ט"ז באייר תשע"ט 14:05
או שאתם מסתפקים בנר או בכללי לא נוהגים ?


אני אישית לא מדליק מדורה.
ט"ז באייר תשע"ט 16:22
איש חי' הסתפקו מתי פטירתו של רשב"י.

גם בהרבה מדורות היום, במיוחד של ילדים, יש בהם חשש סכנה, וגזל (כי לפעמים גוזלים את העצים), נזק, בל תשחית, וסתם גורמים לזיהום אוויר.

ברור שאפשר לעשות מדורה מפוקחת, שאין בהם כל כך את הסכנות לעיל, ואם לומדים מתורתו של רשב"י, ולא עובדים אותו כאל, זה גם טוב.
(גם אז אני מסתפק אם אין בזה 'ובחוקותיהם לא תלכו' לפי כמה פוסקים)

מקווה שיצא מזה רק טוב בעיני ה'!

ט"ז באייר תשע"ט 16:28
ט"ז באייר תשע"ט 19:14
לא, אני לא חושב שמי שמדליק מדורה בהכרח מתקרב לה'

אבל כצעד בכיוון - זה בוודאי מועיל.

תמיד אפשר להתאפס לסיבה הספרותית פילוסופית לכל מעשה של בני אדם. אבל כשמפעילים את הלב, רואים שיש אנשים שלא מתקרבים לה' דרך השו"ע והראשונים, אלא דרך מסורת אפילו שאין לה מקור מספיק בשבילך.

ממליץ להתחיל להלחם ברע,
ובמה שיש בו טוב - לשמר אותו ככל האפשר ובעיקר - להעמיק ולהוסיף עד שיהפוך לטוב כולו.
ט"ז באייר תשע"ט 22:41


י"ז באייר תשע"ט 14:27
י"ז באייר תשע"ט 21:15

והמסע הזה כבד וקצת גדול עלי.

אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה - עם כל זה אחכה לו בכל יום, שיבוא.

י"ז באייר תשע"ט 21:30
ל-ה', וזה מסורת, וצריך לשמר את הטוב שבבמות.

דרך אגב אני לא הראשון שמתנגד למדורות. פשוט הבעתי את דעתו של החתם סופר רבן של בני הגולה.
י"ח באייר תשע"ט 00:42
הבמות נאסרו(בזמן שיש מזבח) כבר בתורה.

יש גם אנשים שרוצחים וחושבים שהם עושים רצון ה' - אז הם טועים.

פה במירון ובל"ג בעומר בכלל מדובר בהתעוררות רוחנית.
האם היא מדוייקת? לא.
האם ראוי שההתעוררות תהיה סביב מצוות ומעשים טובים? וודאי.

אבל מה כואב שיהודים רוקדים סביב סממן יהודי(נניח שהאזכרה לא בלג), ואני בטוח שחלק משמעותי מהם יש בזכות אירועים כאלה בדיוק התעוררויות ליהדות וקדושה וחיפוש ה' בעולם?
י"ח באייר תשע"ט 05:20
לבמות, כי אסור לעלות למקומות אחרים חוץ מירושלים.

גם אם לא נקבל את החתם סופר, התכוונתי להשוות למדורות בנקודות שהזכרת: 1. דרך להתקרב ל-ה' 2. מסורת 3. לשמור את הטוב שבבמות.
אני בטוח שעם ישראל שהמשיך בבמות, העלו את הטענות שהעלית.
לא התכוונתי להשוות בחומר האיסור, אלא בתירוצים שהיו מעלים אלו שהקריבו בבמות.

הבעיות שיש במדורות הזכרתי בהודעה הראשונה. בהשוואה לבמות, רק באתי לענות לך על הנקודות שהעלית

י"ח באייר תשע"ט 07:11
"אמנם ידעתי כי שמעתי שעכשיו אכשיר דרי וממרחק יבואו ידרושו את ה' בעה"ק צפת ביום ל"ג בעומר בהלולא דרשב"י ז"ל ואם כי כל כוונתם לש"ש שכרם רב בלי ספק ע"ד ודיגולו ודליקו נרות עלי אהבה כמ"ש תוס' ר"פ אין מעמידין"

אכן, בהמשך הוא אומר שזה מצער שהולכים לשם ולא לבית המקדש

אבל שים לב שבהמשך הוא אומר שהסיבה שכולם הולכים לשם היא בגלל שעוד לא אכשר דרא לבניין ביהמ"ק. ולכן כאמור,' שכרם רב בלי ספק'

קיצור, קצת ראיה חיובית על עם ישראל שלנו, לא תזיק, ובוודאי תקרב את בניין המקדש שכולנו מיילים לרגע שיוכשר הדור אליו.
י"ח באייר תשע"ט 10:58
היו מגיעים ומתדפקים על שערי הר הבית שנה שנה.
י"ח באייר תשע"ט 20:12
משליך על אירוע אחר?

