אני אישית לא מדליק מדורה.
אני אישית לא מדליק מדורה.
גם בהרבה מדורות היום, במיוחד של ילדים, יש בהם חשש סכנה, וגזל (כי לפעמים גוזלים את העצים), נזק, בל תשחית, וסתם גורמים לזיהום אוויר.
ברור שאפשר לעשות מדורה מפוקחת, שאין בהם כל כך את הסכנות לעיל, ואם לומדים מתורתו של רשב"י, ולא עובדים אותו כאל, זה גם טוב.
(גם אז אני מסתפק אם אין בזה 'ובחוקותיהם לא תלכו' לפי כמה פוסקים)
מקווה שיצא מזה רק טוב בעיני ה'!
אבל כצעד בכיוון - זה בוודאי מועיל.
תמיד אפשר להתאפס לסיבה הספרותית פילוסופית לכל מעשה של בני אדם. אבל כשמפעילים את הלב, רואים שיש אנשים שלא מתקרבים לה' דרך השו"ע והראשונים, אלא דרך מסורת אפילו שאין לה מקור מספיק בשבילך.
ממליץ להתחיל להלחם ברע,
ובמה שיש בו טוב - לשמר אותו ככל האפשר ובעיקר - להעמיק ולהוסיף עד שיהפוך לטוב כולו.
והמסע הזה כבד וקצת גדול עלי.
אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה - עם כל זה אחכה לו בכל יום, שיבוא.
דרך אגב אני לא הראשון שמתנגד למדורות. פשוט הבעתי את דעתו של החתם סופר רבן של בני הגולה.
יש גם אנשים שרוצחים וחושבים שהם עושים רצון ה' - אז הם טועים.
פה במירון ובל"ג בעומר בכלל מדובר בהתעוררות רוחנית.
האם היא מדוייקת? לא.
האם ראוי שההתעוררות תהיה סביב מצוות ומעשים טובים? וודאי.
אבל מה כואב שיהודים רוקדים סביב סממן יהודי(נניח שהאזכרה לא בלג), ואני בטוח שחלק משמעותי מהם יש בזכות אירועים כאלה בדיוק התעוררויות ליהדות וקדושה וחיפוש ה' בעולם?
גם אם לא נקבל את החתם סופר, התכוונתי להשוות למדורות בנקודות שהזכרת: 1. דרך להתקרב ל-ה' 2. מסורת 3. לשמור את הטוב שבבמות.
אני בטוח שעם ישראל שהמשיך בבמות, העלו את הטענות שהעלית.
לא התכוונתי להשוות בחומר האיסור, אלא בתירוצים שהיו מעלים אלו שהקריבו בבמות.
הבעיות שיש במדורות הזכרתי בהודעה הראשונה. בהשוואה לבמות, רק באתי לענות לך על הנקודות שהעלית
אכן, בהמשך הוא אומר שזה מצער שהולכים לשם ולא לבית המקדש
אבל שים לב שבהמשך הוא אומר שהסיבה שכולם הולכים לשם היא בגלל שעוד לא אכשר דרא לבניין ביהמ"ק. ולכן כאמור,' שכרם רב בלי ספק'
קיצור, קצת ראיה חיובית על עם ישראל שלנו, לא תזיק, ובוודאי תקרב את בניין המקדש שכולנו מיילים לרגע שיוכשר הדור אליו.
אם אכשר דרא, כולם היו הולכים לבית המקדש כנראה שאנחנו עוד לא שם
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.
להבין את הכוח של קדושת וצדקת רשב"י הטמון
עוצמת היום הזה, גורם.
כמו שעיצומו של יום, מכפר.
"מקווה ישראל" הענק שנוצר מרבבות אלפי ישראל שבאים לשמוח בשמחת התורה
גורם לטהרת נפש
להתפלל בכוונה יתירה (שם)
על בניית בית ה'
בלי סתירה לעליית ההר וכדומה.
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.
