כ"ה בשבט תש"פ 14:04

בתור מורה פרטי למתמטיקה, יש לי תלמיד היפראקטיבי, שמתקשה מאוד. אם הוא לא מצליח או לא מבין הוא מהר מאוד מאבד ריכוז ומה שאני עובד איתו עליו הוא מאבד די מהר (וכשהוא לא מצליח, הוא שוב מאבד ריכוז מהר מאוד וחוזר חלילה). דיברתי עם אמא שלו והיא סיפרה לי על ההיפראקטיביות ושהוא לא לוקח כדורים כי זה עושה לו דיכאון, וגם כל הזמן אומרת שאני סתם דואג ואם ילמד איתי הכל יהיה בסדר איתו (היא מכירה אותי מהמכללה ועושה ממני גאון, הרבה יותר ממה שאני באמת...)

מה אתם ממליצים?

עין טובה. המתכון לחיים מאושרים חושף שינייםחושף שינייםחושף שיניים

 

 

כנסו לכרטיס אישי שלי ותראו את המבחר שלי מהפורום

כ"ה בשבט תש"פ 17:05
לק"י

אבל, הצעות שיכולות לעזור:
1. לחלק את הלמידה לחלקים קצרים, נגיד כל 10-15 דקות לעשות הפסקה לכמה דקות.
2. לתת חיזוק כל פרק זמן.
3. אומרים שספורט עוזר, אז אולי קצת לקפוץ מידי פעם.
4. לאפשר לו ללמוד גם בעמידה אם זה עוזר לו.

מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:

יש לי 2 מתכונים - בישול ומתכונים

כ"ח בשבט תש"פ 06:59
תיתן חמש דקות לנושא תסביר בקצרה ואז תפתרו יחד תרגיל. בין לבין תעשו שתי דקות של תנועה או זמן שקט, לפי מה שמפקס אותו.
לפעמים עוזר להחזיק חתיכת בצק ביד או שיצייר תוך כדי. תשאל אותו מה הוא עושה בבית הספר במצבים כאלה, כי גם שם בוודאי יש לו את אותו הקושי ואם עוד אין לו אסטרטגיה לריכוז כדאי שיגבש אחת.
כ"ח בשבט תש"פ 08:20

 

בעיקרון מאד עוזר לעשות פעילות קבועה בתחילת השיעור , משהו שיכניס אותו לקשב.

 

לחלק את השיעור לפרקי זמן קצרים ולתת לו סיפוקים (מדבקות / ממתק קטן) על כל הצלחה.

 

אצלי אני בסוף עבדתי איתה רק על תחום רגשי והתנהגותי- כי פשוט לא היה אפשר ללמוד!

כ"ח בשבט תש"פ 09:55

א. שימוש בסטופר עוזר. אפשר לשאול אותו כמה זמן הוא מעריך שהוא מסוגל ללמוד ברצף - 5 דקות? 7 דקות? הוא יחליט. ואז  להפעיל סטופר, אם הוא עומד בזמנים, לשאול אותו אם הוא רוצה לנסות דקה יותר. וכך הלאה..

ב. בין לבין מומלץ לשלב משחקים - משחק מסלול של תרגילים, משחק "מלחמה" של תרגילים, המתח של המשחק עוזר לשמור על ריכוז. זה כמובן דורש השקעה של המורה בהכנת המשחק, אבל אפשר להכין משחק שיהווה מסגרת למשחקים בנושאים שונים, ולהשתמש באותו משחק מדי פעם. ההשקעה שווה בדרך כלל.

בהצלחה

כ"ח בשבט תש"פ 12:54

זו לו בעייה של כמה זמן הוא מסוגל להיות בפוקוס ברציפות, אלא זה גורם לו בעיות הבנה. זה לא בעיה שהוא מאבד ריכוז תוך X דקות, אלא שהוא מנסה להבין מה אני מסביר לו (ואני מפרק לו הכל ומסביר לו מהכי בסיס שאפשר, דברים פשוטים מאוד) ובתוך זה הוא מאבד ריכוז\מתקשה להבין...

עין טובה. המתכון לחיים מאושרים חושף שינייםחושף שינייםחושף שיניים

 

 

כנסו לכרטיס אישי שלי ותראו את המבחר שלי מהפורום

כ"ח בשבט תש"פ 14:18

בתור אמא (שגם יושבת ללמד, כי מה לעשות? בבית ספר לא לומדים) חשוב מאוד מאוד לפדבק המון המון לפני שמתחילים בכלל ללמוד, וגם תוך כדי הלמידה - על כל פסיק שהילד מצליח בעצמו, חשוב לומר: אתה יכול, אתה מסוגל, אתה יודע, אתה מצליח ותצליח הלאה... הביטחון העצמי שלהם גם ככה ירוד, ואם עובדים על הנקודה הזו, קנית את הילד!

לא סתם הרב קרליבך אומר, כל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו.

ברגע שיש לילד מוטיבציה, כל צורת החשיבה שלו בהירה יותר ומוכנה יותר לקליטת כל דבר שתרצה...

חוץ מזה, הסיפור על ר' פרידא אמור לעודד אותך שגם אם אחרי 399 פעם שהסברת לילד משהו והוא עדיין לא הבין, אל חשש!! סיכוי טוב שההסבר הבא יניח את דעתו של הילד, והשגת את המטרה!

תאמין בעצמך שאתה מסוגל לעשות את הבלתי יאמן, וזה ייקרה! אני יודעת שזה קל לדבר, קשה לעשות.

