ט' בחשוון תשע"ט 19:26

אשמח לכל עזרה. להפנות לאתרים, למקורות, לקטעים, לאנשים. ללב שלכם, לכם- שעברתם או ששמעתם או שחושבים או שכל דבר.

שלום לכם.

אני בחורה, כבת 17. דתיה חזקה, לומדת באולפנה רצינית מאוד, עמוקה, חסידת ועל הסקאלה הכוללת והגדולה הזאת. אני נחשבת רצינית באופן הדתי, פנימית ועמוקה. מדריכה בין היתר..

אני כבר כמה שנים רואה דברים במחשב(לא פורנו כרגע!! וגם לא מעניין אותי כרגע.), פייסבוק ויוטיוב בעיקר. בעיקר סדרות וכאלו. לא רואה פרקים שלמים אבל קטעים. אפשר לומר מכורה לזה.

ופה הבעיה.

זה מבזבז לי את הזמן באופן שמשגע אותי! זה מוריד לי סדר עדיפויות, זה מבלבל אותי, זה מוציא אותי מהטוב שבעולם, זה עושה לי ראיה גרועה ודפוקה וזה עושה לי. כשאני בבית רק. אין לי אינטרנט בפלאפון.

אני מרגישה שזה פשוט מוריד אותי עמוק.

באלי כרגע לזרוק את הכל לפח ולטוס.

הבעיה היא שכרגע אין לי עוד אחים בבית ולכן נורא קל ללכת למחשב ול"העביר" את הזמן..

אשמח לכל כל כל עזרה!

י"ב בחשוון תשע"ט 00:17
..אנונימי
י"ב בחשוון תשע"ט 00:38
נרשם על האתר של הרב שלמה אבינר...עזרה לנשים כך זה נקרא נדמה לי. ואת פוחדת בצדק אך יחד עם זאת טפחי לעצמך על השכם על כל השאר!מאוד חשוב!
י"ב בחשוון תשע"ט 05:32
בדורנו לא מובן מאליו להציג את מה שסיפרת ועוד כבעיה..
ראשית טפחי לעצמך על השכם עבור זה ישנו נוער העושה דברים גרועים יותר וללא נקיפות מצפון.
כעת אציג כמה אפשרויות, מעשיות - אינטרנט מסונן,- חשוב מאוד בלי לדעת את הקוד. אם מדובר בסמארט פון תתקיני רימון או נץ פארק. השתדלי להיות בחברת אנשים בשלב הראשון כדי שלא תתפתי להיכנס לאתרים.
תנסי לחשוב על התחושות שתרגישי לפני שתיכנסי לאתרים הללו , אולי זה ימנע ממך
קראי על צדיקים כמו הרב מרדכי אליהו יכניס בך יותר יראת שמיים
י"ב בחשוון תשע"ט 06:05
בס"ד
כיאלו פשוט לגרום שמשעה איקס עד ווי אין שום דפדפן.

אחת החסימות החינמיות היא k9 ןזה חסימה שמותקנת על המחשב אז אי אפשר להעביר וויפי וכאלה.
במחשב שלי היא עובדת מעולה, אבל ניסתי במוצ"ש במחשב אחר להתקין ולא הצליח..
בכל מקרה יש גם עוד כאלה שהמטרה שלהם זה לשלוט בזמנים(נראה לי לgye יש כזה שאפשר להגדיר עד חצי שעה גלישה ואז ניתוק וכאלה..(אבל נראה לי בתשלום)) אפשר לחפש עוד דברים כמובן..יש הרבה בהצלחה.
י"ב בחשוון תשע"ט 12:07


י"ב בחשוון תשע"ט 14:04
אמרה שאין לה בפאלפון אינטרנט אז באמת עניתי לפי המחשב.

בקשר לטלפון זה יותר מורכב קצת..אפשרי כמובן בלי אינטרנט ולהשתמש רק במחשב עם החסימות האחרות..או לנעול את האפלקציות של דפדפן והחנות ולהשאיר רק אפלקציות מסיומות(כמו מייל, או דברים שלא ממכרים)
י"ב בחשוון תשע"ט 08:32
מכירה שידיעת הבעיה היא כבר חצי מהפתרון? אז הנה, כבר דעי שאת יותר מחלקנו. כי לחלקנו בזבוז זמן מול סרטים וסדרות לא נראה בעיה כלל חלילה.
אז ישר כוחך. דבר ראשון והחשוב ביותר.

איך מתקדמים מכאן?
סינון, כמובן, עם אין. אבל אז זה כבר יגידו השאר בפורום.
לדעתי חפשי תחביב. חפשי תחום עניין חדש ומעניין, משהו שדורש זמן. זה יכול להיות מנגרות ועד חברותא עם חברה. אבל זה צריך להיות משהו שאת רוצה להשקיע בשבילו, שהוא חשוב לך, שיתפוס את הזמן. שכשהדילמה תגיע, לתפוס את המחשב או לעשות את התחביב, התחביב צריך לנצח.
זה לא קשה, וזה עוזר.

