זה נשמע באמת מבאס ומתסכל..נשמע באמת תחושה של לחוות את החגים בצורה משנית במקרה הטוב, לא לחוות בכלל במקרה היותר רע..
יש איזה מישו שתקע לך שאסור לך ללמוד תורה? ידעת שיש כאלה שאומרים שדווקא כן?
ואם לבך נוטה אחרי דעה מסויימת, למה לכפות על עצמך דווקא את מי שאומר הפוך (ומי זה? אני מנסה לחשוב על רבנים גדולים, ולכל ישיבה שמכבדת את עצמה יש מדרשה מקבילה. ל'רב דרוקמן' יש את גבעת וושינגטון, למצפה רמון את המדרשה במצפה, לעומת שבי חברון יש את מדרשת שירת חברון. מגדל עז בגוש עציון. מדרשת הרובע למי שהסגנון שלה כזה וכו..ובכל מקום לומדים תורה. ובחלק מהמקומות גם גמרא
אין סיבה שלא תמצאי לעצמך את הפינה שטובה לך?
ולגבי התבשמות בפורים- ובבקשה בואו לא נדבר על 'שכרות', שכן זה שלב שפחות רצוי להגיע אליו, ויותר שייך לסיפורי צדיקים מרוסיה על הפונדק והשיכור שמתגולל ברפש של עצמו, לעומת 'חייב איניש לבסומיי'- וישנו פירוש נפלא שזה מלשון 'בושם'. להגיע למקום שזה מפיץ ריח טוב וענוג, ולא של זבל והוללות..וגם אצל בנים יש הרבה שלוקחים אתזה לא נכון..היי בטוחה שבלי לשתות בכלל הפורים שלך יותר שלם ממי שהלך לאיבוד לחלוטין..(יש רמות, גם בין 'לא לשתות בכלל' ובין 'להתבשם' אפשר למצוא משהו באמצע. היי קליל וכללי, וזה גם נפלא)
רק כדוגמא מהחיים, אנחנו חבורת בנים שקובעים סעודת פורים, מתוכה יש אחד פוטנציאלי שמצליח להלך על הגשר של 'מתבשם'/'משתכר'. כל השאר שותים בקטנה, חלקנו לאור טראומות עבר בהן הלכנו לאיבוד לחלוטין, ואין לנו עניין לחזור אל השאול..
ואותו אחד שכן מתבשם. הוא חמוד ומאמי וקורע והכל. ויוצאים ממנו דברים טובים וזה יפה ממש לראות
אבל גם אצל בנים, לא כל אחד שותה, לא כל אחד יודע לשתות.
פורים שלי זה נתיבות שלום לפני החג. להתחיל אפילו 30 יום קודם, כל פעם קצת, במטרה לכסות כמה שיותר מהאוצר בספרון הלבן והמדהים הזה..וזה מה שמלווה אותי כל השנה, ונוסך עלי את אור הפורים, בזכות מה שהאדמו''ר מסלונים מדבר שם ונכנס לי אל הלב..המציאות של הסתר פנים, והסתר בתוך הסתר, ומה עושים עם זה ומה קורה עם זה..זה לא פותר את כל הבעיות בחיים, אבל זה בהחלט ה'משקה' הכי טוב ומחמם שיכולתי למצוא לעצמי..
וכל אחת יכולה למצוא לעצמה את הפורים שלה, אני מקווה..
ב''הצלחה! בברכה כוללת של חגים וזמנים לששון