כ' בסיוון תש"פ 10:29
פלא שאף אחד עוד לא כתב על הסוגיה הבוערת
כ' בסיוון תש"פ 10:57

יש מלמדים מהר המור ומרכז הרב יחד, בלי שום בעיה ומחלוקת. מה שעשו בישיבת חולון זו הכללה גסה, בוטה ומכוערת, שאם זה היה על רקע עדתי למשל היה פה הרבה יותר רעש.

אבל לליברלים היום יותר אכפת ליצור שיח עם רפורמים מאשר עם הר המורניקים.

כ' בסיוון תש"פ 11:07
אין שיח? אולי כי ( חלק ניכר ) מהרמורנקיים חושבים שיהדות היא נחלתם הבלעדית וכל השאר טועים?

אכן הוא צודק הרב אביב, אני לא הייתי רוצה כמחנך לבן שלי מישהו מהר המור לפני שאני יעשה בדיקה שהוא לא חושב שהיהדות רק שלו.

כ"ב בסיוון תש"פ 00:37

חלאס כבר עם "הר המור חושבים שכל האמת אצלם"/"היהדות היא נחלתם הבלעדית" להר המור יש עמדה,כמו לכל אדם שסגור על דרכו,והם חושבים שהם צודקים,כמו כל אדם שסגור על דרכו, ושהאחרים טועים,כמו כל אדם שסגור על דרכו,ושוודאי שיש נקודות טובות שאפשר ללמוד מאחרים,כמו כל אדם שסגור על דרכו. פשוט אצלם הדרך נמצאת קיצוני בצד מסוים-מה שגורם לכמות גדולה יותר של "טועים לדעתם" אבל כמו שאתה חושב שהנצרות והרפורמה היא טעות כך הם חושבים (להבדיל אלף..) על דעות מסוימות. אבל חבל שאני אומר "הם".

כי קודם כל תפרידו קצת בין הרב טאו להר המור,לא כל תלמיד בהר המור הופך להיות אשם ומסכים עם מה שהרב טאו עושה-הרב טאו הוא לוחם תרבות,רואה למרחוק,מזהה תהליכים הרבה לפני שאחרים מזהים אותם ומגיב בהתאם (וזה לא שכל תגובה שלו זה כתבה באינטרנט/בעיתון,זה לתלמידיו בד"כ ולא נועד לזרוע שנאה בעם),לא חייבים להסכים אתו-אני אישית לא מתחבר לסגנון תוקפני אבל חושב שברור שיש קווים אדומים ושצריך להלחם בהמון נושאים כמו נגד הרפורמים למשל ולא להיות ילד כאפות של כולם כמו הרבה ציונים דתיים ש"מקבלים את כולם" (חוץ מאת הר המור כמובן,אליהם יש שנאה נוטפת בכל מקום שהוא לא הר המור/יוצא מהר המור) פשוט לרב טאו יש קו ש"חותך" לפעמים גם רבנים ויראי שמיים,אבל אני לא חושב שהוא מתכוון "לחתוך" אותם,אלא שיוצא מהם דברים שלדעתו מזיקים לעם ישראל אז הוא נלחם נגד הדעות שלהם (דברים ספציפיים בד"כ) ונכון,הוא לא דופק חשבון לאף אחד וטוב שכך! צריך שמישהו ילחם ויעמוד כמו חומה שלא זזה ברוח,תראו כמה יוצאים נגדו והוא לא מתרגש,יש לו ביטחון מלא בדרכו (לעומת אחרים שנזהרים ולא אומרים דעה חותכת וברורה-יכול להיות כדרך ויכול להיות בריחה מהתמודדות..) בכל אופן-לא כל הרבנים בהר המור כמוהו וודאי שלא כל התלמידים שם,ואפי' אלה שכן-לא תהיה להם את אותה התנהלות של הרב טאו כי הם לא בתפקידו,ובמיוחד אם הם רוצים להשפיע ולהתחבר למוסד כמו ישיבת חולון-אז מה הקטע?

כ' בסיוון תש"פ 12:18

ומכיר את הרב אביב די טוב, להגיד שהוא ליברל שרוצה קשר עם רפורמים זה ממש לא נכון.

כ' בסיוון תש"פ 12:21

התכוונתי רק שזו תופעה רווחת היום של ליברלים שמנסים לקרב רפורמים אבל הר המורניקים הם מתנערים מהם.

