כ"ח באייר תש"פ 13:28
נמאס לי מהשיח הרדוד בסערת המכנסונים.
כל תגובה שאני נפגשת בה, כל איש תקשורת שמדבר על הנושא הזה פשוט מרתיח אותי. הם פשוט מחטיאים את לב העניין. טאטאאאא !
מתי תבינו כבר את הדור ? מתי תבינו כבר מה הוא מחפש באמת ? מתי תבינו שכבר עברו שנות ה70 והעקרונות החינוכיים שעבדו אז פשוט לא עובדים היום ?????
כל הסיפור של ה"לכבד את הכללים", ו-"בית הספר זה לא חוף הים" תסלחו לי, אבל זה פשוט כלי של שקל.
כל מי ששם את זה כלב הדיון פשוט מפספס את הנוער, לא מבין שכבר מזמן אמירות כאלה לא מעניינות אותו. לא בגלל שהוא רע. אלא פשוט כי הוא מחפש משהו עמוק יותר, הוא מחפש את המשמעות של זה, את הסיבה הפנימית לדבר, כללים שחיצוניים לו פשוט לא מזיזים לו יותר. הוא מחפש אמת, מואס בכל כלל שחיצוני לו. זה מצחיק אותי שתמיד כשהנושא הזה עולה השיח הוא אותו שיח. שיח של מה מכבד ומה לא מכבד, ואז מופתעים שזה עולה שוב אחרי כמה שנים. פשוט כי זה לא מחזיק שקל.
נכון, יש בזה מן החוצפה. אבל זה בדיוק דור הגאולה שדיבר עליו הרב קוק. דור שמחפש התאמה פנימית ! לחיות את הדברים עד הסוף ! עם האמת שלהם ! אחרי 2000 שנות גלות של חיי תורה הישרדותיים -פתאום יש בערה, חיפוש של לחיות את הדברים באמת ולא כדי לסמן וי, או מתוך יראה (שמשאירה את הדברים קצת מחוץ אלי, כי מה שמניע אותי זה לא רצון פנימי אלא תלות במשהו שחיצוני אלי). זו פשוט תחיה לאומית ! פלא שלא יאמן ! ולהמשיך להשתמש בכלים של שנות ה70 זה פשוט לפספס את הכל.
צניעות מתחילה הרבה הרבה לפני מכנסיים קצרים. ואם בנות ישראל בדור הגאולה לא יבינו למה זה בכלל שווה להן להיות צנועות הן פשוט לא ירגישו צורך לעשות את זה. (שלא נדבר על זה שמכנסונים זה הסוף של הסקלה, וגם מכנסיים עם יותר בד זו בעיה לא פחות קטנה ! ואף אחד לא מדבר על זה !!!!)
כל היחס לצניעות בשיח הזה זה כאילו צניעות זה רק כדי לכבד אנשים אחרים. שזה כל כך שיטחי שזה לא יאמן.
נכון, אני מול האחר זה רובד אחד של צניעות. אבל זה הרובד הכי הכי חיצוני שלו.
ולהתמקד בזה זה פשוט טיפשות בעיני.
לעזאזל עם המחנכים של הדור הזה. שיבינו כבר מה יש להם בידיים ויתחילו לעבוד כבר עם הכלים הנכונים ! 😠
סוף פריקה.

רק מעירה למי שחושב להגיב- נראה לי כדאי רק לשים לב לאיך השיח על זה מתנהל. כי לפעמים אפשר לדבר על צניעות לא בצניעות, שזה קצת סותר ;)
כ"ח באייר תש"פ 13:31

זה סתם משחק שאפשר לשחק מול המערכת, שבתורה לא יכולה לעשות כלום מכל מיני סיבות שנובעות מהסיפור הזה. תוסיפו את זה לדוגמניות שמתבטאות נגד החפצת נשים (האירוניה ירתה בעצמה וקפצה מהגג תוך כדי) ולתקשורת שצריכה סיפור מעניין בכל קיץ וקיבלתם את הקשקוש הזה.

 

צריך להפריט את כל המערכות הטיפשות האלה. אתמול.  כל מוסד חינוכי יבחר מה מתאים לו ואנשים יתאימו את עצמם לאיזה בי"ס לשלוח בלי שהתקשורת תתערב.

 

 

אגב

בYNET עצמם אסור ללכת במכנסונים.

