.ביש בחוכמה:"שאלת הנשיות שלה אינה רלוונטית".
כ"ג באייר תשס"ט 21:56
יש פה רשת קורי עכביש שלמה של א.ביש והחברה שלו "גם אחת" שנזרקו שניהם מהפורום שבניהולי. הם מטפטפים טיפות קטנות של רעל, טיפה אחרי טיפה. מנסים לרמוז רמיזות לגבי ולגבי הילדים שלי. והכל בצורה כזאת שהם יוכלו אח"כ להיתמם ולהגיד "מה פתאום? אנחנו אמרנו?"
 
איחחחחחחחחחחחסה.
כ"ג באייר תשס"ט 22:55
מקובלני שלשון הרע אסור לקבל, ולא משנה מי מספר.

אנכי הקטן משתדל להיות נקי מנגיעות (אוביקטיבי) כאשר אני דן בכל נושא אשר יהיה, בלי קשר למי אמר מה ומתי. ובטח שלא מערב עניינים אישיים עם דיונים עניניים.

גם אם יראה כי אני לכאורה תופס צד מסוים, הריני מגלה דעתי כי לא הובנתי נכון.

לדעתי, ניתן בכל פורום שלא יהיה לנהל דיון נקי וענייני. אם לדעתי היית שואל, הייתי ממליץ שלא לערוך שום תגובה, ולסמוך על רמת_המשכל (אנטלגנציה) של המשתתפים שיבחינו מה לדעתם נכון ומה לא.

כ"ג באייר תשס"ט 23:37
דיון נקי וענייני מחייב שמנהל פורום לא יקלל את גולשיו. מתייצב כאן לעימות מנהל פורום שזכה לכינוי "גיבור (וירטואלי) גדול", ולהסתבך פעם אחר פעם. כולם ברחו ומי שלא ברח- גורש.
 
הוא לעולם לא ילמד. 
כ"ג באייר תשס"ט 22:49
באחריות לרצח רוז.

אולי יעניין אותך