מרומם את הנפש. גם אם לא הצלחת לנסוע וצפית בשידור חי
דווקא היום שיש בו סגולות גדולות, צריך להראות נגד העמים, שאנחנו מקוממים מחדש את המקדש, ויסתם פיהם המלעיגים של הנוצרים.
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.
הנוצרים ילעגו לנו על זה שרוב העם לא עולה לשם...
צריך לרומם את העם, אנחנו פועלים יחד עם עם ישראל ובקצב שלו. גם אם יש לנו את ההבנה היותר אמיתית, ומכוונים יותר לרצון ה'
בזמן החשמונאים רוב העם היו מתיוונים, ואף על פי כן המכבים נלחמו לטהר את המקדש. ב"ה היום רוב העם הם מסורתיים ויתחברו לרעיון מהר מאוד.
בגלל הרבה בעיות הלכתיות ומחלוקות שלא פתרנו
(גם אם לא נצליח, אז לפחות נקריב אף על פי שאין בית.)
רוב האנשים מצליחים לארגן מדורה בצורה בטוחה וע"פ ההלכה.
פעם נחשפת למקורות אודות היום הקדוש הזה?
החגיגה היא מכמה סיבות ואם יש ספק אם זה היום פטירה של רשב"י אז יש עוד מלא סיבות שהיום הזה קדוש, כמו לדוג' יום שבו ר' עקיבא החל ללמוד, יום שבו גילה רשב"י את סודות התורה ועוד...
סתם כדאי שתעיין, זה חשוב.
מה זה נקרא לעבוד אותו כאל? על סמך מה אתה אומר את זה? כי פעם שמעת על אחד כזה? סתם מעניין...
הוא תנא אלוקי וצדיק גדול שלא אני אתן לו ציון רוחני אבל בהחלט שאנשים יכבדו וישמחו בהילולא שלו.
בקיצור ולעניין-
תנצלו את היום הזה לתפילות ובקשות, יום מסוגל בהחלט!
ומדורה זה כבר עניין של חיבור. יש כאלה שהמדורה מחברת אותם יותר ליום הזה.
אבל מפה ולמסחרה שקוראת היום זו קפיצה גדולה מאוד
ברור, שאני חושב שהיום בו מעלה גדולה. זה נפסק בשו"ע.
בין אם צמים בו, צום יהושע (כמו המנהג העתיק בארץ ישראל), או ששמחים בו כי נפסק מיתתם של תלמידי רבי עקיבא, היום יש בו מעלה גדולה.
המדורה מסמלת כעין נר נשמה לכבוד רשבי
וכן אור התורה הנסתרת, שהתפשט עם פטירתו
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.
האשכנזים לא הכירו את שער הכוונות, אלא רק את פרי עץ חיים ולכן כתבו (שו"ע הרב, חיי אדם, בני יששכר) שזה יום פטירתו.
כי אם הגרסא 'שמת רשב"י' שגויה, אז המקור של היום קודם לזיהוי שלו עם פטירת רשב"י, והוא שמחת רשב"י מסיבות אחרות.
מצד שני, דווקא למנהג לעשות מדורות בכל הארץ, [ולא רק בקבר הרשב"י], איני מכיר מקור קדום, ואשמח אם מי שיודע ממתי המנהג הזה החל ומה המקור שלו, יכתוב.
עכ"פ, לצד הזהירות מהסכנות, וצמצום הזיהום ככל הניתן, אני רואה משקל גדול לכיוון שהזכיר יהלמ בהמשך.
אם זה יום שמחתו של רשב"י, אין מקור קדום שמדליקים כל שנה נר ביום שמחתו של אדם.
ולכן שמחים ...
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.
אלא גם מסמלת את אור הזוהר הקדוש שהביא לעולם.
נ"ב אני לא מדליק כי פחות התחברתי לזה אבל אבל מה קרא על הדיבורים האלה אתם לא כתבים "מהארץ"
ראיתי שיעור של הרב מאזוז שהוא מסביר את מנהג המשואות
מרן שליט"א על רבי שמעון בר יוחאי