 

אם למדת בחולון, אז אולי אתה מוכן להסביר לנו מה פשר הדבר המוזר הזה? אני ממש רוצה להאמין שהדבר נעשה בתום לב ובטפשות, ולא בכוונת מכוון.

כ' בסיוון תש"פ 12:25

אבל הכיוון של הרב אביב הוא להתחבר עם כל עם ישראל באחדות בלי מחלוקות ופירודים, הוא יצא חוצץ נגד כל מיני ישיבות וקהילות שמסתגרות להם במקום נידח עם עצמם מבלי להתערבב עם עם ישראל, ולכן הוא נמצא דווקא בחולון באיזור לא דתי כדי ליצור חיבור עם כל המגוון של עם ישראל.

לתפיסתו, הר המור גורמים לחלק ניכר מהמחלוקות ולכן הוא לא רוצה רב משם, למרות שאני חייב להעיר שבתקופתי היה רב (אולי אפילו שניים) שלמד גם בהר המור.

כ' בסיוון תש"פ 12:29

מאשר לצאת בריש גלי ולהגיד "להיות בוגר הר המור זה חיסרון".

כל הכבוד, אז אולי הרב אביב למד את זה מרבני זרם הר המור אחרים- הרב גנץ שעושה זאת בתל אביב, הרב מיכה הלוי...

כ' בסיוון תש"פ 12:33

אז נראה לי שלמדו את זה מהם.

בכל אופן, אני לא בא לבקר אף רב(בטל לא את הרב אביב) אבל מהר המור יצאו דברים מפלגים כמו:

הרב טאו שם פתק לבן במועד א'

הקמת מפלגת נועם

הצבעה ליהדות התורה

קריאה שלא ללמוד עם מי שעולה להר הבית

וזה רק מה שאני זוכר

כ' בסיוון תש"פ 12:40

מהר המור יצאו גם דברים מאחדים כמו: הרב מיכה והישיבה בת"א, הרב גנץ והישיבה בת"א, הרב צבי קוסטינר ופועלו הרב בצה"ל, המכינה הקדם צבאית בעלי שהוציאה לוחמים למען כלל עם ישראל ומסרי נפש גדולים.

וזה רק מה שאני זוכר.

כ' בסיוון תש"פ 15:20

לא קשור בגרוש להר המור.

 

כ' בסיוון תש"פ 15:29

טוב יותר ממך. האמן לי.

 

בכל מקרה, הרב מיכה נותן ל"מעורר מחלוקות" להעביר שיעור קבוע בישיבתו.

כ' בסיוון תש"פ 15:37

א' אני מכיר אותו, אולי פחות ממך, אבל מכיר.

אתה כתבת ש"מהר המור יצאו" ומנית אותו, ובכן - זה אינו נכון, זה מה שכתבתי.

לגבי זה שהוא נותן לו להעביר שיעור - אוקיי, לגיטימי. הוא לא עובד אצל הרב זגלמן.

כ"א בסיוון תש"פ 23:42

.

כ' בסיוון תש"פ 15:54
גם אם נחשבים קשורים לזרם. הם למדו במרכז של לפני הפילוג. את שלושתם ראינו מגיעים למרן הגר"א שפירא זצ"ל פעמים רבות גם אחרי הפילוג ומתקבלים באהבה רבה.
כ' בסיוון תש"פ 13:27

זכות המעסיק להעסיק את מי שרוצה. אבל שסעיף הפסילה יהיה "אתה בוגר הר המור" זו הכללה גסה ומכוערת. במקום למעט מחלוקות הוא יצר מחלוקת ענקית.

כ' בסיוון תש"פ 14:29
כ' בסיוון תש"פ 15:22

הוא לא הכריז על זה בשום מקום.

הוא כתב בשאלון שלו רשימת שאלות - וזו ביניהם.

אף אחד לא שמע על זה 

עד ש....

הגיע באמת בוגר הר המור!!!

וישר הוציאו לתקשורת....

כ' בסיוון תש"פ 15:27

מתוך דבריו:

 

במשך יובל שנים יוצאת מבית המדרש, שהיום נקרא הר המור, פסילה של ישיבות. לפי הסדר: חרדיות, הר עציון 'הגוש', בית אל וקרית ארבע, מרכז הרב, מעלות, עתניאל, אורות שאול, עולי הר הבית, אקדמיה, ועוד.

