אגב, אם בלימודים הוא מצליח ובבית מתקשה אולי כדאי גם למצוא תחום שמעניין אותו נגיד לגן או משהו אחר ולאפשר לו הרבה גירויים בסביבה הביתית שיעסיקו אותו. גם לצאת החוצה לפרוק אנרגיה בגינה אחרי יום לימודים זה פיתרון טוב לילדים אנרגטיים.
בהצלחה רבה חתימת ה טובה
בעבר ידעתי שלא היתה לו כשרות אז היינו מנסים כל פעם סוגים אחרים של אומגה 3 שכשרים בד"צ, ולאחרונה ראיתי שקיבלו הכשר של הרב יוסף הכהן זריצקי ואחרי בדיקה, אנחנו סומכים על ההכשר הנ"ל. אבל יכול להיות שאצל אחרים יש החמרה אחרת ולכן סייגתי.
בכל מקרה יש להם שפע של מידע על האומגה 3 שלהם ומלבד הטעם והריח החזק של הדגים הוא עדיף בהרבה על כל האחרים שניסינו, מבחינת איכות. אגב, גם למבוגרים.
כשרות | אומגה גליל
הוא מומחה בתעשיית המזון וממש מבין. כשהוא אומר שכשר אין שום חשש...
אבל יש עוד סוגים-
רטלין sr וla (שחרור מושהה. ליותר שעות ובאופן מתון)
קונצרטה
ויויאן
ועוד משהו ששכחתי את השם שלו.. משו עם ס' בסוף.
תחשבו על זה כמו על משקפיים:
מישהו לא רואה טוב, מדד משקפיים שלא מתאימות למספר שלו, והן רק גרמו לו לראות פחות טוב- אז זהו אף משקפיים לא יתאימו לו ועדיף להישאר ככה ודי?
אותו דבר התרופות לAdhd. לא סתם יש הרבה סוגים ומינונים, כי העניין בהפרעת קשב הוא מחסור בייצור/ייצור יתר של חומר מסויים(דופמין) במוח. זאת לא הפרעה התנהגותית(למרות שהיא משפיעה התנהגותית, כמובן) אלא הפרעה נוירולוגית שברוב המקרים צריכה טיפול תרופתי, ורק בעזרתו ניתן לעבוד גם באמצעות הדרכה התנהגותית..
אגב, ממה שידוע לי מוקסו הוא האבחון הטוב ביותר להפרעות קשב, כך שאם זה מה שעשיתם לא נראלי שיש מה לבדוק יותר מזה.
יש מרפאות קשב בבתי חולים, שגם עושים אבחון וגם בונים שם תוכנית מעקב וטיפול. אולי כדאי לכם לנסות..
בהצלחה רבה!
נוירולוג מאבחן. יש "מבחן טובה" - יחסית אובייקטיבי, אבל גם לא לגמרי. וגם מוקסו להבנתי בא לאותה מטרה.
ב. אם הריטלין הזה לא משפיע טוב, תפסיקו.
יש סוגים יותר מתונים (la ועוד). ויש גם תחליף שאינו ממשפחת הריטלין (ויואנס. ועוד. יקרים יותר, וגם נותנים רק אם הקודמים לא יעילים).
ג. אם בכיתה הוא בסדר - זה מעורר מחשבה. בד"כ נותנים בשביל ביה"ס.
צריך לקחת אותו רגוע; אפילו בחיוך. להגיב בסבלנות - ועם זה להפנות את המרץ לאפיקים חיוביים.
ד. אם זה אכן "היפריות", אז יתכן שזה לא "משהו רגשי".. חבל לטפל במה שאין. יש שלש התייעצויות בשנה, דומני, לרופא מומחה מטעם הקופ"ח. ומחזירים את מרבית הסכום. תתעניינו.תשאלו. נוירולוג ילדים מומחה.
ה. ביופידבק, שמעתי בזמנו מפרופ' שטיינברג, ראש מח' נוירולוגיה ילדים בהדסה, חתן פרס ישראל, שאכן מועיל. לא ברור בדיוק איך, כך אמר אז, אבל עוזר, מתרגל את ההתנהלות. אבל אז זה היה תהליך ממושך - אינני יודע כיום. תשאלו מומחה. כמו כן, זה עוזר לריכוז, לא בהכרח להיפראקטיביות.
אפשר לקבל דרך קופ"ח השתתפות במגוון תרפיות וריפוי בעיסוק. אפשר לשלוח אותו לחוגי ספורט וקרב מגע כדי שיוציא מרץ בצורה חיובית.
גם תופים אם הוא אוהב מוזיקה.