אם אכשר דרא, כולם היו הולכים לבית המקדש כנראה שאנחנו עוד לא שם
י"ח באייר תשע"ט 07:12
אבל כמו שהחתס גם ידע להעריך את אלו שעושים לשם שמיים, ורק אח"כ ביקר אותם, גם אתה תוכל להתייחס למציאות ככה.
י"ח באייר תשע"ט 11:00
"ברור שאפשר לעשות מדורה מפוקחת, שאין בהם כל כך את הסכנות לעיל, ואם לומדים מתורתו של רשב"י, ולא עובדים אותו כאל, 'זה גם טוב'."
י"ח באייר תשע"ט 02:51
אתה בעצם טוען שעשרות גדולי ישראל שפקדו את מירון ועדיין פוקדים טועים ואתה צודק? כמה מתנגדים יש לעומת אלה שלא? קצת ענווה וקצת עין טובה כלפי עם ישראל. תקרא קצת על רשבי על שבחי רשבי, מעלותיו וכוחו שיכול להועיל לעם ישראל, האור העצום שהביא לעולם,לפסול במחי יד כל כך הרבה אנשים זה דבר נורא.
י"ח באייר תשע"ט 05:21
"תקרא קצת על רשבי על שבחי רשבי, מעלותיו וכוחו שיכול להועיל לעם ישראל, האור העצום שהביא לעולם".
י"ח באייר תשע"ט 11:06

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

י"ח באייר תשע"ט 11:10
אנשים במקום לעלות למקום אשר יבחר ה' ולדרוש להסרת ה'שיקוץ המשומם', ולבנות את בית ה'.)
י"ח באייר תשע"ט 11:14
אנשים רוצים להתחבר
להבין את הכוח של קדושת וצדקת רשב"י הטמון
עוצמת היום הזה, גורם.
כמו שעיצומו של יום, מכפר.


"מקווה ישראל" הענק שנוצר מרבבות אלפי ישראל שבאים לשמוח בשמחת התורה
גורם לטהרת נפש
להתפלל בכוונה יתירה (שם)
על בניית בית ה'
בלי סתירה לעליית ההר וכדומה.

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

י"ח באייר תשע"ט 11:21

מרומם את הנפש. גם אם לא הצלחת לנסוע וצפית בשידור חי

י"ח באייר תשע"ט 11:24

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

י"ח באייר תשע"ט 12:01
וכמה בוז ושחוק קבלנו מהנוצרים באותו היום, שלצערנו התכנון לא יצא לפועל.

דווקא היום שיש בו סגולות גדולות, צריך להראות נגד העמים, שאנחנו מקוממים מחדש את המקדש, ויסתם פיהם המלעיגים של הנוצרים.


י"ח באייר תשע"ט 12:35

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

י"ט באייר תשע"ט 09:23

הנוצרים ילעגו לנו על זה שרוב העם לא עולה לשם...

צריך לרומם את העם, אנחנו פועלים יחד עם עם ישראל ובקצב שלו. גם אם יש לנו את ההבנה היותר אמיתית, ומכוונים יותר לרצון ה'

י"ט באייר תשע"ט 09:46
יש מצווה וחובה לבנות את המקדש בכל הזדמנות אפשרית. רצון העם לא הוזכר כתנאי.
בזמן החשמונאים רוב העם היו מתיוונים, ואף על פי כן המכבים נלחמו לטהר את המקדש. ב"ה היום רוב העם הם מסורתיים ויתחברו לרעיון מהר מאוד.
י"ט באייר תשע"ט 09:55

בגלל הרבה בעיות הלכתיות ומחלוקות שלא פתרנו

י"ט באייר תשע"ט 10:45
והבעיות יפתרו.
(גם אם לא נצליח, אז לפחות נקריב אף על פי שאין בית.)
ט"ז באייר תשע"ט 22:25

רוב האנשים מצליחים לארגן מדורה בצורה בטוחה וע"פ ההלכה.

 

פעם נחשפת למקורות אודות היום הקדוש הזה? 

החגיגה היא מכמה סיבות ואם יש ספק אם זה היום פטירה של רשב"י אז יש עוד מלא סיבות שהיום הזה קדוש, כמו לדוג' יום שבו ר' עקיבא החל ללמוד, יום שבו גילה רשב"י את סודות התורה ועוד...

 סתם כדאי שתעיין, זה חשוב.

 

מה זה נקרא לעבוד אותו כאל? על סמך מה אתה אומר את זה? כי פעם שמעת על אחד כזה? סתם מעניין... 

הוא תנא אלוקי וצדיק גדול שלא אני אתן לו ציון רוחני אבל בהחלט שאנשים יכבדו וישמחו בהילולא שלו.