כ"ח באייר תש"פ 13:44

 

כדאי להיות מודעים לעובדה שמדי פעם התשקורת מייצרת סערות ושערוריות ומנסה ללבות יצרים, כאשר השיקול העיקרי שלהם זה לעודד צריכה של התשקורת, כלומר להגדיל את הפרנסה שלהם. אחרי שמבינים את זה מתרגשים כבר הרבה פחות מהשערורייה התורנית. הרי אם הכל היה שקט ורוגע מי היה צורך אותם ?  

 

קורונה זה כבר פאסה, צריך דם חדש. 

בביאת ג״צ ובחורבן בג״צ ננוחם. 

 

(ותודה לשום וחניכה)

כ"ח באייר תש"פ 14:01
הרב קוק כתב על זה במאמר הדור.

ואם להיות קצת שיפוטיים
אז *אולי* גם חובות התלמידים דיבר על זה..
כ"ח באייר תש"פ 14:03

💫"עצמות החפץ של היות טוב לכל, בלא שום הגבלה בעולם כלל, בין בכמות הניטבים ובין באיכותו של הטוב, זהו הגרעין הפנימי של מהות נשמתה של כנסת ישראל" 💫

(הרב קוק)

 

כ"ח באייר תש"פ 14:04

להזמין אותך לכתוב כאן את מה שכתבת לפני כמה זמן בשרשור ההוא על אורך החצאית...

ופתאום קופצת תגובה שלך במשפט אחד...

כתבי מה שכתבת אז!

כ"ח באייר תש"פ 14:06
לעשות העתק הדבק כאילו?
גם היה פעמיים שכתבתי פעם אחת הטעמים לזה,ופעם אחת לגבי זה שמחליטים אם לצאת אם בחורה או לא בגלל אורך של חצאית.למה אתה מתכוון?

💫"עצמות החפץ של היות טוב לכל, בלא שום הגבלה בעולם כלל, בין בכמות הניטבים ובין באיכותו של הטוב, זהו הגרעין הפנימי של מהות נשמתה של כנסת ישראל" 💫

(הרב קוק)

 

כ"ט באייר תש"פ 22:29

לא זוכר איזה מהשניים זה...

וכן, תעשי העתק הדבק.

כ"ט באייר תש"פ 22:35
אתם עונים לה בצורה ממש שטחית.
ברור שהיא יודעת שזה אסור,מזה יעזור שתכתבו את זה,היא מנסה להבין מה הסיבה לאיסור.
אז יש לי כמה דברים להגיד לך בהקשר של לבוש צנוע. דבר ראשון, כל עניין הצניעות של האישה הוא *ממש לא רק* בגלל הבנים. החובה שלנו להתלבש צנועה ממש לא נובעת רק מהקטע שאנחנו צריכות יעני לעזור לגברים לא ליפזול ולא לגרום להם להיכשל, כי יש בצניעות של האישה דבר הרבה יותר עמוק מזה. והטעות הזו שאנחנו צריכות לשמור על הצניעות רק כדי שהבנים לא יסתכלו עלינו זה טעות מיסודה וזה גורם למלא בנות להגיד "מה אכפת לי,שישמרו על עצמם,למה אני צריכה להידפק מזה". אני אישית מאמינה שאישה שמתלבשת צנועה היא קודם כל מכבדת את עצמה, ולא ישר ממראה את הגוף שלה, וזה גורם למי שעומד מולה להסתכל יותר על הפנימיות שלה,על המידות הטובות שלה ולא רק על החיצוניות שלה. סתם נקודה למחשבה:דייג אוהב דגים?התשובה היא לא!הוא אוהב את *הטעם* של הדגים,אחרת הוא היה משאיר אותם חיים בים ולא היה דג אותם. כנל לגבי העניין שלנו,נגיד סתם מישהו שלא מכיר אותך מתחיל איתך ברחוב,זה כי הוא אוהב אותך? כי הוא אוהבת את האישיות שלך ואת מי שאת באמת?ממש לא!כי הוא נהנה מהמראה שלך ומהחיצוניות שאת משדרת,וככל שתלבשי יותר צנוע,כלומר שהחצאית כן תהיה מתחת לברך אז החיצוניות שלך פחות תוחצן החוצה ושמישהו באמת יאהב אותך הוא יאהב את האישיות שלך,וזה הכי חשוב,כי בעז"ה כשתיגדלי את תתחתני עם האישיות של האדם שיהיה איתך ולא עם החיצוניות שלו.
דבר שני, עניין הצניעות והחובה ללכת עם חצאית מתחת לברך הוא בסופו של דבר הלכה גמורה,וכחלק מהעובדה שאנחנו יהודיות מאמינות,אנחנו לא יכולות רק לקיים את מה שמסתדר לנו בהגיון ושנוח לנו לקיים,אלא אנחנו צריכות גם לקיים את מה שיותר קשה לנו,את כל הלכות הצניעות. עיקר השכר שהאישה מקבלת בעולם הבא(וגם בעולם הזה) הוא על הצניעות שלה(כמו שבנים מקבלים את השכר על לימוד תורה אז נשים על צניעות),כי זה חלק עיקרי מהיעוד של האישה(בנוסף ליעוד של כל אישה באופן פרטי)לכן חשוב שנשמור על הצניעות.
בנוסף, דבר שלי מאוד עוזר בקטע של הצניעות הוא העניין שכמו שאני רוצה שיהיה לי בעז"ה בעל צדיק,עם מידות טובות וכו,אני צריכה להיות ראויה לו כדי שאקבל אותו.אני לא יכולה להתנהג איך שאני רוצה ולא לעבוד על המידות שלי,ולא להיות צנועה מספיק ולצפות לקבל בעל עם כל המעלות. וחלק מהמעלות של האישה הוא עניין הצניעות,גבר באמת צדיק ירצה שאשתו תהיה צנועה,ושיהיה לה חצאית מתחת לברך,אמנם לא רק זה קובע את הצניעות של האישה(יש גם צניעות פנימית,שזה באופי ולא באופן חיצוני) אבל זה נחלק נכבד מכל העניין.
משהו אחרון- חכמים היו צריכים לקבוע גבול מסויים שיחשב בגדר צנוע וכל מה שפחות מאותו גבול כבר לא נחשב צנוע. ולכן, הם קבעו שחצאית צריכה להיות מתחת לברך,והם לא נתנו לכל בת לקבוע מה צנוע בשבילה ומה לא,אחרת התורה הייתה הופכת לכמה תורות וגם לא היה גבול מוגדר למה נחשב לבוש תנוע. לכן,אין כאן את העניין של להתקטנן- מזה משנה אם זה מתחת לברך או 2 סנטימטרים מעל, בסופו של דבר הם היו צריכים לקבוע גבול אחיד.
מקווה שהצלחתי להבהיר את הנקודה.

