אתם בעד / נגד?
איך אתם משקפים להורים את המצב האמיתי של הילד?
האם ציון נמוך באמת משפיע על הילד?
אתם בעד / נגד?
איך אתם משקפים להורים את המצב האמיתי של הילד?
האם ציון נמוך באמת משפיע על הילד?
אהבתי.
אבל צריך לחשוב איך עושים את זה בפועל- כי לרוב אין מקום לזה בתעודה.
וגם השאלה היא איך הילד מקבל את זה. הרי ברור שאם אין לו ציון, אז הוא מתקשה.. הוא לא כמו כולם.. האם זה לא כמו לתת ציון נמוך?
כמובן שלאורך כל השנה יש סיוע ועזרה לתלמידים האלה. לא מחכים בשביל זה לתעודה.
עין טובה. המתכון לחיים מאושרים
כנסו לכרטיס אישי שלי ותראו את המבחר שלי מהפורום
מזדהה עם ההתלבטות של פותחת השרשור.
(אני מלמדת ביסודי).
אם בתעודה נזהרים (ובצדק) מפגיעה בתלמיד, ואת השיקוף האמיתי עושים רק מול ההורים- אז בשביל מה צריך תעודה?
באמת יש צד שהתעודה אינה משקפת לגמרי את המציאות וכד', אך מצד שני, צריך לזכור שבזכות התעודה המורים יושבים לעשות סיכום, מדברים עם ההורים ומדווחים להם וכד'. התעודה בעצם גורמת לנו לעשות פסק זמן ולחשב מסלול לגבי המשך השנה / שנה הבאה.
אני ממש מזדהה עם ההתלבטות שעלתה כאן בשרשור, ונראה לי שצריך פשוט לצאת מנקודת הנחה שיש תעודה, ואין בכוחנו לשנות את זה. ועכשיו- לחשוב איך עושים את זה בצורה הטובה והיעילה ביותר, וכמובן- הכי פחות פוגעת...
לדעתי העיקר זה הילד והתחושה שלו.
אצלנו בגדול לא נותנים נכשל, אבל במקרים מיוחדים ניתן לקבל אישור כן לתת.
אני מלמדת בבית ספר יסודי.
לדעתך יש הבדל בין תלמיד שיש לו קושי אובייקטיבי, לתלמיד שלא משקיע?
אבל כדי לשקף באמת את המציאות- לא נותנים ציון במקצוע שהוא ממש נמוך, ובמקום זה כותבים הערה קצרה.
בנוסף, שולחים להורים מכתב מפורט עם מצב הילד. (כמובן אחרי שכל המחצית היו שיחות עם ההורים. זה לא אמור לבוא להם בהפתעה)
עין טובה. המתכון לחיים מאושרים
כנסו לכרטיס אישי שלי ותראו את המבחר שלי מהפורום
זה באמת תלוי בגיל.
אני שאלתי בעיקר לילדים מכיתות נמוכות ביסודי.
לא פוגע? לא מוריד את המוטיבציה? מבחינת הילד יש הבדל בין ציון נמוך לנכשל לדעתך?
התעודה היתה מילולית.
ואין לך ילד שאין מלים טובות להגיד עליו. כך התעודה היא תמיד דבר חיובי ומחזק.
גם דברי ביקורת, אם באמת צריך, אפשר לנסח בצורה בונה ומעודדת.
עד שעברנו לגור בעיר הגדולה והילדים עברו למוסדות ותיקים וממוסדים, ואז פגשנו את השיטה השבלונית והמקובעת, שספק עד כמה יהודית היא בשרשה, של תעודות עם ציונים חותכים וחורצים.
בתור תלמידה, זה הדבר הכי לא יפה וכ"כ פוגע בתלמיד. גם תלמיד שהלימודים זה הדבר האחרון שמעניין אותו....
אל תכתוב ציון, תשאיר את זה ריק. בלי כל הערה או משו, ותדבר עם התלמיד באופן פרטי, הרבה יותר מועיל והרבה פחות פוגע.
סתם המלצה.
זה מתחיל כאן וברגע הזה, ומשם זה רק מוסיף והולך.
כן, כך נראה דבר מורכב להפליא.
כבר שמעתי על מקרים שהורים לקחו את התעודות והלכו לכל מיני אנשים ומוסדות והראו את התעודות הטובות של הילדים שלהם (הבי"ס נתן ציונים טובים כדי לא לפגוע בילדים), והציגו כאילו אין לילד שלהם שום קושי.
לצערי, עדיין תעודה זו ההוכחה על מצב התלמידים, ולא כל עשרות השיחות שהיו עם ההורים...
אם כך ההורים עושים, אז הדילמה פה רצינית ביותר.
אז אולי צריך במקרים כאלו להוסיף הערה על התעודה, משהו כמו: לתעודה זו מצורף מכתב או הערה משמעותית אחרת. ואז מי שיראה את התעודה יבין שלא הכל חלק.