י"א בחשוון תש"פ 19:18
למה כשאני עוברת ליד חילונים אני לפעמים מרגישה קנאה? או בושה כאילו אני לא טובה מספיק ? זה תחושות מתסכלות ואני צריכה עזרה...

סתמו תפה

י"א בחשוון תש"פ 19:57


י"א בחשוון תש"פ 21:29

סתמו תפה

י"א בחשוון תש"פ 21:39


י"א בחשוון תש"פ 23:31
י"ב בחשוון תש"פ 22:55
כזה לא טובה מספיק..
י"ג בחשוון תש"פ 00:46
כל עוד הכוונות שלך רצויות, המעשים לא יאחרו לבוא, תמיד חשוב לזכור להתפלל ולבקש על הכל מהכל, לדוגמא על כוונת הלב והמוח בתפילה, להרגיש סיפוק בעבודת ה' וכו' הכל בסופו של דבר מסתכם בכמה מבקשים, הענין הוא שלא תמיד באמת רוצים, וה' אוו כמה טוב ה' שלא רוצה להעמיס בכוח, ורק מחכה לתפילה אמיתית וישר מרעיף ים של שפע, תאמיני לי אני מדבר אחד שבפוטנציל ה' ישמור יכל להיות היום אי שם באיזה סרט לנקה אוכל כריש או משהו, וברוך ה' רק תפילות זה מה שעוזר לי לעמוד בקבלות
י"ג בחשוון תש"פ 07:59
י"ג בחשוון תש"פ 11:01
כמובן שעניין אכילת הכריש בסרי לנקה הייתה מטאפורה כן, חצי דבר מתוך זה לא נשמע לי אפילו כחוויה נסבלת, אני הרבה יותר יעדיף לאכול תנין
י"ג בחשוון תש"פ 11:06
הכוונה היית שמה שהכי חשוב זה יראת הלב, ושבן אדם לא באמת אחראי למעשיו, ושחס וחלילה לולא השמירה של ה' הגוף היה נופל במלא תאוות, אז מה שחשוב זה תמיד להתפלל ולבקש בכל עניני עבודת ה' ואחרי זה בוודאי שה' יפתח את הפתח הזה, וכשזה יקרה,
יפסיק להיות מורגש העניין הזה ששואלת השאלה ציינה לגבי החוסר נוחות הזה ליד חילונים, (שאני לגמרי מבין ואפילו חווה מידי פעם)
י"ג בחשוון תש"פ 17:43
י"ג בחשוון תש"פ 00:25
המטרה להיות קרוב יותר למוסר האלוקי ולהתענג על זיו השכינה. הרבה מהם לא בכיוון בכלל.
י"ג בחשוון תש"פ 01:28
שווה לברר ולבדוק באמת האם את שלמה איתה. כששלמים עם דרך החיים שלנו, כשחיים אותה ממש, גאים בה ושמחים איתה. מנופפים בה לכל עבר.
לא הייתי רוצה להחליף עם חילוני, או עם חרדי, או עם כל אחד אחר. אני חושב שהאמת איתי, למה שארצה להתרחק ממנה?
י"ג בחשוון תש"פ 07:29
אם את אוהבת את מי שאת ואת המקום שלך מבחינה דתית ואת רוצה לעבוד על זה אז לכי ללמוד לכי לחקור לכי לעשות דברים שיעזרו לך להאמין במאה אחוז בדרך שלך. כשאת יודעת את האמת בדרך כלל מה שאת מרגישה זה חמלה או פיספוס לגבי אלו שלא מכירים ויודעים בטח ובטח שלא קנאה הם חיים חיים רקים חסרי משמעות מבילוי לבלוי לקנית בגדים לאהבה נכזבת לא יודעת אם יש מה לקנא באנשים כאלו. בסופו שך דבר מה שחשוב לנו בחיים האלו זה משמעות. והיא נמצאת אצלנו. לא אצלם.
י"ג בחשוון תש"פ 11:30
הם יכולים להביא למקומות לא טובים שבעתיד סיכוי טוב שנצטער עליהם. כמו חבר מהמין השני ואי שמירת נגיעה איתו. אז מצד אחד אנחנו שמחים שאסור אבל מצד שני מרגישים פספוס כי יש פה דבר שבעיקרו הוא טוב ואנחנו "מפסידים" אותו. ולכן אנחנו מקנאים.