💫"עצמות החפץ של היות טוב לכל, בלא שום הגבלה בעולם כלל, בין בכמות הניטבים ובין באיכותו של הטוב, זהו הגרעין הפנימי של מהות נשמתה של כנסת ישראל" 💫

(הרב קוק)

 

כ"ט באייר תש"פ 22:51
זה יוצר עונה לדתיות ששואלות למה הן צריכות ללכת צנוע

💫"עצמות החפץ של היות טוב לכל, בלא שום הגבלה בעולם כלל, בין בכמות הניטבים ובין באיכותו של הטוב, זהו הגרעין הפנימי של מהות נשמתה של כנסת ישראל" 💫

(הרב קוק)

 

כ"ט באייר תש"פ 23:46

גם נערה חילונית שתקרא את הדברים האלו - אם היא ישרה עם עצמה היא תקבל את זה.

כ"ט באייר תש"פ 23:59

💫"עצמות החפץ של היות טוב לכל, בלא שום הגבלה בעולם כלל, בין בכמות הניטבים ובין באיכותו של הטוב, זהו הגרעין הפנימי של מהות נשמתה של כנסת ישראל" 💫

(הרב קוק)

 

א' בסיוון תש"פ 00:00
לק"י

חוץ מזה, שצניעות זה לא רק ההלכה היבשה- אורך ורוחב.
זה מעבר, ותלוי גם במה שמקובל וכו'.
כך שלהסביר בשכל שצניעות זה חשוב לא בטוח היה עוזר.

אני אישית חובבת בגדים צנועים, אבל מניחה שלו לא הייתי דתיה- לא הייתי רואה בעיה בחולצות עם שרוול קצר ובמכנסיים רחבים.
ועדיין, לרוב הדעות ההלכתיות לפחות זה בעייתי.

(במקרה הספציפי של בגדים ממש קצרים אתה אולי צודק.
אבל בגדים שלא צנועים רק עפ"י ההלכה- לא חושבת שזה משכנע בכלל).

מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:

יש לי 2 מתכונים - בישול ומתכונים

א' בסיוון תש"פ 01:12

לא חשבתי שבחורה אמורה להשתכנע מזה ללכת עם שאל...

אבל בהחלט היא לא תלך עם מכנסונים......

