כ"ט בשבט תש"פ 18:37
מנדל משקלוב זצ"ל- "ששורש הגבורות הן בסוד יצחק כי החפץ והחשק בא מחמימות האש וכשנתמלא חשקו מזה בא השמחה והשחוק... ואז אדרבה משורש הדינין נולד השמחה והחדווה."
ל' בשבט תש"פ 18:02
האבן עזרא זצ"ל שיר:
"אשכים לבית השר - אומרים: כבר רכב,
אבוא לעת ערב - אומרים: כבר שכב.
או יעלה מרכב - או יעלה משכב -
אויה לאיש עני - נולד בלי כוכב!"

הרב שבתי הכהן זצ"ל-הש"ך-
הש"ך (יו"ד קע"ח ו) פוסק שאין איסור משום "העורכים לגד שולחן" לעשות וואך נאכט לילה לפני המילה, גם אם המטרה להביא מזל לתינוק, כי בעיקר אוכלים ולא רק עורכים את השולחן.

הרב עמנואל חי ריקי זצ"ל-
בברכות נה: תוספות כותבים שמזל הלידה נותן כח לפתור חלומות באופן נכון. ב'אדרת אליהו' הרב עמנואל חי ריקי זצ"ל מחדש שגם יש אנשים שנולדו עם מזל עין הרע.
ביחוד הראשון בין איש לאישה האיש מניח באשתו את הרוח שיכלל בהולדת שאר הילדים. (משנת חסידים)
א' באדר תש"פ 16:55
1. המהרי"ט אלגזי-המהרי"ט אומר שההוא אמינא ששאר בהמות טמאות יצטרכו לפדותם כמו פטר חמור, הוא שהפדיון יהיה על ידי הקדשתם לבדק הבית ותשלום כסף במקומם. קמשמע לן שפדיון פטר חמור יש לו מגנון מיוחד שעושים את הפדיון מול הכהן בלי קשר לבדק הבית, וזה דין מיוחד בחמור. (מהרי"ט אלגזי, הלכות בכורות לרמב"ן פרק א, ו)
המהרי"ט אומר שהסיבה שבמעילה גם לוקים וגם משלמים, ולא אומרים קים ליה בדרבה מיניה, כי המלקות הם מצד בית הדין והתשלום הוא לגבוה לשמים. (קדושת יום טוב ס' סה)

2. הרב יעקב יחזקיהו גרינוולד זצ"ל- הוא אומר שאדר הוא זמן של תשובה מאהבה וימי אחוה שלום. אדר ראשי תיבות- "ראש דברך אמת", עיקר השמחה על ידי התורה.
"אשי"ש" ר"ת- "אורה שמחה ששון ויקר.
(ויגד יעקב)

3. ד"ר בנימין זאב פון וייזל זצ"ל- "אכלתי את ארוחתי האחרונה, התפללתי תפילת מעריב, הבדלתי בבית-הכנסת- והתחלתי בצומי. נדרתי לעצמי שאצום ארבעה שבועות, 28 יום. 28 יום, בגימטריא- כח! יהי רצון שיספיק לי הכח לעמוד בצום ולא למות בו... ותכלית צומי כתכלית פיצוץ הגשרים... שאין אנו היהודים נכונים להכנע לפסק דינה של ממשלת הלייבור... יום יום תציין העיתונות בעולם כולו, שאין היהודים נכנעים, שאין הם מקבלים את הגזירה."
(תשעים ושנים ימי מעצר וצום)

4. ר' ישראל אלתר מגור- תרומת המשכן הוא מלשון הפרשה והתרוממות של בני ישראל כדי שהשכינה תשרה בתוכם.
(בית ישראל תרומה תשי"ג)

5. הגרי"ד מבריסק/ארץ ישראל- קרבן שלא לשמו חשוב עדיין קרבן של האדם רק אינו מרצה ומכפר. (מנחת אברהם זבחים בשם הגרי"ד)

6. הרב צבי מגנצא מסנט לואיס- יש שני דינים של מורד במלך ומורד במלכות. מורד במלכות זה קשור לכל כלל ישראל, לכן הם יכלו לפדות את יהונתן שלא ימות, כי הם מחלו לו על מרידה במלכות ושאול מחל לו על מרידה במלך.
(מגן צבי- ספר קדושת הארץ)
ב' באדר תש"פ 17:37
.יארצייטים:
בעל הלבושים ר' מרדכי יפה זצ"ל-
"עשה למען שמך-עטרה, עשה למען ימינך-חסד, עשה למען תורתך-תפארת, עשה למען קדושתך-גבורה, ונ"ל הטעם שבאלו הד' לשונות מיחד ד' רגלי המרכבה". (לבוש התכלת ס' קכב)

האדר"ת- ר' אליהו דוד רבינוביץ תאומים זצ"ל-
מצות הקהל קוראים אותה בעברית בלי מתורגמן, ומי שלא מבין את השפה רק בא לשמוע.
(זכר למקדש)
ג' באדר תש"פ 12:41
רב אחאי ברב רב הונא- סובר שבציצית הולכים אחרי הכנף ולא העיקר, לכן אם העיקר הוא מבגד וכנפיה מעור לא מטילים בו ציצית ואם הכנפיים מבגד והעיקר מעור, חייב בציצית במקרה זה.
(מנחות מ: לא פוסקים ככה להלכה אלא הולכים אחרי העיקר)

רבי אליהו מפולדא זצ"ל- רוח צפונית נושב עם שאר הרוחות ובחצות הלילה הוא נושב לבד. (פירוש לירושלמי ברכות ד)

רבי אליעזר גורדון- קרובים של רבנים יכולים לחוות דעה בבחירת רב. (תשובות רבי אליעזר א, ד)

אולי יעניין אותך