בושה- כי אנחנו רוצים להיות כמו כולם ולא יוצאי דופן. זה קשה אמנם אבל מחשל. והכי חשוב- זו האמת.
ואולי גם כי יש לפעמים נטיה להרגיש שחלק מהמצוות הן דבר מיושן. בשביל זה צריך להעמיק בלימוד אמונה ובמציאת טעמים למצוות שיהיו רלונטיים גם לימינו (הרב קוק ב"טללי אורות" דיבר על זה). יש המון להרחיב בזה אבל זה העקרון.
י"ג בחשוון תש"פ 15:39


י"ג בחשוון תש"פ 19:29

סתמו תפה

י"ד בחשוון תש"פ 08:58

עובדת בבית ספר  חילוני. 

עולם כל כך שונה.

עטוף בהילה של חופש ופתיחות.
בתכלס חווים המון מתח על רקע בנים -בנות.
מערכת ערכים זה לא לאלכוהול. לא לסמים ולא לנהיגה פרועה.
כן ללהטבי"ם וכן לערבים.

אבל מעבר, אין חינוך לערכים אמיתים.

הבדל של שמיים וארץ!!!!

מה יש לקנא? לרחם, ולהתפלל שהקב"ה יראה להם (וגם לנו) את האור.

ט"ו בחשוון תש"פ 14:05

מה עובר בראש של פותחת השירשור, באמת שאני תמהה איך דתיה חושבת ככה אולי זה בילבול של גיל צעיר, אולי משהו אחר ...

 

בהצלחה

ט"ו בחשוון תש"פ 20:40

סתמו תפה

ט"ו בחשוון תש"פ 20:44

סתמו תפה

ט"ז בחשוון תש"פ 12:30

כולנו צריכים לעבוד על עצמינו להיות יותר מחוברים לארץ ישראל ע"י החיבור שלנו לתורה ומצוות

י"ט בחשוון תש"פ 14:42


י"ד בחשוון תש"פ 12:49


"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

י"ד בחשוון תש"פ 16:20

המוסר החילוני הוא כמו מטוטלת, פעם זה אסור וזה מותר, וכעבור שנים המותר הוא אסור, והאסור הוא מותר, בהתאם למה ש"הוגי דעות" החליטו. אין מה לקנא בהם ואין מה להתבייש לידם.

ט"ו בחשוון תש"פ 14:07

באמת שככה אני מרגיש את היהדות מול החילוניות ו

י"ד בחשוון תש"פ 15:50

קנאה כי האמונה לא בהירה בלב אז הלב חומד,הלב יכול לחמוד את השטויות הכי גדולות ...אמונה היא הזדהות בלב עם משהו וצריך אינסוף פעמים להפנים עד שהלב יזדהה וככל שהדבר יותר "גבוה" יותר זמן להפנים...ופה זו הבחירה החופשית מה כל אחד עושה עם הלב שלו...דרך אגב מה ששלי באמת זה רק מה שיש בלב....

י"ד בחשוון תש"פ 20:07

שזה בגלל שאת חושבת שאין להם שום מחויבות לכלום, הנאה אין סופית, שום הגבלות..

 

 

 

אבל אם תבדקי טוב, תראי שדווקא התומ"צ הם אלו שנותנות משמעות לחיים, ביטחון, רוגע ושלווה פנימית. 'עבד ה' לעולם חופשי'

 

 

 

אם את רוצה עוד הרחבה, מוזמנת

ט"ו בחשוון תש"פ 14:02

 ובעיקר רחמים עליהם שהם עדיין לא זכו לאור של התורה והמצוות בארץ ישראל !.

 

צהריים טובים

ט"ו בחשוון תש"פ 20:41

סתמו תפה

ט"ז בחשוון תש"פ 12:32

הרוחני שחבוי בתוך הנשמה שלך !, וככל שגדלים בגיל יחד עם עמל של עבודת ה', מגלים יותר ויותר את הצימאון הזה, וזה עבודה לכל החיים... תמיד מגלים אותו יותר ויותר, זה נפלא !

 

מאחל המוןן בהצלחה !!!