וגם לא עם אי אלו בגדים פחות גרועים.

לשכנע לשמור הלכה זה כבר סיפור אחר.

כ"ח באייר תש"פ 14:04
עצמך, האנשים סביבך והמקום זה דבר מהותי מאוד.
גם אם מחפשים את הסיבה הפנימית לדברים, זה לא אומר שצריך לזלזל בנורמות החחברתיות שמסביבך.

אם נגיד הבת שלי תלך עם מכנסיים קצרים בבית זה לא כל כך ישנה לי, כי זה באמת החלטה שלה, אבל אם זה במרחב הציבורי זה פשוט לא מכבד.
כ"ח באייר תש"פ 14:24
עבר עריכה על ידי חופשיה לנפשי בתאריך כ"ח באייר תש"פ 14:48
אבל יש לי הרגשה כללית שמדובר בכמה בנות שלא בא להן טוב שאומרים להן מה לא ללבוש לבית ספר וההורים שלהן מלבים את זה.

עריכה-יש מצב שהבנתי, ודעתי עדיין עומדת במקומה.
בסך הכל חבורת נערים מרדנים עם גיבוי תקשורתי.

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

כ"ח באייר תש"פ 16:33
לק"י

התלבטתי אם להגיב.
אולי אני סתם זקנה מהדור הקודם, אבל לא חושבת שההתנהגות שלהם נובעת מחיפוש של הפנימיות.

וגם אם כן, אי אפשר לאפשר כל חיצוניות שהיא, כי העיקר זו הפנימיות (וזו גם לא דעת היהדות).

ולגבי מכנסיים בכללי- בציבור החילוני אין בעיה עם מכנסיים. אבל יש גבול גם ל(חוסר) האורך שלהם, לפחות במסגרות בית הספר.
(אני עובדת בבית ספר חנ"מ לא דתי, והסייעת שלי שהיא לא דתיה, אמרה לי לגבי תלמידה אחת שצריך לדבר עם האמא, שתלביש לה מכנסיים ארוכים יותר.
כי היא באמת מלבישה לה ממש קצר).

מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:

יש לי 2 מתכונים - בישול ומתכונים

א' בסיוון תש"פ 00:08

אבל בהחלט צריך לחנך גם לגבולות, כבוד, כללים. אלו ערכים יסודיים וחשובים גם בתורה. אמנם זאת נקודה שקשה לדור הזה, אבל זה לא מוריד מחשיבותם של הערכים הללו. ויותר מכך- דווקא העובדה שהערכים האלה קשים במיוחד מראה שהם דורשים התייחסות.

 

הדור רוצה להבין, צמא למשמעות- ואת זה בדיוק הוא צריך להבין! שקבלת עול מלכות שמיים קודמת לחיבור ולהבנה. קבלת עול, הכנעה, ענווה, יראה, הם הבסיס שבלעדיו אין אהבה.

התורה היא קודם כל מצוות מחייבות, כללים. רק עם מחוייבות לכללים האלה אפשר להעמיק בה ולמצוא קדושה, אמת ודבקות בה'.

 

אז נכון שלפעמים ההתייחסות הזאת שטחית, אבל היא בהחלט מבוססת על משהו אמיתי.

 

(חוץ מזה, שהדיון בתקשורת בפועל הוא לא בין הזקנים לצעירים, אלא בתוך הזקנים בינם לבין עצמם, ושם התשובה הזאת תופסת גם בצד השטחי שלה...)

וגם דמו הנה נדרש! רוצחי הקדוש אהוביה סנדק הי"ד לדין!

"אֶרְאֶ֤ה נִקְמָֽתְךָ֙ מֵהֶ֔ם כִּ֥י אֵלֶ֖יךָ גִּלִּ֥יתִי אֶת־רִיבִֽי׃" (ירמיהו הנביא)

א' בסיוון תש"פ 07:40
"רוצה אמת ומשמעות פנימית"? אז האמת היא שמי שלא יישמע לכללים - לא משנה למה ומי קבע אותם - יהיה ממש אומלל ומתוסכל כאדם בוגר. לפעמים יש כללים כי פשוט יש כללים.
א' בסיוון תש"פ 17:09