 

בקיצור ולעניין-

תנצלו את היום הזה לתפילות ובקשות, יום מסוגל בהחלט!

ומדורה זה כבר עניין של חיבור. יש כאלה שהמדורה מחברת אותם יותר ליום הזה.

 

 

 

 

ט"ז באייר תשע"ט 22:31
ונהגו ביום פטירתו של הרשבי להדליק אבוקה...
אבל מפה ולמסחרה שקוראת היום זו קפיצה גדולה מאוד
ט"ז באייר תשע"ט 22:38

למה אתה חושב שזו מסחרה?

אנשים מבינים את המשמעות של גודל היום ומנצלים לתפילות וכו'

 

 

ט"ז באייר תשע"ט 22:47
לא על האם היום קדוש או לא
ט"ז באייר תשע"ט 22:49

אלא על תגובה של מישהו שדיבר על היום בכללי

י"ז באייר תשע"ט 10:11
הזכרתי את הענין של הספק לגבי פטירתו של רשב"י, כי מדליקים לכבודו את המדורה.

ברור, שאני חושב שהיום בו מעלה גדולה. זה נפסק בשו"ע.
בין אם צמים בו, צום יהושע (כמו המנהג העתיק בארץ ישראל), או ששמחים בו כי נפסק מיתתם של תלמידי רבי עקיבא, היום יש בו מעלה גדולה.
י"ז באייר תשע"ט 10:30
אבל בזוהר ובאידרא רבא יש את כל הנושא של פטירתו.



המדורה מסמלת כעין נר נשמה לכבוד רשבי
וכן אור התורה הנסתרת, שהתפשט עם פטירתו

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

י"ז באייר תשע"ט 14:18
המקור הוא מכתבי אר"י, שכידוע לא נכתבו על ידו אלא בשמו. בפרי עץ חיים מופיע שזה יום פטירתו. אלא שהחיד"א מעיר שזה שיבוש והגירסא האמיתית צריכה להיות כבשער הכוונות (שידוע כיותר מדוייק) 'יום שמחת רשב"י.

האשכנזים לא הכירו את שער הכוונות, אלא רק את פרי עץ חיים ולכן כתבו (שו"ע הרב, חיי אדם, בני יששכר) שזה יום פטירתו.
י"ז באייר תשע"ט 15:19
לא מספיק שזה מנהג ישראל?

י"ז באייר תשע"ט 15:19

כי אם הגרסא 'שמת רשב"י' שגויה, אז המקור של היום קודם לזיהוי שלו עם פטירת רשב"י, והוא שמחת רשב"י מסיבות אחרות.

 

מצד שני, דווקא למנהג לעשות מדורות בכל הארץ, [ולא רק בקבר הרשב"י], איני מכיר מקור קדום, ואשמח אם מי שיודע ממתי המנהג הזה החל ומה המקור שלו, יכתוב.

 

עכ"פ, לצד הזהירות מהסכנות, וצמצום הזיהום ככל הניתן, אני רואה משקל גדול לכיוון שהזכיר יהלמ בהמשך.

י"ז באייר תשע"ט 15:37
(בבלי ברכות נג), וזה מנהג קדום.

אם זה יום שמחתו של רשב"י, אין מקור קדום שמדליקים כל שנה נר ביום שמחתו של אדם.
י"ז באייר תשע"ט 19:28
הילולא=חתונה

ולכן שמחים ...

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

י"ז באייר תשע"ט 20:24

 אלא גם מסמלת את אור הזוהר הקדוש שהביא לעולם.

י"ח באייר תשע"ט 06:12
י"ח באייר תשע"ט 06:12
י"ח באייר תשע"ט 06:14
בוקר טוב
י"ט באייר תשע"ט 06:27
צריך להפסיק עם המנהג הזה
גזל, זיהום אויר ושרפות..נזק
לא בא בחשבון
י"ט באייר תשע"ט 10:39
עבר עריכה על ידי מויז בתאריך י"ט באייר תשע"ט 10:53
אל תהיו שמאלנים שהכל טוב ויפה ומתי שזה מנהג של היהדות פיתאום נהיו המוסריים והנאורים אף אחד לא מתנגד לתחושות בפורים שיש בזה הרבה בעיות אף אחד לא מתנגד לזיקוקים ביום העצמאות וץאתם לא יכולים להתנגד להלכה אז נטלים במנהג - אבל מנהג ישראל תורה הוא וזה מנהג שיש לו חמש מאות שנה
נ"ב אני לא מדליק כי פחות התחברתי לזה אבל אבל מה קרא על הדיבורים האלה אתם לא כתבים "מהארץ"
ראיתי שיעור של הרב מאזוז שהוא מסביר את מנהג המשואות

מרן שליט"א על רבי שמעון בר יוחאי

אולי יעניין אותך