ט"ז בחשוון תש"פ 11:12
לא נגמר טוב.
חוץ מנציב מלח ונכדים מהבנות שלי לא יצא לי מזה הרבה
ט"ז בחשוון תש"פ 17:08

סתמו תפה

י"ח בחשוון תש"פ 20:30
אבל בתכלס הם לא טובים
י"ח בחשוון תש"פ 22:23
1. קנאה אפשר להרגיש גם כלפי אנשים דתיים שנראים לך מוצלחים ממך בקריירה, בלימודים, בחינוך ילדים ועוד ועוד.
2. בושה זה בעצם חוסר ביטחון עצמי. עם הכיל זה עובר, תאמיני לי. גם בגיל 35 יש לי רגעים של הרגשה עילאית ורגעים של רגשי נחיתות וחולשה אפילו.
קבלי הכל באהבה.
אלו בעצם מחשבות שמתרוצצות לך בראש אך זה לא ה" אני" האמיתי שלך. העבודה שלנו היא להבין שזה לא אני. זה נסיונות וההפרדה שלהם ממני זה ניצחון גדול.
את תגדלי בעז"ה בעבודת השם ותרגישי אהבה לעצמך ולבורא שתביא איתה את החוזק הנפשי. חזקי ואמצי.
י"ט בחשוון תש"פ 10:04

שהוא במקרה ההמנון של הלהט"ב....

י"ט בחשוון תש"פ 10:34

בעניין בושה, זה את צריכה לבדוק מה יש בחינוך הדתי שגרם לך להרגיש לא טובה מספיק.

 

ולכל הדתיים יפי הנפש כאן שחושבים שהם המציאו את הגלגל וחשים רחמים על "חילונים" - אתם פשוט אנשים פאתטיים אם יש לכם זמן פנוי לרחם על אנשים חופשיים שתורמים לאנושות ולחברה. אתם משליכים עליהם את כל התסכולים והקנאה שיש לכם. אתם חיים בחברה דתית וחרדית, שמגיל צעיר תוקעת את האף שלה בחיים שלכם ושוטפת לכם את הראש. שכנעתם את עצמכם שבחברה החילונית אנשים מתעניים רק בבגדים ובשטויות וזה ממש קשקוש. כל המשפחה שלי עתירה באנשים שתורמים לחברה, רופאים, מהנדסים, עורכי דין, אנשי רוח. לכל אחד יש לפחות 2 תארים אקדמיים. יש לנו הרבה פרופסורים במשפחה ולאף אחד מהם אין זמן לחשוב על דתיים ועל חרדים או "לרחם עליכם". 

 

אתם מדברים על חפיפניקיות. תסתכלו על עצמכם וזה בכלל לא קשור ליראת שמיים. אתם באמת חושבים שאם יש אלוהים אז קשקוש כמו חציצה מעניין אותו? איזה שטויות תקעו לכם בראש. אתם משתייכים למגזרים שמאמינים שצריך להסליל אתכם. אתם מקבלים השכלה גרועה שמשאירה אתכם עניים. אתם לא תופסים שמה שנעשה למזרחים, אתם עושים את זה לעצמכם בהתנדבות?

 

תתחילו לקרוא אפלטון ואריסטו. לא פלא שאתם חושבים שהחילונים רק מתעסקים בבגדים. הרי זה כל מה שמעסיק אם כבר אתכם!!! כל היום צריך ללבוש את זה או את זה, בגלל "צניעות" וקשקושים אחרים. אתם מתלבשים בבגדים שמסמנים אתכם כחסידים, כחרדים מודרנים, כדתיים לאומים וכו', ואתם טוענים שחילונים שמים דגש על חיצוניות? אתם הגמלים שלא רואים את הדבשות שלהם. קיבלתם חיים חד פעמיים ומי שמבזבז אותם זה אתם, הדתיים והחרדים.

 

את יודעת פותחת שרשור יקרה, עכשיו אני מתחילה לרחם עליך... ועל כל הלוזרים שכתבו כאן נגד "החילונים". בלעדינו לא הייתה קמה כאן מדינה. כולכם הייתם בשטעטל ובגטו אם זה היה תלוי בכם. האינטרנט שבו אתם עכשיו כותבים לא היה קיים, אם לא היו "חילונים". אבל אתם עבדים ואתם לא רוצים להשתחרר.