ברגל. מילא נערות שמתמרדות נגד הכללים-זה תואם גיל (ומסכימה עם מי שהעיר שלא בטוח שיש פה מקום של עומק אבל נניח שכן..), אבל ההורים שמגבים אותן נגד בית הספר שאלה אמות המידה שלו ללבוש מכבד מינימלי- זה יחזור אליהם בבומרנג. תלמדו אותם שאין כבוד ואין מכבד ולא מכובד, ובפעם הבאה (בטח כבר עכשו) תחטפו את חוסר הכבוד כלפיכם. ואח"כ נתפלא למה אין שום דמות שאותה הילדים יכבדו ושתעצור את הנטייה להתנהג יצרית כאילו אין דין ואין דיין 

ב' בסיוון תש"פ 13:48
דבר ראשון אגיד לאלה שדיברו על זה שזו עוד סערה בתקשורת - אם לא הייתי רואה לזה שום ביסוס במציאות כנראה לא הייתי נסערת על זה. הפרשה הזו זה רק שיקוף בעיני של מה שקורה היום באולפנות (אותו סיפור רק עם חצאיות)וזה תמיד כאב לי. ומה שעורר אותי עכשיו זה תגובה של הרב יוני לביא שאכזב אותי מאוד. לפני כן לא כל כך יחסתי חשיבות לפרשה..
אבל תודה לכם על החידוד. בהחלט אקח לצומת ליבי.

ולגבי כל שאר התגובות-
תסלחו לי אבל חינוך ליראת שמיים, כבוד, וכללים לא באה ע"י כפיה. זו פשוט דרך גרועה לעשות את זה.
חוץ מזה שאני חושבת שיש מספיק נושאים שאפשר לחנך דרכם לזה. זה פשוט לא פייר לעשות את זה דרך צניעות. צניעות זה משהו כל כך אישי. זו הרגשה נוראית שמישהו פולש לך לאיזור הפרטי. צריך לדעת איך עושים את זה. צריך בעיני לעשות את זה בצורה עדינה, ולא בצורה אגרסיבית ואלימה כמו שקורה היום. אני לא מדברת בכלל בכלל על פשרנות, אלא עדינות.
אולי לא הובהרתי מספיק אבל *ברור שצניעות צריכה לבוא לידי ביטוי כלפי חוץ*, בין השאר גם דרך לבוש. אין על זה מחלוקת.
פשוט הדרך שבה מתעסקים בזה יוצר פשוט חורבן.
חוץ מזה שכל התפיסה הזאת של להתלבש צנוע נטו כדי לכבד מעוררת בי בחילה. פשוט מפספס לדעתי את כל הקטע של צניעות. שזה קודם כל איך *אני* מתייחסת לגוף שלי. והאם *אני* מכבדת אותו. כשלב השיח נמצא
במה האחר, זה פשוט לא מחזיק מים.

ונקודה אחרונה לגבי מי שאומר שהסיפור הזה לא מונע מחיפוש משמעות- זו תפיסה שלימה שאין לי כח להסביר. מוזמנים ללמוד את מאמר הדור.
אבל רק אגיד שזה לא בטוח מתבטא בכך שהם אומרים במפורש שהם מתעניינים במשמעות של זה. אלא זה משהו הרבה יותר פנימי, זו דרישה פנימית.
ב' בסיוון תש"פ 13:50

💫"עצמות החפץ של היות טוב לכל, בלא שום הגבלה בעולם כלל, בין בכמות הניטבים ובין באיכותו של הטוב, זהו הגרעין הפנימי של מהות נשמתה של כנסת ישראל" 💫

(הרב קוק)

 

ב' בסיוון תש"פ 14:02
מרגישה שהרוב פה משדרים בכלל על תדר אחר
ב' בסיוון תש"פ 14:05
בעיה שלהם,אנחנו כנראה חיוונו מספיק כדי להגיד את זה,ומי שלא טוב לו יום טוב לו

💫"עצמות החפץ של היות טוב לכל, בלא שום הגבלה בעולם כלל, בין בכמות הניטבים ובין באיכותו של הטוב, זהו הגרעין הפנימי של מהות נשמתה של כנסת ישראל" 💫

(הרב קוק)

 

ב' בסיוון תש"פ 14:32
מסוימת. בדיוק כמו כפיית חוקי התנועה.