אני לא יודעת אם אתם גרים בדירה או בית קרקע, בבית קרקע בטח יותר קל להוציא החוצה שילך לרוץ, לקפוץ בטרמפולינה (גם קטנה ליחיד זה טוב), כדורגל, שק איגרוף, חבל קפיצה, אופניים....
בבית: לשים מוזיקה לריקודים, לשים מזרן בסלון לגילגולים, לתלות מוט למתח במזדרון, לעלות מהר במדרגות... מכל דבר אפשר לעשות עניין. נגיד תחרויות או אימון יומי עם טבלת הישגים.
אין ספק שזה ילד דורש ומעייף אבל בע"ה עם הכוונה נכונה בסוף הוא ימצא את המקומות הטובים להוציא בהם מרץ. בהצלחה רבה
ילד צריך ללמוד להעסיק את עצמו
בתור ילד שהיה מאוד "פעלתן" וידע להעסיק את עצמו גם אם זה אמר לבהות באוויר, נראה לי שהבעיה בדור שלנו היא שההורים חושבים שהם צוות בידור
אצלנו זה עבד מעולה!
המטפלת לא ככ אהבה את זה.. אבל הגענו לתוצאות ממש יפות ולשיפור ניכר בתפקוד שלו.
ויש דרך אגב עוד שיטה יחסית חדשה בריפוי בעיסוק אבל הבנתי שכבר נחקרה וראו שהיא מועילה, קוראים לה poet והיא גם מיועדת לילדים עם adhd, רק שיטה זו עובדת בעיקר ע'י הדרכת הורים ממוקדת. לא זוכרת ניו אנסים אבל אפשר לקרוא על כך באינטרנט..
הילד יכול "להעסיק את עצמו".. אלא שבשלב הזה, אם הוא ילד "היפר" - העיסוק הזה יכול לבוא גם על חשבון כל מיני דברים מסביב.. כולל אחים. אשר על כן, היכולת לנתב את המרץ לכיוונים בונים, היא באמת חשובה. וכל הכבוד על מה שניסיתם.
אני לא מבין למה יש לך "ביקורת עצמית"... עשתם חוגים, אתם משקיעים. כל הכבוד..
אין לכם מה לבקר את עצמכם, ולא קשור ל"פינוק".. ילד היפראקטיבי, זה אכן "פרוייקט"... אבל תתנחמי - מעבר לצורך המובן בעצות לכעת - שלפעמים הילדים הללו יוצאים הכי מוצלחים, מקוריים, יצירתיים, רגישים.
אתם גם תתנו גבולות סבירים, גם הצעות תעסוקה סבירות, גם תתייעצו עם נוירולוג - ובעז"ה תגיע לאיזה איזון סביר..
לא להיבהל. אתם בחברה מצויינת...
''מר עצור'' עוצרים פעולה ולא ממשיכים אפילו כשמתחשק
''מר בודק'' כשעושים משהו ומסיימים חוזרים ובודקים שדייקנו ולא פספסנו כלום
''מר מאמץ'' מתאמצים אפילו כשקשה
''מר מתכנן'' מתכננים מראש את סדר הפעולות ורק אז פועלים
''מר נהנים ביחד'' בודקים שמה שאני עושה לא מציק במקביל לאחרים
ועוד...
אלה כולן מיומנויות שהרבה פעמים חסרות לילדים עם adhd והשיטה הזאת נותנת להם את הכלים
מה הכונה?
אין אף איש מקצוע כולל נוירולוגים/פסיכיאטרים/פסיכולוגים וכל מומחה פורמלי אחר שידע להסביר מה זה add/hd ממה הוא נובע וכיצד אפשר לטפל בו.
*כל* שיטות האבחון הקונבנציונליות מתייחסות *רק* לבדיקת המצב הנוכחי ע"פ שאלוני התנהגות או מבחני ריכוז ספציפיים שלא נותנים תמונה מקיפה, ומציעים טיפול תרופתי או התנהגותי בלי לדעת את שורש התופעה, ממה נגרמה, מתי התחילה, מתי ואם תחלוף, ואיך אפשר לטפל בה ולפתור אותה בצורה סופית שורשית ועמוקה.
בעזרת מח אחד, אפשר לרדת לשורש התופעה(בד"כ טראומה מוקדמת מסיטואציה ספציפית שגרמה לפוסט טראומה, חרדה, או בעיה רגשית מסויימת שלא נפתרה), לאבחן לעומק את ההשפעה ומידת הפגיעה, ובעזרת תרגילים וטיפול לשחרר לעומק באופן אמיתי את הבעיה כך שהאדם הסובל ישתחרר מהמצב ההישרדותי בו היה, יחזור לתפקד באופן רגיל, וינהל חיים טובים שמחים יעילים ומשוחררים.