י"ט בחשוון תש"פ 17:55

אלוקים ברא עולם גדול ועמוק, בו שום דבר לא באמת "קשקוש", להרחבה אפשר להתחיל כאן:

משמעותה של ההלכה לחיינו?הרב יעקב אריאל הרב מדן הרבנית רחלי פרנקל

י"ט בחשוון תש"פ 18:21

דתי אמיתי תורם לחברה לא פחות מחילוני ואולי אפילו יותר. אנחנו חוקרים ועובדים ומתקנים את העולם לא פחות מכם, אנחנו עושים את זה בתור אידיאל ומתאמצים ושואפים לתיקון העולם לא רק חומרית אלא גם רוחנית. זה ההבדל העיקרי, לנו אכפת גם מהנפש של האדם והמוסריות שלו. אנחנו לא חיים מתוך אידיאל של חייה ותן לחיות, אנחנו שואפים לתיקון החברה ויותר חשוב לנו שאנשים יתנהגו טוב מאשר שיהיה להם טוב מבחינה גשמית.

ומה שאמרת בנוגע לפגאניות שבהלכה אני מסכים לגמרי. מקווה שהם יתעוררו.

כ' בחשוון תש"פ 18:14

אני לא חושב שרבך הרב מיכאל אברהם תומך בזה...

כ' בחשוון תש"פ 23:41
אני לא מאמין בסמכות חכמים והגמרא.
לא למדתי את ההלכות האלה אבל כן כנראה הרבה מזה לגמרי מיותר כמו כמעט בכל דבר.
כ"א בחשוון תש"פ 13:52


כ' בחשוון תש"פ 20:19
כמה שנאה יש בך. תנוחי. תנשמי עמוק. תתחילי לחשוב למה את כל כך שונאת אוכלוסיות שלמות. אין כאן דאגה למישהו שבעינייך אבוד. יש כאן שנאה בכמויות, זלזול, עלבונות על ימין ועל שמאל, התנשאות. ועוד נדמה לך שהמצאת את אריסטו.. ומתוך כל זה נדמה לך שמישהו כאן יקשיב לדבריך? לא. אנחנו עבדים לבורא עולם. את עבד לפרעה במלוא מובן המילה. ואכן יש לך פה רע.
תנסי להכיר בלי לפחד, לא נאכל אותך מבטיחה.
כ"א בחשוון תש"פ 16:28

המדע ואת הפילוסופיה. גם דתיים מתקופות פרימיטיביות, גם מוסלמים (את המתמטיקה למשל) וגם יהודים, ולעיתים ממש כערך דתי. 

 

2. די משעשע לראות את הבעלות שניכסת לחילונים על כל דבר מתקדם בעולם. על סמך מה? אין מהנדסות חרדיות? אין דתיים עורכי דין ורופאים? ובטח שאין דתיים אנשי רוח, כי רב, בין אם רב שעוסק בתורה ובין אם בפילוסופיה כללית, עד שלא קיבל אישור מהאקדמיה לא נחשב לעומת סטודנט שנה א' בפילוסופיה באו"פ. יש בזה אמת כלשהי? כדאי לבדוק. חוץ מזה, איזה אנשי רוח חילוניים רציניים יש היום? הפקולטות האלו מתות. המקומות היחידים בהם עדיין עוסקים אלפים בעניינים שברוח הם בתי המדרש שבישיבות.

 

3. אם יש מסורת על כך שחציצה מעניינת את אלוהים - אולי היא באמת מעניינת אותו? אסור לו לרצות בזה?

 

4. מי החילונים שקוראים היום אפלטון ואריסטו שבשמם ההטפה הזו? איזה חילוני ממוצע בוחן את המציאות בשכל ישר ולא מזלזל מראש בכל טענה שנשמעת מפי פילוסוף תאיסט?

 

5. הלבוש החילוני מעיד על חילוני שהוא כזה בדיוק כמו לבוש חרדי. מה ההבדל אם ככה?

 

6. בלעדי החילונות באמת לא הייתה קמה לנו מדינה ועוד כמה דברים מועילים לא היו באים לעולם (האמת שלא מעט), ועל כך בהחלט צריך להודות להוגי התנועה ולאנשיה עד היום.