רבנים מישיבות אלו מוחרמים כר"מים, כרבנים בכל תפקיד, אסור לשתף איתם פעולה. השייכים לזרמים רוחניים אלו נפסלים מלהתחתן בהם, ואף לא ללמוד איתם חברותא. למדתי הרבה שנים בבית מדרש זה, ופגשתי כתלמיד את הרוח הזו, בשיעורים, כתבים, פשקווילים, ובאמצעי התקשורת.

סוף ציטוט.

 

 

למה עליהם לא צועקים?

רק על ראש הישיבה האומלל שביקש למנוע סקנדלים בתוך ישיבתו?

אבל הר המור - כדרכם - אצו לעשות בלגן בתקשורת, תוך שאינם רואים את הדבשת של עצמם.

 

(נ.ב. רציתי לשים הדגשות בדבריו.. אבל שמתי לב שאצטרך להדגיש הכל.. אז ויתרתי על הרעיון...)

כ' בסיוון תש"פ 15:31

כל ישיבה שהיה בה בוגר הר המור יש בה סקנדלים!

 

המכינה בעלי מחריבה את הצבא!

 

הרב קוסטינר!

 

כ' בסיוון תש"פ 15:39

אתה מכחיש את דבריו?

כ"א בסיוון תש"פ 23:44

אלא מוסיפים צדק,
אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה,
אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה.

 

וכתיב: לא תקום ולא תטור. וכתיב: דעלך סני לחברך אל תעביד.

 

כמה יצריות, רוע, נקמנות ודווקאיות יש בך, "צדיק" שמתיימר לייצג את הראי"ה ותורתו בעולם.

כ"ב בסיוון תש"פ 00:12

לא נורא, אני מבין לליבך.

מאוד לא נעים שיש כאן מישהו שבכל פעם שאתה פוער פיך נגד רבנים ודיינים מוחה בך.

אז בטח מאוד כיף לך לרדת עליו חזרה...

בשמחה אחשלי, תהנה...

כ"ב בסיוון תש"פ 10:35

יותר טוב מכל אחד אחר בפורום. רק לך מותר לזלזל ברבנים ואפילו בישיבה שלמה.

אתה חושב שהגידופים הגסים שלך נגדי הם כמו קטורת לפני הקב"ה, אבל בסך הכל מדובר בנעירות החמור בפניו יתברך. כי כל היוצא מן הטמא - טמא.

כ"ב בסיוון תש"פ 19:12

להביע ביקורת מותר, כן, גם על דרך שמובילים אותה רבנים.

אבל אתה, שמשמיץ אישית רבנים ותלמידי חכמים, רק כי בבית המדרש המטופש שלך, המתיימר להמשיך את החזו"א, מחנכים שכל ת"ח שכיפה סרוגה לראשו אינו ת"ח - אתה הוא זה שתיצלה בגיהנם עד שתהיה לעפר תחת כפות רגלי רבותינו הקדושים...

 

לפלא שעוד יש לך העוז לפתוח פיך ברבים.

 

ודימוייך על קטורות וחמורים ושאר ירקות, לא מועילות במיוחד להבהרת עמדתך...

כ' בסיוון תש"פ 15:30

מי שהוציא את זה לתקשורת זה לא בוגר הר המור.

 

מתוך דבריו "להיות בוגר הר המור זה חיסרון"

כ' בסיוון תש"פ 15:36

מוצדק או לא, למה לכתוב את זה כשאלה נפרדת בריאיון?

 

שאל באיזה ישיבה למדת, ואם יכתוב "הר המור" אז אל תקבל אותו, ואל תגיד לו שלא קיבלת אותו בגלל שהוא מהר המור.

קצת שכל בדברים רגישים כאלה.

כ' בסיוון תש"פ 15:38

אבל צריך ישרות ביחס.

זו הטעות ואין בלתה.

כ' בסיוון תש"פ 15:38


כ' בסיוון תש"פ 16:17
בס"ד

מי ש"גילה" את זה הוא לא בוגר הר המור, אלא רב שחיפש עבודה וזאת אחת השאלות שהוא נשאל עליהן. אותו הרב העלה את התצלום לפייסבוק ושם נחשף לזה כתב סרוגים והוא זה שפרסם את זה ו"אחראי" למהומה.

עכשיו, זה מאוד הגיוני שבעל עבודה לא ירצה להעסיק עובד שבא מרקע מסויים. זה מאוד לגיטימי. הבעיה היא דברים כאלה אתה לא מפרסם בגלוי אלא דואג לברר את זה בשקט ואם המועמד מגיע מהרקע הזה אז שיפסול אותו ואין שום צורך אפילו להגיד מדוע.