כמו כן, כמובן שכדי ללמוד ספרי מוסר והתחזקות. מה שאת מתחברת כמובן. אפשר במקום שיחות ושיעורים של רבנים (רבניות) אליהם את מתחברת.

רק אל תתייאשי בגלל ניסיון קטן.. קחי כאתגר.
בהצלחה רבה
י"ב בחשוון תשע"ט 12:15


י"ב בחשוון תשע"ט 19:01
להתחייב לצפות ולשמוע את הרב זמיר כהן.
מניסיוני . הוא מפיץ הרבה מאוד אור , נעים לשמוע אותו, הוא נותן עצות בכל תחומי החיים.
בע"ה ההתמכרות בצפיה ברע תהפוך להתמכרות בצפיה בטוב ומימלא החושך שאץ מתארת שמקיף אותך ומפיל אותך ידעך.
את אמיצה ואת תצליחי.
צעד אחר צעד!
בהצלחה
י"ב בחשוון תשע"ט 23:09
ממליצה גם על הרב יצחק פנגר, ובכללי על אתר הידברות
י"ג בחשוון תשע"ט 17:43

לפי מה שאת מתארת ישנן שתי אפשרויות: או הרגל רע או התמכרות. אני לא איש מקצוע ולא יכול לקבוע מי הוא מכור. הבעיה שאת עדיין קטינה וקבוצות של 12 צעדים הם בעיקר לבגירים, דבר שני, לא ידוע לי שיש תוכנית לאנשים עם בעיה שלך. תנסי לערוך ניסוי פשוט - תקבעי לעצמך שאת רואה סדרה אחת או רבע שעה בלבד. אם את לא מצליחה לעמוד במטלה זו יתכן שאין לך שליטה על הדבר ואכן מדובר בהתמכרות. במידה ומדובר בהרגל רע עם עבודה קשה ומתמדת אפשר לשנות את הרגל' אם עושים מה שמוצע בחוברת בקישור הזה: The Science of Habit Change

אם את לא מכורה תנסי ללמוד ספרי מוסר (בעיקר חובות לבבות ואורחות צדיקים) וליישם מה שכתוב שם כאילו מדובר בשלחן ערוך, דעי לך שדברים הכתובים בספרי מוסר הם ישימים וגם בדור הזה ומחייבים ואנחנו צריכים לישם אותם ובמקביל תעבדי להעמיק קשר שלך עם ה' דרך כניעה וקבלת מציאות והנהגתו, עבדי על בטחון בו, תדברי אתו בבסיס יומי, תשפכי אליו צרותיך ואל תצפי שהוא יעשה מה שאת רוצה אלא קבלי מה שהוא עושה עבורך כדבר הטוב, נכון והצודק ביותר באותו רגע, תרשמי בכל בוקר רשימת תודות לה' על דברים הטובים שקרו לך במשך היום ותשתפי את הבעיות שלך עם אנשים הקרובים לך.

אני ממליץ לך גם לקרוא לך ספר הגדול המצורף שהוא ספר היסוד להחלמה מהתמכרות שנכתב ע"י אלכוהוליסטים ראשונים אשר הצליחו לצעוד בדרך ההחלמה ויסדו תוכנית 12 צעדים אשר במרוצת השנים אומצה גם ע"י מכורים לדברים אחרים כמו סמים, אכילת יתר, תאווה, פורנו, הימורים, קניות, עישון וכו'. אם את רואה שהספר מדבר עליך ואת מזדאה עם הסיפורים האישיים יתכן שתוכנית זו תעזור גם לך.

ה' יהיה אתך ואני מאחל לך שתמצאי בו ובחיבור אתו מה שאת מחפשת במחשב.

20181022172223.pdf20181022172223.pdf

ט"ו בחשוון תשע"ט 20:22

אם יש לך דברים חשובים שימי תזכורת עם שעה בפלפון

י"ז בחשוון תשע"ט 01:58
את תרשמי לך את השעה או השעות המדויקות .
תתכונני לשעה כמו חיל לקרב .
זה המבצע שלך -
בשעה הזו תקבעי לך ללמוד פרק שירה או תהילים יומי או ערך אחד בספר פלא יועץ, או פסקה אחת מאורות התשובה מבוארת , זו שעתך הגדולה . לקבוע עתים נגד המקטרג האישי שלך.
אל תספרי לאף אחד
מבטיח לך שתנצחי
ותנציחי את היום הזה לכל חייל !
מתפלל להצלחתך .
יכולה להשאיר שם
אסתר בת אביגיל למשל
י"ט בחשוון תשע"ט 07:25
הרב נחום רבינוביץ אומר ְ, שלמי שיש הרהורים צריך לשמוע שיעורי תורה. זאת אומרת , ברגע שאת באה להסתכל על הדברים הלא צנועים , תפעולי מיד ביוטיוב שיעור תורה

אולי יעניין אותך