 

7. ודאי שיש בעיות קשות ומושרשות בתרבות הדתית העולמית והיהודית בפרט, אבל האופן שבו הדברים נכתבו לא ישר במיוחד, בלשון המעטה.

כ"א בחשוון תש"פ 16:32


כ"א בחשוון תש"פ 23:38

צריך גם לציין לה, בנוגע לתרומה למדינה שהיא הזכירה - שצהל עצמו קבע שמוסדות הציבור הדתי הוא מקום ראשון בכל הנוגע לשליחת בחורים ליחדיות קרביות ולמסירות נפשם על המולדת,  -  באופן לא פורפורציונאלי בכלל לשיעור גודלם באוכלוסיה,

 

על מה את מדברת - את חייבת לדעת שהדתיים הם מלח הארץ (כמו שגם נתניהו אמר כמה פעמים) ומחנכים את תלמידיהם ובניהם למסירות נפש והקרבה עצומה למען המדינה, וכל ההצלחה הגדולה שלהם, נובעת דווקא בגלל שהם קשורים לתורה, אצל החילונים האהבה לציונות רופסת.. אצלנו היא לחם חם...

 

אני לא בא לומר שאין ציוניים וחיילים חילונים שמשקיעיים המון בצבא, אבל אין ספק שאנחנו לא נופלים מכם, ואדרבה עולים בהרבה הרבה, וזה נתונים של צה"ל עצמו כמפורסם לכל!!!, לא נתונים שלנו!!.

 

נ.ב - אין לי כלל עניין בתחרות, זה בכלל לא מעניין אותי כקליפת השום..., רק בגלל שאמרת דברים כל כך תלושים מהמציאות (אני נגעתי רק בדבר אחד, אבל כל דברייך שם , הם כאלה...), הוצרכתי להגיב.ץ

 

כל טוב לך, ושתדעי שאני מכבד מאוד מאוד חילונים!!, חבל שנגגרנו לשיח הזה.

כ"ב בחשוון תש"פ 19:36

סתמו תפה

כ"ב בחשוון תש"פ 19:38

דיברתי כלפי @חופשיה לנצח 

 

בהצלחה

כ"א בחשוון תש"פ 16:31

בקשר ל"האם מעניין את אלוהים"
נראה לך שמעניין את כוח המשיכה אם אני עובר בממש קצת את הגג? הרי יש לו עוד מלא דברים ויבשות למשוך למה שזה יעניין אותו??

כ' בחשוון תש"פ 00:40
אני חוזר בתשובה שחי בשכונה דתית-לאומית
אני אוהב ומכבד את הציבור הדתי-לאומי, חושב שהוא מורכב מיחידים מדהימים, אבל חולק עמוקות על השקפת העולם הציונית-דתית (שתי מילים סותרות).

אל תקחו את דבריי באופן מכליל,
אבל חלקים מסוימים בציבור הציוני דתי נושאים עיניהם אל עבר הציבור החילוני, כמרימי הנס והדגל, משיבי ציון, מנצחי המלחמות, גדולי ההיי-טק ושאר אתוסים ציוניים שמקבלים טוויסט מיתי מתוך הערבוב של הדת עם הציונות שכולה התנערות ממנה. והציבור החילוני? הוא נושא עיניו בערגה... אל הגויים.

להבנתי זאת המציאות המצערת שלא פלא שיוצרת נפילת רוח גדולה בחלק גדול מהדתיים-הלאומיים, וחיקוי דרכים שלא שייכים אצל יהודים וביהדות.
כן כולנו יהודים, וכולנו עם אחד, אבל על השקפה אפשר לחלוק, וההשקפה שהביאה איתה הציונות היא לא שיבה למקור אלא התנתקות ממנו.
כ' בחשוון תש"פ 17:15

סתמו תפה

כ' בחשוון תש"פ 20:13
אך בשמי, אחת מהציבור הדתי/חרדי/לא הגדרתי לעצמי, יכולה לומר שנושאת עיניי לאבא בשמיים. כמי שבילתה בסצינה החילונית, לא מתגעגעת לכלום ובדיוק כמו הציבור הדתי, לא כולם שם "היי סוסייטי"...
לא מבינה את ההכללות. לא כולם בציבור החילוני מוצלחים. ממש ממש לא.

אולי יעניין אותך