גם התגובה של אותו רב קצת מוזרה. אותו. ראש הישיבה שלח תגובה לסרוגים של 400 מילה ודרש לפרסם את כולה או לא בכלל. כמי שמכיר את זה מהצד של איגוד ישיבות ההסדר (שבחרו שלא להגיב לסיפור, ובצדק) ההחלטה הזאת עשתה לא מעט נזק.
כ' בסיוון תש"פ 16:24

צריך להגיב בכלל?

כ' בסיוון תש"פ 16:28
בס"ד

ועדיין, ההתנהלות של אותה הישיבה פגעה באיגוד כולו, ובישיבות כולן.
כ' בסיוון תש"פ 16:39

אבל למה זה אמור לפגוע? איגוד הישיבות מאשר שאלוני קבלה או משהו כזה?

כ"א בסיוון תש"פ 23:31

המלחמות המכוערות הבלתי פוסקות בין ישיבות הקו למרכז, ובינם לכל העולם כולו, רק מראות עד כמה תורתו של הרצי"ה היתה תורה של אהבה וקירוב לבבות ואהבת כל יהודי באשר הוא יהודי ללא הבדלי גודל הכיפה, מקום המגורים, דת, גזע ומין.

 

כמובן שזה לא דומה לסכסוכים של סטמאר ופונוביז, שם יושבים אנשים רעים ומרים ושחורים, חמורי סבר, שרק רוצים לזרוע מחלוקת בישראל ופוסלים חלילה את החילונים זוללי השקץ והעכבר ואת הרפורמים עושי הבארק מצווה.

 

לא כן הם תלמידי הרצי"ה, הם פוסלים רק את יראי השם, את מי שלמד בישיבה השכנה, וכן כל אחד פוסל את השכן שלו לספסל אותה הישיבה. אבל הם לעולם לא יגידו מלה רעה על חילוני או רפורמי. זו אהבת ישראל, רבותי. צאו וראו.

כ"ב בסיוון תש"פ 00:13

אתה משווה את הסיפורון הזה למה שקורה אצלכם?

רק תגיד - אתה מהצד של זורקי הגילה על הגרי"ג ("מחבלים") או מהצד של זורקי הסטנדרים על החזנים ("שונאים")?

אפרוחון, שב בלול!!

כ"ג בסיוון תש"פ 11:41
אמנם הר המור ישיבה נהדרת המגדלת תלמידי חכמים רציניים גדולים ועמוקים אני גם מסכים איתם בהרבה דברים הנשקפת העולם אבל...

אמנם מקובל ביהדות מאז ומעולם להחרים כל מי שלא חושב כמוני(רמבם,רמחל, חסידות,הרב קוק) אבל כנראה שישנה ציפייה ממי שחרט על דגלו את תורת ארץ ישראל להשתמש במקל נועם ולא במקל חובלים.

אז אולי בהר המור לא אוהבים את כל המאמרים בספר של הרב שם טוב גפן אבל עדיין לא חייבים לדורש שיצנזרו אותו.
לא צריך לבקש לגנוז את הספר על הרצי"ה עין בעין של הרב חגי שטמלר(שלמד אצל הרב טאו ) רק כי לא מסכימים עם כל מילה.
לא חייבים ללמד תנ"ך כפשוטו אבל זו עדיין שיטה לגיטימית עוד בקרב הראשונים (לא מדבר על פירושים של רפורמיים ונוצרים אלא רק על דברים תוך בתי המדרש) אבל גם לא צריך להחרים כל ספר שיוצא
אפשר לחלוק בכבוד וב'נועם'
אפילו על הרב שרקי כבר שמעתי הר המורניק שאומר שהוא מסוכן.
אפשר לחשוב שלימוד עיון הוא עיקר הלימוד ועדיין להכיר בעובדה שיש אנשים שמתאים להם לימוד הלכתי (זכיתי לקבל הספדים על העולם הרוחני שלי כשעברתי ללמוד לרבנות)


אז ברור למה כבר אין אוזניים לשמוע כאשר הם צודקים זה נהיה זאב זאב...

אהבתי את הר המור ואת תורת הרב קוק לא תסמא את עיני מלבקר את מומיה.
לצערי הרב הם עשו כל מאמץ כדי לרכוש לעצמם את הסטיגמה עליהם.

ג' בתמוז תש"פ 15:39
מה הוא שונה מחרדי?
או ערבי?
ד' בתמוז תש"פ 09:12
לא אמרתי את דעתי פה

אולי יעניין אותך