נכון שצניעות זה הרבה יותר פנימי אבל יש את הרובד שהיא פוגעת ברגשי וכללי הציבור ולכן שייך בזה כפייה מסויימת.
ב' בסיוון תש"פ 15:16
כי לטוח הקרוב זה אולי עובד, אבל לטוח הרחוק זה לא. אז מה השגנו ? סתם דחיה של זה.. אין בזה שום הגיון. אם היינו מדברים על עניין של חוקי מדינה אז מה שאני אומרת לא היה שייך לדיון. אבל אנחנו מדברים על *אנשי חינוך*!!!!
אם הם רואים את מרכז תפקידם כהשלטת סדר ולא חינוך. אז הלך עלינו . באמת.
ב' בסיוון תש"פ 15:31

עליה מנמיכה ומקטינה אותה- יכולה להרשם לבית ספר דתי שבו לא מקפידים על כך. יש מספיק כאלה ואז היא לא תצטרך לצבור כעסים. למה להירשם לאולפנה שחשוב לה המראה הצנוע ומאמינה שזה משפיע על כלל הבנות ולכן, מה לעשות, יעירו על חצאית קצרה, , ואז להתלבש אחרת ולטעון שכפו עלייך וגם להיפגע באמת כי התייחסו לחצאית שלך?

ב' בסיוון תש"פ 15:38
שגם ככה אין לה התמודדות בעניין.
ממש שאיפות גבוהות.

צאו שניה מהשיח הקבוע. אני לא מהאלה שנכוו, כי מעולם לא היה לי התמודדות בעניין . אז אני לא מדברת ממקום נעלב. אני מדברת ממקום חינוכי. (וגם כואב על מי שרחוקה מזה רק בגלל שלא נגשו לעניין הזה נכון.)
ב' בסיוון תש"פ 15:44

שזה לא סותר עמידה על כללי הלבוש. כי גם להעלמת עין מחצאיות קצרות או בגד חשוף יש מחיר חינוכי. ולעיתים אפילו כלפי אותה בת שמחכה שיעירו לה וגם רוצה שיח בנושא

ב' בסיוון תש"פ 15:55
מה שקיים היום הוא בעיקר שיח אלים.
(לא אומרת שככה זה בכל האולפנות. אבל בתחושה הכללית זה ככה.)

יש לדבר על הנושא ולפתוח אותו, ויש לפלוש למקום הפרטי. אני לא חושבת שזה יעיל לשלוח בת הביתה כי היא באה עם חצאית קצרה . אני לא חושבת שזה יעיל להמשיך להעיר לה שוב ושוב ולדבר איתה בלי סוף על איך היא מתלבשת. וואי אני חושבת שאם היו מתחילים להכנס איתי לניואנסים של מה אני לובשת הייתי מתחרפנת. נפגעת. שלא לומר שזה היה מרגיש לי אפילו (ואל תקפצו) על גבול ההטרדה מינית. פשוט זה מרגיש לי כל כך שלי. ומרגיש לי שהיום העיסוק בזה לא נעשה מתוך איכפתיות אמיתית ואהבה לתלמידה, אלא פשוט ממקום קר של כללים. זה פשוט כואב.
אם תקום פה בת ותגיד שזה עבד עליה, אז קטונתי. אבל ממה שאני שומעת מבנות זה בעיקר יצר תוצאות אחרות.
ב' בסיוון תש"פ 16:15
מתוך אהבה ואמון גדול בילד אז אתה צודק במאה אחוז. אבל הקטע הוא שהיום ההתעקשות הזאת נעשית בצורה אלימה וקרה ולא בצורה אוהבת ומכבדת. אלא משפילה. לכן בכל מקרה מה שקורה היום הוא לא לגטימי בעיני. זה לא יעיל לדבר על חשיבות הצניעות ואז כשזה בא לבפועל לעשות את זה באלימות.

חוץ מזה שאיך שמתעסקים בזה היום משום מה גם מתנגש לי עם מידת הצניעות. שזה נתפס לי כמשהו הרבה יותר עדין. אז זה קצת אבסורדי. (לא יודעת להסביר בדיוק למה, אבל זאת התחושה הפנימית שלי).
ב' בסיוון תש"פ 16:27


ב' בסיוון תש"פ 17:41

ואם היו מקרים לא נעימים לדעתי הם יוצאי הדופן. הנושא רגיש אז גם תחושת השפלה היא מאוד סובייקטיבית וגם אם מורה מאוד משתדלת , עצם ההערה יכולה להיתפס ככזאת, ולכן נראה לי שלמי שבאמת לא מזדהה לחלוטין עם הדרישות של ההלכה בלבוש- יותר מתאים בי"ס דתי שלא דורש זאת, במקום לבלות במאבק מתמיד.

ב' בסיוון תש"פ 15:47
לק"י

שכל אחד יבחר מסגרת שמתאימה לו.

לא סותר את זה שצריך לחנך לצניעות.

מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:

יש לי 2 מתכונים - בישול ומתכונים

אולי יעניין אותך