ל' בסיוון תש"פ 22:46

ארי"ק - ראשי תיבות של שמי.

א' בתמוז תש"פ 10:45

בס"ד

 

כי אתמול דווקא דובר רבות על התאגיד דווקא לטובה בזכות הסדרה החדשה טהראן שעלתה לשידור, שמצטפרת לסדרות נוספות בתאגיד שלא היו ברשות השידור הישינה כמו 'עוד נפגש' '80 וארבע' 'זמן אמת' ונוספים. מה אני בעצם בא לומר בזה? שמתיחת הפנים שעברה רשות השידור לפני כארבע שנים והפך אותה למה שאנחנו מכנים אותו היום תאגיד כאן, גרמה לשינוי אדיר בשידור הציבורי.

 

בניגוד לשידור ציבורי, שאני בעדו לחלוטין, גל"צ היא לא באמת תחנה צבאית. נכון יש שם את 'קולה של אמא' או 'שטח שש' וכל מיני תוכניות שמדברות על הצבא, אבל זאת כבר ממזמן לא תחנה צבאית אלא תחנת אקטואליה לכל דבר ועניין. זאת הסיבה למה היא לא נצרכת וצריך להעביר 'לגזור לה את החוגר' ולהעביר אותה לארחות. נכון, זה יגרום לכך שיש חיילים, רובם מוכשרים מאוד, שיאלצו למצוא תפקידי שירות אחרים, אבל חוץ מהם אין שום סיבה שרינו צרור, יעל דן, רזי ברקאי ואפילו אמיר איבגי לא יוכלו לשדר בתחנה גם היא לא תהיה תחת אחריות הצבא.

 

לכן אני כן רואה הבדל בין גל"צ לתאגיד. לדעתי התאגיד אכן ממש את התפקיד שלו ופונה לכלל הציבור הישראלי בישראל. אני מאוד נהנהתי לדוגמא מהתוכנית 'נעייס' ששודרה לפני מספר חודשים ועסקה בתקשורת החרדית, אבל אני מניח שלא הרבה נהנו ממנה כמוני. לעומת זאת, את 'היהודים באים' שמשודרת כעת הייתי מאוד רוצה שהיא תשודר, אבל יש אנשים שזה כן מדבר אילהם. אותו דבר בדגיטל וברדיו, יש תכנים שאני מאוד אוהב ושי תכנים שאני מתעב. זה בדיוק המהות של השידור הציבורי, שהוא מדבר לכולם ולא רק לאנשם כמוני.

 

אומנם גם התאגיד לא חף מטעויות, כמו הורדת התוכנית של קלמן סגל בכאן 11 וסילוקו המסתמן של אורי רווח מכאן מורשת. אבל אם זאת אני מאלה שפחת אכפת להם אם השדרן יהיה ימני או שמאלני, אכפת לי שהתוכנית תהיה מאוזנת והמראיין ידע לשאול את השאלות הטובות גם אם המרואיין הוא משמאל וגם אם הוא מימין.

 

לדוגמה, חמש בערב היא שעה שלרוב אני בדרכים ושומע רדיו. פעם הייתי שומע את רן בנימיני ונהנה מאוד למרות שהוא לא איש ימין. אחרי שהוא הוחלף בשלי יחימוביץ שהצטרפה ליגאל גואטה, ניסיתי לעבור לתוכנית המקבילה בגל"צ ששם משדר ברדוגו, שנחשב לאיש ימין, אבל הסגנון דיבור שלו לא מתאים בעיניי למרות שהדעות שלו הם ימניות ולכן גם להם אני לא מאזין (מזל שיש את תחנת המוזיקה החדשה קול פליי שמנעימה לי את הדרך הביתה).

 

לכן בשורה התחתונה, בניגוד לגל"צ, טוב שיש שידור ציבורי והוא צריך לפנות לכולם ולהיות מתאים לכולם. הבעיה היא שגל"צ לא תיסגר מהר כל כך. בסופו של דבר לשדרני התחנה יוש יכולת לקא קטנה ללחוץ על האנשים הנכונים בשביל שזה לא יקרה (ואני לא מדבר רק על האבא של הפרשן הפוליטי של התחנה, למי שמבין על מה אני מדבר).

 

נ"ב -

סליחה שחפרתי ונגעתי במלא נושאים פשוט זה משהו שכבר הרבה זמן עומד לי בראש ועכשיו הייתה לי את ההזדמנות להוציא אותו

ג' בתמוז תש"פ 15:25
שיש אחלה תכנים טובים שמה.

אולי יעניין אותך