אני סבלתי מאוד מתסמינים של "add" ו"אובחנתי" כ"לקוי קשב". אחרי סבל של שנים במערכת החינוך, בגיל מבוגר פניתי ליוסי גולד(מומחה למח 1 כבר יותר מ20 שנה) עשיתי טיפול עומק שפתר לי את הבעיה (ועוד כמה בעיות נוספות..) ובעקבות כך סיימתי לימודים קשים לתואר והתקדמתי בשלל תחומים בחיי.
ממליץ לנסות את מח 1 לפני כל כדור כימי שמתחילים לקחת(למרות שאני לא שולל כלום, אבל בכ"מ תרופות לא פותרות את הבעיה אלא רק מקילות בזמן שלוקחים אותן, וגם אז יש להן תופעות לוואי כמו חוסר תאבון, דיכוי רגשות(התנהגות רובוטית..) ריבאונד וכמובן דיכאון).
בהצלחה רבה ובתפילה שתמצאו בע"ה את הדרך הנכונה לרפא אותו לגמרי מהסבל הגדול!
אצלינו לא קבלה ריטלין לא היה צריך.השאלה איך המיומניות החברתיות שלו.הרבה פעמים ילדים עם הפרעות קשב מתקשים מאוד ביחסים חברתיים בקבלת אחריות על מעשיהם.מה שחשוב מאוד זה הדימוי העצמי שלהם.כשבתי אובחנה (לפני 19 שנים)אמר לי אבי כמה משפטים מכוננים :את צריכה לאהוב אותה כמו ברומניה היא הכי חכמה ומושלמת.את תראי ממנה הכי נחת מכולם.
עברתי תקופות לא קלות איתה ,במיוחד בגיל התבגרות.
היא גדלה היום היא פסיכולוגית ,מתחילה תואר שני.נשואה.מה מאוד חשוב להאמין בילד.
במקביל למצוא את הטיפול שנכון עבורו.
חוג כדורסל או כדורגל יכול מאוד להועיל מהרבה בחינות כולל הקשיים החברתיים.
לקבל הדרכה לכם ותמיכה ,היום במבט לאחור אני רואה כמה אבי צדק(הוא היה 30 שנה מורה לגיטרה עברו תחת ידיו הרבה ילדים עם הפרעות קשב ולקויות למידה .
לרפואה הקונבנציונלית אין משהו להציע ברמת העומק של מח 1, חוץ מטיפולים תומכים כמו תרופות(שלא מרפאות כפי שכתבתי לעיל) ואין לה מושג מאיפה מגיעה התופעה, מה שורשה ואיך לפתור אותה. מנסים לתאר אותה ולאבחן אותה וגם לטפל בה, אך בתכל'ס גם נוירולוגים ופסיכיאטרים בכירים לא ידעו להגיד לכם מה זה ולפרט לעומק.
מתייחסים אל זה כגזירת גורל ותופעה קיימת בעוד שזה מצב רגשי-הישרדותי שיש לו שורש וקצה-
מעניין מאוד שלא נכתבה בתגובתך אף לא טענה עניינית אחת(!!!) אל מול תגובה מפורטת ומנומקת מהיכרות עמוקה של התחום שנים ועם נסיון רב של כל מה שכתבתי על בשרי..
ואיך אפשר להירפא ממנה?
במונח שהספר "168 שעות" וגו' טבע, יש ביניהם הבדל.
אבל אפילו לגבי הפרעות הקשב עצמן הדעה הרווחת בתחום מחקר המוח היא שאפשר לחווט מחדש את המוח, לא צריך להיות הבדל בעניין הזה גם.
מבחינה תורנית, הגישה הזאת נכונה. הורסים את המוח או מגלגול קודם או בגלגול הנוכחי ע"י כל מיני עבירות שנוגעות למוח, ואפשר לתקן בכל מיני דרכים שמתקנות את הפגמים של המוח
שקד שלישי גורם הרבה פעמים להפרעות בשינה דבר שיוצר סימפטומים של ADHD, ובדר"כ לא בודקים את זה..
דולה מוסמכת מלווה לידות בחיפה והצפון
והבנתי שכדאי להוריד אותו בין היתר כי הוא מפריע לנשימה ואז הילד לא יכול להיכנס לשינה עמוקה, דבר שגורם סימפטומים של הפרעות קשב וריכוז.
אצלנו עלינו על זה במקרה. היא עוד לא בגיל של אבחונים וכאלה.
בעיקרון זה לגמרי הימור אבל נראה לי שווה לבדוק לפני שפונים לטיפולים אחרים, כי זה לטפל בבעיה ולא בסימפטום.
בהצלחה!
דולה מוסמכת מלווה לידות בחיפה והצפון