מעבר לזה, צריך לחשוב על טקטיקות ואסטרטגיות למידה מותאמות לילד. צריך להבין באלו ערוצים הילד קולט את החומר הכי מהר, הכי קל והכי אפקטיבי. תוך כדי שירה, תוך כדי משחק, תוך כדי הליכה, תוך כדי עיסוק במשהו אחר..

הילד לא חייב להיות מרוכז בתרגיל דווקא, אלא להבין את העיקרון שאתה רוצה להעביר לו, כדי שכשהוא יצטרך להתמודד איתו אחר כך בעצמו לבד, הוא כבר יידע לעשות זאת ל-ב-ד.

ואם זה מעודד, החיים לא עומדים על מתמטיקה בלבד. הילד ילמד מה שילמד, יידע מה שיידע. אבל חשוב לזכור שהנשמה בתוכו היא העיקר. לא להפוך את הטפל לעיקר, ואת העיקר לטפל. תזכור שעומדת מולך נשמה שצמאה ליחס טוב ולמילה חמה. כל השאר - שטויות!!!

בהצלחה רבה רבה!!!

 

כ"ח בשבט תש"פ 14:32
בן כמה הילד?אנונימי

אם הוא בגיל בית ספר יסודי, חשוב מאד ללמד בעזרת המחשות, כמה שיותר! שיראה שהמתמטיקה זה לא כללים מוזרים שמישהו המציא ועכשיו אני, המסכן, צריך ללמוד אותם בעל פה, אלא זה עובד במציאות...

המחשות יכולות להיות גם בציורים פשוטים, אבל מובנים.

 

כ"ח בשבט תש"פ 15:16
מתקשה בהבנה של תפקידם של פרמטרים, פעולות חשבון עם שברים.
לגבי פרמטרים אני מנסה לפשט ולפרק ולהסביר לו כמה שיותר מהבסיס, בנתיים לא כל כך עבד

עין טובה. המתכון לחיים מאושרים חושף שינייםחושף שינייםחושף שיניים

 

 

כנסו לכרטיס אישי שלי ותראו את המבחר שלי מהפורום

כ"ח בשבט תש"פ 21:15
זה הפעמים הראשונות שעוברים מחשבון של מספרים לפונקציות ומשתנים.
ולכן כדאי לנסות למצוא בעיות מציאותיות שבהם יש פרמטר שמשחק תפקיד.

למשל מקום הפגיעה של כדור כתלות במהירות ההתחלתית.
כדאי לחפש דברים שיענינו אותו.
כ"ט בשבט תש"פ 21:43
לקחת תרגיל שהוא אמור לפתור, ופשוט לפתור יחד.
לציין לו תוך כדי הפתרון רשימת שלבים מסודרת, של שלבים ברורים וקצרים מה צריך לעשות כדי להגיע לפתרון הנכון.
לחזור על זה ב3-4 תרגילים דומים. זה יתן לו תחושת הבנה והצלחה.
א' באדר תש"פ 00:35
אתה מכיר את האתר codeacademy? זה אתר שמלמד קוד מאפס, אז לדוגמא כשהם מלמדים קונספטים חדשים (משתנים, פונקציות וכו) הם ממש מסבירים את זה עם דוגמאות פרקטיות וזה מאד עוזר. אתה יכול לנסות לקחת משם דוגמא.

ואני לא יודעת אם זה רלוונטי, אבל הוא במצב שאפשר לדבר איתו על זה שזה בסדר שקשה ו'להחליט ביחד' על איך להתמודד עם זה כשקשה (נגיד לקחת הפסקה של חמש דקות)? אולי אם הוא יהיה שותף זה יעזור לו להבין איך להתמודד?
כ"ט בשבט תש"פ 16:02
אם כדור אחד עושה דיכאון, צריך לחזור לפסיכאטר ולבקש סוג אחר ממשפחה אחרת. חבל על הילד שלא מצליח ללמוד זה כ"כ מוריד את הדימוי העצמי.
(ידוע שאחד התופעות לוואי של רטלין זה דיכאון, הרופאים לא ממהרים לתת משהוא אחר כי זה יקר יותר לקופה אבל צריך להתעקש.)
ל' בשבט תש"פ 21:47
תסביר לו אתה וכשהוא יסביר לך תבין איפה הוא נתקע .
זה גם ישתף אותו כ'שותף פעיל' והוא יחזיק יותר ראש
א' באדר תש"פ 23:54
תתן כותרת לכל שלב
תעבוד איתו בצורה סכמטית של רשימה
תדאג שהוא יבצע פעילות גופנית ושיאכל לפני השיעור
י"ט באדר תש"פ 17:38
תחלקי את החומר לחלקיםז-לט מלחיץ
תעשי לו הרבה משחקים-מעורר מוטיבציה
למידה רב תחומית מרחיבה אופקים ויכול להיות שיתעניין בחלק מהן
למידה רב חושית משפרת את הזיכרון גורמת להנאה
בהצלחה!!!
א' בניסן תש"פ 00:00

תלמידים שאובחנו כהיפראקטיביים , צריכים צומת לב והתייחסות קצת שונה , אם מתנהגים כלפיהם כתלמיד רגיל זה לא הוגן , במקרה הזה בתור מורה צריך להבין שילה היפראקטיבי לא יכול להקשיב לאורך זמן ארוך אז ניתן להחליט יחדיו, המורה והתלמיד, על פעולות שימתנו את תנועתיות היתר, פעולות כגון מחברת שרבוטים בה ניתן לקשקש, "מר גמיש" או פלסטלינה שניתן למעוך. כל זאת בתנאי שהדבר לא מפריע לתלמיד להקשיב ולקחת חלק פעיל בשיעור. באם מאפשרים פעילות כזו יש לשוחח ולקבוע תנאים לביצועה , משחק , שיתחבר איתו

אולי יעניין אותך